Skocz do zawartości

Sambor_

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Sambor_

  • Urodziny 10 Marca

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 M40B18 1993
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia Sambor_

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Proszę o rozkodowanie nr VIN świeżo nabytej siódemy :mrgreen: WBAGG210X0DG25230 Z góry dzięki!
  2. Model: E36 318i Silnik: m40b18 Przebieg: 192 000 Styl jazdy: agresywny Użytkowanie: 80% miasto 20% trasa Zużycie bieżące na l/1000km: ~200 ml (może nawet więcej? :think: ) Instalacja LPG: nie DPF: nie Dotychczas: Motul X-cess 5W40 Przebieg patrząc po ogólnym zużyciu całego samochodu MOŻE być realny. Auto poprzednio jeżdziło (a w zasadzie bardziej stało, bo w ostatnich 3 latach pokonywało od 1000 do 200(!) kilometrów rocznie i to raczej w okresie od wiosny do jesieni. Niestety olej przez te 3 lata nie był wymieniany) na oleju GM 10w40. Potem została zrobiona płukanka Liqui Moly, a olej został wymieniony na Motula 5w40 X-cess. Niestety po ok. 3 tysiacach kolometrów olej zrobił się baaardzo czarny, a coś z hydrauliki zaczęło głośno cykać. Dlatego znowu płukanka, 20 min na wolnych obrotach (cykanie nie ustało) i zlanie tej smoły. Natępnie założenie nowego filtra oleju, zalanie silnika tylko czystym olejem napędowym i znowu praca na wolnych obrotach przez ~10 min. Czyność powtórzona dwukrotnie - już przy pierwszym razie po ok. 5 min. cykanie ustało, a silnik się zauważalnie wyciszył. Za pierwszym razem ropa zleciała prawie, że czarna, za drugim miała już kolor jasnego miodu. Po tej operacji płukania filtr oleju oczywiście został wymieniony na nowy, a silnik został zalany olejem Orlen Classic 5W40 (tylko taki "5w" był pod ręką). Zresztą silnik na tym oleju ma pojeżdzić max 1000 kilometrów (w całym zakresie obrotów) żeby się jeszcze wypłukał nagar który mógł tam gdzieś zostać. I myślę o docelowym zalaniu oleju Motul 0w40 X-max z racji podobno wrażliwej hydrauliki w silniku M40B18. Natomiast chętnie poradzę się kogoś mądrzejszego od siebie, bo ani nie mam instrukcji obsługi gdzie było by napisane jakie oleje, o jakich parametrach powinny być zalewane, ani nie jestem specjalistą, inżynierem, bo gubię się w tych wszystkich normach ACEA, itd. :mrgreen: Silnik będzie traktowany raczej normalnie, ale rejony powyżej 4,5 tysiąca obrotów też będzie odwiedzał częsciej niż raz w miesiącu :D Realne zużycie oleju ciężko mi określić, bo przez to, że auto długo stało, to silnik się poci np. przy obudowie filtra oleju, czy pod pokrywą zaworów (co oczywiście z czasem zostanie zlikwidowane).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.