Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Post przez bobwoj » 03 Maj 2019 17:23


.......

Dziwne jest dla mnie, że Eurol, który ma 50% PAO ma Noack 10, temp. płynięcia 48.

Porównajcie Ravenola z Eurol:.......


RAVENOL - 722 cm -1 = 7,13957 -> głównie PAO

Fala 1747 cm -1 = 0,228485 -> dużo poliestru

a EUROL nie ma estrów a co "robią" ESTRY to masz tu opracowanie przez PIOTRA ze ZMIEŃ OLEJ ;https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/estry-syntetyczne-w-olejach-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można więc pokusić się o stwierdzenie, że cena odzwierciedla jakość. Powstaję teraz pytanie, czy stosować olej droższy z lepszą bazą i dodatkami, czy tańszy i samemu sobie dolać AR9100? W cenie VMP mam Valvo XL-III + AR9100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Szukam porady odnośnie zmiany oleju, bo do tej pory żaden mi się nie sprawdził i trochę ręce opadają



Model: e60

Silnik: 550i lci

Przebieg: 210 000 powoli dobijam

Styl jazdy: różnie ale raczej nie wolno

Użytkowanie: głównie trasa/miasto 50/50

Zużycie bieżące na l/1000km: z 500ml+ ale to też kwestia uszczelniaczy zaworowych do zrobienia

Instalacja LPG: nie

Dotychczas: był Valvo synpower 5w30, teraz Castrol 5w30 ale jest tragiczny,


Zastanawiam się co dać teraz co pomogło by trochę zatrzymać spalanie oleju, bo serwis dopiero za miesiąc i co lać później ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można więc pokusić się o stwierdzenie, że cena odzwierciedla jakość. Powstaję teraz pytanie, czy stosować olej droższy z lepszą bazą i dodatkami, czy tańszy i samemu sobie dolać AR9100? W cenie VMP mam Valvo XL-III + AR9100.

 

To już Twoja decyzja . Z tej dwójki, to na pewno RAVENOL bo VALVO to pólka niżej ( i coraz częstsze narzekania niektórych na pogarszającą się jakość) .Ja na chwilę obecną nie wlałbym żadnego z nich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Użytkowników.

Do tej pory przegladałem forum incognito nie udzielając sie :D.Przeczytałem wiele stron z tematu Jaki olej do bmw.Wcześniej mając Bmw e90 z 2005 roku z silnikiem diesla M47 stosowałem olej 5w30 Motula a po gruntownym remoncie silnika Valvoline.Dpf w e90 był usuniety. Obecnie mając Bmw f10 2011z silnikiem diesla N47T najsłabszą odmianę 184 km z filtrem Dpf po przeczytaniu wielu stron tego wątku zdecydowałem się na Millersa EE z normą C3.Zastanawiam się czy to najlepsza opcja jaką wybrałem.Jeżdzę głównie trasą lecz zanim dostanę się do autostrady stoję trochę mniej lub bardziej również w korkach :D .Poruszam się po Niemczech dlatego zależy mi na jak najlepszej ochronie silnika, jak również filtrze Dpf :D.

Dlatego pytanie do Was Drodzy Koledzy czy mogę zastosować coś lepszego czy pozostać przy tym Millersie?Co mi polecacie?Czy używać jakiegoś dodatku do oleju?Wymiany robię co 10 tys.km

Z góry bardzo dziękuję Wszystkim za odpowiedzi i wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu MILLERSA (olej HC + niewielka iloć PAO) uważa się raczej za olej 'przereklamowany' i dość drogi w stosunku do swojej jakości (szczegolnie seria EE). Jeśli już to u mnie lepiej spisywał się XF 5w30 (EE "padł ' po ok. 8 tys.) Dwie strony wstecz masz parę postów a tu analizę świeżego;

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://www.oil-club.ru/forum/topic/20611-millers-oils-ee-longlife-5w-30-svezhee/&prev=search

i zużyciową;https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://www.oil-club.ru/forum/topic/27300-millers-oils-ee-longlife-5w-30-otrabotka-na-skoda-yeti-posle-6808km/&prev=search

