Skocz do zawartości

320d pogorszony poranny rozruch


Balugass

Rekomendowane odpowiedzi

ale zasilanie mam wężykiem czarnym pociagniete z zaworkiem zwrotnym wiec nie zobacze... :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie też tak bylo ... Auto miało moc tylko problemy z odpalaniem , kat sie nie rozjezdzal ... Okazało sie.ze.membrana w pompie była pęknięta....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek no właśnie u mnie też kąt wtrysku ok... efekt jest taki jakby miała spalone świece żarowe chwile nawet potelepie silnikiem i zakopci na biało:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Koledzy z M47 i problemami trudnego "zimowego" rozruchu. Właśnie zamontowałem dodatkową podciśnieniową pompkę paliwa na układzie powrotu z VP44. Pompka jest z dodatkowym zaworem dławiącym, więc wspólnie z fabrycznym zaworek BOSCHa w śrubie pompy wtryskowej będą (mam nadzieję) skutecznie blokować możliwość cofania się paliwa przez pompę wtryskową do zbiornika. Postanowiłem, że umieszczę ją w jak najlepszym miejscu dla mnie jako użytkownika - tuż obok zbiorniczka z filtrem. Postawiłem na całą plastikową pompeczkę, ponieważ wcześniejsza którą zamontowałem była gumowa z metalowymi króćcami. Niestety tamta się roztopiła w miejscu styku metalu z gumą i w konsekwencji pękła. Dlatego aktualnie będę testował plastikową. Wybrałem pompkę w konfiguracji "L" - czyli wlot łamany 90', wylot wzdłużny. Jutro pierwszy test rozruchu zimnego silnika. Tutaj foto jak to wygląda u mnie (sorry za tą paskudną białą opaskę... jutro kupie czarne, a na już zamontowałem co było na stanie):

http://images50.fotosik.pl/1701/40b4ae032df51fe2med.jpg

 

Witam wszystkich ,

powtarzam , ze ortagrafie mam Czeska :) to przepraszam zgory

 

W sobote bylem zwiedzic kolege naszego Yoshimura01 bo wedlug tego , jak kolega tutaj pisze i pomaga forumowiczom , nabylem zdania , ze nie ma duzo takich ludzi z wiedza na temat BMW ...i jeszcze skromnych i sympatycznych... No i okazalo sie , ze sie nie pomylilem...

 

200 km z Krakowa bylo warte tej podrozy....Mam nowa pompke. jak opisano wyzej , i autko mysle odpali bez problemu nawed jak bedzie - 30...nastepnie kolega zrobil korekcje rozne przez Inpe i auto odpala i gasi wspaniale / w kombinacji z przepustnica Trandolfa / autko zbiera sie tak , jak by go z gumy ktos odpalil...jest elastycne , jest fajnie.....Na jalowym autko leci delikatnie , cichotko , no radosc... i to wszystko po delikatnych zabiegach Yoshimuri01

Potem jeszcze czyszcilismy pare filterkow , dostalem duzo porad bardzo przydatnych i jechalem do Krakowa z bardzo dobrym uczuciem / nawed , ze zaplacilem mandat w drodze powrotnej / .

Myszle , ze tak powinna wygladac wizyta w warsztacie / u dentysty,w sklepie , w restauracji , wszedzie / nie tylko , ze robi to czlowiek z wiedza , ale i z pasja , w dobrym humorze , cala operacja jest przyjemnosc i Beemka wrescie zpotkala kogos , kto jej nie ubliza ..:-)

Polecam kolege YOshimura01 szczerze

 

David

http://daduleztesina.rajce.idnes.cz/BMW_318d_2#DSC_0014.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

