Skocz do zawartości

E39 528i 96', czy warto zmieniać na nowszy??


Bonzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dodam na wstępie, otworzyłem ten wątek tylko dlatego, bo być może ktoś z forumowiczów w ostatnim czasie miał podobny dylemat i dzisiaj jest zadowolony lub żałuje swojej decyzji. Jeśli nie jest to odpowiednie miejsce dla niego to z góry przepraszam i proszę o przeniesienie.

 

Posiadam model jak w temacie od ponad dwóch lat (a znam go i mam z nim styczność już prawie 5 lat), więc zdążyłem go już dobrze poznać i się do niego przyzwyczaić. :) Od strony technicznej nie ma najmniejszych powodów do zmiany, ale głównie z uwagi na jego rocznik no i nieznaczną poprawę osiągów zaczynam się powoli rozglądać za czymś nowszym. W grę wchodzą na obecną chwilę tylko opcje jak niżej:

E39 540i 01'-03' - marzy mi się ten silnik, ale coraz trudniej o niego i w Niemczech za taki z udokumentowanym przebiegiem w granicach 200 tys. trzeba dać 7-10tys EUR.

E39 530i 01'-03' - model bardziej zdroworozsądkowy, ale czy warto??

 

no i jeszcze coś z trochę innej "beczki"

E46 330i 02'-04' - tu wchodzi w rachubę zmiana klasy, ale jeśli chodzi o ilość miejsca w środku jest ona na moje potrzeby zupełnie wystarczająca i jako kolejny plus dla mnie to można kupić "najświeższy" model, który jeszcze pochodzi ze "starej szkoły" BMW. Nie wiem jak z podażą jeśli chodzi o warte uwagi egzemplarze, ale chyba też powinna być największa.

 

Najgorszym dylematem dla mnie jest to, że nie mam wyraźnych powodów, żeby zmieniać ten samochód, bo oprócz opon letnich to nie wymaga on większego wkładu finansowego i z uwagi na posiadanie służbówki przejeżdżam nim obecnie tylko 5-7 tys rocznie. Ale z drugiej strony chciałbym mieć samochód nie starszy niż 10 lat i raczej nie chciałbym wydać więcej niż 30 000PLN. Zastanawiam się też, czy nie lepiej jednak jeszcze pojeździć z 2 lata i dopiero kupić sobie wtedy już E60, ale jak przeglądam forum E60 to coraz bardziej się zastanawiam, czy nie lepiej jednak zmienić dzisiaj na najnowsze zadbane E39 540i (kiedy jeszcze jest jako taka podaż), które przy moim podejściu do samochodów i obecnych przebiegach powinno posłużyć mi z przynajmniej 10 kolejnych lat, a przy tym dawać też dużą przyjemność z jazdy. :D

Z góry dziękuję za konstruktywne opinie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto. Kupując kolejny egzemplarz bierzesz na siebie ryzyko napraw, a takie na pewno będą. Przy przebiegach jakie robisz, to strasznie drogo wyjdzie Cię każdy kilometr. Twoje 528 to moim zdaniem bardzo dobry silnik i ogólnie świetne auto.

Co za różnica czy auto ma 10 lat czy 15 jeśli jest zadbane? Czy nie robi na Tobie większego wrażenia perfekcyjnie i pięknie utrzymane E30 niż zapuszczone E46 M3?

 

Moim zdaniem, jeśli chcesz coś odświeżyć, to zmień sobie lampy na poliftowe przód+tył (jeśli nie masz), wymień skórę na wymarzony kolor i rodzaj, dołóż jakiś gadżet (TV, webasto itp) ;) i odśwież porządnie lakier sam (duża satysfakcja) albo w jakimś dobrym car spa (mniejsza frajda, ale efekt zadowalający).

Nie wiem w jakim stanie masz teraz pojazd, ale zakładam, że w bardzo dobrym. Kupienie i doprowadzenie 540i do bardzo dobrego stanu to nie ten budżet, który przedstawiłeś, a jak jesteś zadowolony z 528i to kupno kolejnego to tylko kaprys (kaprysy oczywiście są fajne, żeby nie było że mam coś przeciwko...). Może jak szukasz czegoś z jeszcze większym powerem a nie zależy Ci na ilości miejsca, to kup sobie Z3 z dużym silnikiem.

