Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie! Orientujecie się może dlaczego ceny skrzyń manualnych 6 biegów benzyna mają taki rozstrzał cenowy? Są za 250, 500, 800, 1200, 2500. Czy wyższa cena daje większe prawdopodobieństwo dobrego stanu czy to totalna loteria, a ceny to widzimisie sprzedawców? Lepiej omijać skrzynie z wyciekami czy to szczegół?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć ! Przede wszystkim, chcę się przywitać :) Szukałem Hondy VTI lub E46 coupe. Tak się złożyło, że oglądałem dziś E46 coupe z 2001 roku, 320 CI o mocy 170 koni. (nie wiem który to dokładnie silnik, po vinie pisze, że 2 litry - jest lepszy od 2.3 ?)


Mam kilka pytań. Przejechałem się autem, i ma fajną moc, układ kierowniczy bez zastrzeżeń, hamulce świeżo wymieniane, przegląd i oc opłacone do przyszłego roku. Spoko wyposażenie, nabita klima, siedzenia pół skóra, elektryczny szyberdach.. ale mam pewne zastrzeżenia:


1) auto ma niby 250 k km, jednak widać, że ma conajmniej z 350 (albo było użytkowane tylko w mieście - przetarty fotel {bez dziur}, kierownica, mieszek od biegów) - jak te silniki to znoszą? Jest się czego obawiać czy śmiało można brać?


2) ma zajechane półosie z tyłu, mega luzy. Więc pewnie ostro była męczona bokami. Element do wymiany z przegubami. Jaki mniej więcej koszt kupienia nowych półosi + usługa wymiany?


3) ma powszechny dla tego modelu problem z głuchym stukiem przy wbijaniu biegu. Sprzedający zapewnia, że to przez luzy z tyłu, mechanik potwierdził, że to półosie, jednak poczytałem tu na forum i problem jest bardziej złożony i w gruncie rzeczy może to być też np. dyferencjał. Ile kosztuje dyfer w dobrym stanie + wymiana? Jeśli coś jeszcze wiecien na ten temat, to też proszę o info.


4) sprzedający mówi, że auto bierze olej. Na niebiesko nie wali, ale mówi że dolewa dość często. Pytanie - czy jest jakiś powszechny problem tego silnika, np. pierścienie olejowe? Jakieś inne znane przypadki nieszczelności? Jeśli tak, to jaki koszt naprawy?


5) kontrolka oleju potrafi się zapalić na żółto i zgasnąć, mimo że olej jest - podobno czujnik i dość droga wymiana, dlatego nie robione. Coś wiecie na ten temat?


6) nieszczelność między skrzynią a wałem oraz gdzieś przy silniku na dole (nie wiem dokładnie, mechanik mówi że dwa simeringi do wymiany) i podobno trzeba cały motor zdejmować - znany przypadek? Jaki koszt naprawy?


7) to rocznik 2001 320ci, ale z tego co słyszałem, to są dwa silniki o tej samej mocy (170km). Ten w tym aucie to który i który z tych dwóch jest lepszy?


8) zdarza się taki pół sekundowe syczenie po zgaszeniu silnika. Odma? Znany przypadek? Jeśli tak - jaka cena naprawy??


9) Jakie są koszty napraw zawieszenia w E46 coupe przed liftem?


Ponadto ze względów kosmetycznych, bok był robiony i tył, ale nic poważnego - jakieś małe wgniotki i obcierki. Ale z pewnością ma to wpływ na cenę przy odsprzedaży.


I tutaj pytanie - czy opłaca się to brać za 11 koła? (ewentualnie 11.500) i naprawić? Jestem laikiem w kwestii E46, nie wiem jakie są ceny napraw powyższych rzeczy, a jak mam już kupić i naprawiać to nie drożej niż do ceny rynkowej. I czy z takim przebiegiem jeszcze dużo pojeździ? Generalnie konstrukcja jest wytrzymała czy będzie się sypać? Co sądzicie?