David dziękuję za słowa uznania :handshake: Miło było Cię poznać i pracować przy Twojej BMCE. Dodam, że u Davida oprócz montażu dodatkowej pompki wspomagającej został przeprowadzony szereg funkcji serwisowych DISa, dzięki który silnik nabrał fajniejszego charakteru pracy. Ponadto zostały przeprowadzone poszczególne testy każdego modułu, oraz szczegółowa diagnoza elementów osprzętu silnika itd itp. Autko jest prawdziwym okazem zdrowia i jak na zwirusowane 318d to bez problemu objedzie każdą seryjną 320d (M47). David odjechał zadowolony i głęboko wierzę, że w Jego przypadku zima będzie zaledwie lekkim jesiennym wietrzykiem :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
panowie kiedyś miałem to samo co wy. na początek zaworek zwrotny między filtrem a pompą na dojściu oczywiście bez skutku. wspólnie z bratem wpadliśmy na pomysł aby założyć zaworek na powrocie ale na powrocie nie może być zwykły zaworek tylko elektrozawór. podłączenie bardzo proste. dosłownie 2 kable :) i co? okazało się trafne. auto pali na dotyk. dodam że w wężu nie było widać żadnego powietrza a beemka odpalać nie chciała. tak więc mi to pomogło i teraz jest po problemie. koszt około 60zł chyba a banan na twarzy podczas rozruchu porannego bezcenny :) naprawde zanim oddacie pompy do regeneracji warto spróbować może tego. zaworek otwiera mi się na pierwszej pozycji już tak mam podłączone. oczywiście wszytsko mam tak schowane że nic nie widać nawet. jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania może pytać śmiało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie kiedyś miałem to samo co wy. na początek zaworek zwrotny między filtrem a pompą na dojściu oczywiście bez skutku. wspólnie z bratem wpadliśmy na pomysł aby założyć zaworek na powrocie ale na powrocie nie może być zwykły zaworek tylko elektrozawór. podłączenie bardzo proste. dosłownie 2 kable :) i co? okazało się trafne. auto pali na dotyk. dodam że w wężu nie było widać żadnego powietrza a beemka odpalać nie chciała. tak więc mi to pomogło i teraz jest po problemie. koszt około 60zł chyba a banan na twarzy podczas rozruchu porannego bezcenny :) naprawde zanim oddacie pompy do regeneracji warto spróbować może tego. zaworek otwiera mi się na pierwszej pozycji już tak mam podłączone. oczywiście wszytsko mam tak schowane że nic nie widać nawet. jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania może pytać śmiało.

 

Daj schemat i model zaworku - masz jakies fotki.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie jest to zwykły elektrozawór który montuje się dosłownie tak samo jak zwykły zaworek z tym że trzeba dodatkowo podłączyć 2 kabelki. nie mam fotek i raczej nie zrobie żeby było coś widać bo tak jak napisałem wszystko jest schowane. jak coś to moge podpowiedziec jak ktos ma jakies pytania ale nic w tym trudnego nie ma. ten zaworek kupiłem i podkreślam trzeba go zamontować na powrocie nie na dojściu.

http://allegro.pl/elektrozawor-z-filtrem-diesel-benzyna-gaznik-i2789415263.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to już rok i nic się nie dzieje. a jak się zamknie podczasa jazdy to nie wiem pewnie puszczą przewody od nadmiaru. nie wiem nie mam pojęcia. w razie czego można to zamontować w miejscu dostępnym i wozić ze sobą jakiś łącznik na czarną godz. póki co jest git i żadnych problemów z rozruchem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

został przeprowadzony szereg funkcji serwisowych DISa

Co masz na myśli konkretnie?

Korekty DDE3.0: Korekta EGR, korekta dawki rozruchowej, korekta ustawień VP44, programowanie zmienionych funkcji.

Yoshi a ta pompka to coś takiego:

http://allegro.pl/pompa-gruszka-pompka- ... 75892.html

Tak, chodzi o typ pompki podciśnieniowej jak w ogłoszeniu. Jednak odradzam zakup gumowych pompek z aluminiowymi króćcami. Ja zastosowałem plastikową z plastikowymi króćcami. Wcześniej zamontowałem właśnie taką gumową z alu króćcami i się po prostu stopiła na połączeniu gumy z alu. Konsekwencją było osłabienie materiału pompki w tamtym miejscu i pęknięcie pompki. Silnik unieruchomiony, paliwo zapryskało wszystko dookoła. Wiadomo demontaż, reklamacje itd itp.

 

Pompka którą zamontowałem u Davida w aucie była testowana ponad 3 tygodnie w normalnych warunkach oraz przy pełnym obciążeniu, na krótkich odcinkach jak i w długich trasach. Po testach nie stwierdziłem najmniejszych niedomagań, więc sprawdzony komplet został przeszczepiony do 318tki Davida i mam nadzieję, że sprawuje się bardzo dobrze. Ważne jest też miejsce montażu! Ja wybrałem tak jak na fotce, gdzie jest:

a) łatwy i szybki dostęp co jest dodatkowym plusem w mroźny poranek.

b) komplet (węże, obejmy, pompka no i paliwo wewnątrz) jest dodatkowo schładzany powietrzem z kanału chłodniczki paliwa i powietrzem "przedzierającym się" z zewnątrz do komory silnika.