Ja osobiście, gdybym miał 528, to pokusiłbym się tylko o zmianę na M5, ale na 540 już nie - za dużo szarpaniny z naprawami i poszukiwaniem modelu względem odczuwalnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem podobny dylemat.Mam e39 i chciałem zmienić na e60 (w sumie troche jeszcze musze nazbierać),ale w gruncie rzeczy jestem bardzo zadowolony z dotychczasowego auta.wiem że np e60 jest nowszy itd,ale obecny nigdy mnie nie zawiódł,wszystko działa jak w zegarku.Troche w niego zainwestowałem,ale nie z powodu że sie coś psuło,były to po prostu części eksploatacyjne i teraz raczej nic mnie nie powinno zaskoczyć.Kiedyś zmienie auto,ale jeszcze nie teraz.Bo jak coś jest dobre to po co zmieniać :) pozdrawiam posiadaczy :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jakbym tak myślał to nigdy bym nie trafił do BMW.

Poprzedni Seat był bardzo dobry,bezawaryjny i co ważne mało palił.

Warto!!!

Tytko w twoim wypadku nie na E39,bo to nic nie da i nadal będziesz stał w tym samym miejscu (wizualnie i technicznie),a przeskok o 4 czy 5 lat hmmm-będziesz jeździł cały czas archiwum i czuł się jak byś nie zmienił auta.

Jeżeli po dwóch latach myślisz o zmianie,to znaczy że auto znudziło Ci się i nie sądzę żebyś był zadowolony jeżeli kupisz ten sam model-nawet jeżeli tak to krótko.

Moje nie znudziło mi się nawet po ponad 4 latach.

Wybór modelu to już indywidualna decyzja i kwestia do czego auto będzie używane i co chcesz mieć.

Za rocznik '96 też wiele kasy nie nałapiesz.I tu zastanów się czy warto sprzedać.

Ja tam swojego nie sprzedam,chyba że zmusi sytuacja i nie będzie mnie stać na utrzymanie dwóch aut.

Decyzja należy do Ciebie,bo tak to ciężko jest doradzić.

Dziwię się że pytasz o to.Na swoim przykładzie wiem,że jak coś chcę to kupuję i nie pytam się o zdanie innych- ma być dla mnie, a nie dla kogoś.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mądra opinia powyżej. Jeśli samochód nudzi - wymień, ale raczej nie na następne E39. Jest to kwestia prawie wyłącznie emocjonalna, żeby coś sprawiło frajdę. Kolejny taki sam jej raczej nie sprawi w wystarczającym stopniu, chyba że będzie się bardzo znacząco różnił wyposażeniem itd., ale to i tak może być mało. Natomiast jeśli brać pod uwagę zdrowy rozsądek, to bym nie wymieniał wcale. Jeśli samochód jest dobry, w dobrym stanie, znasz go itd., to po co się ładować w coś, co będzie niepewne, wymagać będzie znowu funduszów na doprowadzenie do porządku... sam nie wiem. Rocznik 96 sprzedasz za śmieszne pieniądze w porównaniu do jego realnej wartości, na następny wydasz znacznie więcej, a sam sobie odpowiedz na pytanie, czy aż tak wiele więcej dostaniesz.

 

I ja bym w ogóle nie myślał o E46. To bardzo fajny samochód, ale ilekroć do niego wsiadam, to nawet mimo lepszych osiągów (szwagier ma lepszy silnik niż mój), zawsze mi w nim czegoś brakuje. E39 to jednak wyższy standard. Chociaż to kwestia gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym był zdecydowany na zmianę e39 na inne e39 to wybrał bym raczej e38, ale z większym benzynowym silnikiem. Jeździłem nie raz e38 i jednak to jest skok w górę z wygodą wyciszeniem, prowadzeniem, ale również masą auta i troszkę więcej utrzymanie kosztuje. Niewiele ale jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alił.