Pozdrawiam i dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie widzę sensu. Pytania, które zadales, sa do mechanika. Podjedz i spytaj ile by kosztowala naprawa podpunktow, które napisałeś i na pewno sobie dasz spokój z opisywanym autem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę sensu. Pytania, które zadales, sa do mechanika. Podjedz i spytaj ile by kosztowala naprawa podpunktow, które napisałeś i na pewno sobie dasz spokój z opisywanym autem.

 

Dowiedziałem się. Po naprawie mam mniej więcej w cenie rynkowej sprawną E46 coupe. Pytanie czy z tym przebiegiem i tym poborem oleju to się często zdarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

branie oleju w tym silniku jest normalne m54b22 czyli 2.2 benzyna. O ile tam jest ten silnik po bo vinie nie moze być 2.0 i 170 koni, albo 2.0 i 150 koni albo 2.2 i 170.


albo dolewasz i jeździsz albo remontujesz.

 

No spoko czyli nie ma się czym martwić?


Generalnie kolega zszedł do 10k, więc spoko cena, nawet jeśli bym chciał wymienić wszystko co się da poza silnikiem,skrzynią i sprzęgłem to się pewnie zmieszczę w 3-4k - mam ten motyw ze stukiem przy wbijaniu jedynki. Ktoś zlokalizował co to właściwie jest i jak to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta tuleje dyfra, łącznik wału, może być luz na samym dyfrze, na półosiach. Powodzenia :) w 90% e46 stuka przy zmianie biegów :)

 

Półosie mają luz jak cholera i to zmieniam od razu. Jeszcze jakieś rzeczy na które zwrócić uwagę? Cieknie z simeringów i one też do zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
branie oleju w tym silniku jest normalne m54b22 czyli 2.2 benzyna. O ile tam jest ten silnik po bo vinie nie moze być 2.0 i 170 koni, albo 2.0 i 150 koni albo 2.2 i 170.


albo dolewasz i jeździsz albo remontujesz.

 

No spoko czyli nie ma się czym martwić?


Generalnie kolega zszedł do 10k, więc spoko cena, nawet jeśli bym chciał wymienić wszystko co się da poza silnikiem,skrzynią i sprzęgłem to się pewnie zmieszczę w 3-4k - mam ten motyw ze stukiem przy wbijaniu jedynki. Ktoś zlokalizował co to właściwie jest i jak to naprawić?

Jak nie ma się czym martwić? Czytaj między wierszami, branie oleju to nie norma ale normalne uszkodzenie silnika, do tego zapala sie kontrolka cisnienia oleju czyli dolicz pare tys na generalke silnika. Ja bym odradzal zakup ale widzę że cokolwiek nie napiszemy, napaliles sie na ten "okaz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

branie oleju w tym silniku jest normalne m54b22 czyli 2.2 benzyna. O ile tam jest ten silnik po bo vinie nie moze być 2.0 i 170 koni, albo 2.0 i 150 koni albo 2.2 i 170.


albo dolewasz i jeździsz albo remontujesz.

 

No spoko czyli nie ma się czym martwić?


Generalnie kolega zszedł do 10k, więc spoko cena, nawet jeśli bym chciał wymienić wszystko co się da poza silnikiem,skrzynią i sprzęgłem to się pewnie zmieszczę w 3-4k - mam ten motyw ze stukiem przy wbijaniu jedynki. Ktoś zlokalizował co to właściwie jest i jak to naprawić?

Jak nie ma się czym martwić? Czytaj między wierszami, branie oleju to nie norma ale normalne uszkodzenie silnika, do tego zapala sie kontrolka cisnienia oleju czyli dolicz pare tys na generalke silnika. Ja bym odradzal zakup ale widzę że cokolwiek nie napiszemy, napaliles sie na ten "okaz".

