Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie problem ten pojawił się gdy wymieniłem pompkę w baku - rano pokazuje np. 15 litrów a po przejechaniu kilku- kilkunastu kilometrów wchodzi nawet powyżej 20 litrów i wtedy jest pokazywana prawidłowa ilość. jak mam końcówke rezerwy to rano wskazówka schodzi poniżej zera :?

przed wymianą pompki tego nie było więc albo coś sie porobiło z czujnikiem albo faktycznie może jakieś kabelki nie łączą.

chwilowo odpuściłem sobie ten temat z braku czasu ale jest to denerwujące.

Opublikowano
Ja też mam problem ze wskazaniami ilości paliwa. Był czas , że wszystko działało dobrze, do czasu aż w zimie w baku nie znalazło się jakieś letnie paliwo co zamarzało i trzeba było dostać się do baku i wężem spuścić paliwo. Poskładałem wszystko i od tego czasu są problemy, najpierw pokazywało prawie 30 litrów chociaż był zalany pod korek, na wiosnę rozebrałem znowu zbiornik poskładałem z powrotem nic nie znajdując i działał normalnie. Po jakimś czasie znowu zaczął źle pokazywać a wskazówka często w czasie jazdy podnosiła się o 20 kilka litrów pokazując więcej niż było w realu, to znowu o 15 litrów mniej, co jakiś czas rozbierałem wszystko szukając przyczyny, ponowny montaż pływaków i wskazania były w normie. Ostatnio jadę sobie a tu auto zaczyna szarpać i okazuje się koniec paliwa, wskaźnik pokazuje prawie 15... Trzeba było odpowietrzać wtryski w trasie itd... Znowu rozkręciłem i poskładałem i wydaje się być ok ale coś mi się wydaje, że nauczony ostatnią przygodą po prostu muszę sugerować się przebiegiem dziennym i regularnie tankować, dziwne jest to, że wyjęcie i złożenie wszystkiego rozwiązuje problem a wskazania jeśli złe to raz za dużo raz za mało. :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi problem się pogłębił, gdy zerknąłem do baku. Potem było tylko gorzej, bo okazało się, że pozrywane były ów kabelki.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
O których kabelkach mowa? Do baku dochodzą dosyć solidne wtyczki, chodzi o te cienkie kabelki, które są widoczne po wyciągnięciu pływaków?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, 2 cieńkie są do pływaków. 2 grube są do 12V pompy i występują wraz z cieńkimi, tylko po stronie pasażera.

U mnie awaria wyglądała tak:

http://tomaszewicz.com.pl/forum/bak/19012010(001).jpg

 

Kable drugiego pływaka wydawały się OK, do momentu pomiaru miernikiem... Przerywały.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

koledzy, ja opisze wam swój przypadek. u mnie również rano gdy odpalam pokazuje mniej paliwa i kilometry do przejechania. gdy auto sie rozgrzeje tzn wskazowka temp wyjdzie za niebieska linie jest juz ok(w zasadzie grzanie foteli tez sie zaczyna gdy temp. jest za niebieska lub przy koncu) to tak na marginesie.

 

przejdzmy do rzeczy nie jestem mechanikiem (choć wiedzę mam dosc obszerną ale bardziej w mechanice niz w elektronice) ale dedykuję ze ze na 99% dzieje sie cos w baku elektronika(moze jakis czujnik,elektrozawór) lub plywaki!nie zanm budowy tego baku ale dla rozwiania wątpliwości opisze całkiem inny przykład kory sie conieco pokrywa......................................

mialem awarie sterownika ABS znalazlem firme kora go naprawia w zasadzie najważniejsze jest to ze powiedzieli ze mozna go wykrecic i jezdzic bez obaw (silnik normalnie jezdzi, biegi sie zmieniaja(mam automat) hamulce działaja)

Przez ten owy sterownik przechodzą odczyty prędkości z kół a co za tym idzie gdy go odłączymy komp mysli ze auto stoi!!!!

