Skocz do zawartości

E36 318is - ponownie olej na świecach


luk7779

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki oto problem. W maju wymieniałem tzn. mechanik wymieniał uszczelkę pod pokrywą zaworów, ponieważ druga i trzecia świeca były w oleju. Wymienił i było wszystko ok przez na pewno jakieś 1,5 miesiąca (dość często sprawdzałem). Później przestałem sprawdzać aż do początku października. Wtedy zobaczyłem, że znowu jest olej na drugiej i trzeciej świecy. Przeczyściłem i leciutko jeszcze dokręciłem pokrywę i był spokój na parę dni. Teraz czyszczenie wystarcza na jakiś dzień, góra dwa i znowu jest olej. Wiecie może, co może być przyczyną tego? Silnik M42.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W m42 uszczelka pokrywy nie sklada się tylko z 1 uszczelki tylko są jeszcze 4 okragłe na świece.Ja miałem też olej na siwecach tyle, ze poprzedni własciciel wogole ich nie załozył.Tu masz link http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-bmw-3-e30-e36-is-m42-m44-318is-i2728252692.html albo dokup te okragłe http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1271&hg=11&fg=15 na schemacie nr 4i 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, oczywiście, nie składa się tylko z jednej uszczelki ;) te okrągłe też zostały wymienione, więc tym bardziej zastanawia mnie czemu dalej przecieka. Jakby było coś źle założone to myślę, że od razu leciałoby, a lecieć zaczęło dopiero po dość dłuższym czasie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli olej pojawia się z góry na świecach, zacieki powinny być widoczne w tunelach z góry na dół to puszczają uszczelki... może źle się ułożyły albo były firmy uduś?......polecałbym spróbować jeszcze raz wymienić uszczelki, [najlepiej samemu to się dowiesz czy mechanik je wymienił czy mu się zapomniało], przy zdjęciu pokrywy zaworów porządnie ją wyczyścić :D rozpuchol, ciśnienie + szczoteczka do zębów żony na spokojnie dokładnie wszystko spasować dokręcić zgodnie z instrukcją i cieszyć się brakiem problemów... :)?

Z Twoją jednostką nigdy nie miałem kontaktu ale w r6 nie ma z tym wiele roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się, że źle musiały się ułożyć bo uszczelki były firmy Victor Reinz, a wiem, że mechanik wszystkie wymienił (nawet te od śrub), bo stałem przy nim i patrzyłem mu się na ręce co robi i jak robi. Pojechałbym do niego bo w końcu zapłaciłem, ale po 5 miesiącach od wymiany może powiedzieć, że to nie jego wina.

 

A w wyszukiwarce znalazłem takie coś

Mi na nowej uszczelce tez przeciekało na górę wiecy a jak silnik dostał po dupie przez 120km to polało się ostro na elektrodę świecy. Ściągnąłem jeszcze raz pokrywę i posmarowałem taką pastą do głowic, głowicę i pokrywę i jest GIT już od pół roku wszystko suchutkie.

Rozchodzi mi się o to pogrubione. Może jakbym posmarował taką pastą te okrągłe uszczelki wewnątrz? Czy jednak kategorycznie nie można używać takich past uszczelniających na uszczelkach od pokrywy zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% jestem pewny że twój mechanik --- tak go zwiesz. przeciągnął gwint w głowicy. U siebie miałem dokładnie ten sam przypadek :

Patrze sie kolesiowi na ręce jak jakiś stary Sb-k , aż mi źle... ale on sobie dokręca tak jak mu się podoba ... no i co ..... i poszło sie je...ć 5 czy 6 juz nie pamietam gwintow wiec zaczął wstawiać te sprężynki na kleju (pseudo gwint)nie szło mu za bardzo w sumie to wogóle....mówie mu że mam możliwość powiekszenia tego gwintu(śruby) , że wcześniej naspawam do tych śrub a potem sie zrobi gwint .... no to on odrazu że tylko tak można ,a inaczej nie da rady srututu.

BMW zaleca dokęcenie pokrywy śniesznym momentem bo 10 Nm (oczywiście przy nowej uszczelce).

Historia w każdym bądź razie skończyła sie tak że jeździłem przez chwile bez tych kilku śrub w deklu i niestety sie lało , potem wziąłem sie za remont ogólny głowica poszła do roboty (planowanie, uszczeniacze i ...... właśnie nadspawanie tych otwororów pod gwint pokrywy)..

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przy wymianie oleju dokładnie przyglądnąłem się śrubom i wyszło, że jedna nie ma gwintu. Ta śruba, na górze pokrywy, między drugą a trzecią świecą, kręci się dookoła. Zaznaczyłem na obrazku http://img96.imageshack.us/img96/8379/bmwe36silnik18is140km.jpg

Więc co teraz trzeba zrobić? Nagwintować? Rozumiem, że innego wyjścia nie ma, tylko trzeba ściągnąć pokrywę? Jakieś pomysły, panowie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.