Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam BMW E60 z 2006 bez dostępu komfortowego. Kluczyk z niewymienialnym akumulatorkiem.

Od pewnego czasu miałem problemy z zamykaniem i otwieraniem z kluczyka - wszystko działało z odległości 20-30cm od auta. Działo się tak od ponad pół roku, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Zaczęło mi to przeszkadzać od kilku tygodni, ponieważ przestało działać zamykanie z kluczyka. Działało już tylko samo otwieranie auta i bagażnika.

Po przeczytaniu góry postów na przeróżnych forach wszystko wskazywało na wzmacniacz antenowy Diversity. Postanowiłem kupić używkę. Właśnie go wymieniłem i... i właśnie nie wiem o co chodzi. Zamykanie z kluczyka dalej nie działa, ale poprawił się za to zasięg otwierania. Teraz otwieram autko z 50-60m.

Wygląda na to, że ze starym wzmacniaczem było coś nie tak, tylko dlaczego w dalszym ciągu nie ma otwierania? :(

Bateria w pilocie raczej doładowana bo nie mam żadnego komunikatu o słabym akumulatorku w komputerze. Na drugim kluczyku nie mam jak sprawdzić bo muszę go dopiero doładować bo nie ma na nim ani otwierania ani zamykania.

 

Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Trzeba zakodować ten wzmacniacz w twoim aucie bo jest on z innego auta i może nie wszystko dobrze chodzić.

Podjedź do mechanika i sprawdź na urządzeniu czy kluczyk wysyła fale przy zamykaniu otwieraniu i otwieraniu klapy, może masz problem z samym przyciskiem !!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to wina przycisku w kluczyku ?
Opublikowano
Trzeba zakodować ten wzmacniacz w twoim aucie bo jest on z innego auta i może nie wszystko dobrze chodzić.

Podjedź do mechanika i sprawdź na urządzeniu czy kluczyk wysyła fale przy zamykaniu otwieraniu i otwieraniu klapy, może masz problem z samym przyciskiem !!!

Z tego co czytałem to nie trzeba kodować wzmacniacza - wystarczy wymiana i tyle, ale może się mylę.

PS: Widzę, że jesteś z grupy CarpeDiemDiag. Jestem z Rzeszowa i mam zamiar podjechać do kogoś od Was tutaj w Rz, tylko jak na razie nie mogę się dodzwonić na numer podany na stronie :wink:

Opublikowano

Zgodnie z Waszymi zaleceniami byłem sprawdzić u machera od kluczyków czy jest sygnał podczas wciskania przycisku zamykania. Sygnał jest i jest on prawidłowej mocy.

Tak jak się spodziewałem na drugim kluczu nie ma ponieważ jest on rozładowany. Także problem z przyciskiem odpada.

Czy kluczyk mógł się w jakiś sposób rozkodować, że system nie wyłapuje sygnału zamknięcia? A może to jakiś problem z modułem od centralnego (o ile taki istnieje)?

Opublikowano
Ja miałem podobny problem z drugim kluczem też otwierał ale nie zamykał. Tak więc zabrałem się za rozebranie klucza (bo podobno przy upadku pękają luty od guzików) ale wszystko było ok i wystraszyło same czyszczenie a później ponowne sklejenie klucza czyli koszt takiej zabawy w moim przypadku zakończył się sumą 2,50 zł za klej kropelka
Opublikowano

Panowie... DZIAŁA! :)

Nie wiem co zadziałało - czy dłuższa adaptacja wzmacniacza z autem czy przyłożenie kluczyka do miernika poziomu sygnału. Po ponad godzinie od kiedy podszedłem do machera zmierzyć sygnał z pilota, spróbowałem otworzyć i zamknąć auto i zadziałało. Co najlepsze wszystko działa z 50-70m albo i więcej :)

Czyli można w 99% stwierdzić, że problem leżał w uszkodzonym wzmacniaczu anteny tzw. diversity.

Opublikowano

Ehhh... a jednak długo się nie nacieszyłem zamykaniem z kluczyka. Na 100% uwalony był wzmacniacz bo otwiera (i zamykał do czasu) z 50-60m, ale pewnie nałożyły się dwie usterki czyli wzmacniacz + uszkodzony pilot.

Muszę zabrać się za jego rozkrojenie, bo pewnie coś szlag trafił od guzika zamykania bo akumulator naładowany.

Rozbierał ktoś może już te kluczyki? Macie jakieś zdjęcia z rozbierania? Wystarczy przeciąć w pół? Nie uszkodzę nic?

