Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W większości tak, ma na tyle dużo PAO że w Niemczech jest zaliczany do olejów grupy IV czyli full syntetyk, ma również dodatek HC ale to wszystkie oleje tak mają ze względu na to że sama baza syntetyczna jest słabym rozpuszczalnikiem dodatków uszlachetniających.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Zbliżam się do przejechanych 10k kilometrów i czeka mnie wymiana oleju. Obecnie jeżdżę na castrolu edge 5w30. Na te 10k kilometrów dolałem około 1,5l oleju. Chciałbym zmienić na coś innego. Mam 3 typy i prosiłbym o pomoc w wyborze.

Millers Oils EE Longlife 5W40

AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps

Valvoline Synpower 5W40

Różnica w cenie nie jest ważna. Chcę po prostu dokonać najlepszego wyboru.


PS. Docelowo chciałem napisać w tym dziale ale posta umieściłem też w innym. Przepraszam za duble posta ale tamtego nie mogę usunąć bądź jestem ciemny i nie wiem jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

 

Nie chodzi o to że specyfikacja LL04 jest korzystna dla DPF-a, jest wręcz konieczna do prawidłowego działania filtra. Przy oleju który zawiera większe ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki filtr dpf będzie się zapełniał szybciej i procedury wypalania będą uruchamiać się często a wszystko to doprowadzi do szybszego zużycia się filtra i zapełnienia popiołem którego nie da się wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ ma specyfikację LL98 która zawiera sporo popiołów siarczanych, fosforu i siarki. Dla diesli z DPF-em tylko specyfikacja LL04.

No chyba nie "tylko" owszem LL-04 jest podana jako zalecana ale normy LL-98 i LL-01 jak alternatywne. Poza tym moim zdaniem oleje LL-04 są korzystne dla dpf, ale czy dla silnika?

 

Nie chodzi o to że specyfikacja LL04 jest korzystna dla DPF-a, jest wręcz konieczna do prawidłowego działania filtra. Przy oleju który zawiera większe ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki filtr dpf będzie się zapełniał szybciej i procedury wypalania będą uruchamiać się często a wszystko to doprowadzi do szybszego zużycia się filtra i zapełnienia popiołem którego nie da się wypalić.

Ok. Rozumiem, a jak tłumaczyć że BMW dopuszcza norma LL-98 i LL-01 jak opcje alternatywną? (Oczywiście w moim przypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatywne muszą być bo czasem trzeba szybko zrobić dolewkę w trasie a na stacji nie można dostać zalecanego.

Nie jest taką prostą sprawą znaleźć pełen syntetyk (nie hc synteze) o specyfikacji ll-04. Widzę że jesteś obyty w temacie. Mógłbyś coś doradzić 0w30, 0w40 oprócz castrola. Może ten: Millers XF Longlife C3 0w30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale to nie full syntetyk, tak mi sie wydaje że jak już płacę 350 zł za olej to mógłby to być syntetyk. A co myślisz o tym MILLERS XF LONGLIFE C3 0W30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie stosowałem nigdy Millersa ale parametry wyglądają na dobre tak że możesz go wybrać. Jeśli chcesz sprawdzić czy olej jest na bazie syntetycznej to polecam sprawdzać na stronach niemieckich bo tam prawo zabrania nazywania olejów grupy III full syntetykami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stosowałem nigdy Millersa ale parametry wyglądają na dobre tak że możesz go wybrać. Jeśli chcesz sprawdzić czy olej jest na bazie syntetycznej to polecam sprawdzać na stronach niemieckich bo tam prawo zabrania nazywania olejów grupy III full syntetykami.

Ok. Dzięki. Z tego co wiem to tylko Niemcy i Japonia nie "ściemniają" z full syntetykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zastanawiam się nad wyborem oleju. Mam na oku 3 typy: Millers xf c3 5w30 (wg stron niemieckich full synthetic? najwyższy tbn 7,85 mg KOH/g, lepkość przy 40st - 72,1 cSt, przy 100 - 12,1 cSt), Valvoline mst c3 5w30 ( prawdopodobnie też full synthetic? tbn 7,0 mg KOH/g, lepkosc przy 40 st - 72 cSt, przy 100 st - 12,3 cSt), Shell helix ultra ect c3 5w30 ( technologia syntetyczna? tbn - nie podany, lepkosc przy 40 st - 69,02 cSt, przy 100 st - 12,11 cSt). Na korzysc millersa przemawia najwyższy tbn, valvoline ma nieznacznie wyższa lepkosc przy 100 stopniach, shell ma najlepszą lepkosc przy 40 stopniach, ale nie ma podanego tbn i nie jest pełnym syntetykiem. Który z tych olei najlepiej wypada i który Wy byście wybrali?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.