Skocz do zawartości

Kostka stacyjki e46


Peppe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich znawców.Od 2 miesiecy jestem posiadaczem e46 ale mam problem od jakiegos czasu.Myslalem ze jest to wina kostki ale w takim wypadku juz sam nie wiem... mianowicie mam taki problem ze auto nie chce odpalac.Kontrolki sie swieca przekrecam kluczyk i nic.Kiedys odpalalem przez drucik ale teraz wystarczy ze przekrece kilka razy kluczykiem i za ktoryms razem zaskoczy.Wkladalem juz 3 uzywane kostki i w kazdej jest tak samo teraz juz sam nie wiem czy to wina kostki czy moze byc cos innego.W serwisie powiedzili mi za nowke 260zl boje sie ze kupie i wtopie bo bedzie to cos innego.Prosze o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze ci powiem że sam niewiedziałem co mu dolega, dopiero elektryk doszedł i okazało sie ze to kostka w stacyjce. Gość powiedzał ze podoginał blaszki w kostce i to wszystko.A też myślałem że to kluczyki, immobiliser albo inne cuda. A tu taka błachostka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...

Witam odgrzewam kotleta, ale mam problem niecierpiący zwłoki, gdyż zaraz wyjazd na długi weekend. Moje BMW to E46 320d 2002r.

Problem polega na tym, że nie odpala za każdym razem i robi się coraz gorzej. Na początku sporadycznie się zdarzało, teraz już jest poważny problem. Całość polega na tym, że przekręcam kluczyk na zapłon i się świeci tylko kontrolka od poduszki i żadna inna to już wiem, że auto nie odpali - będzie kręcić, ale nie odpali. Wyciągając kluczyk powtarzając procedurę można trafić, że zapali się standardowy zestaw kontrolek do odpalenia i wtedy autko odpali bez problemu. Wszystko widać na filmiku poniżej. W jednym momencie nawet widać, że po próbie odpalenia zapaliły się odpowiednie kontrolki. I pierwszy raz przy kręceniu filmiku, jak już się udało odpalić to auto samo zgasło :szok: . Ogólnie mam wrażenie, że owy problem się nasila gdy auto postoi na słońcu. Przeczytałem gdzieś w necie, że może to być wina kostki od stacyjki. Bardzo liczę na pomoc i szybką reakcję.Pozdrawiam.

http://www.youtube.com/watch?v=nQmWw0fbqto

 

Ps. Te dziwne dzwieki to szumiace radio bez transmitera :)

bmw.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A to ok jeśli się potwierdzi, że to wina kostki to spróbuję sam. Tak przy okazji...byłem jakiś czas temu u pewnych fachowców, którzy zajmują się tylko E46 i wyobraź sobie co szef na to gdy go pytałem ile wymiana kostki bo pokazałem mu usterkę i mówiłem, że to może kostka. On na to: Samej kostki tu się nie wymienia, trzeba cała stacyjke wymienić itp... Dużo z tym roboty bo dodatkowo trzeba wszystkie zamki zmieniać itd...itd...

Koszt: ok. 500zl z częściami. Ciekawe nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podgrzeje kotleta bo mam podobny problem. Ja mam problem z tym , że z rana lub jak jest wilgotno i auto dłużej stoi wywala mi kontrolkę EML i muszę włączać i wyłączać zapłon aż cykną przekaźniki za schowkiem bo tak są martwe , później muszę delikatnie wciskać pedał gazu do momentu aż w przepustnicy przestanie coś jakby obcierać , pewnie coś nie łączy dobrze bo ASC z początku testuje przepustnice i nie może jej zamknąć. Przepustnice wymieniłem ale problem dalej występuje i się nasila , byłem też u mechanika i powiedział mi , że to na bank problem z elektryka. Co do blędow to wywala mi błędy potencjometrów przepustnicy , nastawnika vanosa , zaworu biegu jałowego. Prosiłbym bardzo o pomoc czy to może być ta kostka stacyjki czy może jednak coś innego. Auto jak w sygnaturze.

 

Zakupiłem używaną kostkę także w piątek powinna dojść , mam nadzieje , że to będzie to , bo poza EWS wszystkie przekaźniki są martwe nawet te pod maską , dodatkowo licznik wydaje dźwięk jak przy kasowaniu wskazań OBC lub słabym aku. Odezwę się po wymianie kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety za wcześnie się cieszyłem bo to nie kostka , EML powróciło po nocy.

 

Pozdro

 

Problem rozwiązany bo po EML została tylko historia szkoda tylko , że dopiero teraz odważyłem się grzebać głębiej w instalacji ale grunt , że własnymi siłami wszystko sprawdziłem , pomierzyłem i naprawiłem i na bank nie była to kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

rozwinałbys kolego problem EML, jak rozwiazales

 

u mnie jest taka sprawa ze auto po przekreceniu kluczyka podwsietla tylko mały wyswietlacz przebiegu i temperatury, nic innego, zadna kontrolka sie nie swieci,

 

na parenascie razy przekrecenia, moze z raz wyswietlaja sie wszystkie kontroli i jest normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.