Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Orientuje się ktoś może jak realizowana jest moc podgrzewanych foteli? Po stronie pasażera od pewnego czasu (a zima się zbliża) na 3 poziomie grzeje mi cieniutko - po stronie kierowcy jest ok. Wg realoem maty mają wtyczkę z dwoma przewodami, więc pewnie otrzymują różne napięcie. Musiałbym odłączyć wtyczkę w fotelu i zmierzyć - ale może ktoś ma taką wiedzę?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Temat ciągle otwarty - wiem już sporo. Jak zakończę to opiszę wszystko. Teraz mam inny problem. Muszę odkręcić fotel. 4 śruby nie stanowią oczywiście problemu - kłopot jest z odkręceniem pasa. Dwie śruby trzymające pas są zabudowane plastikami. Rozbierał to już ktoś? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UG51&mospid=48925&btnr=52_3093&hg=52&fg=10. Nie wiem jak się pozbyć elementu 12 - on zasłania jedną ze śrub od pasa. Druga śruba jest niżej. Może trzeba zdemontować 10? Jakieś pomysły?
Opublikowano
Który? 12? 12 jest przykręcona do 10 śrubka do której nie ma dojścia. Zdjęcie 12 da mi dostęp tylko do jednej śruby. Chyba, ze piszesz o 10. Więcej szczegółów proszę.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Mi się udało... Ale jest cholernie ciężko. I ciężko jest to opisać, zwłaszcza teraz po kilku miesiącach. Możliwe, że w innym wątku to opisałem - poszukaj wśród moich postów. Skąd jesteś?
Opublikowano

Hey!

Ja zdołałem odkręcić tą śrubkę bez zdejmowania tego plastiku bo za cholerę nie chciał zejść a nie chciałem nic połamać - odgiąłem go tak żeby się dostać torxem. Dopiero później jak sciągnąłem cały plastik to się okazało, że jest tam zatrzask - wystarczyłoby odpowiednio podważyć śrubokrętem ale trzeba by mieć rentgena w oczach:) - ogólnie przewalone - nie da sie tego tak opisać...może spróbuj poodkręcać wszystkie śrubki z tej osłony, żeby móc bardziej zajrzeć w ten plastik (nr 12) od tyłu to może sie uda podważyć zatrzask.

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak jesteś z okolic Wrocławia, to mogę Ci pomóc.... a jak nie to też mogę spróbować opisać co i jak (choć na bank będzie to trudne :) ).
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Znalazłem zdjęcia jak zmieniałem fotele i zrobiłem kilka fotek jak zdejmowałem ten plasticzek (może trochę ułatwi):

 

1. Zaczynamy od podważenia z jednej strony:

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100433.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100434.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100435.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100436.JPG

 

2. Później w miejsce odchylenia wkładamy jakiś klin (ja użyłem to co miałem pod ręką):

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100437.JPG

 

3. No i teraz ten najgorszy moment, niestety teraz nie wiem która z pozycji była bardziej słuszna... ale jak się dobrze trafi to plastik powinien wyskoczyć:

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100438.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100439.JPG

 

4. No i jeszcze zdjęcia jak to wygląda (cały ten nieszczęsny zatrzask):

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100440.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100441.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100442.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100443.JPG

http://szymon.kubiszewski.pl/bmw/fotel/P1100445.JPG

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Dokładnie tylko tą śrubę - klucz T45 (radzę się zaopatrzyć w porządny klucz, bo bardzo mocno te śruby trzymają - na przednie pasy mój pierwszy klucz wytrzymał, ale jak odkręcałem pas od kanapy to mi się ułamał :) ).

Dalsze zdjęcia też mam, ale już nie wrzucałem, bo to łatwizna.

Opublikowano

Ja gdy próbowałem wyjąć ten fotel siłowałem się trochę z tym plastikowym elementem - ale byłem przekonany, że jest przykręcony do tej większej części (nr 10 na schemacie). Poniżej śruby od pasów jest widoczna mała śrubka po odchyleniu - u Ciebie tego nie ma. Dostęp do tej śrubki jest praktycznie zerowy. Dlatego przestałem walczyć z podważaniem - ale spróbuję jeszcze.

 

Podsumowanie:

Dziękuję za pomoc w demontażu pasa.

Fotel pasażera jak opisałem to na początku grzał słabiutko. Po dłuższych zabawach z diagnozowanie przyczyny okazało się, że winę za to ponosi termistor w macie siedziska. Nie da się tego wymienić - mata składa się z dwóch zszytych ze sobą warstw pomiędzy którymi są wklejone druty grzewcze. Nie da się tego rozebrać bez zniszczeń. Udało mi się kupić używaną matę - z niej wyciągnąłem termistor. Pewnie w sklepie kosztował by mnie 2 zł - ale nigdzie nie znalazłem informacji jakie powinien mieć parametry. Zdobycie termistora to był dopiero początek - ponieważ jak napisałem wcześniej nie da się bez zniszczeń go wymienić musiałem odciąć z wtyczki stary i w jego miejsce wlutować nowy. Termistor musi się stykać z matą grzewczą - przebiłem gąbkę siedziska i wsunąłem pomiędzy matę i gąbkę nowy termistor. Jak na razie działa poprawnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.