Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Napiecie na pin 1 i 8. Jesli nie bylo nic robione z zebatka i silniczek kreci, to wszystko. Musi chodzic. Nie spotkalem sie jeszcze z sytuacja aby silniczek "nie mial sily"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kkx5 - nie pozostaje mi nic innego jak tylko zdemontować skrzynkę i samemu zobaczyć co tam się dzieje. Wrzucę najwyżej zdjęcia na forum :D Ewidentnie musi być jakaś przyczyna i też na 99% obstawiam coś z koszem sprzęgłowym. A może są pęknięte tylko sprężynki dociskowe za kilka złotych...? :)

 

Jeszcze jedno mnie zastanawia. Każdy pisze o wypięciu wtyczki aby sprawdzić skrzynkę. U mnie jest to problem bo nie mam ani kanału ani podnośnika i dostęp do wtyczki jest utrudniony. Dlaczego by nie wypiąć bezpieczniki? U mnie za 4x4 odpowiadają bezpieczniki 138 i 178. Sprawdzałem w TIS na schemacie i jest to zasilanie 5A do sterownika skrzynki (zasilanie elektroniki nastawnika) i chyba 30A do silnika (zasilanie silnika nastawnika). Czy ktoś praktykował zamiast wypinania wtyczki, co jest trochę upierdliwe, wypięcie bezpieczników od skrzynki rozdzielczej? Teoretycznie to prawie to samo co wypięcie wtyczki - komputer też powinien widzieć błędy a napęd powinien być rozłączony. Pytanie tylko czy po włożeniu bezpieczników ponownie wszystko będzie działać jak przed ich wyjęciem, czy może układ całkowicie się wyłączy do momentu skasowania błędów...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprezynek to nie masz na pewno uszkodzonych :D Dostep do wtyczki jest bez zdjecia calej belki mocujacej praktycznie nie mozliwy. Ja klientom zawsze mowie aby wyciagali bezpiecznik. Po sprawdzeniu jak auto jezdzi wkladasz bezpiecznik i bledy beda zalogowane ale na wyswietlaczu nie bedzie nic. Nie chce cie zrazac ale jesli nie siedzisz w reduktorach to rozebranie atc35L nic ci raczej nie da. Jesli nie wiesz gdzie szukac przyczyny jest to bez sensu a tajniki tego co siada i jak to naprawic ci co siedza nie podpowiedza. Ja sie do nich zaliczam bo jest to moja praca :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę informację dla innych , sami mieliśmy przez to kłopoty w nastawniku ATC 400 , niektóre zębatki sprzedawane na allegro (te najtansze ) mają zły kąt podcięcie zęba , objaw jest taki , po zmontowaniu nastawnika , sprawdzając go na sucho podłączając zasilanie , wykonuje szybki obrót zębatki do przodu , a po zmianie biegunów zasilania , ledwo ledwo cofa się . Wynik zastosowania takiej zębatki stale spięty napęd na przód , upalone tarcze ....i kłopoty .

Niestety "ugotował " nam się nasz na gwarancji reduktor , po zakupie przypadkowej zębatki z Allegro ...

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi mradziol ..

bez kanału sobie nie poradzisz , sprawdzić trzeba luz na przednim wale i moście , to standart w AT35L 350 450 45L

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety "ugotował " nam się nasz na gwarancji reduktor , po zakupie przypadkowej zębatki z Allegro ...

 

 

Gdzie szukać takiej zębatki? W ASO jest dostępna za rozsądne pieniądze? Uszkodzenie tej zębatki to najczęstsza awaria i chyba jedyna naprawa z którą w miarę rozgarniety manualnie użytkownik może sobie poradzić, jesli chodzi i skrzynkę. Na allegro jest sporo aukcji i sporo kupujących.

x3334a545255abac1e52.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wonski poszukaj w starych postach. Jest gościu na forum z Nysy ( nie pamiętam nicka ), robią takie zębatki z mosiądzu bodajże, są wieczne i duzo tańsze jak ori.

Nie pamiętam dokładnie ale ori chyba 850pln.

Zakład jest w starych koszarach na Grodkowskiej, 350 o ile pamiętam kosztowała u nich ta zębatka.

