Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ta "gleba" od ręki do wymiany chyba ,że chcesz jeździć tylko autostradą i to nie w trakcie remontu lub na lawecie na zloty :) Podejrzewam ,ze podwozie już dostało w kość łącznie z wydechami i wszystkimi osłonami. Kupiłem swoją na takim zawiasie i wieszałem się na progach zwalniających . Jak dla mnie takie dodatki obniżają wartość bo trzeba wymienić sporo gratów żeby normalnie jeździć .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, potrzebuję waszej pomocy. Kumplowi urodziło się kolejne dziecko i zastanawia się nad E46 320 diesel (150PS). Mam dziś z nim pojechać i dokładnie obejrzeć autko ale wstępne oględziny nie napawają mnie optymizmem:

- auto z 2004 a przebieg to tylko 150kkm. Auto zarejestrowane w Luksemburgu więc dookoła same autostrady.

- po przejechaniu 30km, pozostawieniu silnika na biegu jałowym i odkręceniu korka wlewu oleju z silnika naprzemian bucha para i wychlapuje się olej. W życiu się z czymś takim nie spotkałem, ale nie wydaje mi się, żeby to było normalne zachowanie

 

Wszystkie faktury i przeglądy wydają się być w porządku, ale w poniedziałek chcę podzwonić po salonach, w których rzekomo samochód był serwisowany, by sprawdzić wiarygodność sprzedawcy. W międzyczasie doradzić coś w kwestii zachowania silnika?

 

PS. Czy można gdzieś na necie sprawdzić historię samochodu mając VIN?

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patgor witaj !

Po nr VIN to możesz sprawdzić jakie fabryczne wyposażenie i porównać do stanu aktualnego .W necie znajdziesz jak to rozkodować. Aby sprawdzić historię auta to z kluczykiem i dowodem rejestracyjnym to Ci sprawdzą w ASO, kto ma układy to przez telefon.

Odnośnie chlapania to normalne ale może ktos inny się wypowie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Patgor a czego sie spodziewałes po odkreceniu korka oleju na pracujacym silniku ? Wyskakującego szampana ?

Zgas silnik i odkrec korek, zajrzyj i zastanów się dlaczego chlapie olejem oraz parą (ewentualnie poczytaj o parze, różnicach temperatur itp)

Obstawiam że zaraz odszczekasz że pisze złośliwie.... :mad2:

 

Co do przebiegu to rarytas, mało ktore 320d z 2004r nie mówiac o starszych rocznikach ma jeszcze poniżej 200kkm, większość ma 250+ i są to normalne przebiegi mnożąc lata x ~30kkm

320d z przelotem 150kkm to ideał, nie powinno byc najmniejszych problemów z silnikiem i cała reszta, problemem jest tylko taki egz jeszcze znaleźć...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałeś @puzonn być zabawny czy po prostu taki zakompleksiony człowiek jesteś? :duh: To normalnie już nie można odpisać, że takie zachowanie silnika standard? Przed wszystkimi moimi F-kami miałem Jaguara z 2006 roku i "trójkę" z 2010 roku i nigdy nic nie chlapało więc chciałem się tylko zapytać czy z silnikiem wszystko w porządku.

 

Dzięki za wszystkie inne normalne komentarze, przekażę koledze temat z VINem.

