Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dobrze by było zrobić takie zestawienie olejów z normą LL04 i LL01 z podziałem na np. oleje HC, Oleje z 20% dodatkiem PAO, oleje z 50% dodatkiem PAO, oleje PAO. Oczywiście te % można dostosować wg wiedzy bardziej doświadczonych forumowiczów. Wówczas na pytanie jaki olej wybrać, można by było odpowiedzieć linkiem i po sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to nie byłoby takie proste. Mało który producent podaje dokladną wartość a z widm to tylko można szacować. Według moich informacji które posiadam to:



Ravenol- około 50% PAO, ale tylko w jednej linii (tej najdroższej co kosztuje blisko 200 zł) I teraz też była akcja, ze mieszali coś ze składem i tak naprawdę niewiadomo ile PAO zostało, ale w każdym razie stara seria miała.

PMO- około 30% (w podstawowej linii) -cena około 110 zł + teraz ma wyjść druga linia eXtreme 100% PAO ale jej wciąż nie ma (cena??? nie wiadomo, ale mowi się około 150-200 zł)

Eurol- tutaj też sporna sprawa, gdzieś widziałem, w przypadku 0w30 mają sporo PAO pewnie koło 60%- cena 190 zł (ale w innych typu 5w30 czy 5w40) raczej PAO 0% albo blisko 0%.

Amsoil w oleju Full Saps podobno 100% PAO (czyli tak jak w tej nowej serii PMO) a cena to około 180-200 zł

Penrite tutaj też niby trochę PAO, ale nikt nie wie ile. Cena powyżej 200 zł

No a Motule, Castrole czy nawet Valvo 0% PAO niestety (chyba ze Valvoline MST ma nieco PAO, ale nie ma zadnej analizy więc ciężko oszacować)


W wolnym czasie mogłbym zrobić taką tabelkę, ale gdzie byśmy ją umieścili? :D Tutaj na forum czy gdzie? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tabela mogła by być na pierwszej stronie tego wątku. Moim zdaniem należało by się skupić na olejach posiadających LL01 i LL04. Ponadto dobrze było by wskazać konkretnie, czyli RAVENOL VMP, RAVENOL RUP, a nie sam Ravenol,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tak, to zrozumiałe. W przypadku Ravenola tylko jedna seria ma PAO a inne nie, więc to byłoby naciąganie mówiąc, że wszędzie jest PAO bądź, że nie ma go nigdzie. I też trzeba brać pod uwagę lepkości, bo w jednej np 0w30 może być PAO a w drugiej już nie. I trzeba brać pewnie 2 normy BMW LL 98, LL 04 jest co prawda jeszcze BMW LL 12, ale ona pojawia sie na razie tylko w kilku modelach i to chyba w G. W "efkach" nie spotkałem się z tą normą (chyba ze pod koniec produkcji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o Ravenol HLS 5W-30? Jest to prawdopodobnie HC, ale ma niezły parametr lepkości przy 100C - 12,2. Wiele osób podkreśla znaczenie tego parametru w przypadku silników N47, gdzie rozrząd potrafi płatać figle. Na niemieckim oil-club.de zalecają nawet lepkość 5W-40 przy jeździe typowo miejskiej, ze względu na obecność paliwa w oleju i zmniejszenie lepkości. Andy polec Ravenol RUP 5w-40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej kolega Cosmo.pl pisał, że lepszy jest Valvo XL-III, niż MST ponieważ posiada bardziej wymagające normy.


I ma 100% racji;Valvoline SynPower MST C3 5W30 -BMW LL-04, MB-Approval 229.52, VW 50200/50500/50501, GM Dexos 2

Valvoline Synpower XL-III 5W-30-BMW Longlife-04, MB-229.51, Porsche C30, Zatwierdzony zgodnie z normą VW 504.00 / 507.00

NORMA VW 504.00/507.00 jest bardzo wymagająca i oleje przechodzą 650 godzin testu a oleje VW 502.00/50.500 tylko 250godzin więc VALVO SYNPOWER XL- III jest lepszym (mocniejszym, bardziej wytrzymałym) http://forum.octaviaclub.pl/forum/motoryzacyjne-og%C3%B3lne/og%C3%B3lne-porady-eksploatacyjne/37680-jaki-olej-do-tdi?q=testy%20oleju%20504%2000%20/507%2000 dlatego dobierając produkt BMW LL-04 lepiej brać ten posiadający VW 504.00/507.00 (prawie każdy ma jakiś procent PAO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o Ravenol HLS 5W-30? Jest to prawdopodobnie HC, ale ma niezły parametr lepkości przy 100C - 12,2. Wiele osób podkreśla znaczenie tego parametru w przypadku silników N47, gdzie rozrząd potrafi płatać figle. Na niemieckim oil-club.de zalecają nawet lepkość 5W-40 przy jeździe typowo miejskiej, ze względu na obecność paliwa w oleju i zmniejszenie lepkości. Andy polec Ravenol RUP 5w-40.