Jeśli zaś chodzi o skrzynki to z forum kolega o nicku Papik zajmował sie ich regeneracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kolegi mradziol ..

bez kanału sobie nie poradzisz , sprawdzić trzeba luz na przednim wale i moście , to standart w AT35L 350 450 45L

 

wczoraj wypialem bezpiecznik sterujacy ATC35L i rewelacja!!! żadnego szarpania jak trzymam gaz, nic nie skleja przy skrętach. Auto ma naped oczywiscie tylko na tyl i jezdzi doskonale. Tyle, że jest info, że nie dziala trakcja no ale to wiadomo. Zastanawiam sie czy tak w ogole mozna jeździć ale niby smarowanie w skrzynce jest wiec chyba nic zlego sie nie dzieje. na 100% mam cos zepsute w koszu sprzeglowym - za mocno go spina co widać na zakrętach. no chyba ze adaptacje mi źle przeprowadzili bo problem wlasciwie zaczal wystepowac po adaptacji. Ciekawi mnie za to co piszesz o luzie na przednim wale i moscie bo to niby juz jest poza skrzynka atc. na przodzie. Mimo ze teraz atc nie dziala to po dodaniu gazu (automat) i tak mam takie lekkie jednorazowe szarpniecie tak jakby silnik sie zalaczal. Moze to poduchy silnika, moze skrzyni są już zużyte...? Ew moze lacznik walu ale tylnego no bo przedni przeciez teraz jest wylaczony (ale obraca sie oczywiscie) jak atc nie dziala. Spotkales sie z czyms takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście że spotkaliśmy się z takim powiedziałbym standartowym uszkodzeniem AT 35L , ASO wymieniają moduł momentu wzdłużnego i reduktor i czasami wał przedni wszystko jest OK (poza kasą :shock: ) mamy na to sposób iż wymieniamy elementy pojedyncze w reduktorze (tzw . regeneracja ) flash modułu momentu (niestety na stole ) i auto nie szarpie :D

zapraszam pomożemy

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedna przestroga .....

nie dorabiajcie żadnych zębatek z mosiądzu , stali ,aluminium do ATC 400 /500

konstrukcja jest tak przemyślana i po to zrobiona z plastiku , jeśli powstanie nadmierny luz na na koszy sprzęgłowym , zaczyna się wydłużać poobwiedniowy ruch roboczy i powoduje to wytarcie się zębów plastikowych i jest to sygnałem iż coś w środku reduktora ATC 400/500 jest nie tak ..Jeśli wszystko jest OK w reduktorze zęby zębatki nie pracuję w tym samym miejscu , podlegają regularnemu obrotowi z postępem o 2 zęby .

Zastosowanie metalowej spowoduje że się nie wytrze a po drugie z chwilą awarii w koszu zablokuje wam na stałe napęd na przód i wtedy to już wszystko strzela (most przedni przeguby reduktor ) ,

a tak przy okazji zrobiliśmy sobie z 10 sztuk zębatek ze stali w specjalistycznym zakładzie jak ktoś ma wściekłą teściową z X3 chętnie oddam za darmo :P :twisted:

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
oczywiście że spotkaliśmy się z takim powiedziałbym standartowym uszkodzeniem AT 35L , ASO wymieniają moduł momentu wzdłużnego i reduktor i czasami wał przedni wszystko jest OK (poza kasą :shock: ) mamy na to sposób iż wymieniamy elementy pojedyncze w reduktorze (tzw . regeneracja ) flash modułu momentu (niestety na stole ) i auto nie szarpie :D

zapraszam pomożemy

Zastanawia mnie co wy tam mozecie flaszowac i to na stole jeszcze?? Jakas smieszna reklama mi tu zajezdza. Jesli reduktor masz naprawiony prawidlowo to nic "flaszowac" nie musisz i bedzie chodzil jak powinien. Jesli musze zmienic vin badz zmienic oprogramowanie to robie to przez zlacze OBD ale przeciez wiemy iz nie jest to konieczne. Sorki ale juz raz wasza firma wylozyla sie na forum przy okazji naprawy x3 wiec...Ja bynajmniej nie robie reklamy na forum typu zapraszamy itp itd a zrobilem tego naprawde duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem kolegi KKX5 moja odpowiedz tyczyła się modelu ATC 35L , i była napisana konkretnie pod ten model , Reklama !? .... a jak nazwać to iż osoby posiadające BMW 740XD F07 i etc jeżdzą bo różnych warsztatach i po naprawie reduktora mają klopot ze stale spiętym napędem na przód , a u nas usuwamy ten problem .. na pewno z Forum mają chociaż telefon . Nie trzeba flaschować modułu momentu ? .... to dlaczego podczas programowania wymiany ATC 350 450 45L 35L ISTA D /Rheinhold żąda 4 kodu określającego wartość skoku ustawioną fabrycznie DLA KAŻDEGO REDUKTORA INDYWIDULANIE ? skok ten kod sobie dobierzesz ..? :nienie: ,