Pozdrawiam,


Patgor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę.... wszyscy by chcieli kupić zadbane autko, serwisowane, bezwypadkowe, ale jak się coś pojawia wartego uwagi, to nagle cena za wysoka...bo można kupić już od handlarza 3 litrowy silnik za tanioszkę. Dwóch znajomych nie chciało ode mnie auta(e46 2.0d, 2001, salon PL, pierwszy właściciel, itd.), chociaż ja nawet na wynos żarcia w nim nigdy nie przewiozłem w obawie, żeby się nic nie rozlało, nawet jak na wakacjach w Hiszpanii serwis wypadł, to autko odwiedziło tamtejsze ASO. Mogę ich zrozumieć -chcieli więcej mocy. No więc pojechali sobie po 3 litry w dieslu do Berlina. Po przyjeździe jeden musiał zainwestować we wtryski, sprzęgło, dwumas, a drugi w turbinę i remont automatu, a przy okazji okazało się, że oba były po dzwonie i warsztat polski zupełnie przy okazji zwrócił uwagę na niefachowy i zagrażający bezpieczeństwu sposób naprawy jednego z nich(nitowanie zamiast spawania). Oba były zakupione ze stanem licznika w okolicach 100 tys km oczywiście..no okazja...ale najważniejsze, że na wejściu było tanio! Temu od wtrysków, jak przyjechał się pochwalić- bez kitu -kopcił jak Stefan Batory na otwartym morzu, a to był tylko początek wydatków. Auta się na tyle sypały w kolejnych miesiącach, że sprzedali je niedługo później dopłacając SŁONO do interesu. A wracając do mnie. Autko sprzedawałem z przerwami nie pamiętam już ile lat, ale od momentu kiedy pierwszy raz wystawiłem ogłoszenie zrobiłem nim ok. 65tys km, to będzie pewnie ponad 3 lata. W tym czasie miałem może ze 4 telefony, a 2 osoby zdecydowały się obejrzeć, z czego jeden ostatnio nieufnie potraktował pomarańczowy warning ciśnienia oleju świecący chwilkę po uruchomieniu(mimo zapewnień, że czekam na wymianę oleju, żeby wymienić razem z czujnikiem poziomu oleju już zakupionym- nie martwiłem się tym, bo auto grama oleju nie spala) Chyba założył, że silnik do remontu się szykuje, a drugi miał nadzieję zbić cenę do poziomu importowych szrotów. Także ogłoszenie nadal sobie wisi, ale totalnie traktuje je już badawczo i mam ochotę przekroczyć nim co najmniej 300tys km. I jestem przekonany, że spokojnie bez problemu się to uda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy na forum i chciałem zadać jedno, lub dwa pytania. Otóż od dłuższego czasu mam zamiar zakupić BMW e46. Myślałem też o e39, ale o tym potem.

No więc zrobiłem mały research w sieci ponieważ chciałem zebrać trochę informacji na ten temat. No i szczerze powiem, że mam straszny mętlik w głowie ... Na allegro cena e46 oscyluje w granicach od 6k do 20k, i więcej. Więc wydaje mi się, że mój budżet 12k nie jest wcale taki mały. (12k na samo auto, nie licząc pierwszych wydatków)

Przejrzałem parę ofert, i naprawdę wydaje mi się, że można całkiem fajne auto kupić. Oczywiście, wiadomo nie ma co sugerować się zdjęciami, i aukcjami. Trzeba pojechać i sprawdzić. Natomiast problem zaczął się, gdy przeczytałem 30 stron tego tematu. Dosłownie zgłupiałem. Otóż okazuje się, że moje 12k to mało, 16k w zasadzie też, a widziałem posty ludzi, którzy pisali że i 20k może być problem. Więc teraz mam pytanie do was, czego mogę oczekiwać po aucie za 12k ? Czy faktycznie to jest tak mało ? Mam wrażenie, że patrzycie na te auta okiem pasjonata, co trochę zakrzywia obiektywne myślenie. Rozumiem, że co dla jednego jest sufitem, dla drugiego jest podłogą i np kilka małych rys na lakierze, ew brak małych pierdół czyni auto nie godnym uwagi ale chyba bez przesady ? Jestem świadom, że wydając te pieniądze nie będzie to igła, i będzie trzeba prędzej czy później włożyć jakieś tam pieniądze. Niemniej jednak auto powinno trzymać jakiś poziom, tak ? Przyznam szczerze, że czytając te posty trochę się zniechęciłem do tego auta, mimo że nadal bardzo chciałbym je mieć.

Jak pisałem wcześniej, myślałem tez o e39, i też zrobiłem to samo. Czyli mały research i to co zobaczyłem zwaliło mnie z nóg. Jakiś tam pan posiadał BMW, za które dał ileś tam pieniędzy. Auto posiada 3.5 roku, i właśnie podał przybliżony kosztorys utrzymania tego auta. Pan wydał ok 20k, i miesiąc w miesiąc wkładał w niego ok. 1k Serio ? Szczerze mówiąc nie rozumiem radości z posiadania BMW, gdy miesiąc w miesiąc wkłada się jakieś tam fundusze. Dlatego też zrezygnowałem z e39, mimo że na allegro są chyba tańsze niż te e46.

To tyle, jeśli chodzi o moje małe przemyślenie na ten temat, mam nadzieję że nie zanudziłem :) No i jak to w końcu jest z tymi autami ? Jak duży jest starter pakiet do e46 ? Do e39 jakieś 700 zł, czy tutaj jest podobnie ? Jakich silników mogę się spodziewać w kwocie 12k ? Co z wyposażeniem ? Czekam na waszą pomoc, a tymczasem wracam do dalszego zgłębiania wiedzy :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włożyć bedziesz musiał raz z racji wieku gdzie wszystko może być do wymiany. Niezależnie czy e39 czy e46.