Opublikowano
Ja rozbierałem swój ale niestety nie mam zdjęć rozcinasz go cienkim nożykiem bez obaw pilot jest tak zrobiony że nic nie zepsujesz a natępnie sklejasz np. kropelką
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Zgodnie z Waszymi zaleceniami byłem sprawdzić u machera od kluczyków czy jest sygnał podczas wciskania przycisku zamykania. Sygnał jest i jest on prawidłowej mocy.

 

 

 

Jeśli byłeś i sprawdzałeś a sygnał jest prawidłowy to po co niszczyć kluczyk? Coś innego musi być uwalone, może gdzieś zwarcie w instalcji uszkadza wzmacniacz :roll: .

Ps. Jeśli masz drugi klucz to jaki problem go doładować i sprawdzic. Kluczyk ładuje się podczas jazdy :mrgreen: .

Opublikowano
Witam!

Właśnie go wymieniłem i... i właśnie nie wiem o co chodzi. Zamykanie z kluczyka dalej nie działa, ale poprawił się za to zasięg otwierania. Teraz otwieram autko z 50-60m.

 

Możesz napisać dokładnie jak się go wymienia , gdzie on się znajduje i co należy zakupić. U mnie działa i otwieranie i zamykanie ale z bardzo bliskiej odległości :?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Podpinam się pod temat.

Mam podobny problem z kluczykami (z obydwoma), działają podobnie jak u kolegi tylko z bliskiej odległości (maksymalnie ok. 1-2m od auta).

Co należy najpierw sprawdzić?

Powiem tyle, że często jeżdże w długie trasy (200-300km w jedną stronę i powrót raz w tygodniu) i na zmianę używałem kluczyków żebby doładować je, ale nie pomogło dalej muszę podejść pod samo auto żeby otworzyć lub zamknąć.

Aha i często przy zamykaniu samochodu, auto się zamyka, migną światełka ale za to bez sygnału dźwiękowego i wtedy po jakiś kilku minutach włącza mi się alarm, i wtedy muszę tak długo próbować go zamknąć aż da sygnał przy zamykaniu i wtedy alarm się nie włączy.

 

Proszę o radę co z tymi kluczykami jest? a może z czymś innym?

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

Jeszcze jedno, zna ktoś warsztat Brocar z Tychów (podobno specjalizują się w BMW), czeka mnie wymiana hamulców oraz kolektora ssącego, czy warto u nich to zrobć??

 

Ps. Jestem nowy forum (to mój pierwszy post, proszę o wyrozumiałość)

Pozdrawiam wszystkich

No i jeszcze jedno problem dotyczy 530xd z 2006r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli zasięg pilotów jest bardzo krótki to za to odpowiedzialny jest zepsuty wzmacniacz antenowy który znajduje się pod podsufitką z tyłu po prawej stronie blisko słupka.

 

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

 

Mój kolega miał zepsuty moduł Mulf w E60, wysłał do tego zakładu i bez problemów naprawili, myślę że wzmacniacz antenowy również naprawią. http://www.skanbis.pl/

Opublikowano
Jeśli zasięg pilotów jest bardzo krótki to za to odpowiedzialny jest zepsuty wzmacniacz antenowy który znajduje się pod podsufitką z tyłu po prawej stronie blisko słupka.

 

Jestem ze Śląska, więc jak ktoś zna jakiś dobrych speców od tych tematów to proszę dać cynk.

 

Mój kolega miał zepsuty moduł Mulf w E60, wysłał do tego zakładu i bez problemów naprawili, myślę że wzmacniacz antenowy również naprawią. http://www.skanbis.pl/

 

Dzięki kolego.

Jutro do nich zadzwonię z tym tematem, a widzę że również zajmują się spolszczaniem menu w BMW - to jest kolejny temat który chce zrobić.

Pozdrawiam.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam,czy ktoś może wytłumaczyć jak się zabrać do wyciągnięcia diversity w 60 ? Wiem że jest z tyłu w podsufitce...
Opublikowano
Witam,czy ktoś może wytłumaczyć jak się zabrać do wyciągnięcia diversity w 60 ? Wiem że jest z tyłu w podsufitce...

 

Mimo że się nie znam,to jednak sam to wymieniłem(prosta rzecz :) ). Działa teraz bardzo dobrze,nawet z 60m. Nic nie trzeba kodować,tylko wymienić wzmacniacz antenowy "diversity" i działa extra.