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje pytanie rowniez bylo odnosnie atc35L, na temat starego systemu juz dawno zostalo wszystko napisane. Odnosnie twojego pytania o to co ista pyta: sadze, ze wiesz jak to obejsc/wykonac ale nie chcesz na forum napisac :D Na 100% nie potrzeba flasza do wykonania tej operacji. Przeciez w serwisie BMW nikt niczego nie flaszuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w e84 xDrive z ATC350 i w e90/91 xDrive jest taka sama zasada przekazania napędu i występuje ten sam problem ze "słynną zebatką centralnego dyfra"?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie BMW nic nie muszą flaschować ..... ponieważ montując nowy rozdzielacz ATC 35L na którego obudowie jest wygrawerowana 4 cyfrowa liczba określająca jego luz , siłę sprężyn , liczbę tą podaje podczas programowania i kodowania reduktora , jak ingerowałeś w reduktor (robiłeś jego regeneracje to te parametry się zmieniają ) to musisz sobie sam te liczby ustalić a są one tak samo schowane w procku jak klucze w CAS -ie .. tyle wystarczy ,

Zadaj pytanie na forum jak dorobić pestkę Immo do CASA aby odpalić BMW na pewno ci wszyscy odpiszą .. :D

lub proponuje kupić program Ori od producenta ReDuktora

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No niestety ale sie calkowicie z tym nie zgadzam. Nie musisz nic takiego robic. Nie trzeba niczego flaszowac. Jak to sie robi nie bede tutaj pisal, mi zajelo to troszke czasu i aut aby to zrozumiec. Po wymianie reduktora na nowy/regenerowany j oraz zostawieniu ori vtg ecu, jedyne co robisz to kalibracja i musi chodzic. Jesli zmieniasz silniczek na inny bo ori padlo, wtedy sa schody ale nadal robisz to przez obd, nie musisz nawet vin zmieniac de facto, bez zadnego flasza, tak samo jak wymieniasz vtg ecu w starszej generacji. Nic nie flaszujesz. Wymieniasz, kalibrujesz i auto musi jechac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Czy w e84 xDrive z ATC350 i w e90/91 xDrive jest taka sama zasada przekazania napędu i występuje ten sam problem ze "słynną zebatką centralnego dyfra"?

 

X1 nie ma zebatki, e90 nie wiem, nigdy nie robilem, za malo na rynku aby tym sie zajmowac, moze ktos inny podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy w e84 xDrive z ATC350 i w e90/91 xDrive jest taka sama zasada przekazania napędu i występuje ten sam problem ze "słynną zebatką centralnego dyfra"?

 

X1 nie ma zebatki, e90 nie wiem, nigdy nie robilem, za malo na rynku aby tym sie zajmowac, moze ktos inny podpowie.

 

dziękuję za odpowiedź :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moim x3 cieszę się dopiero kilka dni ale już wiem , że reduktor raczej do naprawy. Przy małej prędkości skręcajac mocno w lewo czy prawo jest szarpnięcie na kołach jakby i jadąc przy ok 2100 obrotów na każdym biegu auto wpada dziwny rezonans jakby buczenie . Myślałem że luźny wydech ale wszystko ok. Lekko szarpie przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę.

Czy to tylko zębatka czy raczej remont główny? Czy mogę wyjąć bezpiecznik tylko który i jeździć na tylnym napędzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie moim x3 cieszę się dopiero kilka dni ale już wiem , że reduktor raczej do naprawy. Przy małej prędkości skręcajac mocno w lewo czy prawo jest szarpnięcie na kołach jakby i jadąc przy ok 2100 obrotów na każdym biegu auto wpada dziwny rezonans jakby buczenie . Myślałem że luźny wydech ale wszystko ok. Lekko szarpie przy mocnym wciśnięciu gazu w podłogę.

Czy to tylko zębatka czy raczej remont główny? Czy mogę wyjąć bezpiecznik tylko który i jeździć na tylnym napędzie?

 

identycznie jak u mnie. skrzynka do regeneracji. i to co koledzy pisza, nie baw sie w jakies zebatki tylko calosc do naprawy. bezpiecznik wyjmuj i smigaj tylko pamietaj, ze pewnie bedziesz mial brak kontroli trakcji i moze nawer ABSu. Ktory? poszukaj na kartce przy bezpiecznikach. wypinaj ten o najwiekszym amperarzu.

 

ja tak zrobilem i dziala tzn naped tylko na tyl i nie ma DSC. reszta funkcjonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X3 2.0D rok 2005 a dokładnie grudzień 16.2004. Manualna skrzynia. Nie palą się żadne kontrolki a komputera jeszcze nie podłączałem. Świeży zakup . 233tyś przebiegu autko od Niemca więc ciężko powiedzieć czy już do reduktora zaglądał. Panowie rozumiem najprostsze czynności jakie mogę zrobić to kontrola opon i zębatka czy raczej moje objawy wskazują wyraźnie na padniętą skrzynke? Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I znowu sie zaczyna, co ma zebatka do szarpania, buczenia, spinania. Panowie, troszke logiki: jak prosty kawalek plastiku w silniczku moze robic takie objawy. Troszke jak z piosenki Krystyny: Zebatko.... :cry2: jestes lekiem na cale zlo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.