Skocz do zawartości

E60 - Problemy z kluczykiem


kluska23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam BMW E60 z 2006 bez dostępu komfortowego. Kluczyk z niewymienialnym akumulatorkiem.

Od pewnego czasu miałem problemy z zamykaniem i otwieraniem z kluczyka - wszystko działało z odległości 20-30cm od auta. Działo się tak od ponad pół roku, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Zaczęło mi to przeszkadzać od kilku tygodni, ponieważ przestało działać zamykanie z kluczyka. Działało już tylko samo otwieranie auta i bagażnika.

Po przeczytaniu góry postów na przeróżnych forach wszystko wskazywało na wzmacniacz antenowy Diversity. Postanowiłem kupić używkę. Właśnie go wymieniłem i... i właśnie nie wiem o co chodzi. Zamykanie z kluczyka dalej nie działa, ale poprawił się za to zasięg otwierania. Teraz otwieram autko z 50-60m.

Wygląda na to, że ze starym wzmacniaczem było coś nie tak, tylko dlaczego w dalszym ciągu nie ma otwierania? :(

Bateria w pilocie raczej doładowana bo nie mam żadnego komunikatu o słabym akumulatorku w komputerze. Na drugim kluczyku nie mam jak sprawdzić bo muszę go dopiero doładować bo nie ma na nim ani otwierania ani zamykania.

 

Macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakodować ten wzmacniacz w twoim aucie bo jest on z innego auta i może nie wszystko dobrze chodzić.

Podjedź do mechanika i sprawdź na urządzeniu czy kluczyk wysyła fale przy zamykaniu otwieraniu i otwieraniu klapy, może masz problem z samym przyciskiem !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zakodować ten wzmacniacz w twoim aucie bo jest on z innego auta i może nie wszystko dobrze chodzić.

Podjedź do mechanika i sprawdź na urządzeniu czy kluczyk wysyła fale przy zamykaniu otwieraniu i otwieraniu klapy, może masz problem z samym przyciskiem !!!

Z tego co czytałem to nie trzeba kodować wzmacniacza - wystarczy wymiana i tyle, ale może się mylę.

PS: Widzę, że jesteś z grupy CarpeDiemDiag. Jestem z Rzeszowa i mam zamiar podjechać do kogoś od Was tutaj w Rz, tylko jak na razie nie mogę się dodzwonić na numer podany na stronie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z Waszymi zaleceniami byłem sprawdzić u machera od kluczyków czy jest sygnał podczas wciskania przycisku zamykania. Sygnał jest i jest on prawidłowej mocy.

Tak jak się spodziewałem na drugim kluczu nie ma ponieważ jest on rozładowany. Także problem z przyciskiem odpada.

Czy kluczyk mógł się w jakiś sposób rozkodować, że system nie wyłapuje sygnału zamknięcia? A może to jakiś problem z modułem od centralnego (o ile taki istnieje)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem z drugim kluczem też otwierał ale nie zamykał. Tak więc zabrałem się za rozebranie klucza (bo podobno przy upadku pękają luty od guzików) ale wszystko było ok i wystraszyło same czyszczenie a później ponowne sklejenie klucza czyli koszt takiej zabawy w moim przypadku zakończył się sumą 2,50 zł za klej kropelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... DZIAŁA! :)

Nie wiem co zadziałało - czy dłuższa adaptacja wzmacniacza z autem czy przyłożenie kluczyka do miernika poziomu sygnału. Po ponad godzinie od kiedy podszedłem do machera zmierzyć sygnał z pilota, spróbowałem otworzyć i zamknąć auto i zadziałało. Co najlepsze wszystko działa z 50-70m albo i więcej :)

Czyli można w 99% stwierdzić, że problem leżał w uszkodzonym wzmacniaczu anteny tzw. diversity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh... a jednak długo się nie nacieszyłem zamykaniem z kluczyka. Na 100% uwalony był wzmacniacz bo otwiera (i zamykał do czasu) z 50-60m, ale pewnie nałożyły się dwie usterki czyli wzmacniacz + uszkodzony pilot.