Gdyby nie to, że ostatnio były jakieś afery ze ciagle zmienaija skład to dobry olej. Ale 12.2 też nie wiadomo czy jest utrzymane czy tylko tak sobie w kartach napisali a formuła już dawno zmieniona ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o Ravenol HLS 5W-30? Jest to prawdopodobnie HC, ale ma niezły parametr lepkości przy 100C - 12,2. Wiele osób podkreśla znaczenie tego parametru w przypadku silników N47, gdzie rozrząd potrafi płatać figle. Na niemieckim oil-club.de zalecają nawet lepkość 5W-40 przy jeździe typowo miejskiej, ze względu na obecność paliwa w oleju i zmniejszenie lepkości. Andy polec Ravenol RUP 5w-40.

 

Właśnie mam ten silnik N47D20C .Odnośnie lepkości zdania na różnych forach są podzielone czy lepsze W30 czy W40? Dość długo szukałem odpowiedniego produktu i wybrałem ten:http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349., gdyż W30 ale lepkość bliska W40(od 12,5) i wydaje mi się, że to optymalne rozwiązanie na chwilę obecną.Że wybór był" strzałem w 10" potwierdza wykonana analiza :cool2: Mimo( w tym okresie) jazdy typowo miejskiej ,paliwa w oleju mniej niż 1% więc super :D (tu bezcenna jest aplikacja kolegi z forum BMW , która pozwala monitorować DPF i sterować jego wypalaniem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma ilość paliwa w oleju do jego jakości? Możesz mieć najlepszy olej na świecie a problemy z DPFem i wtedy będzie 5% paliwa, a najgorszy olej i 0%.

 

Niby nie ma( chociaż-" Ważne są również dodatki antykorozyjne, czyli pakiet alkanosulfonianów neutralizujących związki kwasopochodne występujące w silniku, które sprzyjają korozji elementów wewnętrznych. Związki kwasowe w silniku powstają poprzez połączenie się niespalonych cząstek siarki, która jest składnikiem każdego paliwa,") Kolega pisze ,że polecają W40 ze względu na możliwość rozcięczenia oleju paliwem, szczególnie podczas trybu miejskiego, więc wybralem W 30 ale o lepkości bliskiej W40 (tak zapobiegawczo)


Polecają też RAVENOL NDT

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to olej do samochód ciężkich albo lekkich ciężarowych. Norma MB 228.31 mówi o tym jasno. A patrząc na parametry to wcale nie jest lepszy od tego zwykłego Ravenola full sapsa. A NOACK okolo 9 % (wiadomo, to dobry wynik, ale za tą cene oczekuje się wiecej

Po za tym nie widzę tam normy BMW ale to chyba z jasnych przyczyn.


Możesz powiedzieć gdzie ktoś poleca taki olej? :?: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Właśnie mam ten silnik N47D20C .Odnośnie lepkości zdania na różnych forach są podzielone czy lepsze W30 czy W40? Dość długo szukałem odpowiedniego produktu i wybrałem ten:http://lejolej.pl/pl/p/EUROL-SYNTHENCE-FS-0W30-5l/349., gdyż W30 ale lepkość bliska W40(od 12,5) i wydaje mi się, że to optymalne rozwiązanie na chwilę obecną.Że wybór był" strzałem w 10" potwierdza wykonana analiza :cool2: Mimo( w tym okresie) jazdy typowo miejskiej ,paliwa w oleju mniej niż 1% więc super :D (tu bezcenna jest aplikacja kolegi z forum BMW , która pozwala monitorować DPF i sterować jego wypalaniem )

 


Też się zastanawiałem nad tym Eurolem, ale nie posiada LL04 i ma wysoki Noack jak na olej z 50% PAO. Btool mam i używam. Super apka.

Edytowane przez bobwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeszcze może być opcja rozcięczenia oleju paliwem(szczególnie w autach z DPF) więc spadek lepkości i szuranie łańcucha a to akurat nie świadczy o złej jakości oliwy.

