Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no, aż tak brudno to nie jest :) Sądzisz że nie zaszkodzi mu 5W40 po tylu latach jazdy na 10W40?

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie no, aż tak brudno to nie jest :) Sądzisz że nie zaszkodzi mu 5W40 po tylu latach jazdy na 10W40?

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

Nie bardzo wiem co by miało zaszkodzić ? Raczej polepszysz smarowanie i ochronę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest legenda olejowa ze silniki sie przyzwyczajaja do danego SAE... :roll:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Model: E87 z 2006 roku

Silnik: 120d 163KM

Przebieg: 270 000 km

DPF: nie wiem

Dotychczas: Wcześniej nie wiem co było lane przez poprzedniego właściciela, ale przed sprzedażą właściciel wymienił olej i jeździłem na nim prawie 15tyś km bez żadnego ubytku. Teraz: valvoline 5w40 nie wiem dokładnie jaki, został zalany przez mechanika podczas wymiany, wymienił także filtr kabiny, oleju i paliwa. I teraz gdy samochód pochodzi aż się rozgrzeje czuć taki specyficzny zapach wydobywający się z tłumika, jak auto postoi dłużej w miejscu zaczyna się czuć ten zapach w aucie jak mam uchyloną szybę. Przejechałem już tak 3tyś km i dalej tak jest, "mechanik' twierdzi że to normalne, ale wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Teraz sprawdzałem i nie bierze oleju. Czy to wina oleju że czuć ten zapach? Czym polecacie go teraz zalać? Dzięki za pomoc

Edytowane przez plak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plukankaci nie naprawi turbo albo uszczelniaczy...

 

Proszę o szczegóły skąd ta pewność że płukanki niedziałają że nie pomoże? Więc po co kolega Guzior2 ciągle je poleca przed wymianą oleju?

Pytałem jaki olej wlać do silnika? Może ktoś miał podobny przypadek że po odpalniu podkapca na niebiesko przez pierwsze 2-3minuty gdy się rozgrzewa.too

Silnik to M62 408KM Bmw F12 2011 roku

Czy znacie produkty firmy Xenum? Może mieliście z nimi styczność?

Trochę poswięciłem czasu i poznałem osoby którym te produkty pomogły i obyło się bez poważnych kosztów.

Pytam ponieważ płukanka w przypadku bmw odblokowała pierścienie.Inny produkt tej firmy wyciszył mi w e36 2.8 hydraulikę.(nie jest to moto doktor itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, potrzebna dobra rada panowie :)

Model: E46

Silnik: 316ti, N42B18

Przebieg: 185000

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 95% miasto, ewentualnie obwodnica 15km przy zaspaniu :)

Zużycie bieżące na l/1000km: ok. 250ml

Instalacja LPG: tak, KME Nevo

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 1 5w30

Planowany roczny przebieg: ok 10 tys km.

 

Przyszła pora na zmianę oleju u mnie, poczytałem trochę i zastanawiam się nad Valvoline Synpower C3 5w30. Będzie odpowiedni pod ten silnik :) ? Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

Model: E87 z 2006 roku

Silnik: 120d 163KM

Przebieg: 270 000 km

DPF: nie wiem

Dotychczas: Wcześniej nie wiem co było lane przez poprzedniego właściciela, ale przed sprzedażą właściciel wymienił olej i jeździłem na nim prawie 15tyś km bez żadnego ubytku. Teraz: valvoline 5w40 nie wiem dokładnie jaki, został zalany przez mechanika podczas wymiany, wymienił także filtr kabiny, oleju i paliwa. I teraz gdy samochód pochodzi aż się rozgrzeje czuć taki specyficzny zapach wydobywający się z tłumika, jak auto postoi dłużej w miejscu zaczyna się czuć ten zapach w aucie jak mam uchyloną szybę. Przejechałem już tak 3tyś km i dalej tak jest, "mechanik' twierdzi że to normalne, ale wcześniej nic takiego nie miało miejsca. Teraz sprawdzałem i nie bierze oleju. Czy to wina oleju że czuć ten zapach? Czym polecacie go teraz zalać? Dzięki za pomoc

 

Nie wiem o jaki zapach Ci chodzi i co nalał mechanik ale z pewnością lepszą lepkością dla twojego silnika było by 5w30 z specyfikacją LL04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

Co polecicie do F12 650i Biturbo

Przebieg 67tyś km ale kopci rano przy odpaleniu na niebiesko

Kto zna oleje i płukanki Xenum ?

Kupiłem płykanke tej firmy mam zamiar wlać i zobaczymy

Dzięki za pomoc :)

 

BMW TwinPower turbo 0w40 będzie dobry. Nie znam produktów firmy Xenum.

