Skocz do zawartości

e34 TD/TDS wspomaganie problem


hms84

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj po dluzszym postoju na wzniesieniu, po odpaleniu auta zostalem niemile zaskoczony... Przy skrecie kierownica pojawil się spory halas... Nie mialem wvzesniej zadnych problemow z autem, a pare dni temu auto przeszlo przeglad na 5.

 

Po przyjezdzie sprawdzilem zbiorniczek plynu, i zauwazylem że pojawil się maly wyciek, oraz sam olej zmienil konsystencje, jest rzadki i wyglada jak zagotowany, przejechalem moze z 5km. Na postoju spradzilem i to samo - halas nie ustaje...

 

Co moglo się stac? Wystarczy wymienic olej? Czy poszla pompa albo maglownica? Jak sprawdzic co jest do wymieny? Mogę z tym tak jezdzic pare dni czy nie ma mowy, bo narobie wiecej szkod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne pompa lub / i kolumna zakończyła żywot. W e34 nie ma maglownicy, jest kolumna.

 

P.S. Panowie, przyznajcie się bez bicia - kiedy zmienialiście olej w układzie wspomagania? :lol:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne pompa lub / i kolumna zakończyła żywot. W e34 nie ma maglownicy, jest kolumna.

 

P.S. Panowie, przyznajcie się bez bicia - kiedy zmienialiście olej w układzie wspomagania? :lol:

 

Pozdrawiam

 

ja ma od marca i tylko dolałem, że względu na komunikat. Po 15 września mam umówioną wizytę u mechanika w sprawie kolumny, luzu , pukania :D więc pewnie wtedy będzie płyn wymieniony. Dodam, że luzu nie mam pod początku użytkowania tylko od momentu najechania na dziurę :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko raz dolewalem :) chodzilo jak trzeba do tej pory i trzymalo poziom plynu:)

 

bylem u mojego ziomka mechanika i mowi ze to na bank pompa bo wąż jest caly... plyn juz po kilkudziesieciu sekundach wyglada jak pomidorówka, ale jezdzic sie da... to jezdzic czy nie? problem z huczeniem jest tylko przy kreceniu kierą na postoju.

 

Kupowac zamiennik czy uzywany oryginal? W 525 TD/TDS jest taka sama pompa?

Na co trzeba zwracac uwage przy kupnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa jest taka sama. sam ostatnio wymieniałem. w sumie to nie wiem na co zwrócić uwage. pewnie nie da sie jej sprawdzic jezeli nie jest zamontowana w aucie

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem pompe oryginalna uzywke, na poniedzialk bedzie:)

Na realoem nie widac zadnych roznic w pompach, wiec wzialem od TDS'a

 

Dzisiaj jezdzilem autem i w sumie problem z huczeniem jest tylko na postoju, tylko dziwi mnie to ze wczesniej auto nie dawalo zadnych znakow ze z pompą cos sie dzieje:]

 

p.s. z ta maglownica to wzialem z watku od e36 stad nieporozumienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 525 TD/TDS jest taka sama pompa?

Na co trzeba zwracac uwage przy kupnie?

 

Pompa w M51 jest jedna, występująca w 2 wersjach:

1) "zwykła" z 1 wyjściem, układ pracuje na oleju ATF

2) "nivo" z 2 wyjściami, układ pracuje na oleju CHF11 - najczęściej spotykana w wersji Touring

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz pompę to przepłucz układ ropą (NIE BENZYNĄ!!!) wywalisz w ten sposób cały syf z układu , opiłki które pozostały w układzie po starej pompie i inne badziewia . U mnie wyleciało pełno syfu ( przypominało czarny kisiel) , ale teraz pompy nie słychać , wspomaganie leciutko chodzi , a olej od zalania nie zmienił koloru. Wystarczy odpiąć wąż powrotny od zbiornika i przepuścić przez układ 1,5 l ropy. 15 minut roboty a pompa ma później lżejszy żywot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompa zostala wymieniona, robil to kolega mechanik u ktorego zawsze serwisuje betke, na codzien serwisuje tylko beemki wiec dobrze zna te auta; jeszcze z nim wtopy nie mialem.

 

Po wymianie pompy i plynu, wyjechalem z garazu i przejechalem moze z 30metrow i zablokowala mi sie kierownica, pogrzebalismy jeszcze chwile znowu wyjechalem i znowu to samo, wspomaganie chodzilo tak jakby ktos kija wsadzil i zablokowal, w polonezach juz sie lepiej kreci fajerą... Troche sie balem wracac do domu, ale 5km to nie duzo... dziwna sprawa bo dojechalem bez problemow, pozniej jeszcze zrobilem z 15km i tez bez problemow, nagle wszytsko zaczelo dzialac jak nalezy kierownica chodzilo leciutko i juz myslalem ze git majonez.

Pojezdzilem tak tydzien, i wczoraj kierownica zaczela ciezej chodzic, nic nie wyje, nie huczy, ale czuc ze trzeba mocniej krecic

Kupilem uszkodzona pompe? (oryginal uzywka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja po wymianie pompy mialem cos podobnego. wymienilem, nalalem płyn, kierownica zaczeła lekko chodzić. przy próbie wyjechania z podwórka zablokowalo mi kierownice. dolalem plynu troszke, pokrecilem kierownicą i zaczeło chodzić. moze po prostu zapowietrzyl sie uklad?

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.