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu MILLERSA (olej HC + niewielka iloć PAO) uważa się raczej za olej 'przereklamowany' i dość drogi w stosunku do swojej jakości (szczegolnie seria EE). Jeśli już to u mnie lepiej spisywał się XF 5w30 (EE "padł ' po ok. 8 tys.) Dwie strony wstecz masz parę postów a tu analizę świeżego;

https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://www.oil-club.ru/forum/topic/20611-millers-oils-ee-longlife-5w-30-svezhee/&prev=search

i zużyciową;https://translate.google.com/translate?hl=pl&sl=ru&u=https://www.oil-club.ru/forum/topic/27300-millers-oils-ee-longlife-5w-30-otrabotka-na-skoda-yeti-posle-6808km/&prev=search

 

Kolego MADO dzięki za szybką odpowiedź.

Skoro tak to wygląda to co Ty osobiście poleciłbyś mi wybrać tak żeby się sprawdziło u mnie?Masz może jakieś sprawdzone źródło gdzie mogę kupić pewny olej ? tego Millersa miałem pewniaka wcześniej miałem XF ale sprzedawca mi powiedział że to już stara seria A EE jest nowoczesniejszy i lepszy :duh: (poproszę od razu linki do polecanych przez Ciebie jeśli to nie za duży problem)

Dzięki Wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja osobiście mam już drugi raz zalany EUROL FS 0w30 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=20 (,ale on nie ma LL04, więc nie każdemu pasuje ,ale ja jestem happy :D ;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=32&t=256 ) A co u Ciebie się sprawdzi, to już musisz sam ocenić.Pare opcji:

Z normą LL04 masz (w zależności od kasy); TOTAL QUARTZ INEO LL 5w30 w technologii ART (do tego ARCHOIL 9100 i powinno być OK)http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=51&p=360#p360

,SHELL HELIX PROFESSIONL AM-L 5w30 +AR 9100

A z nowości;PMO i EXTREME;

PMO 5w30c3,https://pmo-lubricants.com/produkty/do-samochodow-osobowych/5w30-c3/

EXTREME AMG 5w30 ;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=80&t=218

AMS OIL 5w30 https://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3539-olej-silnikowy-amsoil-5w30-european-car-formula-ael-3784l-097012311040?gclid=CjwKCAjw2cTmBRAVEiwA8YMgzYPqklbZTj4PsmpbKacNal055zg6fxLRzXbSyGEkWkJCLamvTp7iLBoCE_oQAvD_BwE

A piszesz, że poruszasz się po autostradach, więc jak dajesz ostro to na lato można coś W40; TOTAL ;https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-9-Total-Quartz-Ineo-MC3-5W40-6L-5-1.html

PMO 5w40 ;https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/olej-pmo-5w40-c3-4l-5l ;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=62&t=212

EUROL FLUENCE;http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=181

RAVENOL RUP 5w40 https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-silnikowe/ravenol/ravenol-rup-racing-ultra-performance-5w40-usvo#w329199584

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc w dobraniu oleju.


E90 320D DPF 2009r. 177km. automat 286 456 tyś. przebiegu. N47


Zakupiłem co dopiero auto wymiana za 2000km. obecnie zalany Castrol 5W30 wymieniany co 10 tyś. przez poprzedniego właściciela.


Jeżdżę głównie na miejscu od czasu do czasu w dłuższa trasę, styl jazdy łagodny. Polećcie dobry olej który mogę wlać do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega MADO na górze wypisał chyba wszystko co warto w tym momencie zalewać, ja do listy dodałbym jeszcze Penrite, chociaż mam wrażenie, że to już też trochę przereklamowany olej. Oglądałem analizy tego oleju i była ona naprawdę zwyczajna a cena podchodzi pod 200 zł. Ale tak czy siak Penrite ma sporą renomę więc wypadało mi go polecić. Ale osobiście 200 zł za niego bym nie dał.


Co do silnika N47 do z pewnością potrzebujesz oleju z normą C3, ze względu na DPF. Od siebie poleciłbym Ci:


-Ravenol vmp 5w30 /5w40

-PMO 5w30 C3 / 5w30 C3

-Amsoil 5w30 C3 / 5w40 C3



Z tych 3 najlepszą opcją byloby PMO, bo ma najlepszy stosunek jakość/cena. Amsoil z kolei będzie parametrami najlepszy, ale kosztuje za to około 200 zł, więc już spora różnica i trzeba się zastanowić czy warto dopłacać tyle do tego oleju aby mieć tylko trochę wiecej PAO.