OBJAWY:

1.nie działal mi predkościomierz

2. nawiew(+klima) gdy stalem ok gdy jechalem szybko wariowal

3. wycieraczki nie dzialaly na szybkim (tzn dzialaly tak jakby byly na ciaglym), a na ciaglym dzialaly jak przerywane

4. przyspieszenie i zmiana biegow z opoznieniem

5 nie dzilalal tempomat i wsaznik chwilowy zuzycia paliwa (sory zapomialem jak to sie fachowo nazywa)

no i cos tam moze jeszcze przez 2 tyg tylko to zauwazylem ale najwazniesza sprawa i do tego walsnie zmieżm :

6. WSKAŻNIK POZIOMU PALIWA podczas postoju dzialal ok ale podczas jazdy......... hmmm gdy przyspieszalem paliwo spadalo (5-10 litrow) gdy hamowalem zwiekszalo sie o podobna wartosc. gdy jechalem jednowtajnie wracal do prawidlowych wskazan. to samo bylo z iloscia kilometrow do przejechania!!!!

terazmjak mam go zpowrotem jest znowu ok

 

reasumujac komp analizuje czy auto jedzie czy stoi i w zaleznosci od tego steruje odpowiednio ukladami auta. to bardzo zaawansowany tech sam!

sadze ze to cos w stylu regulacji jakichs zaworow przelewowych w baku, albo sterowanie plywakami np jakis elekro hamulec(stabilizator czy cos) . Gdy auto stoi nie dziala ten system(po co dzilac bez potrzeby) a gdy jedzie stabilizuje go. najlepsze w jego przypadku byloby udac do prawdziwego fachowca ktory naprawdze umie stwierdzic taka usterke. i tak przwdo podobnie trzeba bedzie wymienic jakis uklad w baku jednak alternatywa to kompletny zbiornik kompletny z demontarzu. sadze ze to niejest typowa usterka wiec raczej nikt nie bedzie sie chcial bawic w regeneracje jakiegos czujnika lub zaworku itp.warto jednak zeby ktos zbadzal najpierw polaczenia, styki itd.

Dodam ze u mnie podczas jazdy nie zmienia sie wskazanie paliwa nawet jak jade z gorki lub pod duza gore(byc moze minimalnie ale jest to niezauwazalne). W kazdym aucie jest tak ze wskazniki dzialaj w ten sam sposob i NIE SKACZĄ w gore i w dół!!!!! jescze raz szukaj w baku!

POWODZENIA

Opublikowano

a tak miedzy nami :8) jak cos sie sypie a szkoda nam kasy na mechaniora to grzebiemy ,szukamy, wymieniamy niepotrzebne elemety, tracimy czas i caly czas wkurzamy sie ze to nie dziala!!! A jak w koncu jakim cudem uda nam sie naprawic albo w koncu damy do mechanika i nam go naprawi...... toooo cieszymy sie ze w koncu dziala nasze cacko..... tylko poco cieszyc i podniecac sie czym co jest w standardzie i ma działac i juz!!!! :lol:

 

pozdrawiam celno-trafnych mechanikow-domowychmajsterkowiczow :search: :8)

Opublikowano
Problem jest właśnie w znalezieniu mechanika, który naprawdę wie co robi. Miałem już kilka takich przypadków, że jeździłem po warsztatach z usterką i nikt nie miał pojęcia co zrobić. Większość "fachowców" próbuje rozwiązywać problemy uniwersalnymi rozwiązaniami, które przy tak zaawansowanym technicznie aucie nie zawsze zdają egzamin. Dlatego najczęściej próbuję naprawiać sam, bo po lekturze różnych porad naprawdę wiem więcej, niż przypadkowy mechanik. Np. ten układ w baku jest w e39 naprawdę niezwykle skomplikowany i trzeba trochę konkretnej wiedzy o tym właśnie samochodzie, żeby w ogóle wiedzieć od czego zacząć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.