Opublikowano
Witam, u mnie przed wymianą wzmacniacza kluczyki (pilot) 2 szt działały praktycznie przy trzymaniu ich przy samej antenie a po wymianie z ok 2m :cry: czyli kicha na maxa.I nikt nie wie co to? :cry2: Na kompie wyszło brak komunikacji z tzw.modułem nadwozia,kupiłem taki moduł,nawet o tym samym numerze i dalej nic. Ma ktoś pomysł co padło? W ASO padł wyrok (bez podpięcia pod kompa) że to kluczyki ale nie uwierzę że 2 naraz.
Opublikowano
Mi w aso tez powiedzieli że kluczyki,no i zamówiłem nowy ale nic się nie zmieniło dopóki nie wymieniłem wzmacniacza.Wzmacniacz kupiłem uzywany o innym numerze .Jeśli kupiłeś używany to może znowu wzmacniacz ktoś Ci sprzedał jako dobry i jest dobry tylko niestety do dwóch metrów(taki jak ja wymieniłem)
Opublikowano
Spróbuje z tym starym może znajdę jakiegoś magika który będzie potrafił go naprawić, nie chcę kupować w ciemno bo już mnie jeden sklep wystawil do wiatru z tym modułem,przy kupnie było pytanie czy gdyby się okazało że to nie wina modułu i czy mogę go oddać, w sklepie powiedzieli ,jasne nie ma problemu a po tygodniu zonk :evil: towaru nie przyjmą ewentualnie wymiana na coś innego w tej samej kwocie,talon na balon. Sklep k.Gdańska. :cry2:
Opublikowano
Ja rozmawiałem z facetem ze http://skanbis.pl/ i powiedział że może zobaczyć czy da się zrobić ale powiedział że z tym wzmacniaczem to jest róznie jeśli chodzi na naprawę.Gościo się zna bo ja robiłem u niego nawigację CCC i zrobił dobrze.
Opublikowano
Spróbuje z tym starym może znajdę jakiegoś magika który będzie potrafił go naprawić, nie chcę kupować w ciemno bo już mnie jeden sklep wystawil do wiatru z tym modułem,przy kupnie było pytanie czy gdyby się okazało że to nie wina modułu i czy mogę go oddać, w sklepie powiedzieli ,jasne nie ma problemu a po tygodniu zonk :evil: towaru nie przyjmą ewentualnie wymiana na coś innego w tej samej kwocie,talon na balon. Sklep k.Gdańska. :cry2:

 

Jak można się spytać to ile dałeś za ten wzmacniacz w tym sklepie?

Opublikowano
Za wzmacniacz dałem z przesyłką ok 220pln ( kupowany gdzieś w Polsce) ale za moduł(k.Gdańska) ten którego nie chcieli przyjąć 250pln z tym że wymiana wzmacniacza pomogła na 2 metry/czyli na trochę . Moduł okazał się nie przydatny.Ten zakład o którym mówisz jest z południa kraju a ja z północy to trochę kulawo tyle kilosów gnać w dół mapy :mrgreen: Za tydzień będę w domu to zadryndam i zapytam co z tym fantem zrobić.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

jeśli chodzi o słaby zasięg wszystkich kluczyków to zdecydowanie wzmacniacz anteny, miałem to samo w swoim E60, kupiłem używany na allegro, wymieniałem sam, generalnie nic trudnego, trzeba tylko spokojnie robić i się nie śpieszyć, w sumie cała wymiana zajęła mi około 30 minut.

jak ktoś czyta po angielsku to poniżej link do instrukcji jak to zrobić samemu (jak nie znasz języka to wrzuć w tłumacza google i też dasz radę)

 

http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/diversity-amplifier-replacement-89011/

Opublikowano
Potwirdzam :cool2: założyłem inny wzmacniacz i nastąpiło cudowne uzdrowienie. Panowie z ASO mogliby raz na jakiś czas zajrzeć na forum i dowiedzieć się jak naprawiać auta a nie ferować wyroki z sufitu wzięte :norty: na dzień dobry kluczyki do wymiany :duh:
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

Mam BMW E60 520D 2006 z kluczykiem bez dostępu komfortowego, z akumulatorkiem takim, który się nie wymienia i ładuje się podczas jazdy. Mam problem z zamykaniem i otwieraniem auta, muszę podejść do samego auta, żeby działało. Natomiast zapasowy kluczyk działa z odległości może 0,5-1m. Dodam, że auto było nieużywane ponad pół roku, natomiast mam je od ponad tygodnia. Co może być przyczyną takiego słabego zasięgu? Trzeba wymienić wzmacniacz antenowy czy akumulatorek w kluczyku? Może macie kogoś w Warszawie i jest jakaś szansa, żeby sprawdzić kluczyki i wzmacniacz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.