c) w razie awarii pompki można szybko usunąć usterkę przez odcięcie przewodu od pompki, przemontowanie oryginalnego króćca bezpośrednio w zbrojony wężyk i dalszą jazdę autem. Naprawa taka wymaga jedynie nożyk do ucięcia/rozcięcia wężyka i śrubokręt do skręcenia opaski zaciskowej. Czas ok 10min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam Yoshimura01 i jak spisuje ci się ta pompka, nie masz od czasu montażu do dziś z nią problemu?. Mam jeszcze jedno pytanie, czy za każdym razem na zimnym silniku (po 1 dniowym postoju) musisz tą gruszką ręcznie pompować układ, i czy nie było by lepszym rozwiązaniem zamontowanie elektrozaworu jak u bolek1521, który po zgaszeniu auta blokuje powrót paliwa i trzyma cały czas ciśnienie w pompie. Mam ten sam problem ze swoim autem i doprowadza mnie to do szału, żęby odpalić auto po 1-3 sekund kręcenia w zimie i 1 sekundę w grzanym garażu . Może być przyczyną tego stanu oprócz, membrany jakiś zawór na powrocie od pompy jak na stronie http://pl.scribd.com/doc/46481811/5/Budowa-idzia%E2%88%8Fanie-pompy-VP44 strona "7" schemat 1.4 i nr. częsci 4: przelewowy zawór dławiący, jeżeli jestem w błędzie proszę o poprawienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wydaje mi się ze problem może być w tym zaworku co jest w pompie vp 44. o chodzi o to

http://allegro.pl/zawor-zwrotny-pompy-wtryskowej-opel-bosch-dti-dtl-i2780171722.html

to jest akurat do opla ale w Bmw jest to samo. jest to zawor kulkowy i albo ta sprężynka pęka ale coć i może on nie działa i dlatego cofa się paliwo przez powrót. wiem że po założeniu elektrozaworu na powrocie jakiekolwiek problemy z odpalaniem poszły w zapomnienie i nie muszę się martiwc ze nie chce odpalic.

wg mnie rozwiąznie z rećzna pompką jest jak bardziej ok ale jakbym miał codziennnie otwierac maske i pompowac to chyba bym zwariowała hehe. ale to kwestia gustu ja poszedłem moze i na łatwizne ale jestem happy i już. tak ze kupować albo jedno albo drugie montować i zapomnieć o kłopotach z porannym odpalaniem. jakby co to służe pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych!!! :)

Po ok miesiącu użytkowania 320d z modami zaleconymi przez kolegę yoshimure01 chcę podzielić się moimi obserwacjami otóż:

jak wszyscy śledzący ten temat wiecie jak wyglądał problem mojej beci z odpalaniem... Po pierwszych kilku dniach od zamontowania zaworka zwrotnego na zasilaniu i gruszki podcisnieniowej z 2 zaworkami zwrotnymi na powrocie problem występował i byłem już nastawiony by wyciągać pompę i wysyłać na regeneracje :( wyjeździełem paliwo do rezerwy i zatankowałem pod korek i co?? problem ustał :? :? od tamtej pory zrobiłem ok 2500km i problem nie powtórzył się ani razu... nie wiem czy problemem było złej jakości paliwo czy może faktycznie membranka na pompie... teraz wsiadam do samochodu podgrzewam świece i zapala od strzała :P nie muszę otwierać za każdym razem maski i pompować gruszką bo wiem ze taka ilość zaworków zwrotnych nie cofnie paliwa z pompy :)

więc polecam ten zabieg z czystym sumieniem bo:

- mamy pewność ze pompa jest zalana ciągle paliwem (brak suchego startu) ja dolewam z Liqui moly dodatku do smarowania pomp wtryskowych wiec wiem ze pompa jest dobrze smarowana od samego początku pracy

- jeżeli nawet jest drobna nieszczelność membranki to zastosowanie zaworków zwrotnych nie dopuści do zapowierzenia układu

- po zastosowanie zaworków zwrotnych nie ma spadków mocy

- jeżeli jest fest zimno możemy otworzyć maskę i wspomóc rozruch pompką podciśnieniową ot tak dla własnej satysfakcji ze zrobimy coś dobrego dla swojego dieselka dla którego zima jest najcięższym okresem w roku ;)

- zostawiając troche więcej przewodu paliwowego możemy w każdej chwili wrócić do oryginalnego rozwiązania :cool2: :cool2:

 

póki co moja bmw nie ma humorów związanych z pompą a na budziku 263tkm na ori pompie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoshimura01 i jak spisuje ci się ta pompka, nie masz od czasu montażu do dziś z nią problemu?

U mnie działała perfekcyjnie. Aktualnie jeździ w autku Kolegi Davida. W przypadku plastikowych pompek (bez alu króćcy) nie będzie nigdy problemu. Ona działa na zasadzie pompy odpowietrzającej, tj jeżeli nawet w przypadku wyeksploatowanej VP44 lub po jej regeneracji dojdzie do zapowietrzenia sekcji tłoczących pompka ta spowoduje ZASSANIE powietrza, wypełnienia sekcji paliwem i w efekcie sprawny rozruch silnika. Osobiście jechałem na takiej pompce zeszłoroczny zimowy sezon i auto odpalało za każdym razem. Samo użytkowanie nie stanowi problemu, jeżeli jest zamontowana tak jak przedstawiłem to wcześniej. Można również próbować odpalać silnik bez użycia pompki i wtedy działa ona jako zawór dławiący. Jeżeli silnik nie będzie miał ochoty odpalić to wtedy podpompować i ruszać w trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych!!! :)

