Skocz do zawartości

[E46] Czujnik poziomu płynu chłodniczego 320i 2.2L - wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam BMW E46 320i 2.2l benzyna z 2002r.

Od jakiegoś czasu, nie systematycznie zapala mi się kontrolka o niskim stanie płynu chłodniczego.

Płynu jest max więc podejrzewam, że winny za to jest czujnik wskazujący poziom płynu chłodniczego.

Z tego co wiem jest to częsta przypadłość tego auta.

Czy warto bawić się w zamiennik marki TOPRAN za 20zł czy pokusić się o zakup oryginały za 48zł BMW ?

Proszę o podzielenie się waszymi doświadczeniami w tej kwestii.

Opublikowano

lepiej kupic oryginał tym bardziej że nie jest drogi

 

a czy układ nie masz przypadkiem zapowietrzony ?

gg5553463
Opublikowano
lepiej kupic oryginał tym bardziej że nie jest drogi

 

a czy układ nie masz przypadkiem zapowietrzony ?

 

a jak to sprawdzić i skąd takie podejrzenie ?

Opublikowano
możesz podmienić na próbe czujnik z tym od poziomu płynu do spryskiwaczy który jest w zbiorniczku. Są takie same.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
radmak przewody od cieczy chłodzącej nie są przypadkiem twarde ?

 

sprawdziłem węże i są mięciutkie jak penis w spoczynku :P

Opublikowano
Tak Tak o tych mówiłem. U mnie jak zapalała się właśnie ta kontrolka (też co jakiś czas) miałem wywaloną uszczelkę pod głowicą. Gazy zbierały się na dnie zbiorniczka i wypychały wodę co w rezultacie dawało błąd w postaci kontrolki. Ale u mnie przewody były twarde jak skała
Opublikowano
Tak Tak o tych mówiłem. U mnie jak zapalała się właśnie ta kontrolka (też co jakiś czas) miałem wywaloną uszczelkę pod głowicą. Gazy zbierały się na dnie zbiorniczka i wypychały wodę co w rezultacie dawało błąd w postaci kontrolki. Ale u mnie przewody były twarde jak skała

 

Czyli miękkie przewody to dobra oznaka, a twarde to źle ?

Opublikowano

Sprawdziłem czy układ jest zapowietrzony.

Mianowicie odpaliłem autko, przejechałem około 4km na włączonej klimie ok 20 stopni. po czym wyłączyłem ją i ustawiłem temp na 32 stopnie i dałem ostro gazu tak na 4 tys km przez około 5sek. Kontrolka się nie zapaliła.

Przejechałem około 30km na klimie i powtórzyłem tą czynność opisaną wyżej i znowu kontrolka się nie zapaliła.

Przejechałem jeszcze ok 10km i kontrolki ani widu ani słychu :P czyli raczej będzie to wadliwy czujnik.

Ciekawe czy jakby podpiął się pod kompa, czy wykazało by błąd tego czujnika ?

Opublikowano

Jak najbardziej miękkie przewody to dobra oznaka. Prawdopodobnie tak jak piszesz, będzie walnięty czujnik. INPA raczej Ci tego nie pokaże lecz ręki za to nie dam sobie uciąć. Może ktoś z kolegów podpowie w tym temacie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jak najbardziej miękkie przewody to dobra oznaka. Prawdopodobnie tak jak piszesz, będzie walnięty czujnik. INPA raczej Ci tego nie pokaże lecz ręki za to nie dam sobie uciąć. Może ktoś z kolegów podpowie w tym temacie.

 

Pozdrawiam

 

albo ktoś z kolegów z stolicy by chciał za flaszkę "przelecieć" kompem z interfejsem moje autko :D ?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem czujnik na oryginał i dalej tak samo, lampka zapala się kiedy chce pomimo tego, że płynu jest max ;/

Na komp. nie wykazuje żadnych błędów.

Węże od układu na ciepłym pracującym silniku są twarde, a na zimnym miękkie ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może po prostu najnormalniej kabel gdzieś jest przełamany?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.