Muszę zabrać się za jego rozkrojenie, bo pewnie coś szlag trafił od guzika zamykania bo akumulator naładowany.

Rozbierał ktoś może już te kluczyki? Macie jakieś zdjęcia z rozbierania? Wystarczy przeciąć w pół? Nie uszkodzę nic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zgodnie z Waszymi zaleceniami byłem sprawdzić u machera od kluczyków czy jest sygnał podczas wciskania przycisku zamykania. Sygnał jest i jest on prawidłowej mocy.

 

 

 

Jeśli byłeś i sprawdzałeś a sygnał jest prawidłowy to po co niszczyć kluczyk? Coś innego musi być uwalone, może gdzieś zwarcie w instalcji uszkadza wzmacniacz :roll: .

Ps. Jeśli masz drugi klucz to jaki problem go doładować i sprawdzic. Kluczyk ładuje się podczas jazdy :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie go wymieniłem i... i właśnie nie wiem o co chodzi. Zamykanie z kluczyka dalej nie działa, ale poprawił się za to zasięg otwierania. Teraz otwieram autko z 50-60m.

 

Możesz napisać dokładnie jak się go wymienia , gdzie on się znajduje i co należy zakupić. U mnie działa i otwieranie i zamykanie ale z bardzo bliskiej odległości :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Podpinam się pod temat.

Mam podobny problem z kluczykami (z obydwoma), działają podobnie jak u kolegi tylko z bliskiej odległości (maksymalnie ok. 1-2m od auta).

Co należy najpierw sprawdzić?

Powiem tyle, że często jeżdże w długie trasy (200-300km w jedną stronę i powrót raz w tygodniu) i na zmianę używałem kluczyków żebby doładować je, ale nie pomogło dalej muszę podejść pod samo auto żeby otworzyć lub zamknąć.

Aha i często przy zamykaniu samochodu, auto się zamyka, migną światełka ale za to bez sygnału dźwiękowego i wtedy po jakiś kilku minutach włącza mi się alarm, i wtedy muszę tak długo próbować go zamknąć aż da sygnał przy zamykaniu i wtedy alarm się nie włączy.

 

Proszę o radę co z tymi kluczykami jest? a może z czymś innym?

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

Jeszcze jedno, zna ktoś warsztat Brocar z Tychów (podobno specjalizują się w BMW), czeka mnie wymiana hamulców oraz kolektora ssącego, czy warto u nich to zrobć??

 

Ps. Jestem nowy forum (to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość)

Pozdrawiam wszystkich

No i jeszcze jedno problem dotyczy 530xd z 2006r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli zasięg pilotów jest bardzo krótki to za to odpowiedzialny jest zepsuty wzmacniacz antenowy który znajduje się pod podsufitką z tyłu po prawej stronie blisko słupka.

 

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

 

Mój kolega miał zepsuty moduł Mulf w E60, wysłał do tego zakładu i bez problemów naprawili, myślę że wzmacniacz antenowy również naprawią. http://www.skanbis.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zasięg pilotów jest bardzo krótki to za to odpowiedzialny jest zepsuty wzmacniacz antenowy który znajduje się pod podsufitką z tyłu po prawej stronie blisko słupka.

 

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

 

Mój kolega miał zepsuty moduł Mulf w E60, wysłał do tego zakładu i bez problemów naprawili, myślę że wzmacniacz antenowy również naprawią. http://www.skanbis.pl/

 

Dzięki kolego.

Jutro do nich zadzwonię z tym tematem, a widzę że również zajmują się spolszczaniem menu w BMW - to jest kolejny temat który chce zrobić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam,czy ktoś może wytłumaczyć jak się zabrać do wyciągnięcia diversity w 60 ? Wiem że jest z tyłu w podsufitce...

