Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zeżarło mi obie tylne tylne opony na wewnętrznych krawędziach. Czy to wina zbieżności czy samego zawieszenia M (negatyw)? Obie zeżarło w takim samym stopniu.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam, zeżarło mi obie tylne tylne opony na wewnętrznych krawędziach. Czy to wina zbieżności czy samego zawieszenia M (negatyw)? Obie zeżarło w takim samym stopniu.

 

Nie wiem czy to Ci pomoże ale mam fabrycznie pełny m-pakiet i przelatane 75 tyś. km z czego ok. 45 tyś. km na letnich kołach (255/35/18) i zużycie opon mam równomierne...

 

Foty poniżej...

 

LEWA

http://i48.tinypic.com/vf9tmp.jpg

 

PRAWA

http://i49.tinypic.com/121plih.jpg

Opublikowano

to na pewno nie jest wina zawieszenia, bo negatywy są w E90 minimalne.

 

mi jak robili zbieżnosc to się musiałem określić czy mam zawias serię czy mpakiet.

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano

Tak czytam sobie wątek i nasunęło mi się pytanie:

Dlaczego producenci opon nie produkują ich na poszczególne strony samochodu (lewa-prawa)?

Chodzi o to, że jeżeli opona jest taka sama, to na lewej stronie samochodu będzie inaczej działać niż na prawej.

 

Żeby to zobrazować to użyłem zdjęć kolegi prmax:

 

http://e-fotek.pl/images/47806004886426098350.jpg

 

Przecież rowki w oponie ułożone w jedną stronę na obydwu oponach, tzn. odprowadzają np. wodę tylko/głównie w lewo. Wtedy jak jedziemy po mokrym, to woda z lewego koła odprowadzana jest na zewnątrz samochodu, a z prawego do wewnątrz/pod samochód. Czy w takim przypadku branie zakrętu w lewo nie będzie inaczej odczuwalne niż branie zakrętu w prawo? No chyba, że ta różnica jest tak minimalna, że nie możliwa do odczucia?

 

Nie wiem jak to jest, mam tylko 163KM i nie jestem rajdowcem-wyscigowcem ale lepiej bym się czuł gdybym miał tak: :D

 

http://e-fotek.pl/images/76485041698427752021.jpg

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Tez sie czasem nad tym zastanawiam, moze to kwestia ulozenia opony z dobrej strony , ale jako ze ja jestem fanem symetrii i nie moge zniesc czegos takiego polecam opony symetryczne :) np eagle f1 jodelka :duh:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Poczytajcie troszkę o oponach asymetrycznych. Polecam również podstawy mechaniki ruchu. Taki układ opon stosuje się ze względu na siły działające na oponę.

Opony w Jodełkę (Eagle F1) to zupełnie inna sprawa.

Wracając do tematu - też mam Mpakiet i opony wyglądają normalnie. Sprawdz geometrię.

Opublikowano
Sprawdź do tego też tuleje, u mnie wybita powodowała właśnie ścinanie opony od wewnątrz[/url]

 

to musiały by być obie tuleje bo obie opony były wyżarte równomiernie

Opublikowano

To zostaw to w spokoju. Latasz z duzymi predkosciami to opony sie koncza.

Zacznij jezdzic tak jak znaki drogowe wskazuja to bedzie OK :mrgreen:

Chlopaki zaraz powiedza CI, ze cale zawieszenie masz wymienic bo nikt nie wpadl na to ze nawet niewielki negatyw przy dluzszym dystansie pokonanym z 2ka na cyferblacie na poczatku bedzie dawal takie efekty. NIe latasz po niemczech banami???? JAk latasz to masz odpowiedz :mrgreen:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Zacznij jezdzic tak jak znaki drogowe wskazuja to bedzie OK :mrgreen:

 

ojtam ojtam... :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.