 

 

Proszę o szczegóły skąd ta pewność że płukanki niedziałają że nie pomoże? Więc po co kolega Guzior2 ciągle je poleca przed wymianą oleju?

 

Te lekkie płukanki polecam aby lepiej pozbyć się starego oleju i niedużych osadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich, potrzebna dobra rada panowie :)

Model: E46

Silnik: 316ti, N42B18

Przebieg: 185000

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: 95% miasto, ewentualnie obwodnica 15km przy zaspaniu :)

Zużycie bieżące na l/1000km: ok. 250ml

Instalacja LPG: tak, KME Nevo

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 1 5w30

Planowany roczny przebieg: ok 10 tys km.

 

Przyszła pora na zmianę oleju u mnie, poczytałem trochę i zastanawiam się nad Valvoline Synpower C3 5w30. Będzie odpowiedni pod ten silnik :) ? Dzięki i pozdrawiam.

 

Ten valvo który wymieniłeś nadał by się ale lepszy bedzie synpower 5w30 z specyfikacją LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem o jaki zapach Ci chodzi i co nalał mechanik ale z pewnością lepszą lepkością dla twojego silnika było by 5w30 z specyfikacją LL04.

 

Ciężko mi opisać ten zapach, pachnie jakby olejem/takimi smierdzacymi spalinami. Guzior a jakiej firmy olej mi polecisz? W poprzednim BMW lałem Castrola ale musiałem robić dolewki. W tym mechanik wlał mi tak jak pisałem olej firmy valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Ciężko mi opisać ten zapach, pachnie jakby olejem/takimi smierdzacymi spalinami. Guzior a jakiej firmy olej mi polecisz? W poprzednim BMW lałem Castrola ale musiałem robić dolewki. W tym mechanik wlał mi tak jak pisałem olej firmy valvoline

 

Polecam Valvoline synpower MST C3 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Valvoline synpower MST C3 5w30

 

Dzięki, sądzisz że po wymianie przestanie być czuć ten zapach?

 

Czy zamówienie ich tu będzie ok, czy polecisz gdzie indziej? :roll:

 

Filtr: https://sklep-oleje.pl/pl/p/Filtr-Oleju-Mann-HU722x/1862

Olej: https://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-MST-C3-5W30-4L/464

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Polecam Valvoline synpower MST C3 5w30

 

Dzięki, sądzisz że po wymianie przestanie być czuć ten zapach?

 

Czy zamówienie ich tu będzie ok, czy polecisz gdzie indziej? :roll:

 

Filtr: https://sklep-oleje.pl/pl/p/Filtr-Oleju-Mann-HU722x/1862

Olej: https://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-MST-C3-5W30-4L/464

 

Inni w tym ja nie mamy żadnych specyficznych zapachów przez oleje tak że ciężko stwierdzić czy coś się zmieni. Pytanie czy ufasz swojemu mechanikowi i faktycznie zalał porządny oryginalny olej a nie jakiś najtańszy z beczki bo juz nie takie rzeczy się zdarzały. Ja zawsze wybierałem sam odpowiedni olej dla mojego silnika i byłem przy wymianie oleju a teraz to wolę sobie nawet sam wymienić pod domem.

 

Ps: Kiedyś chyba kupowałem w tym sklepie i było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
witam

Prosiłbym o doradzenie mi jaki olej zalac.

bmw x5 3.0d rok 2005 prawdopodobnie bez dpf. końcówki skierowane w dol.

przebieg 190 tys

nie ma zadnej wzmianki co bylo lane poprzednio. silnik bez wycieków.

pozdrawiam i dziekuje

 

Wystarczy 5w30 z specyfikacją LL01 lub ewentualnie LL04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Prosiłbym o doradzenie mi jaki olej zalac.

bmw x5 3.0d rok 2005 prawdopodobnie bez dpf. końcówki skierowane w dol.

przebieg 190 tys

nie ma zadnej wzmianki co bylo lane poprzednio. silnik bez wycieków.

pozdrawiam i dziekuje

 

Wystarczy 5w30 z specyfikacją LL01 lub ewentualnie LL04.

A czy ta specyfikacja ll04 w czymś pomoże? Bo oleje ll01 są tańsze. Nie wiem czy warto przepłacać. I tak będę wymieniał wcześniej olej.