 

Mimo że się nie znam,to jednak sam to wymieniłem(prosta rzecz :) ). Działa teraz bardzo dobrze,nawet z 60m. Nic nie trzeba kodować,tylko wymienić wzmacniacz antenowy "diversity" i działa extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie przed wymianą wzmacniacza kluczyki (pilot) 2 szt działały praktycznie przy trzymaniu ich przy samej antenie a po wymianie z ok 2m :cry: czyli kicha na maxa.I nikt nie wie co to? :cry2: Na kompie wyszło brak komunikacji z tzw.modułem nadwozia,kupiłem taki moduł,nawet o tym samym numerze i dalej nic. Ma ktoś pomysł co padło? W ASO padł wyrok (bez podpięcia pod kompa) że to kluczyki ale nie uwierzę że 2 naraz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w aso tez powiedzieli że kluczyki,no i zamówiłem nowy ale nic się nie zmieniło dopóki nie wymieniłem wzmacniacza.Wzmacniacz kupiłem uzywany o innym numerze .Jeśli kupiłeś używany to może znowu wzmacniacz ktoś Ci sprzedał jako dobry i jest dobry tylko niestety do dwóch metrów(taki jak ja wymieniłem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje z tym starym może znajdę jakiegoś magika który będzie potrafił go naprawić, nie chcę kupować w ciemno bo już mnie jeden sklep wystawil do wiatru z tym modułem,przy kupnie było pytanie czy gdyby się okazało że to nie wina modułu i czy mogę go oddać, w sklepie powiedzieli ,jasne nie ma problemu a po tygodniu zonk :evil: towaru nie przyjmą ewentualnie wymiana na coś innego w tej samej kwocie,talon na balon. Sklep k.Gdańska. :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje z tym starym może znajdę jakiegoś magika który będzie potrafił go naprawić, nie chcę kupować w ciemno bo już mnie jeden sklep wystawil do wiatru z tym modułem,przy kupnie było pytanie czy gdyby się okazało że to nie wina modułu i czy mogę go oddać, w sklepie powiedzieli ,jasne nie ma problemu a po tygodniu zonk :evil: towaru nie przyjmą ewentualnie wymiana na coś innego w tej samej kwocie,talon na balon. Sklep k.Gdańska. :cry2:

 

Jak można się spytać to ile dałeś za ten wzmacniacz w tym sklepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wzmacniacz dałem z przesyłką ok 220pln ( kupowany gdzieś w Polsce) ale za moduł(k.Gdańska) ten którego nie chcieli przyjąć 250pln z tym że wymiana wzmacniacza pomogła na 2 metry/czyli na trochę . Moduł okazał się nie przydatny.Ten zakład o którym mówisz jest z południa kraju a ja z północy to trochę kulawo tyle kilosów gnać w dół mapy :mrgreen: Za tydzień będę w domu to zadryndam i zapytam co z tym fantem zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

jeśli chodzi o słaby zasięg wszystkich kluczyków to zdecydowanie wzmacniacz anteny, miałem to samo w swoim E60, kupiłem używany na allegro, wymieniałem sam, generalnie nic trudnego, trzeba tylko spokojnie robić i się nie śpieszyć, w sumie cała wymiana zajęła mi około 30 minut.

jak ktoś czyta po angielsku to poniżej link do instrukcji jak to zrobić samemu (jak nie znasz języka to wrzuć w tłumacza google i też dasz radę)

 

http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/diversity-amplifier-replacement-89011/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwirdzam :cool2: założyłem inny wzmacniacz i nastąpiło cudowne uzdrowienie. Panowie z ASO mogliby raz na jakiś czas zajrzeć na forum i dowiedzieć się jak naprawiać auta a nie ferować wyroki z sufitu wzięte :norty: na dzień dobry kluczyki do wymiany :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

Mam BMW E60 520D 2006 z kluczykiem bez dostępu komfortowego, z akumulatorkiem takim, który się nie wymienia i ładuje się podczas jazdy. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem auta, muszę podejść do samego auta, żeby działało. Natomiast zapasowy kluczyk działa z odległości może 0,5-1m. Dodam, że auto było nieużywane ponad pół roku, natomiast mam je od ponad tygodnia. Co może być przyczyną takiego słabego zasięgu? Trzeba wymienić wzmacniacz antenowy czy akumulatorek w kluczyku? Może macie kogoś w Warszawie i jest jakaś szansa, żeby sprawdzić kluczyki i wzmacniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.