No i Eurol 0w30 od biedy też się nada, ale jest bez normy BMW LL 04. I zaznaczam, że mówię tutaj tylko o ich 0w30 bo to naprawdę dobry olej, ale w przypadku Eurola 5w30/5w40 parametry są już zwyczajne, niczym sie nie wyrózniające więc tego nie brałbym pod uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.oil-club.pl/download/file.php?id=351


mariusz.pasterski pisze;

..........ale w przypadku Eurola 5w30/5w40 parametry są już zwyczajne, niczym sie nie wyrózniające więc tego nie brałbym pod uwagę :)


A może jednak jest jeszcze coś godnego uwagi?i od EUROL i dostepnego w Polsce; http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=181

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.oil-club.pl/download/file.php?id=351


mariusz.pasterski pisze;

..........ale w przypadku Eurola 5w30/5w40 parametry są już zwyczajne, niczym sie nie wyrózniające więc tego nie brałbym pod uwagę :)


A może jednak jest jeszcze coś godnego uwagi?i od EUROL i dostepnego w Polsce; http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=34&t=181

 

Szkoda, że nie ma aprobaty BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym potrzebował 5w 40 zalewałbym bez namysłu;https://eurol.com/pl/oil-advisor-result/?carType=67da3af7bc4886cec5c0109fdb218b4c (podany jako alternatywny)

Temp.. płynięcia dla w40 :-51st!!!! ,Lepkość w 100st C-14,4! NOACK -8,7% TBN 7,7:cool2:

Obecnie zalany w VW PASSAT 2.0 TDI PD 140kM-poranny rozruch -miodźio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mechanizmy doboru oleju w konfiguratorach są lekko mówiąc mało precyzyjne - są to słowa TomkaEvo, sprzedawcy Eurol'a. Ten jest wyjątkowo dziwny skoro sugeruję olej, który nie posiada aprobaty producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym potrzebował 5w 40 zalewałbym bez namysłu;https://eurol.com/pl/oil-advisor-result/?carType=67da3af7bc4886cec5c0109fdb218b4c (podany jako alternatywny)

Temp.. płynięcia dla w40 :-51st!!!! ,Lepkość w 100st C-14,4! NOACK -8,7% TBN 7,7:cool2:

Obecnie zalany w VW PASSAT 2.0 TDI PD 140kM-poranny rozruch -miodźio :D

 

No właśnie, sztuką jest stworzyć olej, który pomimo super parametrów będzie miał też normy. Myślę, że gdyby producenci mogli wrzucać do oleju maksymalną ilosć dodatków to faktycznie stworzoliby galaktyczny olej, ale mają pewnie wytyczne i pewnego progu się nie przeskoczy. I albo stosuje się określone dodatki, które producent silnika dopuszcza, albo idzie się własną drogą robiąć super olej ale bez aprobat. Coś za coś. Ja mimo wszystko oleju bez normy do silnika bym nie lał, po co ryyzkować jak można kupić olej równie dobry(albo prawie tak dobry) z odpowiednią normą :) Takie moje zdanie.

 

Te mechanizmy doboru oleju w konfiguratorach są lekko mówiąc mało precyzyjne - są to słowa TomkaEvo, sprzedawcy Eurol'a. Ten jest wyjątkowo dziwny skoro sugeruję olej, który nie posiada aprobaty producenta.

 

To, że nie posiada aprobaty producenta to akurat nic, on nie posiada nawet normy producenta :D

Edytowane przez mariusz.pasterski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te mechanizmy doboru oleju w konfiguratorach są lekko mówiąc mało precyzyjne - są to słowa TomkaEvo, sprzedawcy Eurol'a. Ten jest wyjątkowo dziwny skoro sugeruję olej, który nie posiada aprobaty producenta.