 

NIe nie nie, absolutnie się nie napaliłem. Wiem, że jest zajazd, ale cena wydaje się atrakcyjna jeśli mówimy o tym, że wezmę za tyle i włożę 3-5koła i wiem co mam. Dlatego pytam, dopytuję, czy to się opłaca, co się jeszcze psuje, czego mogę się spodziewać itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie. Nie opłaca. "Wiem co mam" Sztrucla ktory ma juz swoj czas za soba. Masz bardzo optymistyczne podejście. Włożę 3-5 tys i bedzie malina. Zebys sie nie zdziwił z kwota jakas podales. Stuk rownie dobrze moze byc na skrzyni. Kontrolka oleju to moze byc od czujnika az po panewki. Napaliles sie bo juz planujesz co zrobisz. Wywalone półosie, to auto lekko nie mialo. Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie opłaca. Dobry tekst. Wiem co mam. Sztrucla ktory ma juz swoj czas za soba. Masz bardzo optymistyczne podejecie. Włożę 3-5 tys i bedzie malina. Zebys sie nie zdziwił z kwota jakas podales. Stuk rownie dobrze moze byc na skrzyni. Kontrolka oleju to moze byc od czujnika az po panewki. Napaliles sie bo juz planujesz co zrobisz.

 

Elo DJ Feel-x :lol: :lol:


Dobra no i wyjasniliscie pare kwestii. Jakbym sie napalal to bym kupil mimo to. Teraz już wiem, że odpuszczam. Zreszta nie chce mi sie strzepic. Na forach mozna dostac dawke pomocy, ale i 90% wypowiedzi w stylu 'ja wiem ze ty nie wiesz', 'my ci powiemy jak a twoje podejscie to glupota' bla bla bla ;) pouczający ton to chyba taki atrybut wiekszosci forumowiczów bo w realu nigdy go nie stosują :lol: wystarczy prosta odpowiedz na zadane pytanie szczególnie dla świeżaka. nie mniej dzieki za udzial w dyskusji pany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oj chopie chopie. Nikt ci nie chce pouczac ale uratowac twoje pieniądze przed wydaniem na auto ktore juz jest zyczajnie zużyte. No chyba ze tu chodzi o to by jezdzic r6. Nie wazne jak byle sie turlalo.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chopie chopie. Nikt ci nie chce pouczac ale uratowac twoje pieniądze przed wydaniem na auto ktore juz jest zyczajnie zużyte. No chyba ze tu chodzi o to by jezdzic r6. Nie wazne jak byle sie turlalo.

 

Absolutnie nie. Myslalem zwyczajnie ze ma to sens. Ale jak ma sie sypac co chwile to odpuszczam. Jestem sklonny wydac z 17k za dobry egzemplarz albo i wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze koledzy mówią. Ja swego czasu też kupiłem samochód chodź było wiele rzeczy do zrobienia ale stwierdziłem że dobra . Włoże 5k i będzie malina. Napalilem się i kupiłem bo auto było mega śliczne ale mocno zmęczone . Po kupnie zaraz wyszło 10k A potem jeszcze przez 2 lata następne 10. Auto wyprowadziłem na ludzi, ale na pewno nie za to co zakładałem n początku tylko za x3/x4 więcej. Jak autu tyle dolega zaraz po zakupie to znaczy że dalej lżej nie będzie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dla twojej chłodnej głowy. Jak kupisz takie za 17 to również 3/4 wrzucisz na start. To jest normalne i naturalne, auto stare, bedzie wymagać inwestycji. Za kazdym razem trzeba pisać to samo, komplet opon, jakiś wahacz, jakiś amor, do tego tarcze i jakiś czujnik i 3 tys wpada jak w studnie :)


do tego serwis oleju i filtry, serwis płynów hamulcowy, chlodniczy, olej w skrzyni, dyfrze i kolejny tysiaczek :P

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy jest na łańcuchu. Ostatnie paski to były chyba w e36 i e34 i to tylko w małych pojemnościach

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Co możecie powiedzieć o tym ogłoszeniu?

Warto zawracać sobie głowę?

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-316i-lpg-stag-bardzo-zadbana-bez-wkladu-finansowego-CID5-IDuqQZX.html

Golas i paskudne reflektory, do tego najsłabsza wersja. Wszystko zależy od priorytetów, ale nie czułbym się dobrze w takiej wersji, nawet jak to jest taka igła jak w opisie. Wrzuciłeś ogłoszenie, więc pewnie te minusy Ci nie przeszkadzają, trzeba zweryfikować stan i podjąć decyzję.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.