...Warto!!!

Tytko w twoim wypadku nie na E39,bo to nic nie da i nadal będziesz stał w tym samym miejscu (wizualnie i technicznie),a przeskok o 4 czy 5 lat hmmm-będziesz jeździł cały czas archiwum i czuł się jak byś nie zmienił auta.

Jeżeli po dwóch latach myślisz o zmianie,to znaczy że auto znudziło Ci się i nie sądzę żebyś był zadowolony jeżeli kupisz ten sam model-nawet jeżeli tak to krótko...

 

Ogólnie samochód mi się w żadnym wypadku nie znudził i wygląd czy to zewnętrzny, czy wewnętrzny w żadnym nie jest powodem zmiany. Jedyne co mi się "znudziło" to niestety ale osiągi i mówiąc o roczniku jako głównym powodzie zmiany, jednak w podtekście bardziej zależy mi tu na poprawie osiągów.

Ja generalnie darzę wszystkie pojazdy jakie do tej pory posiadałem dużym sentymentem i raczej nigdy nie miałem dużego ciśnienia na ich zmianę i gdyby nie nadarzające się okazje to kto wie, czy do dzisiaj nie jeździłbym Daewoo Nexią :cool2:, która była na dzień dzisiejszy najdłużej użytkowanym przeze mnie samochodem. Myśląc o zmianie na ten sam model ale z mocniejszym silnikiem też nie robię tego na siłę tylko czekam na okazję (kolega siedzi w Niemczech i trzyma rękę na pulsie, jakby się coś godnego uwagi pojawiło w okolicy) i rozpatruję taką opcję w kategorii "ożenku" do końca życia. Dlatego marzy mi się 540i w E39, który jak wszyscy wiemy jest jednym z ostatnich modeli starej, bezusterkowej szkoły BMW, a E60 jak czytam co się z nimi dzieje i to prawie z każdą wersją silnikową to się po prostu boję. Tym bardziej, że jestem człowiekiem, który lubi sobie pomajsterkować samodzielnie w samochodzie, a E39 jeszcze mi to w miarę umożliwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeżeli chodzi Ci o silnik to bym poszukał zadbanej e39 540i przed liftowej jeszcze bez vanosów. O jedno zmartwienie mniej. Ja jeżdżę swoją i jestem zadowolony. A znajomemu niestety posypały się vanosy, a tanie to nie jest w naprawie. Powodzenia przy zakupie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dobre dojście w Niemczech i możesz tam wyrwać naprawdę zadbany egzemplarz z lepszym silnikiem i młodszy, to czemu nie. Być może sam bym tak zrobił na Twoim miejscu, jeśli by mnie było stać na taki silnik.

 

W każdym razie jeszcze wracając do motywacji zmiany, dla mnie samochód musi się ze mną dobrze komunikować, muszę się z nim dogadywać i go dobrze czuć. Obecnym E39 jestem zachwycony, chociaż nie jest bez wad. W zasadzie za każdym razem jak do niego wsiadam, to jestem zachwycony ;) I cieszę się, że mogę użytkować taką maszynę. Jeśli pewnego dnia to uczucie osłabnie, zacznę myśleć o zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z autami jak z babami. narzekasz na te, z ktora jestes tylko dlatego ze druga jest... inna. zamienisz pierwsza na druga i okaze sie ze pierwsza byla JEDNAK MOZE lepsza, bo choc nie gotowala i nie prala to dobrze za przeproszeniem dobrze dawala.

 

jesli jestes zadowolony ze swojego auta, i nie masz pozadnych powodow aby zmienic na cos innego to zaoszczedzaj kase, ktora napewno wydasz, zatankuj autko i ciesz sie jazda, bo inni moga o tym tylko marzyc i maja auta o kilka/kilkanascie lat mlodsze i klnal na prawo i na lewo, ze nie daja rady nawet ich uruchamiac... ale to juz twoj wybor i twoja decyzja.... pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.