Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model: E46

Silnik: 330i 8.2000 r.

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: głównie miasto + od poniedziałku do piątku trasa do pracy 4,6 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: TAK

Dotychczas: castrol edge 0w40

Auto w zimę nie garażowane.

 

Valvoline 5W50

Valvoline 5W40 MaxLife

Millers Trident 5W40

Amsoil 5W40 EFM Full Saps BMW LL-01'

 

Co wybrać. Może coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Millers 5W40,Mobil New life 0W40,Motul 5W40 x-cess.Aby było LL-01
Opublikowano
Model: E46

Silnik: 330i 8.2000 r.

Przebieg: 210 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: głównie miasto + od poniedziałku do piątku trasa do pracy 4,6 km w jedną stronę

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: TAK

Dotychczas: castrol edge 0w40

Auto w zimę nie garażowane.

 

Valvoline 5W50

Valvoline 5W40 MaxLife

Millers Trident 5W40

Amsoil 5W40 EFM Full Saps BMW LL-01'

 

Co wybrać. Może coś innego?

 

Motul Specific CNG/LPG 5W40 lub zostań na tym co masz.

Opublikowano

Panowie który olej lepszy, na początku chciałem olej Liqui Moly Top Tec 4600 - ale podobno jest to olej mid saps i tylko technologia syntetyczna.

Kolejny olej znaleziony to valvoline synpower mst 5w30 - podobno 100% syntetyk i low saps

Auto to 325d 197 km - aktualny Castrol 5w30

 

P.S. skoro pelny syntetyk lepszy to dlaczego cena Liqui Moly wynosi ok 200zł a valvo sporo mniej?

Czy może jednak mimo tego że to "Tylko" technologia syntetyczna, Liqui Moly jest lepsze?

Opublikowano

Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

Opublikowano

Zużycia nie podałeś, ale olej raczej masz dobrany ok ;)

 

Panowie który olej lepszy, na początku chciałem olej Liqui Moly Top Tec 4600 - ale podobno jest to olej mid saps i tylko technologia syntetyczna.

Kolejny olej znaleziony to valvoline synpower mst 5w30 - podobno 100% syntetyk i low saps

Auto to 325d 197 km - aktualny Castrol 5w30

 

P.S. skoro pelny syntetyk lepszy to dlaczego cena Liqui Moly wynosi ok 200zł a valvo sporo mniej?

Czy może jednak mimo tego że to "Tylko" technologia syntetyczna, Liqui Moly jest lepsze?

 

Kolego za dużo czytasz "internetów". mid dla silników BMW jest ok, w tej chwili low wymaga np Renault, Mercedes, Nissan, Suzuki.. których filtr jest strasznie czuły. LOW SAPS będziesz miał oznaczone jako ACEA C4, ten o którym piszesz jest więc MID SAPS. Nie widziałem C4 z dopuszczeniem LL-04, także raczej stosuj to co fabryka w tym względzie przewidziała. I jak ktoś zamierza wyskoczyć z Amsoilem - to on nie ma żadnych dopuszczeń, ani ACEA ani producentów.

 

Cena to pochodna wielu czynników, w Niemczech Liqui Moly jest tańszy, a jego budżetowa marka to Meguin. I osobiście Ci powiem, że nie słuchaj fascynacji co niektórych markami, bo guzik wiedzą. Ja nie wiem dlaczego chcesz zmieniać z Castrola, skoro na nim jeździsz i jest ok. Ja np jeżdżę na Motulu i też jestem z niego zadowolony. Ma rozsądną cenę i bardzo dobrą jakość. Chcesz, to oczywiście możesz, ale dużej różnicy nie będzie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ten Meguin to dobry olej z norma LL-04?

Moj mechanik taki zalewa i twierdzi ze dobry.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Dobry, najważniejsze że spełnia LL-04 ;) Meguin to warsztatowa wersja LM. Jest tańszy, bo mniej znany. To wszystko. Różnic jakościowych raczej nie ma. Często tak jest. Np w przypadku Lotosa, to też bym się nie doszukiwał różnic w porównaniu do prawdopodobnie Castrola, a różnica w cenie występuje. Marketing i marka kosztuje dodatkowo.
Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

 

 

Dodam, że tak zalał mi mechanik za pierwszym razem po kupnie samochodu, stwierdził po konsultacjach, że taki będzie dobry. Zastanawiam się nad: Castrol EDGE Titanum FST 5W30 C3. Zamierzam wymienić w tym tygodniu i zwlekam z zakupem.

Opublikowano

Kolego cosmo dziękuję za odpowiedź :)

Ostatnie i bardzo ważne pytanie, z tych 4 oleji który będzie najlepszy?