Zgadza się .Szukajki podają przeważnie 5w30 do wszystkiego czyli najpopularniejszy i najbardziej dostępny, aby jednym opękać wszystko.Co do normy BMW LL -04 to znasz moje zdanie. :silenced: (a jak troche poczytasz to mało kto ją poważa ) Liczy się dobry produkt a nie norma :lol: Chyba jedyną normą którą , mało kto podważa jest VW 505.01 do pompowtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://[/url]bobwoj


IMO- większość uwarunkowań co do norm to kasa ( i to gruba) oraz ekologia. Obecnie w motoryzacji rządzą

księgowi i ekolodzy. Szczerze mówiąc to niezbyt ich obchodzi trwałość Twojego auta. Zysk jest z serwisu i części zamiennych, a nie ze sprzedaży( BMW bodajże tylko ok 7%) a eksploatacja auta jest szacowana na 6-8 lat)

bobwoj napisał:

"......Może bezpieczniej jest stosować dobry produkt z normą, nie uważasz?

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=115

- WG. mnie nie ma to aż takiego znaczenia, a jeśli komuś zapewni to" spokojny sen i poczucie bezpieczeństwa" to nie ma problemu- wybrać każdy może co mu pasi. Niektórzy producenci smarowideł nie" wykupują" norm dla wszystkich produktów ,jeśli już któryś z ich"podwórka" je spełnia (bo się normalnie nie opłaca ). Dobry produkt (oczywiście wg. parametrów a nie koniecznie norm ) + regularna wymiana załatwiają prawie wszystko.Osobiście od paru lat ,nie zawsze trzymam się normy BMW LL-04 i co???? Silnik ani nie wybuchł, ani się nie zatarł, a DPF też OK (160 tys przelatane i 30 popiołu a teoretycznie obliczony na 250tys. i 60 popiołu) Lałem już TOTAL RUPIA 9900 fe (bezpośrednio po wymianie rozrządu -profilaktycznej) czyli olej bez normy BMW i do CIĘŻARÓWEK :shock:http://produkty.total.com.pl/pl/products/1yw/RUBIA-TIR-9900-FE-5W-30 , ale o wiele wyższej klasie jakości , bo API- CJ 4 a nie tylko CF(aby dużym ZDDP ochronić łańcuch) i wszystko Ok. SILNIK pracował bardzo "ELEGANCKO' , a teraz EUROL bez normy i co??? Motor ma się dobrze ,"a nawet lepiej "a analiza nie wykazuje nadmiernego zużycia i co więcej trzeba???-LAĆ po prostu coś dobrego i w zależności od warunków eksploatacji systematycznie wymieniać :cool2:(też olewając normy producenta) Tu ciekawostka dla TYCH co "poważnie' traktują normy i zalecania producentów ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Eurol fs 0w30 jest inny problem. Ktoś zadał pytanie do dystrybutora na Polskę dlaczego ten olej nie ma LL04. W odpowiedzi było że zastosowane dodatki nie są zaaprobowane przez BMW więc nigdy tej normy nie uzyska. Nie chodziło o pieniądze za uzyskanie normy.

Masz rację lać można co się komu podoba. Silnik od razu nie wybuchnie, panewki tak szybko się nie obrócą, korowód też zaraz nie wyjdzie bokiem. Producent nie jako to przewidział i dał zapas konstrukcyjny, który jest wykorzystywany przez tunerów do podniesienia mocy. Mój kolega w Corolli zmienia olej co 30tys a właściwie jak mu się przypomnij. I też nic się obecnie złego z silnikiem nie dzieje. Przypomnę że toyota zaleca wymianę co 15tys lub rok. Ponadto lepkość zalecana to 0w-20 w benzynie. On leje Castrola 5W-30.


Norma, a częstotliwość wymiany to dwie różne rzeczy. My wiemy że 30 tyś to za dużo. Inny nie wiedzą i tak wymieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]bobwoj

Z Eurol fs 0w30 jest inny problem. Ktoś zadał pytanie do dystrybutora na Polskę dlaczego ten olej nie ma LL04. W odpowiedzi było że zastosowane dodatki nie są zaaprobowane przez BMW więc nigdy tej normy nie uzyska.


Ale powiedział również;" Biorąc pod uwagę jednak normy C3 oraz SAE 0W30, którą posiadają również oryginalne oleje BMW LL04 0W30 możemy polecić w/w olej do Pana pojazdu mimo braku zatwierdzenia." :D


A właśnie za uzyskanie aprobaty na te dodatki to trzeba BMW zapłacić ,jak i za uzyskanie aprobaty na olej również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.