Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

mam pytanie, jak sprawdzić cewkę? Czy są na to jakieś sposoby?

Czy jeśli nie ma iskry, to wina właśnie cewki?

Dodam, że chodzi o cewkę w silniku m10, gaźnik.

Szukałem na forum, jednak nie znalazłem nic na temat cewki do m10...

Edytowane przez jamiroquai
Opublikowano

witam.najpierw sprawdż czy taki ''dinks'' okrągły nie jest wyciśnięty z cewki,jak tak to do wyrzucenia[jak go posiadasz]

można sprawdzić też omomierzem;pomierz rezystencję między jednym a drugim mocowaniem kabli[u mnie oznaczone 1 i 15] tylko je pościągaj i odłącz akumulator.rezystencja ma wynosić 0.82 między 1 a 15 .

w drugim pomiarze zmierz 15 z tym ''dinksem'' rezystencja ma wynosić 8,25

mam nadzieję że za dużo nie namieszałem

:duh: .co do iskry to m10 ma chyba aparat zapłonowy? :? .jeśli tak to sprawdż na nim stan iskry czy jest na przerywaczu,jeśli jej niema to cewka chyba że jakis przewód się odłączył.pozdro :D

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

Co do tego "dinksa", to go nie ma, jest pusty otwór.

I właśnie nie wiem, czy on wyleciał, czy może go nie było.

Co do rozdzielacza zapłonu, to przeczyściłem i kopułkę i palec, nie widziałem też żadnych przeskoków iskier.

Jutro jeszcze pokombinuje i pomierzę

Dzięki

Opublikowano
no u mnie jest tak ok.1 cm poniżej ale go widać więc może ci już wyleciał :roll: .pozdro
klepało ale przestało!!!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

wreszcie działa :)

wymieniłem cewkę i palec rozdzielacza, które były uszkodzone, plus odłączenie i ponowne podłączenie (dla pewności) wszystkich przewodów W/N.

to wystarczyło, dodam, że silnik zaczął równiutko chodzić, przed wymianą nie zawsze... wynika z tego, że nie układ doprowadzania paliwa (który wszyscy obwiniali), a elektryka była winna... :duh:

wielkie dzięki za pomoc

pozdrawiam

Opublikowano
mam tez problem z iskra wymieniłem palec rozdzielacza i myslałem ze bedzie dobrze a tu znów niespodzianka nie zapalił jak był ciepły wystarczy go pchnac ewentualnie szarpnac i pali ma cos do teko czujnik połozenia wału prosze poradzcie e34 2,5 m20
Opublikowano

witam

a sprawdzałeś, czy jest iskra po wymianie palca?

mi poszedł palec i cewka jednocześnie :duh:

powinieneś sprawdzić cewkę, tak jak radził laz--e30, lub podjechać do jakiegoś elektryka, żeby sprawdził.

ja najpierw pomierzyłem rezystancje, ale wogóle nic nie odczytałem, więc pojechałem do elektryka, żeby sprawdził, i on to jakoś podłączył do Omegi :wink: i kazał patrzeć, czy jest iskra, ale nie było, więc uznał, że cewka jest do wywalenia...

co do czujnika położenia wału, to ja takowego nie posiadam, ale słyszałem, że też może mieć z tym coś wspólnego...

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepne sie do tematu :D Wczoraj podczas jazdy auto tak nagle zgasło... po sprawdzeniu doszedłem do tego że cewka nie działa, wymieniłem cewke i dalej nie działa :( ... Jeśli chodzi o sprwy prądowe to nie jestem w tym za dobry więc będe wdzięczny za rady w uproszczonym języku :D bo na 17 mam wizyte u elektryka ale wolał bym jej uniknąć bo wiadomo zedrze ze mnie kase a być może to jakiś drobiazg...

 

Dodam że mam silnik m20b23 oczywiście e30

Opublikowano

a więc tak

wykręcasz świece, wsadzasz w przewód, i łapiesz gdzieś mase (gwintem), np. kładziesz ją na silniku (przy okazji sprawdź, czy masa silnik-karoseria jest ok) no i kręcisz.

najlepiej robić to we dwóch, jeden kręci, drugi ogląda świece, i dobrze jest to robić w ciemnym pomieszczeniu, lepiej widać.

PS. jeśli świeca po wykręceniu jest wilgotna, to raczej brak iskry...

Opublikowano

aha

no i dale idąc, jak nie ma iskry, zaglądnij do alaratu zapłonowego (z niego wychodzą kable W/N) i obejrzyj palec - 2 (to co się kręci w środku) i kopółkę - 1,

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=1351&mospid=47268&btnr=12_0109&hg=12&fg=05 może styki się dopaliły już do końca, czasem wystarczy je przeczyścić.

u mnie palec był popękany i nie przewodził prądu od cewki (blaszka na środku od góry) do brzegu palca, który skacze po stykach na kopółce.

zmierz rezystancję palca środek-brzeg powinien mieć 0,9 - 1,3 kOhm

mam nadzieję że w miare dokładnie i czytelnie to opisałem :)

jak masz jakieś pytania to pisz

pozdrawiam i życzę powodzenia

Opublikowano

Panowie ponawiam temat... silnik m20 2,5l po dłuższym postoju na dworze nie zapala (brak iskry oraz nie pracują wtryski) po pociągnięciu drugim autem po kilkuset metrach zapala... potem już można krecić rozrusznikiem i pali od kopa... wszystkie (dokładnie jeden od osprzętu silnika i kompa) przekaźniki działają...

 

Proszę jakiegoś fachowca o odpowiedź na pytanie: sygnał z którego czujnika jest niezbądny do pracy silnika (czy jest to tylko czujnik położenia wału)???... chodzi o to że już przekopałem całą instalacje i został mi tylko komp... sygnał na wtrysk i cewke wg. schematu idzie bezpośrednio z kompa... proszę o pomoc !! sam serwisuje swoje BMW - mam o tym troche pojęciaa i wogóle ale tym mnie zabiła... wiedze posiadłem, jeszcz potrzebuje tylko odrobine Czyjegoś doświadczenia

  • 1 rok później...
Opublikowano

mam problem .nie wychodzi mi iskra juz z cewki. wymieniłem czójnik na wale, wymieniłem cewkę i nic,po prostu nic.

 

Czy został tylko komputer???

 

Nikt mi nie chce dac na próbę czy to komputer bo każdy sie boi ze moge spalic jak mam coś nie tak z instalacja.

 

Na dodatek miałem przed ta usterką taki objaw , że w czasie jazdy czasami traciła się na 2 do 4sek. iskra , wiem że to iskra ,bo gdy sie pojawiła to strzelał z wydechu to oznacza ze paliwo dochodzi.

 

che przypomnieć że nie mam iskry już na cewce zapłonowej a była wymieniana. proszę o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.