 

-Motul 8100 X-clean+ 5W-30

-Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3

-Millers EE LONGLIFE C3 5W-30

 

Proszę o szybką odpowiedź bo chcę jak najszybciej zamawiać z forumowego sklepiku ;)

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Dobry, najważniejsze że spełnia LL-04 ;) Meguin to warsztatowa wersja LM. Jest tańszy, bo mniej znany. To wszystko. Różnic jakościowych raczej nie ma. Często tak jest. Np w przypadku Lotosa, to też bym się nie doszukiwał różnic w porównaniu do prawdopodobnie Castrola, a różnica w cenie występuje. Marketing i marka kosztuje dodatkowo.

Dzięki kolego :cool2:

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Kolego cosmo dziękuję za odpowiedź :)

Ostatnie i bardzo ważne pytanie, z tych 4 oleji który będzie najlepszy?

 

-Motul 8100 X-clean+ 5W-30

-Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30

-Valvoline SynPower Xtreme MST C3

-Millers EE LONGLIFE C3 5W-30

 

Proszę o szybką odpowiedź bo chcę jak najszybciej zamawiać z forumowego sklepiku ;)

Pozdrawiam

 

Z tych, które wymieniłeś to zdecydowanie Motul, wszystkie jednak pasują.

Opublikowano
Model: E91

Silnik: 318i N46B20BY

Przebieg: 80 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: ok 10 000 tyś. rocznie 60 %trasa/40 %miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ml

Instalacja LPG: NIE

DPF: nie

Dotychczas: Castrol EDGE Titanum FST 5W40

 

 

Dodam, że tak zalał mi mechanik za pierwszym razem po kupnie samochodu, stwierdził po konsultacjach, że taki będzie dobry. Zastanawiam się nad: Castrol EDGE Titanum FST 5W30 C3. Zamierzam wymienić w tym tygodniu i zwlekam z zakupem.

 

Dzięki cosmo za odpowiedź ale mam problem z dostaniem tego oleju, nigdzie go nie mogę znaleźć niestety, powiedz mi zostać na ty co mam czy może zmienić na Motul 8100 X-clean+ 5W-30 o którym pisaliście, jest tam wzmianka w karcie charakterystyki, że jest dobry do silników z Valvetronic, co sądzisz o moim pomyśle?

Opublikowano

Do Valvetronic jest każdy olej dobry, który ma wystarczające właściwości dyspergująco-myjące, aby silnik utrzymać w odpowiedniej czystości i jest tzw "stay in grade", czyli jego lepkość, nie leci na łeb na szyję wraz z okresem jego pracy w silniku, zwłaszcza jeżeli mowa o wydłużonych przebiegach i serwisach ze wskazaniem komputera. To jest główny obszar certyfikowania olejów przez BMW - unifikacja SAE nastąpiła w sposób naturalny i z wygody dotyczącej użytkownika, który nie koniecznie może być zainteresowany śledzeniem temperatur zewnętrznych. Wszystkie niemieckie marki poszły w tą stronę - uproszczenia. ;)

 

Tak jak napisałem wcześniej, ten X-clean+ spełnia bardzo dobre normy i na pewno będzie odpowiedni, do tego idealny do Twojego stylu jazdy. W przypadku doboru olejów silnikowych, to chyba główna kwestia na jaką należy patrzyć. ;) Możesz też spokojnie sobie na nim wydłużyć okresy międzyprzeglądowe, spokojnie do 2 lat i 20 000 km, chyba że komp Ci pokaże inaczej.

 

Wszystkie filtry i oleje, o których tutaj mowa, dostaniesz w tym sklepie. Ja stamtąd zamawiam już od kilku lat. www.oil-land.pl Powodzenia!

Opublikowano

Witam

 

Nadszedł czas na wymianę oleju. Proszę o pomoc w doborze:

Model: E90

Silnik: 320D M47N2

Przebieg: 200 000 km

Styl jazdy: dynamiczny - bez palenia gumy itp. ale mieszkam w Niemczech więc 90% jazdy to autostrada 160-180km/h. W sumie od ostatniej wymiany minęło ledwie 3 miesiące i 15 000 km a jeżdżę praktycznie tylko sobota-niedziela

Użytkowanie: 90% trasa, chociaż teraz zjechałem do Polski na dwa miesiące i raczej w tym czasie autostrady nie zobaczy, ale później dalej Niemcy

Zużycie bieżące na l/1000km: po wymianie weszło jakieś 5,3l i co kilka tysięcy delikatnie dolewałem, łącznie do dnia dzisiejszego po 15k wraz z wymianą wlałem 5,6l

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Edge FST 5W-30

jeszcze jakbym mógł prosić o jakiś sprawdzony sklep internetowy z filtrami i olejem ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Pewnie warto przeczytać post powyżej ;) Tam masz odpowiedź na swoje pytania. ;) Olej może być ten co masz, albo Motul, o którym mowa też powyżej lub jakiś inny, z normą LL-04. Pozdrawiam ;)
Opublikowano

Uwierz mi, ze przeczytałem :) zawsze czytam przed zadaniem pytania ;) tylko kolega wcześniej ma benzynę ja diesla, on bez dpf ja posiadam, on 10k rocznie ja tyle w dwa miesiące :P myślałem ze te różnice sprawiają, ze trzeba inny olej. Kupić wiec motul x-clean 5w-30 ?