Po ok miesiącu użytkowania 320d z modami zaleconymi przez kolegę yoshimure01 chcę podzielić się moimi obserwacjami otóż:

jak wszyscy śledzący ten temat wiecie jak wyglądał problem mojej beci z odpalaniem... Po pierwszych kilku dniach od zamontowania zaworka zwrotnego na zasilaniu i gruszki podcisnieniowej z 2 zaworkami zwrotnymi na powrocie problem występował i byłem już nastawiony by wyciągać pompę i wysyłać na regeneracje :( wyjeździełem paliwo do rezerwy i zatankowałem pod korek i co?? problem ustał :? :? od tamtej pory zrobiłem ok 2500km i problem nie powtórzył się ani razu... nie wiem czy problemem było złej jakości paliwo czy może faktycznie membranka na pompie... teraz wsiadam do samochodu podgrzewam świece i zapala od strzała :P nie muszę otwierać za każdym razem maski i pompować gruszką bo wiem ze taka ilość zaworków zwrotnych nie cofnie paliwa z pompy :)

więc polecam ten zabieg z czystym sumieniem bo:

- mamy pewność ze pompa jest zalana ciągle paliwem (brak suchego startu) ja dolewam z Liqui moly dodatku do smarowania pomp wtryskowych wiec wiem ze pompa jest dobrze smarowana od samego początku pracy

- jeżeli nawet jest drobna nieszczelność membranki to zastosowanie zaworków zwrotnych nie dopuści do zapowierzenia układu

- po zastosowanie zaworków zwrotnych nie ma spadków mocy

- jeżeli jest fest zimno możemy otworzyć maskę i wspomóc rozruch pompką podciśnieniową ot tak dla własnej satysfakcji ze zrobimy coś dobrego dla swojego dieselka dla którego zima jest najcięższym okresem w roku ;)

- zostawiając troche więcej przewodu paliwowego możemy w każdej chwili wrócić do oryginalnego rozwiązania :cool2: :cool2:

 

póki co moja bmw nie ma humorów związanych z pompą a na budziku 263tkm na ori pompie :)

jeśli miałbyś uszkodzoną membranę w pompie to nawet zaworki by nie pomogły ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślę cały czas nad tym zaworem nr.4, ale słyszałem opinie na forach opla że wymiana raz pomagała raz nie, więc nie wiem czy warto. Myśle że, skusze się na ten elektrozawór jak bolek1521 , mógłbyś opisać jak to jest zamontowane i do czego jest podłączone zasilanie, może nawet zrobił zdjęcie umiejscowienia zaworka, mam jeszcze pytanie czy montowałeś dodatkowo zawór dławiący na zasilaniu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez czytałem ze nie zawsze pomaga dlatego nie ryzykowałem. tak jak pisałem z fotkami będzie cięzko bo musiałbym sciągnąć kolektor żeby je zrobic ale to żadna filozofia. przecinasz wężyk od powrotu wstawiasz zaworek w ten sposób ( pompa --> filtr paliwa) podłaczasz mase a kabel plusowy ja pociągnąłem do środka i podpiąłęm pod stacyjke tzn pod którys kabel gdzie pokazało mi sie zasilanie na pierwszej pozycji kluczyka ale można również w komorze silnika tak gdzie jest ta skrzynka znależc kabel gdzie pojawia się prad po przekreceniu kluczyka i tam się wpiąc i juz. żadnych problemów

a co do dojścia paliwa to mam zaworek zwrotny założony ale on nic nie pomógł ale zawsze można zamontować koszt około 10zł zależnosci od sklepu tak że nie wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam panowie ostatniego posta pisałem w tym temacie 3 miesiące temu, kupiłem elektrozawór ale powiem szczerze, że trochę się boje go zamontować ze względu na możliwość jego zacięcia i raczej opłakanych konsekwencji z tego idących. W wakacje mam zamiar udać się w dalsza trasę i wolałbym żeby auto było tak jak fabryka przykazała. Może wpadł już ktoś na pomysł jak można temu zapobiec bez montażu zaworów bądź gruszek. Jedni piszą, że winą obarczają membranę w pompie drudzy zaś, że nie ma możliwości działania pompy z drobnymi pęknięciami tej membrany. Inni uważają, że to powroty, wtryski (u siebie wszystko mam suche żadnych przecieków, bądź pocenia), węże od powrotów i zasilania z pompy bez oznak powietrza . Sam już nie wiem co mam zrobić, może ktoś z was jeździł z tym problemem po serwisach specjalizujących się układami wtryskowymi diesla. Pompka w baku działa, problem jest identyczny jak u forumowicza Balugass, proszę o jak najwięcej informacji i pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.