Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

 

To moja pierwszy post na forum - Witam wszystkich.

Zakupiłem starusieńkie E36 320i - 1993r.

 

Autko niestabilnie zachowuje się na prostej dziurawej drodze oraz w koleinach - przy zmianie pasa trzeba walczyć o utrzymanie kierunku jazdy. Przy bocznym wietrze auto zauważalnie zmienia kierunek jazdy.

 

Co wymieniłem:

- przednie sworznie lemforder - długie i krótkie

- silentbloki - pełne, oryginały BMW od 3.2

- drążki z końcówkami lemforder

Maglownica nie ma luzów. Po wymianie tych części auto zaczęło trochę lepiej trzymać się drogi. Ale w koleinach i na dziurach dalej źle - wrażenie samoistnie skręcającego tyłu!

Zbieżność przód i tył ustawiona książkowo. Opony nowe Michelin Fuel Saver.

 

Zakupiłem części (jutro będą montowane) :

- tuleje tylnej belki - 2szt. LEM, 2szt. SIDEM

- wewnętrzne tuleje wahacza dolnego 2szt. LEM

- zewnętrzne tuleje wahacza dolnego 2szt. LEM

- wewnętrzne tuleje wahacza górnego 2szt. LEM

- zewnętrzne tuleje wahacza górnego(wahliwe) 2szt. LEM

- tuleje wahaczy wzdłużnych 2szt. LEM

- łączniki stabilizatora 2szt. LEM

- łożyska kół tylnych FAG

- amortyzatory Sachs

- osłony i odboje Sachs

- poduszki amortyzatorów Lemforder

 

Czy jeszcze jakieś elementy są odpowiedzialne za stabilność toru jazdy w tym samochodzie? Proszę o pomoc.

Edytowane przez AndrewP4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Opony 195/65 R15. Zbieżność i kąty pochylenia ustawione książkowo.

 

Zakupione elementy nie zostały jeszcze zamontowane. Jutro się biorę za montaż, ale chcę mieć skompletowane wszystko zanim zacznę pracę.

Opublikowano

Jak już wymieniasz tuleje w tylnej belce to wymień wszystkie bo z wymianą sporo pracy jest.

One ogólnie wolno się zużywają ale ja je wymieniłem jak remontowałem zawieszenie.

Opublikowano

Tuleje belki właśnie zostały wyciśnięte. Zamontowałem 4 nowe sztuki. Stare nie wyglądały na zużyte, ale mimo wszystko wymieniłem, bo jest masa roboty z wyjęciem tej belki.

 

Edit : po odkręceniu górnego wahacza okazało się, że tuleja wahliwa jest bardzo wahliwa :) Przegub jest luźny.

Opublikowano

Nie strasz. Wydałem 1500zł na części... Mam te same opony w passacie B5 i tam nie ma żadnego problemu.

 

Jakie opony są zalecane do E36? Wyczytałem, że opona powinna mieć wiele równoległych pasów. Misiek ma 3 paski. Któraś pirelli ma chyba aż 5.

Opublikowano

Felg jeszcze nie sprawdziłem. Dzisiaj miałem trochę nerwów przez autko.

 

Wszystko jest już wymienione. Ba - nawet więcej niż to co wymieniłem....

 

Przy próbie wybicia lewej półosi został uszkodzony gwint na jej końcówce. Finalnie wymieniłem obie półosie na nieco mniej zmęczone z e36 1.8.

Dodatkowo auto dostało:

przewody hamulcowe od trójnika za bakiem aż do zacisków - 4 sztuki sztywne, 4 elastyczne i oczywiście nowy trójnik

tarcze hamulcowe Bosch

Klocki Textar

 

 

Jutro jadę na geometrię. I nareszcie testy :)

Opublikowano

już po testach. Auto prowadzi się świetnie. Praktycznie nie reaguje na podmuchy bocznego wiatru przy 160kmh.

 

Stabilizatory są w porządku.

Opublikowano

Tuleje wahliwe były wybite dość mocno.

 

Tuleje wahaczy wzdłużnych były zbyt miękkie(ze starości).

 

Tuleje belki trochę luźno wychodziły z gniazd więc też były podejrzane.

 

 

Trochę przesadziłem z tym remontem bo pewnie wystarczyło wymienić t. wahliwe, progowe i belkowe. Ale co tam - przynajmniej będę mieć spokój do końca życia autka(mam nadzieję :) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.