Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

W tym roku wymieniłem olej w e60 530d i postanowiłem wlać lotos 5w40 sythetic plus, wczesniej zalewałem go castrolem edge 5w40 turbo diesel,od ostatniej wymiany przejechałem nim mało bo 12 tyś km, przed zmianą wlalem płukanke valvoline engine flush za 16 zl i po zmianie wszystko dobrze chodzi, faktycznie silnik chodzi gładziej ale ze wzgledu na nowy olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Moje bmw to e46 320d po lifcie bez dpf dotychczas lałem shall-a 5w40 pozostać przy nim czy zmienić na castrol 0w30,0w40 czy może 5w40 :?:

 

Lepiej pozostań przy obecnej marce oleju i zalej coś z specyfikacja BMW LL-01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co lepsze bedzie dla silnika: Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W-30 czy Castrol 5w30? obecnie mam zalany castrol. I czy naprzyklad jak zaleje Valvo a pozniej bym chcial wrocic do castrola to nie bedzie problemu?

Auto :

520d f11

88000km

wymiana miedzy 10tys-max 15tys km:)

Bez wkladu serca i pracy,twoj lakier nie wyglada cacy ...

Wiele serc....jedno bicie..... BMW na cale zycie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam co lepsze bedzie dla silnika: Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W-30 czy Castrol 5w30? obecnie mam zalany castrol. I czy naprzyklad jak zaleje Valvo a pozniej bym chcial wrocic do castrola to nie bedzie problemu?

Auto :

520d f11

88000km

wymiana miedzy 10tys-max 15tys km:)

 

Osobiście castrola nie polecam bo mam złe doświadczenia z tą marką i z tego co widać w sieci, to nie tylko ja. Valvoline który wymieniłeś możesz śmiało zalać, sam osobiście go mam i jest to chyba najlepszy olej jaki do tej pory testowałem a było ich kilka. Nie ma żadnego problemu z przechodzeniem na inne marki olejowe tak że możesz przebierać, ważne aby trzymać się specyfikacji BMW, w twoim przypadku LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo subiektywna odpowiedź, zwłaszcza że Castrol 5W30 (rozumiem, że EDGE) spełnia lepsze normy od Valvo w tej wersji. Opinie na temat Castrola w sieci są opiniami wyssanymi z palca, a większość problemów, wynikała z tego, że ludzie kupili podróbki z allegro, lub średnio zaufanego źródła. Niestety taka jest rzeczywistość. Do tego Castrol współpracuje ściśle z BMW i na pewno poza marektingowym bełkotem, którego sporo, to robi dla nich też dobre oleje. Nie srałbym więc na Castrola żarem, bo to bez sensu i nie ma żadnego uzasadnionego dowodu na poparcie tez. Dużo osób z forum z tego oleju korzysta i nie ma problemów. Oczywiście są oleje gorsze i lepsze, jak u każdego producenta. Wszelkie zdjęcia i relacje co do "stanu silnika" są mało wiarygodne, gdyż większość z nich, za pewne dotyczyła aut, których przeszłość stała pod dużym znakiem zapytania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo subiektywna odpowiedź, zwłaszcza że Castrol 5W30 (rozumiem, że EDGE) spełnia lepsze normy od Valvo w tej wersji. Opinie na temat Castrola w sieci są opiniami wyssanymi z palca, a większość problemów, wynikała z tego, że ludzie kupili podróbki z allegro, lub średnio zaufanego źródła. Niestety taka jest rzeczywistość. Do tego Castrol współpracuje ściśle z BMW i na pewno poza marektingowym bełkotem, którego sporo, to robi dla nich też dobre oleje. Nie srałbym więc na Castrola żarem, bo to bez sensu i nie ma żadnego uzasadnionego dowodu na poparcie tez. Dużo osób z forum z tego oleju korzysta i nie ma problemów. Oczywiście są oleje gorsze i lepsze, jak u każdego producenta. Wszelkie zdjęcia i relacje co do "stanu silnika" są mało wiarygodne, gdyż większość z nich, za pewne dotyczyła aut, których przeszłość stała pod dużym znakiem zapytania.