 

Dokładnie, to że czyjś szwagier nie był zadowolony z Motula to jeszcze nie czyni Motula złym olejem.

 

To Silnik benzynowy więc nie było mowy o rozcienczeniu paliwem. A po drugie ja tylko mówię to co slyszałem. Wcale nie oceniam oleju po jednej akcji, być może przypadek, ale ja uraz do Motula już mam i tyle. Po co narażać się drugi raz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem nad tym Eurolem, ale nie posiada LL04 i ma wysoki Noack jak na olej z 50% PAO. Btool mam i używam. Super apka.

 

Co ci z tym NOACK nie pasuje? DLA oleju 0w30 NOACK 10 to więcej niż dobry wynik.

http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=210&start=2640: "Test noack jest istotny tylko z punktu widzenia zakwalifikowania bądź nie oleju do standardu jakościowego np. ACEA. Na chwilę obecną, nie może być wyższy niż 15%. Natomiast to czy jest on 13 czy 7 jest prawie zupełnie pomijalne z punktu widzenia użytkownika samochodu. Wystarczy, że olej ma normę ACEA i tyle.Prawie wszystkie normy wg ACEA dopuszczają 13%, tylko jedna C4 wymaga mniej, bo 11%, a A1/B1 dopuszcza wiecej, bo 15".

Edytowane przez MADO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coooo? Co Ty za bzdury gadasz, że ten parametr jest istotny TYLKO z punktu widzenia zakwalifikowania oleju :shock: Ten parametr jest mega ważny i mówi odparowywalnosci oleju w wysokich temperaturach. Fakt, że musi on być nie większy niż 15% już swiadczy o tym, że jest ważny. To, że jest taka granica nie znaczy, że dobry olej to taki który będzie miał 14,9 bo się łapie w normie. Normy są dosyć luźne tak aby każdy producent mógł się w tym zmiescić, ale to nie znaczy, że nie jest to istotny paramter.


HTHS i NOACK to dwa kluczowe parametry oleju. I pisanie o tym, że jest on tylko aby spełnić normę jest bezsensem :shock: Fakt, że 10 dla oleju 0w30 nie jest złym wynikiem, jest po prostu poprawnym. Ale z pewnością nie można pisać, że nie jest on istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coooo? Co Ty za bzdury gadasz, że ten parametr jest istotny TYLKO z punktu widzenia zakwalifikowania oleju :shock: Ten parametr jest mega ważny i mówi odparowywalnosci oleju w wysokich temperaturach. Fakt, że musi on być nie większy niż 15% już swiadczy o tym, że jest ważny. To, że jest taka granica nie znaczy, że dobry olej to taki który będzie miał 14,9 bo się łapie w normie. Normy są dosyć luźne tak aby każdy producent mógł się w tym zmiescić, ale to nie znaczy, że nie jest to istotny paramter.


HTHS i NOACK to dwa kluczowe parametry oleju. I pisanie o tym, że jest on tylko aby spełnić normę jest bezsensem :shock: Fakt, że 10 dla oleju 0w30 nie jest złym wynikiem, jest po prostu poprawnym. Ale z pewnością nie można pisać, że nie jest on istotny.

 

To nie ja wymyśliłem .Przeczytaj stronę zalinkowaną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się z tym nie zgadzam, że NOACK jest tylko po to aby spełnić normę. Da się zaobserwować zalezność, że niski NOACK to niższe przepalanie oleju przez silnik. Oczywiście to nie jest tak, że jak olej ma NOACK 7% to już nie będzie ubywał olej z silnika. Ale z pewnością wpływ to ma. No ale każdy może mieć różne zdanie. Ja uwazam, że NOACK jest ważny, ale jak kolega wyżej wspomniałe rownież ważny jest HTHS i indeks lepkości bo pokazuje jak olej zachowuje się w pełnym zakresie temperatur ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno cokolwiek brać za pewnik. Jedni mówią, że najważniejsza jest temp. płynięcia bo mówi o zastosowanej bazie.

Cyt. z forum oil-club.pl "....zobacz na temp plyniecia, temperature zaplonu i NOACK Ravenola, które świadczą o użyciu lepszych baz olejowych."


temat na forum oil-club.pl: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=24&t=202


Dziwne jest dla mnie, że Eurol, który ma 50% PAO ma Noack 10, temp. płynięcia 48.