 

Myślałem nad 0w40 ? Będzie lepiej smarować w wyższym zakresie temperatur?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Specyfikacja LL04 jest bardziej eko, stworzona głównie dla silników diesla z DPF-em . 0w40 ma grubszy film olejowy co zapewni lepszą ochronę podczas ekstremalnej jazdy ale do normalnego użytkowania 5w30 w zupełności wystarcza, jeśli chcesz możesz zalać 0w40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja LL04 jest bardziej eko, stworzona głównie dla silników diesla z DPF-em . 0w40 ma grubszy film olejowy co zapewni lepszą ochronę podczas ekstremalnej jazdy ale do normalnego użytkowania 5w30 w zupełności wystarcza, jeśli chcesz możesz zalać 0w40.

http://www.opieoils.co.uk/p-713-castrol-edge-titanium-5w-30-ll-fst-fully-synthetic-car-engine-oil.aspx

 

Czy taki olej będzie ok?Aczkolwiek jest bez specyfikacja bmw

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W poprzednim aucie (E71 40D) przy przebiegu 103000km zalałem oliwę Penrite Enviro+ 5w30 i do tego Archoil 9200.

Po 12000km pobrałem próbkę oleju i wysłałem do laboratorium, wynik poniżej:

b8f4636c493e1a51.png

 

 

TBN spadło do zera.

Pytanie 1:

Czy Archoil 9200 ma zastosowanie tylko w sporcie, tzn przy krótkich interwałach wymiany oleju?

Pytanie 2:

Skąd tyle krzemu w próbce? filtr powietrza zmieniany maksymalnie co 20000km.

 

Przy przebiegu 115000km wymieniłem oliwę kolejny raz na Penrite Enviro+ 5w30 i Archoil /tym razem/ 9100.

Po wymianie odwiedziłem znaną z forum firmę od chiptuningu z Łodzi (wynik 370KM i 747Nm) DPF i EGR zostały na swoim miejscu.

Po 12000km znów próbka, laboratorium, wynik poniżej:

822350f5b5689ca4.png

 

Pytanie 3:

Które pierwiastki w oleju świadczą o zużyciu panewek, łańcucha rozrządu, a które to dodatki uszlachetniające?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, fajnie udekumentowany przypadek.

Mam jedno/ dwa pytania czy olej w pierwszym przypadku (ten co spadl do wartosci TBN 0 i ma duza ilosci krzemu) to ten ktory sluzyl podczas robienia tuningu z seryjnych 306 koni na 370 koni ? Czy w samochdzie wystapily przed ta wymiana (w skali roku powiedzmy) jakies usterki i czy zostaly naprawione ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podjęcie tematu.

 

Tuning był robiony przy przebiegu ~113500km. Około 2000km przed wylaniem oleju którego TBN spadło do 0.

 

O usterkach wcześniej nie pomyślałem, ale tak, były usterki:

Pół roku przed tym jak TBN spadł do 0 (auto było na oleju FUCHS TITAN GT1 PRO C3 XTL plus Archoil 2300):

09.12.15 - 97 844 km - chłodnica wody - była zgnita, wymiana na gwarancji.

W połowie czerwca 2016 odkryłem, że nie działają rolety chłodnicy wody. Były zamknięte non stop, odpięta kostka od sterowania nimi. Temp cieczy z aplikacji Carly była ponad 110 stopni C, oleju 120 stopni. Przejeździłem z zasłoniętą chłodnicą pół roku, często na autostradach jadąc ponad 200...

Edytowane przez _Łukasz_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mial bym pretensje do tunera ktory ci robil chip bo to prawdopodobnie jego sprawka bo brak wymiany oleju zaraz po chipie nie jest dobrym pomyslem. tuner powinien ci to nakazac bo po testach na hamowni przy chipie wymienia sie olej natychmiastowo. Odpieta kostka od sterowania... arghhh tu rownierz bym podejrzewal tunera bo nie widze jak mogl tego nie zauwazyc a wiec to prawdopodbnie jego zaniedbanie.

 

ok a wiec przyczyna TBN 0 bylo wedlug mnie podstawowo seryjne testy na hamowni po ktorych niezostal wymieniony olej i dodatkowa przyczyna stala jazda na podwyzszonej temperaturze (bo brak prawidlowego chlodzenia) i prawdopodbnie wolfran z AR9200 ktorego ta analiza nie wykazuje cie uchronil przed zatarciem silnika. Krzem pochodzi prawdopodobnie z lozysk przy wale glownym albo przy korbowodach sprawdzil bym rownierz rozrzad przy okazji tam tez sa lozyska.

 

jeszcze jedno analista zaleca wydluzenie interwalu wymiany oleju o 30%... ja bym ja skrocil wrecz do 10000 km przy takim chipie.

 

zalecil bym ci tez przy nastepnej wymianie wlania AR9300 i zobaczyc czy krzem nie spada

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.