 

popzednia wersja Castrol zyskala sobie zla slawe nie przez subiektywne opinie tak jak twoje na temat Motula tylko dlatego ze miala ekstremalnie niski Flash point bo castrol chcial zachowac swoja marze przy bardzo konkurencyjnym rynku i robil po prostu kiespiej jakosci oleje. Olej sie po prostu spalal na potege a wynikiem spalania powstawaly depozyty olejowe tak zwany sludge. Tylko Cosmo zyje w swiecie Cosmo-pl gdzie wszyscy jak ktokolwiek by to nie byl jest niewiarygodny jezeli twierdzi co innego niz on (chemicy, stwwarzyszenia konsumenckie, laboratoria, 20 tys relacji udokumentowanych ze zdjeciami, strony wyspecjalizowane, wszyscy...)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie do skrzyń biegów. Odnośnie silnikowego, być może, ale na pewno nie do badań.

 

Brak ma slow :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno Castrol już nie dostarcza oleju dla BMW tylko Shell. Prawda to?

 

Na pewno zmienił się dostawca oleju w BMW ale według mojej wiedzy na Mobila, byłem już kilkukrotnie na wymianie w ASO i pytałem jaki olej teraz wlewają, również na fakturze był napisany Mobil.

Już kolejny raz widzę jak ktoś pisze, że dostawca zmienił się na Shell'a... Skąd takie informacje? Wykluczam taki przypadek, że różnych ASO leją inne oleje ...

"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie to jest tak :

 

producentem nowych olejow BMW czyli tych ponizej przestal byc Castrol a jest Shell:

http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/engine_oil/

 

Miedzy koncem kontraktu z castrolem a poczatkiem z shellem oleje lane byly oleje Mobil1. Ze nie ma jeszcze dostatecznych dostaw olejow BMW aby zaspokoic potrzeby, BMW dalej leje oleje Mobil w ASO.

 

 

a tu oficjalny komunikat ze strony shella :

http://www.shell.com/global/products-services/solutions-for-businesses/lubes/media-centre/news-media-releases/2014/shell-to-be-bmw-recommended-oil-supplier.html

 

oraz BMW :

 

http://www.bmwblog.com/2014/11/10/bmw-replaces-castrol-shell-recommended-oil-supplier/

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash point w przypadku olejów silnikowych podawany jest po to aby mieć punkt odniesienia przy późniejszym badaniu tego oleju. Czy jest to 210oC czy 225oC pozostaje kompletnie bez znaczenia w przypadku oleju silnikowego i tego czy będzie znikał, czy nie będzie znikał, ponieważ temperatury jakie osiąga chwilowo olej silnikowy na gładziach cylindra są znacznie wyższe. W olejach silnikowych przyjęto flash point powyżej 205oC, z tego powodu, że taka substancja jest uznawana za potencjalnie bezpieczną w tym względzie (>200oC). Wzięto pod uwagę również możliwe zanieczyszczenie paliwem i zmniejszenie tej wartości. 5% paliwa potrafi nam zjechać z flash pointem oleju do około 150oC. Zgodnie więc z teorią kolegi powyżej, większość aut użytkowanych na krótkich dystansach powinno przepalać na potęgę olej silnikowy. Tak się jednak nie dzieje. Wydaje się więc, że teoria jest z palca wyssana, tak jak większość teorii przez kolegę prezentowanych. Ogólnie flash point i jego dokładne określenie przez producenta oleju silnikowego, ma zasadnicze znaczenie przy badaniu próbek oleju zużytego. Dzięki temu można sobie ocenić, dzięki temu, że się ma odniesienie, jak bardzo olej został zanieczyszczony przez paliwo i czy obecnie stanowi to problem oraz sygnał odnośnie niewłaściwego funkcjonowania jednostki. Podejście kolegi i jego sugestie sugerują braki odnośnie podstawowej wiedzy na temat olejów silnikowych.

