Skocz do zawartości

Jak sprawdzić łącznik stabilizatora?


MateuszCHUDY

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie jak sprawdzić łącznik stabilizatora? Coś zaczęło mi popukiwać w lewym kole. Szarpałem za koło oraz wchodziłem pod spód szarpałem i za wachacze i za łącznik jednak wszystko wydaje się być sztywne :roll: Miałem luźną osłone od tarczy hamulcowej, ale naprawiłem i coś puka dalej. Jest to denerwujące bo wystarczy lekka nierówność... Tuleje pływające odpadają bo były miesiąc temu wymieniane, Sworznie na wachaczach raczej też bo szarpałem za koło i nie ma luzów. Łaczniki mają poprzecierane gumowe osłonki, jednak jak za nie szarpałem to nie było widać luzów :mad2:

 

EDIT

 

Chodzi oczywiście o przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzów na łącznikach stabilizatorów nie zobaczysz. Jedynie możesz je wyczuć. Jak złapiesz ręką z kanału i będziesz je ciągnął w którymś kierunku to powinieneś czuć na dłoni luzy i nawet słyszeć lekkie stukanie. Jak osłony gumowe są pęknięte to syf, który tam wleciał zrobił swoje.

U mnie właśnie prawy łącznik przedni też ma pękniętą osłonę gumową i już czuje na nim luz. Niedługo będę je (obie sztuki) wymieniał.

Do niedawna także miałem stuki na dziurach i przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych przednich wyczułem na kole prawym luz. Okazało się, że sworzeń wahacza dolnego, prostego był już wywalony. Na następny dzień wymiana na nówkę TRW i jest cisza. Teraz nasłuchuje kiedy lewy zacznie lekko stukać i też się do niego dobiorę i wymienię na TRW. U mnie wahacze proste/dolne są jeszcze fabryczne (nie wiem jak te krzywe ale chyba też) a auto z 2003 r i przelot 270 tys. km.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A wiecie może czy same mocowania stabilizatora też ulegają zużyciu? Jeśli tak to czy jest zalecana wymiana i po jakim przebiegu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera jak byłem na kanale to szarpałem za łącznik i nie było właśnie czuć tego luzu :| Nie chce mi sie w ciemno wymieniać, ale te osłony już od dawna popękane więc obstawiam, że to to bo kiedyś miałem mondeo i podobne dźwięki się wydobywały jak siedziały łączniki... Jest to takie intensywne/szybkie pukanie. jeżeli luz był by na swożniach to trzepało by kierownicą i ruszając kołem było by czuć luz... Więc mam nadzieje że to tylko łączniki.

 

Teraz rada dla forumowiczów - nie kupujcie tego szajsu zwanego DACHSTEIN na allegro, w niebieskich pudełkach. Mija ok. 20 - 25tyś. jak wymieniłem całą zawieche na te g...no, i już miesiąc temu wymieniłem tuleje pływające, ostatnio padł swożeń więc jedeń wachacz do wymiany, a teraz łączniki... NIE POLECAM. Jak ktoś chce tanio to niech wogóle kupuje jakieś maxgear czy coś, przynajmniej wie, że zapłacił za kit, a tutaj sprzedawca zapewnia że to dobra jakość i z tego co widze to nieźle ludzie to kupują.

 

madseason - nie wiem jak jest w bmw, ale ostatnio na TVN turbo koleś robił starego JEEP'a i własnie mocowania gumowe stabilizatora wymieniał przy czym podkreślił, że mimo że to terenówka to ta rzecz jest wspólna konstrukcją dla osobówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Teraz rada dla forumowiczów - nie kupujcie tego szajsu zwanego DACHSTEIN na allegro, w niebieskich pudełkach. Mija ok. 20 - 25tyś. jak wymieniłem całą zawieche na te g...no, i już miesiąc temu wymieniłem tuleje pływające, ostatnio padł swożeń więc jedeń wachacz do wymiany, a teraz łączniki... NIE POLECAM. Jak ktoś chce tanio to niech wogóle kupuje jakieś maxgear czy coś, przynajmniej wie, że zapłacił za kit, a tutaj sprzedawca zapewnia że to dobra jakość i z tego co widze to nieźle ludzie to kupują.

 

to generalnie kolego Hameryki nie odkryles,

raczej Ty powinienes przed zakupem tego szajsu poczytac forum i zobaczyc co koledzy polecaja, jezeli chodzi o zawias, a tak zaplacisz 2 razy, sad but true :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to, że czytałem wtedy forum i ogólnie to wiem że lemforder i nic wiecej, ale te dachsteiny były polecany tzn nie tyle polecane co miały opinie jako niezłe. Ale to było 25kkm temu. Teraz jestem o tę wiedzę mądrzejszy :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o tych łącznikach? nie uważacie, że cena troche niska? Koleś ma jednak troche sprzedanych przedmiotów

 

http://moto.allegro.pl/lacznik-stabilizatora-bmw-e39-prawy-oryginalny-i2727443221.html

 

Widać na nich wybite numery i logo BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak nie czujesz luzów na kole to nie jest wina łącznika ;>

 

Na temat trafiłem przypadkiem, i powiem Ci, że miałem identyczną sytuacje...Co prawda w innym autku ale tak samo: coś stukało, po wymianie wszystkiego co się da, łącznie z wahaczami owe stukanie nie ustało, wręcz przeciwnie, NASILAŁO SIE !

