Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema mam pytanko jaki przebieg wytrzyma głowica wałek i reszta każdy wie na co cierpią M40, mój ma 200000 i spoko oleju nie łyka ani grama ale cyka troche ile jeszcze pojerzdże dodam że głowica nie była wcześniej robiona silnik1600cmm M40 BMw E30 90 rok.

 

Proszę o wasze rady, informacje i wskazówki z góry dzięki.

BMW FAn. :)

Opublikowano
Ja mam 250000 i cyka już od przynajmniej 50000. Nic się złego nie dzieje oprócz tego hałasu. Wkręca się dobrze to nic nie robię bo to przynajmniej wydatek z 1200zł. Jak się wysypie to włożę M43 (najlepiej 1.8).
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Jak sie dba to mozna dlugo pojezdzic a jak sie skonczy to mozna wlozyc inny silnik tylko Ja wlasnie mam tenproblem zastanawiam sie ktory bedzie lepszy m42 czy m43 1,8.
Opublikowano
M42 napewno lepszy bo mocniejszy, ale ponoć M43 pasuje bez większych przeróbek. Ktoś z forum zmnieniał.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
Siema mam pytanko jaki przebieg wytrzyma głowica wałek i reszta każdy wie na co cierpią M40, mój ma 200000 i spoko oleju nie łyka ani grama ale cyka troche ile jeszcze pojerzdże dodam że głowica nie była wcześniej robiona silnik1600cmm M40 BMw E30 90 rok.

 

Proszę o wasze rady, informacje i wskazówki z góry dzięki.

BMW FAn. :)

M40 może jeździć długo jeśli sie dba o podstawowe rzeczy takie jek regularne* wymiany oleju no i używanie dobrych olejów, a cykaniem się nie przejmuj - to cykają hydroregulatory - taka ich uroda - można je wymienić, ale jeśli myślisz o zmianie silnika, to moim zdaniem nie warto

 

ważne jest też sensowne traktowanie (jak każdego silnika spalinowego) czyli spokojnie, póki sie nie rozgrzeje - żadnego pałowania na niebieskim polu itp.

 

poza tym trzeba pamiętać o wymianie paska rozrządu i rolek co 40 tys km, a wówczas powinien dociągnąć bez większych przeszkód do 300tys i więcej

 

 

* - regularnie, to pojęcie niedookreślone, ale to zależy od jakości oleju oraz od tylu jazdy (preferowanego zakresu obrotów) - im słąbszy olej i bardziej wysilany silnik, tym częściej

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
Dochodzi jeszcze sprawa oleju. Do M40 nie nalezy wlewac mineralnego oleju. Najlepiej jezdzic na syntetyku a polsyntetyk to naprawde minimum.

 

Dokładnie tak jak pisze kolega Centrino.W żadnym wypadku nie należy lać oleju mineralnego. Ja posłuchałem sie mechanika żeby użyć 15w/40 no i teraz samochód stoi w warsztacie.Cały rozrząd do remontu.Przebieg to 265 tyś km.Wcześniej wszystko było ok na półsyntetyku Elfa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.