Skocz do zawartości

[E36 320i]Brak stabilności - remont tyłu


AndrewP4

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

To moja pierwszy post na forum - Witam wszystkich.

Zakupiłem starusieńkie E36 320i - 1993r.

 

Autko niestabilnie zachowuje się na prostej dziurawej drodze oraz w koleinach - przy zmianie pasa trzeba walczyć o utrzymanie kierunku jazdy. Przy bocznym wietrze auto zauważalnie zmienia kierunek jazdy.

 

Co wymieniłem:

- przednie sworznie lemforder - długie i krótkie

- silentbloki - pełne, oryginały BMW od 3.2

- drążki z końcówkami lemforder

Maglownica nie ma luzów. Po wymianie tych części auto zaczęło trochę lepiej trzymać się drogi. Ale w koleinach i na dziurach dalej źle - wrażenie samoistnie skręcającego tyłu!

Zbieżność przód i tył ustawiona książkowo. Opony nowe Michelin Fuel Saver.

 

Zakupiłem części (jutro będą montowane) :

- tuleje tylnej belki - 2szt. LEM, 2szt. SIDEM

- wewnętrzne tuleje wahacza dolnego 2szt. LEM

- zewnętrzne tuleje wahacza dolnego 2szt. LEM

- wewnętrzne tuleje wahacza górnego 2szt. LEM

- zewnętrzne tuleje wahacza górnego(wahliwe) 2szt. LEM

- tuleje wahaczy wzdłużnych 2szt. LEM

- łączniki stabilizatora 2szt. LEM

- łożyska kół tylnych FAG

- amortyzatory Sachs

- osłony i odboje Sachs

- poduszki amortyzatorów Lemforder

 

Czy jeszcze jakieś elementy są odpowiedzialne za stabilność toru jazdy w tym samochodzie? Proszę o pomoc.

Edytowane przez AndrewP4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje belki właśnie zostały wyciśnięte. Zamontowałem 4 nowe sztuki. Stare nie wyglądały na zużyte, ale mimo wszystko wymieniłem, bo jest masa roboty z wyjęciem tej belki.

 

Edit : po odkręceniu górnego wahacza okazało się, że tuleja wahliwa jest bardzo wahliwa :) Przegub jest luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felg jeszcze nie sprawdziłem. Dzisiaj miałem trochę nerwów przez autko.

 

Wszystko jest już wymienione. Ba - nawet więcej niż to co wymieniłem....

 

Przy próbie wybicia lewej półosi został uszkodzony gwint na jej końcówce. Finalnie wymieniłem obie półosie na nieco mniej zmęczone z e36 1.8.

Dodatkowo auto dostało:

przewody hamulcowe od trójnika za bakiem aż do zacisków - 4 sztuki sztywne, 4 elastyczne i oczywiście nowy trójnik

tarcze hamulcowe Bosch

Klocki Textar

 

 

Jutro jadę na geometrię. I nareszcie testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuleje wahliwe były wybite dość mocno.

 

Tuleje wahaczy wzdłużnych były zbyt miękkie(ze starości).

 

Tuleje belki trochę luźno wychodziły z gniazd więc też były podejrzane.

 

 

Trochę przesadziłem z tym remontem bo pewnie wystarczyło wymienić t. wahliwe, progowe i belkowe. Ale co tam - przynajmniej będę mieć spokój do końca życia autka(mam nadzieję :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.