Porównajcie Ravenola z Eurol:


RAVENOL VMP SAE 5W-30:

Gęstość przy 20 oC kg/m³ 852

Lepkość przy 40 oC mm2/s 68,2

przy 100 oC mm2/s 11,5

Wskaźnik lepkości VI 164

Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,6

Lepkość strukturalna CCS przy -30 oC mPa*s 4230

Pompowalność niskotemperaturowa MRV przy -35 oC mPa*s 13,200

Temperatura płynięcia oC -60

Temperatura zapłonu (COC) oC 238

TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 6,6

Test Noack (odparowalność) % 7,2


Eurol Syntence FS 0W-30

Masa właściwa w 20°C 0.841 kg/l

Lepkość, kinematyczny w 40°C 65.3 cSt

Lepkość, kinematyczny w 100°C 12.4 cSt

Wskaźnik lepkości 192

Lepkość, dynamiczna (CCS) 6116 cP

Liczba zasadowa 8.3 mg KOH/g

Temperatura zapłonu 197 °C

Temperatura płynięcia -48 °C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mariusz.pasterski


I co przeglądnąłeś coś na temat lania do diesli z łańcuchem RAVENOL NDT ? To podpowiadają w NIEMCZECH.


W Polsce (http://Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power proponują: MOBIL DELVACE 5w30 ( a za wschodnią granicą;TOTAL RUPIA 9900fe.)

Tak na szybko bo to dość obszerna lektura;

-"520d f10 czy jest jakis olej szczegolnie dobrotliwy dla tego fajnego rozrzadu?"


-"olejem wady konstrukcyjnej rozrządu nie naprawisz

masz naganiane 50k i pewnie kilka różnych produktów zalewałeś.. więc spróbuj 5/30 Delvac LE

dużo nie kosztuje i zobaczysz jak będzie silnik pracował "


"Mam pytanko, muszę zalać jakiś olej do E91 z M57TU2, oczywiście BMW podaje LL-04 i lepkość 0W-30, 0W-40, 5W-30, lub 5W-40 i najlepiej to Castrol.

Auto użytkowane w sposób mieszany 60% miasto, 40% długie jazdy typu 700km w jeden dzień. Program na razie seria ale po ogarnięciu oleju przewidziane korekty na okolice 270KM i 550Nm czy ile tam wyjdzie na stokowym osprzęcie.

I teraz pytanie co robić ?"


-" a może iść w coś CJ-4 ? np:


Mobil Delvac 1 LE 5W-30

Klasa lepkości SAE 5W-30

Lepkość, ASTM D 445

cSt w 40ºC 69

cSt w 100ºC 11,8

Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 168

Popiół siarczanowy, [wt%], ASTM D 874 1,0

Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 10

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -51

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 234

Gęstość w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,855

Popiol do dpf zalezcy max 0.8, ale czy cos sie stanie gdy bedzie ok 1?"


"Bierz tego Delvac'a ... jest dobry.

olej popiół.. i szukaj oleju dobrego w klasie jakościowej CJ-4 (a nie paździerza CF)

w zasadzie 99% silników diesla spokojnie można nasmarować 6 sensownymi olejami ....


Mobil Delvac LE 5/30

Total Rubia FE 9900 5/30

Amsoil Max-Duty Synthetic Diesel Oil 5W-30

Amsoil Max-Duty Synthetic Diesel Oil 0W-40

Amsoil Max-Duty Synthetic Diesel Oil 5W-40

Penrite Enviro Plus 10W-40


niestety, nie są za bardzo ekologiczne .No i te oleje które nie oferują nic poza CF nie są dobre.. a są tylko ekologiczne smile.gif

czyli producent ma w dupie stan silnika a jest zainteresowany tylko i wyłącznie spełnianiem norm ekologicznych.


Czy taki Delvac LE da radę w wzmocnionym silniku diesla ?

Spokojnie da radę ."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Niedawno stałem się posiadaczem BMW E60 2,2l 170KM z 2005r. Słyszałem, że silnik ma jakąś wadę konstrukcyjną i potrafi wypić ok 1l oleju na 1000km. Gdzieś czytałem że warto wyczyścić/wymienić separator odmy i lać olej Valvoline VR 5w50.

Jaki Wy lejecie olej w tych silnikach? I ile w tym wszystkim prawdy?

"Jest kilka rzeczy na tym świecie, które są dla mnie świete. Moi przyjaciele, mój samochód, moja kobieta. Jeżeli zranisz którykolwiek z nich, módl się, by Bóg znalazl Cię przede mną."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Prawda że silniki M54 lubią spalać olej ale zalej lepiej taki który posiada specyfikacją BMW LL01 i lepkość 5w40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.