I jeszcze pytanie. Czemu komputer pokazuje mi, że do wymiany 26k skoro przejechałem 15k ?

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tym trybem serwisowania, ale po skasowaniu pokazywalo ze do wymiany 30k, przejechalem 15 i pokazuje ze do wymiany 26k. Z tym ze silnik pracował praktycznie cały czas w chyba optymalnych warunkach jeżdżąc 160-180 km/h - to cos ma do rzeczy ?
Opublikowano
W niektorych markach (np VW) mozna ustawic albo tryb serwisowania classic albo tryb serwisowania longlife. W BMW robi to odgornie program, nie mozna tego ustawic. I tak jak mowisz jezeli jezdzisz w optymalnych warunkach (dlugie trasy, malo maista), program ci wydluza wymiane oleju ale absolutnie sie tym nie sugeruj i wymien olej max co 15 tys km.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi z tym trybem serwisowania, ale po skasowaniu pokazywalo ze do wymiany 30k, przejechalem 15 i pokazuje ze do wymiany 26k. Z tym ze silnik pracował praktycznie cały czas w chyba optymalnych warunkach jeżdżąc 160-180 km/h - to cos ma do rzeczy ?

 

Tak ma. W każdym aucie możesz ją wyłączyć i/lub zmienić, przeprogramować. Warunki bardzo optymalne, więc jeżeli komputer ma zezwolone wydłużyć przebieg ponad 30k, to to zrobił. Wymiana oleju przed 25k, w takiej sytuacji i przy takim użytkowaniu, jest pozbawiona większego sensu moim zdaniem. Min to 20k. Co 15k zmieniało się stare oleje, które nie spełniały tak wyśrubowanych norm. Kiedyś było to 10k, a jeszcze kiedyś 5k i tak dalej. Obecnie ECU zlicza masę rzeczy i jest w stanie z dużą dokładnością przewidzieć co jest obecnie misce. Pogadaj też z Rivasim, podobno widział czujniki, które potrafią cuda, m. in. zbadać jakość oleju, chociaż ja o tym nic nie wiem, tak samo jak i o innych jego rewelacjach, również z posta powyżej.

Opublikowano
Model: E90

Silnik: 320i N46

Przebieg: nie całe 110 000 km

Styl jazdy: hmmm różnie ale agresywnie rzadko

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na 400km po wymianie oleju zniknęło pół stanu wg komputera

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: auto w 07.2013 przy przebiegu 86tyś miało ostatni zarejestrowany w niemieckim aso przegląd i po zawieszkach widać, że miał zalany castrol 5w30. Auto kupiłem 3tygodnie temu z przebiegiem 106tyś. Z domysłów i wskazań komputera raczej olej nie był wymieniany od poprzedniej zmainy w aso. Wymieniłem olej na motul v clean+ 5w30. Odrazu pojawił się niebieski dymek przy ruszaniu np. ze świateł. Po 400km postanowiłem wlać LM clean i zalać jeszcze raz nowy motul. Dymek jakby mniejszy czasami, jak mu pocisne to czasami wogóle nie ma a czasami bez zmian czyli niebieska chmura przy ruszaniu. Co dalej?? wlać mu jakiś dodatek z LM?? Z tego co czytałem polecacie Ceratek lub Stop wyciekom oleju póki co czy raczej nastawiać się na uszczelniacze popychaczy (ok. 1tyś zł bez ściągania głowicy) czy najgorsza opcja pierścienie (3-4tyś). Rozmawiałem z mechanikiem, który zajmuje się tylko bmw i powiedział, że pomimo zaleceń do tych silników powinien być stosowany olej 5w40. Jaka Wasza opinia na ten temat i co poradzicie na mój dymek??

 

Po wymianie uszczelniaczy brak niebieskiego dymu, rura jakby jaśniejsza od środka się zrobiła, po 1tyś km nie ubyło ani grama oleju, silnik pracuje równiej, ciszej i elastyczniej. Olej zalany po naprawie LM 5w40

Opublikowano
No to fajnie - podaj cenę i gdzie robiłeś. Dobrze, że problem nie okazał się poważniejszy w takim razie i pisanie o pierścieniach było pewnie na wyrost.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.