 

Tutaj link, dla zainteresowanych zgłębieniem problematyki zanieczyszczenia oleju paliwem i dlaczego w przypadku niewypalenia prawidłowego DPF-u powstaje groźba uszkodzenia silnika.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDgQFjAD&url=http%3A%2F%2Fhrcak.srce.hr%2Ffile%2F75680&ei=hBGMVYfEEuPcywPT46XoDQ&usg=AFQjCNFhYWLdlvTw8_fysXaZdtOlB9Jarw&cad=rja

 

Odnośnie znikania oleju silnikowego, to ważne są zupełnie inne rzeczy, a parametr, którym można prognozować jego zachowanie w tym względzie jest NOACK Voality Test, chociaż też nie daje on jednoznacznie odpowiedź, na to jak dany olej będzie się zachowywał, ponieważ są jeszcze inne aspekty - lepkość, odporność na utlenianie itd. To trzeba sprawdzić samemu. Sugeruję też przetestowanie oleju Motul LPG/CNG 5W40, który ma dosyć niski flash point na poziomie 214oC, a ze względu na dodatki i budowę, przy cięższych warunkach termicznych jakich doświadcza w połączeniu ze spaleniem autogazu, znika w znacznie mniejszym stopniu, niż oleje o wyższym parametrze i użytkowane na benzynie. Jest to jakby ostateczne zaprzeczenie bredniom opisanym powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja wrzucę na tapetę pacjenta - E60 N53 523i 195000km.

Przeczytałem już nie wiem ile stron jakim olejem zalać silnik i zdecydowałem się na Valvoline, tylko pozostaje kwestia jaki ?

Dla Benzynki według forum i instrukcji BMW lepiej jest zalać LL-01 niż LL-04, a jak oczy mnie nie mylą to Valvoline posiada tylko SynPower 5W-30 lub 5W40 w specyfikacji LL-01. Dobry będzie ten olej czy może jakiś inny ( też Valvoline tylko z LL-04) i który byłby lepszy ? Na chwilę obecną mam zalany Castrol 5W30 i mam wrażenie że go za szybko ubywa a pokrywa wraz z odmą została wymieniona na nową.

Może dodam że robię małe przebiegi do 10000km i w większości jazda po mieście, często krótkie odcinki...

Oczywiście w planach jest także płukanka Liqui Moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem świeżym posiadaczem BMW E46 320d 150KM z 2004r, jakim olejem zalać ten silnik? Nie wiem co było lane wcześniej, CASTROL będzie ok? CASTROL EDGE 5W30 Titanium FST taki mi niby strona castrola podpowiada. Jakiej firmy filtry wybrać?

 

Jestem zielony w tej kwestii, proszę o pomoc i konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o dobór najlepszego jakościowo oleju do:

 

Model: X3 E83 LCI XI.2006r.

Silnik: 2.0d 150KM M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 70% / trasa 30%

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: 100 ml

DPF: teoretycznie jest, ale praktycznie to nie wiem czy jest (końcówkę wydechu mam okopconą na czarno)

Obecnie olej: BMW 5W30 (wcześniej: ???)

 

BMW serwisowane w ASO w Belgi do przebiegu 113 tyś.km, rok temu przy przebiegu 170 tyś. (olej: ???) sprowadzone do kraju i zalane olejem BMW 5W30.

Moc podniesiona programem do 185KM

Przebieg roczny ok. 30 tyś, wymiany wg. wskazań komputera

Garażowany.

 

Możesz pozostać przy lepkości 5w30, natomiast markę polecam Amsoil lub Valvoline i olej zmieniaj po 15 tyś. km. lub co 1 rok.

 

Przed wymianą robić "płukankę"?

 

No i przyszedł czas na wymianę, zdecydowałem się na Valvoline, ale teraz który? Są 5w30 SynPower, SynPower Xtreme MST C3, MST C4, Xtreme XL itd :(

(...a DPF jednak jest wycięty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To może ja wrzucę na tapetę pacjenta - E60 N53 523i 195000km.

Przeczytałem już nie wiem ile stron jakim olejem zalać silnik i zdecydowałem się na Valvoline, tylko pozostaje kwestia jaki ?