Jak napisałeś "takie intensywne/szybkie pukanie" po najechaniu nawet na małą nierówność !

Po dokładnym obmacaniu wszystkich możliwych części, stwierdziłem że winnym okazała się poduszka amorka.

 

Sprawdź je też u siebie ;]

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy co sądzicie o tych łącznikach? nie uważacie, że cena troche niska? Koleś ma jednak troche sprzedanych przedmiotów

 

http://moto.allegro.pl/lacznik-stabilizatora-bmw-e39-prawy-oryginalny-i2727443221.html

 

Widać na nich wybite numery i logo BMW

 

Popatrz się na resztę aukcji tego gościa,łącznik prawy orginał kolor +-złotawy,podróba topran ten sam kolor.Łącznik lewy orginał czarny, topran też kolor czarny.Jakoś dziwny zbieg okoliczności,dla mnie to leci z jednej fabryki(piwnicy) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kriss, masz na myśli te poduszki co siedzą w kielichach nad amorkami?

 

kolego kobra, brawo za spostrzegawczość - sam tego w życiu bym nie zauważył. Ciekawe czy rzeczywiście jest w tym jakiś związek. Ale pomyślałem że może to być sposób oznaczenia strony łącznika i na allegro są również lemfordery lewy galwanizowany, a prawy czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pomyślałem że może to być sposób oznaczenia strony łącznika i na allegro są również lemfordery lewy galwanizowany, a prawy czarny

 

Może też tak być jak piszesz że niektóre firmy tak robią,w każdym razie ja kupiłem MEYLE łączniki i były w w jednym srebrnym kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra i jak te meyle? sprawdzają się? Ile już jeździsz? Ogólnie meyle to chyba niezłe filtry robi bo to chyba jakaś spółka knechta o ile się nie myle.

 

kriss ja robiłem całą zawieche, a właśnie tych poduszek nie miałem wymienianych więc może być prawdą to co piszesz. Ciekawe czy jest jakiś sposób by to sprawdzić czy poprostu wyjąć i obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kobra i jak te meyle? sprawdzają się? Ile już jeździsz? Ogólnie meyle to chyba niezłe filtry robi bo to chyba jakaś spółka knechta o ile się nie myle.

 

kriss ja robiłem całą zawieche, a właśnie tych poduszek nie miałem wymienianych więc może być prawdą to co piszesz. Ciekawe czy jest jakiś sposób by to sprawdzić czy poprostu wyjąć i obejrzeć.

 

Jeszcze nie mogę za dużo powiedzieć na temat trwałości meyla łączników,dopiero parę setek przejechane ale kupiłem je w wersji HD podobno wzmocnione :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ogólnie sprawdza się te gumy w ten sposób, że spierasz się na nadkolu i wywołujesz ruch zawieszenia (w górę; w dół) o ile nie masz jakiegoś sporta zawiasu utwardzonego.

Śruba mocująca amor w kielichu podczas właśnie tych ruchów nie powinna się odchylać w żadnym kierunku, powinna stać prosto.

Jeśli główki amortyzatorów stoją krzywo, bujanie oraz ruszanie kierownicą powoduje że chodzą w prawo i lewo to znak że czas na wymianę ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]te dachsteiny były polecany tzn nie tyle polecane co miały opinie jako niezłe. Ale to było 25kkm temu. Teraz jestem o tę wiedzę mądrzejszy :wink:

To chyba jakieś zupełnie 2 inne fora czytamy skoro Dachstein miał opinię jako niezły. Jak pamięcią sięgnę to zawsze czytałem jedną i tą samą opinię - "nie warto".

Jak kupujesz jakieś elementy zawieszenia to nie kombinuj na przyszłość - bierz tylko Meyle w wersji HD, Lemfordera, TRW i tyle. Nie wymyślaj żadnych Dachsteinów albo aukcji Allegro z pseudo-oryginałami. Jak już to o graty pytaj/kupuj albo w www.czescidobmw.pl albo www.silesiaparts.pl.

No chyba, że dalej wolisz 2 razy płacić za tą samą robotę i kupować kilka razy badziewne części zamiast kupić raz a dobrze...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito ja już się przekonałem, że przy zamiennikach płaci sie dwa razy, dlatego nie musisz mnie przekonywać. Mówie poważnie co do tego, że zanim kupiłem te srasztajny to szukałem opinii jakiś tam temat znalazłem, w którym ktoś pisał, że wg. niego są ok. Teraz już nie mam zamiaru kupować takich części...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.