 

90% aut to handlarze, sprowadzone rozbite, umyte, odkurzone, wyplakowane. Przebieg również cofnięty. Jak i benzyna tak i diesel. O ile w przypadku benzyny niższe przebiegi mogą być prawdopodobne jeśli ktoś jeździł 10-15tys rocznie o tyle w przypadku diesla niestety raczej okolice 30tys rocznie.

 

Masz 12 na samo kupno auta czy już auto razem z serwisem po zakupie. Kupić kupisz prawie każdy silnik za te pieniądze. Im wiekszy silnik kupisz za tak niską kwotę tym wiecej bedziesz musiał włożyć w naprawę.

 

Nie uniknie cie inwestycja po kupnie w auto, płyny i oleje, dodaj sobie świece, np. amory i hamulce. Dodaj do tego np. opony zima /lato do kupienia. Szybko licząc na sam start masz 4tys do włożenia. Do tego pare elementów z racji wieku może domagać się wymiany jak sprzęgła, gumy jakieś przy zawiasie.

 

Auto od prywatnego szukaj, tylko znowu tutaj cena będzie wyższa i może ci być cięzko znaleźć.

 

Jeśli jesteś swiadomy kosztów to szukaj. Mimo tego że auto jest tanie w zakupie to jest mocniej skomplikowane od innych, ma wiecej rzeczy ktore podnoszą komfort ale są droższe w serwisowaniu.

 

a na deser możesz się rozczarować że ani te mniejsze silniki nie są szybkie, ani nie palą jakoś mniej mimo małej mocy.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu msz dobry przykład ile można zainwestować w e46 przez 3 lata, tylo nie wystrasz się :lol:

viewtopic.php?f=159&t=191741&start=255

Ja dla porównania w ponad 4 lata włożyłem niecałe 5k :roll: ale dopiero teraz będę wymieniał opony na oba sezony, więc trzeba doliczyć 3.5k, wtrysk wymieniłem jeden na używany, turbiny i dwumasy nie ruszałem. Wymieniłem koło pasowe; w sumie zapobiegawczo, bo było ori i trzymało się kupy a poszło 6 stów; hamulce z przodu i ostatnio z tyłu, poduszki od silnkiem i skrzynią, tuleje przednich wahaczy, łączniki stabilizatorów i oczywiście serwisy olejowe co 12-15kkm. Ale jak ruszę przednie zawieszenie to zrobię całość, więc pewnie 2k z hakiem polecą. To samo tył jak będzie coś do zrobienia to całość + elementy mocowania dyferencjału, więc pewnie 3k+. To tak żebyś miał świadomość kosztów eksploatacji jak kupi się auto trzymające się kupy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 tys. starczy na przedliftowego sedana i jest to minimum za które kupisz coś co pali,jeździ i hamuje :)

W tej cenie radzę benzynę bo diesle będą miały dawno za sobą 300 tys. a bywa i więcej.

Ja niedawno nabyłem E46 320Ci z automatem i kosztów po zakupie wiele nie miałem ale też wóz nie był z tych najtańszych :)

Po ogólnym przeglądzie nie wyszło wiele- wymieniłem łożysko tylnego koła i olej+filtry ok.400PLN ,dobiłem 200gr czynnika do klimy u siebie :)

Dodatkowo na własne życzenie wywaliłem obniżone zawieszenie wracając do serii czyli sprężyny + amortyzatory 850PLN

Reszta nie wymaga żadnych ingerencji więc da się kupić coś sensownego tylko trzeba umieć kupować :)

Nie ma znaczenia od kogo kupisz auto tylko co kupisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto od prywatnego szukaj, tylko znowu tutaj cena będzie wyższa i może ci być cięzko znaleźć.

 

Oczywiście, auto od handlarza nie wchodzi w grę. Słyszałem o ich sztuczkach itp :)

 

Na samo auto mam 12k, nie liczę pierwszych wydatków. Jednak kwota 4k trochę mnie przeraża. Oczywiście w przeciągu jakiegoś tam czasu jestem w stanie tyle wyłożyć. Jednak w pierwszym miesiącu jest to spore obciążenie.