Dla Benzynki według forum i instrukcji BMW lepiej jest zalać LL-01 niż LL-04, a jak oczy mnie nie mylą to Valvoline posiada tylko SynPower 5W-30 lub 5W40 w specyfikacji LL-01. Dobry będzie ten olej czy może jakiś inny ( też Valvoline tylko z LL-04) i który byłby lepszy ? Na chwilę obecną mam zalany Castrol 5W30 i mam wrażenie że go za szybko ubywa a pokrywa wraz z odmą została wymieniona na nową.

Może dodam że robię małe przebiegi do 10000km i w większości jazda po mieście, często krótkie odcinki...

Oczywiście w planach jest także płukanka Liqui Moly.

 

Możesz zalać valvoline synpower 0w40 z specyfikacją LL-01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

Jestem świeżym posiadaczem BMW E46 320d 150KM z 2004r, jakim olejem zalać ten silnik? Nie wiem co było lane wcześniej, CASTROL będzie ok? CASTROL EDGE 5W30 Titanium FST taki mi niby strona castrola podpowiada. Jakiej firmy filtry wybrać?

 

Jestem zielony w tej kwestii, proszę o pomoc i konkrety.

 

Do tego silnika możesz zalać cos z specyfikacją LL-01, np Valvoline synpower 5w30 lub 5w40, motul 8100 xcess 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i przyszedł czas na wymianę, zdecydowałem się na Valvoline, ale teraz który? Są 5w30 SynPower, SynPower Xtreme MST C3, MST C4, Xtreme XL itd :(

(...a DPF jednak jest wycięty)

 

Jeśli nie masz DPF-a to możesz wybrać LL-01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przyszedł czas na wymianę, zdecydowałem się na Valvoline, ale teraz który? Są 5w30 SynPower, SynPower Xtreme MST C3, MST C4, Xtreme XL itd :(

(...a DPF jednak jest wycięty)

 

Jeśli nie masz DPF-a to możesz wybrać LL-01

 

Czyli który z tych co wymieniłem będzie najlepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i przyszedł czas na wymianę, zdecydowałem się na Valvoline, ale teraz który? Są 5w30 SynPower, SynPower Xtreme MST C3, MST C4, Xtreme XL itd :(

(...a DPF jednak jest wycięty)

 

Jeśli nie masz DPF-a to możesz wybrać LL-01

 

Czyli który z tych co wymieniłem będzie najlepszy?

 

specyfikację LL-01 posiada synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę mały wpis dla "wątpiących".

 

Właśnie jestem po weekendzie na Mazurach, na który śmignąłem Z4 kolegi z osławionym silnikiem N46B20 zalanym "mazutem" 15W50 Motul Synergie 6100, zaraz po 3 jego wymianie. Spalanie w trasie 6,3 litra na 100km, a było parę mocnych redukcji i kilka szybkich sekwencji zakrętów, do czasu jak moja dziewczyna nie zaprotestowała, że zachowuję się jak stereotypowy właściciel tej marki. Była też mała ucieczka, przed gościem, który uparł mi się siedzieć na tyłku, a potem swoim nędznym SUVem chciał nadążyć po zakrętach ;) No i tak, silnik nie wybuchł, nie dymi, nie ma problemów z mocą, z załączaniem Vanosa, ani innymi rzeczami, których się tutaj nasłuchałem i będąc laikiem, pewnie bym w nie uwierzył.

 

Mechanik-kolega wieszczył rychły koniec motoru, bo po zbadaniu ciśnienia, wyszło, że już się mocno olejem podpiera i na zimno dymi. Śmiał się, że silnik się poddać jednak nie chce i że jest jak widać żywotny. Oczywiście nie jest to rozwiązania na dłuższą metę, ale wymiana pierścieni jest w planach. Auto obecnie niewiele jeździ, ja zabieram je w trasy, żeby się odrobinę mocniej dogrzało i odmuliło, bo kolega głównie śmiga nim po mieście. I tu jest pies pogrzebany jeżeli chodzi o ten silnik.

