Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam dośc poważny problem.Kupiłem BMW E36 318 i 1993 roczik w niemczech ,tytaj pracuje i autko służy mi do pracy.Autko mam dopiero 3 miesiące i dokładnie 3 miesiące temu zmieniłem mu opony z przodu i z tyłu.I tak krótki okres czasu wystarczył ażeby tylko z tyłu i w obydwu kołach skosiło mi zewnętrzną czesc opony dosłownie i bez przesady aż do zera ,bieżnik pozostał od połowy koła do wewnątrz nie naruszony.Z mieniłem kola na zimowe i sytuacja ponownie się powtarza,Podpowiem tylko ,co wydaje mi się istotne iż pomimo napędu na tył kiedy przejeżdzam na przyklad po studzience tylnymi kolami to auto wozi jak po lodzie.Prosze o pomoc ,Jestem skazany na tutejszych mechaników a oni nie przebieraja w słowach jak i wymianie czesci ,no i finansach.Boje się że nie trafią za szybko i będę musiał całe zawieszenie wymienic.Dodam jeszcze ,że patrząc z tyłu na kola nie wyglądają optycznie na skoszone.Pozdrawiam i czekam na odpowiedz ,TOMASZ.
Opublikowano
jak jeszcze ktoś sie w to bawi w dzisiejszych czasach to oczywiscie. mi tak ustawiał na listwe we wszystkich hondach ,które miałem. tak czy inaczej ustawienie zbieżnosci nie jest drogie, i ustawią to ci w 1 lepszym warsztacie.Jedż jak najszybciej bo szkoda opon nie mówiąc o tym ze auto, prowadzi się tragicznie z rozjechaną zbieżnoscią.
Opublikowano

Już wracam,tutaj problem ze zbieżnoscia jest bardziej złożony niż na Alasce u Haskiego.żaden mechanik nie umie ustawic zbieżnosci ,albo nie ma sprzętu.Kierowano mnie do serwisu BMW ,albo DEKRY, ,albo A.T.U.

Bez przesady byłem wszędzie i wszedzie trzeba umówic sie na termin i nikt nie ustawi mi zbieżnosci bo ja chce,tylko albo robia porzadek z całym zawieszeniem albo nie....Koszt ogromny i dlatego podziękowałem.

Zmieniłem koła ponownie na zimowe ,i przy zmianie zauważyłem że luzów jakby nie ma wcale, ale co dziwne mam mokry prawy amortyzator, czyli do wymiany.Czy jeden popsuty amortyzator może byc przyczyną ,że kosi obie opony na tylnich kołach????Zmienie oba na nowe i zobacze co dalej....Co o tym sądzicie???Tomasz

Opublikowano
amortyzatory nie mają nic wspólnego ze scinaniem boku opon. amortyzator ma za zadanie dociskac koło do jezdni . jedno z 2 nie ma nic wspólnego.mysłe ze ktoś cos, wymieniał (rozkrecał zawieszenie) ale na zbieznosc już nie pojechał. dopóki ci tego nie sprawdzą szkoda tylku czasu,pracy no i opon na wymiane.no i żadnych luzów nie znajdziesz bo nie w tym rzecz.Swoją drogą smieszne to bo auto wiekowe wieć gdzie tu filozofia w ustawieniu zbieżnosci ze nikt się tego nie chce podjąc :shock:
Opublikowano
Myśle Grzegorzu ,że masz rację,poszukam jeszcze jakiegos starej daty mechanika.Niemcy to naprzwdę służbowy kraj i tu naprawde nie ma tak jak w naszym kochanym kraju,chcę zbieżnosc i mam.Ale jeszcze poszukam,w sumie za miesiąc jade do polski na świeta ,może przy oszczędnej jeżdzie uda mi sie nie sciachac tak bardzo opon.Jak tylko uda mi sie znalężdz kogos kto mi ustawi to napewno sie odezwe.
Opublikowano
jak nikogo nie znajdziesz tam na miejscu to tylko jak najmniej się poruszać. Powiem szczerze bałbym się w dalszą trase jechać jeśłi coś takiego się dzieje z oponami. (przeżyłem wystrzał opony przy 160 ) od tego czasu zacząłem zwracać uwage na takie sprawy jak stan opon i co sie z nimi dzieje :wink:
Opublikowano

Kolego daj spokój mechanikom to możesz naprawić sam. Miałem u siebie to samo to tylko 15minut roboty i po sprawie

Podnieś tył auta i przy dolnym wahaczu masz śrubę mimośrodową dokładnie taką http://allegro.pl/bmw-1-3-sruba-mimosrodowa-zawieszenia-tylnego-i2745064705.html

tym mimośrodem ustawiasz kąt nachylenia koła ty widocznie masz to samo co u mnie było , że mimośród ustawiony był na zewnątrz auta i zbierało zewnętrzną część opony

przekręć śrubę mimośrodem do wewnątrz auta i powinno być dobrze. Ja do tego użyłem krótkiej poziomicy po przekręceniu mimośrody i opuszczeniu auta na koła przykładałem do koła poziomkę i sprawdzałem pion tak jak pisałem 15 do 20 minut i masz ustawione kąty.

Resztę zbieżności ustawia się tak , luzujesz trzy śruby mocujące wahacz przy progu i tam masz możliwość przysunięcia wahacza do wewnątrz lub do zewnątrz auta ale przy takim ździeraniu opon jak u ciebie to wina leży tylko po stronie źle ustawionych kątów .

Opublikowano
U mnie z tyłu zjada opony ale jestes pewny ze to wina zużytych juz spreżyn z tyłu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.