 

Tu msz dobry przykład ile można zainwestować w e46 przez 3 lata, tylo nie wystrasz się :lol:

viewtopic.php?f=159&t=191741&start=255

 

Dziękuję obu Panom za opinię, to trochę otwiera oczy na całą sprawę. Myślę, że dobrym pomysłem będzie prześledzenie tego typu tematów, i zapoznanie się z ew kosztami eksploatacji. Ktoś jeszcze chciałby się wypowiedzieć w tej kwestii ? Czekam na opinie :) Tak dla wyjaśnienia, interesuje mnie benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślę, że dobrym pomysłem będzie prześledzenie tego typu tematów, i zapoznanie się z ew kosztami eksploatacji. Ktoś jeszcze chciałby się wypowiedzieć w tej kwestii ? Czekam na opinie :) Tak dla wyjaśnienia, interesuje mnie benzyna.
W kwietniu br. sprzedałem, 320d i pod koniec maja kupiłem 325i. Diesel był całkiem ok, poza regeneracją wtrysków - którą należało wykonać, i rdzą która pojawiła się na błotniku wszystko było w porządku. Nie liczyłem ile "włożyłem" w diesla ale w ciągu użytkowania (18 miesięcy) robiłem: alternator, rozrusznik, hamulce przód-tył, wymianę koła pasowego wału, świece żarowe, akumulator. O olejach, filtrach i serwisie klimatyzacji nie wspominam. Zachorowałem jednak na 6 cylindrową benzynę. Szukałem, szukałem i znalazłem :)

Samochód był jednak mocno zaniedbany i nie licząc kosztów rejestracji i założenia instalacji gazowej kosztowało mnie już ok. 4 tyś. Faktem jest to, że jak w przyszłym tygodniu wymienię pompę wspomagania + napinacz z paskiem to będzie z grubsza wszytko.

Pozostaną opony na lato (zimówki zostały mi po dieslu) i amory przód i szyberdach. Opony jeszcze nie wiem jakie bo mam dylemat 17" czy 16" a amorki ok. 700-800 zł. Szyber to sprawa do samodzielnej naprawy, ale nie mam czasu żeby to wszystko rozebrać, nasmarować i poskładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję obu Panom za opinię, to trochę otwiera oczy na całą sprawę. Myślę, że dobrym pomysłem będzie prześledzenie tego typu tematów, i zapoznanie się z ew kosztami eksploatacji. Ktoś jeszcze chciałby się wypowiedzieć w tej kwestii ? Czekam na opinie :) Tak dla wyjaśnienia, interesuje mnie benzyna.

 

Jeśli ma Ci to pomóc w wyborze to i ja mogę się podzielić swoimi kosztami eksploatacji w przeciągu prawie 8 lat ( silnik M54 2,2 ):

1. Na dzień dobry komplet opon zimowych z felgami stalowymi ( opony 200zł*4 + felgi używane 50*4 ) = 1000zł

2. Dwie przednie tarcze hamulcowe zimmermana + klocki textara + czujnik ( wymiana we własnym zakresie ) = 500zł

3. Klocki na tył + czujnik ( wymiana we własnym zakresie ) = 110zł

4. Tuleje wahacza przedniego razem z mocowaniami ( wymiana w warsztacie ) - 300zł

5. Łączniki stabilizatora ( wymiana we własnym zakresie ) - 100zł

6. Guma dolotu ( wymiana we własnym zakresie ) - 47zł

7. Uszczelka podstawy filtra ( wymiana we własnym zakresie ) - 20,50zł

8. Akumulator Varta silver - 320zł

9. Pióra wycieraczek BOSCH - 100zł

10. Oleje, filtry. płyny, żarówka H7 - tego nie liczę

Podsumowując - przejechałem jakieś 70tys km:

wydatki, które dało się zaplanować ( eksploatacyjne poz:1,2,3,9,10 ) =1710ZŁ + Olej i filtry

wydatki, których nie dało się przewidzieć ( poz:4,5,6,7,8 ) = 787,5zł ( w tym akumulator, który w moim aucie był jeszcze fabryczny i miał 12 lat )

 

Pozostały mi do wymiany tylne amorki ( które mają tłumienie rzędu 70% - ale jeden z nich jest już zapocony )- pewnie jakieś 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poszukuje BMW e46 znalazłem taki egzemplarz jedyne czego mi brak to kubełkowych foteli z podudziem wysuwanym...ale względem całości to powiedzmy detal...

 

co myślicie?

 

http://allegro.pl/328-stan-fabryczny-pelna-opcja-bez-ksenon-bez-skor-i5663466321.html

 

i drugi...

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-dobra-wersja-m-pakiet-z-niemiec-przygotowana-do-rejestracji-skory-ID6yawI5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może troche najpierw poczytaj zanim zaczniesz śmiecić.

 

viewforum.php?f=44

 

znalazłeś pierwszy lepszy temat i od razu po rejestracji nasmarowałeś posta w złym dziale, nie czytałeś nic a nic regulaminu. Wymówka jestem nowy nie pomaga, nie jesteś nowy, jesteś leniem.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.