 

Niestety, z historii auta wynika, że olej, jaki do niego lano namiętnie to było 0W30/5W30 Castrola. I o ile sam olej jest ok, to pytanie jakie się rodzi - dlaczego tak rzekomo idealny dobór oliwy sprawił, że pierścienie stanęły?? Trochę winny jest mój kolega, który uwierzył mechanikom, trochę jego styl jazdy, który powodował rozcieńczenie oleju benzyną, spadek jego lepkości i w rezultacie gorsze parametry samej oliwy i jej stopniowe wypalanie, bo pierścienie nie dawały sobie rady, żeby ją zgarnąć, zwłaszcza na zimnym. W skutek czego same zapewne zaczęły oklejać się nagarem. Po drodze pojawił się problem z czujnikiem i jazdą że zbyt niskim poziomem, oraz dziura w chłodnicy. Skutki są znane - pobór oliwy na poziomie około 1l na 1000km oleju 5W40. 0W30 nie mierzyłem dokładnie, ale z relacji kolegi wynika, że około 1,2 1,3 na 1000, bo mu butelka 1l że stacji nie wystarczała. Po przejściu na 15W50 początkowo 0,8 na 1000, po pewnym czasie ustabilizował się na 0,6 na 1000. Obecnie zrobiłem 600 km trasy i wskaźnik nie ruszył, ale było wlane trochę więcej niż 4,25, więc zobaczymy co pokaże po pierwszych 3000. Zdam relację. Ogólnie auto odzyskało wigor, bo kat się przepchnął i przestało dymić jak cygańska calibra.

 

Czy ja zachęcam do takiego działania - nie. Róbcie jak uważacie. Pewne rzeczy są jednak niezmienne i nie ma znaczenia "kto co na forum napisze". Silnikowi bardziej i szybciej zaszkodzi niska lepkość, niż wyższa. Bzdurą totalną jest, że ten silnik " lubi niską lepkość ", bo niby dlaczego?? Jak wół się wszyscy tego przekonania trzymają, łącznie z mechanikami i jak wół wszyscy potem N46B20 remontują. Wg mnie ten silnik nie lubi niskiej lepkości, bo nie wyrabiają w nim pierścienie i jest to silnik dość luźno spasowany, a dzięki temu tak oszczędny. Kumpel Kijanką 1.6 więcej spalił na tej trasie na dużo węższych oponach. To powinno dawać do myślenia, że znikąd się to nie bierze. Osobiście więc rekomenduję stosowanie do tego motoru, wbrew wszelkim gusłom, oleju o wyższej lepkości raczej niż niższej, a zwłaszcza jak ktoś robi krótkie dystanse, albo auto mocniej traktuje, to przynajmniej 5W40. My po remoncie, planujemy zostawić Z4 na dobrym 10W50. Zwłaszcza, że zimą jeździ sporadycznie. No i silnik luźno spasowany, więc na zimno, na wyższej lepkości, szybciej złapie sobie odpowiednie warunki pracy.

 

Taki jest mój ogląd na tą sprawę. Nikogo nie zachęcam do takiego postępowania, jednakże działając zgodnie z moją wiedzą i umiejętnościami doszedłem do takich, a nie innych wniosków. I uważam, że zamiast wierzyć w mity i bzdury na temat Vanosa, któremu wg niepotwierdzonych opinii, nie wiadomo dlaczego wysoką lepkością szkodzimy, lepiej zadbać o sprawność motoru ogólną i to aby olej się nie spalał nadmiernie. To szkodzi nie tylko katowi, ale zanieczyszcza również sam olej mocno i zdecydowanie Vanosowi szkodzi. Podobną sytuację też zaobserwowałem w innym silniku BMW 1.6 używanym między innymi przez PSA i wsadzanym do Mini, ale to temat na inny czas. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e90 lci 325i

Silnik: 3.0 218km n53

Przebieg: 290 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: miasto 80% (z czego 70% jazda obwodnica 30% miasto miasto)

Zużycie oleju bieżące na 1000 km: jeszcze nie wiem(ostatnio mały wyciek oleju spod korka)

Obecnie olej: prawdopodobnie jakiś castrol

 

Samochodzik kupiłem niedawno(2 tyg) i zamieram sie do zmiany oleju i zadbanie o niego. Możecie doradzić jakiś dobry olej do niego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.