Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Nie trzyma obrotów a jak się nagrzeje to faluje obrotami tak ze jest to dosyć odczuwalne w aucie.

 

Na filmie jest mniej więcej pokazane jak falują obroty po rozgrzaniu auta. Po dodaniu gazu obroty spadają poniżej 500 i rosną z powrotem do 700-800. Wymieniałem już krokowca ale być może trafiłem znowu na uszkodzony.

 

Opublikowano
Ten typ tak ma :D .Możesz poszukać nieszczelności w dolocie i sprawdzić odmę.Ale na forum już było o tej przypadłości i większość z nas tak ma
never again N46
Opublikowano

mam kompa i program Inpa. Wywala mi caly czas jeden i ten sam błąd. Tylko teraz nie mam przy sobie zrzutów ekranu z błędem. Wrzucę jak wrócę do domu. Ale z tego co pamiętam mniej więcej był to błąd 201. Sonda była wymieniana wiec to raczej nie ona jest temu winna. Jedyne co mi przychodzi do głowy to przepływka. Odma nówka z salonu, dolot szczelny, przepustnica wyczyszczona.

 

Acha jeszcze jedna przypadłość to taka ze jak go rano odpalam to nie wchodzi na wyższe obroty tylko spadają momentalnie po chwili się podwyższają potem znowu spadają i trzeba go lekko przegarować żeby się wkręcił na stabilne obroty

Opublikowano
a sprawdzałeś alternator czy równo ładuje ??? czy nie ma skoków napięcia ???
Opublikowano
jezeli wszystko jest ok to powinno być 14,5V do 14,7 V na światłach włączonych, napięcie powinno być stałe.
Opublikowano
jezeli wszystko jest ok to powinno być 14,5V do 14,7 V na światłach włączonych, napięcie powinno być stałe.

 

sprawdziłem napięcie na włączonych światłach i dmuchawie i było stałe 13,8-13,9 V. Trochę za niskie w porównaniu z tym, które podałeś. Ale według mnie jest w normie. Czekam teraz na nowy (używany) silnik krokowy. Facet zapewniał że w jego buni nie miał problemów z obrotami więc wychodzę z założenia że jest sprawny. Zobaczymy jak już go założę czy obroty się unormują czy dalej będzie jest to samo.

Opublikowano
dzisiaj tez właśnie czytałem ze jesli jest 13,5 V to norma ale jak nizej to juz nie . daj znac jak ten silniczek zainstalujesz !!
Opublikowano
dzisiaj tez właśnie czytałem ze jesli jest 13,5 V to norma ale jak nizej to juz nie . daj znac jak ten silniczek zainstalujesz !!

 

 

no to jestem po wymianie i.....

 

nadal to samo:(

 

zauważyłem jednak że jak na włączonym silniku odepnę przepływomierz to auto wchodzi na właściwe obroty i tak je już trzyma stabilnie. Być może przepływomierz jest uszkodzony?

Opublikowano

Błąd 201 to błąd sondy,więc na początek zrób z tym porządek ,bo inaczej wymienisz kupę gratów i nie będzie poprawy.

Masz kompa,więc posprawdzaj parametry w czasie rzeczywistym:sondy,przepływki itd.

Podzespoły często nie generują błędów,jeśli ich działanie odbiega nieznacznie,lub parametry nie mieszczą się w określonym zakresie.

Opublikowano
Sprawdź więc instalację ,kostkę sondy.Zobacz parametry pracy sondy na kompie,będziesz wiedział czy pracuje prawidłowo.Program diagnostyczny ma duże możliwości,jednak trzeba wiedzieć jak go używać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wróće do ładowania. Prawidłowe wartości to jest 14,0-14,4 na klemach przy obicążeniu standardowym, czyli światła, ogrzewanie szyby, kierunkowskazy, wycieraczki, radio. Każda wawrtość poniżej 14,0 daje już do myślenia, poniżej 13,5 to na pewno jest coś trafione. Powyżej 14,4 na klemach to też jest coś nie tak.

 

PZDR>

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tam jest sonda 1V, wiec miedzy 0-1V...Przy gazie ma tendecjędo wychodzenia lekko ponad 1V.

 

PZDR>

Opublikowano
Sprawdź więc instalację ,kostkę sondy.Zobacz parametry pracy sondy na kompie,będziesz wiedział czy pracuje prawidłowo.Program diagnostyczny ma duże możliwości,jednak trzeba wiedzieć jak go używać.

 

no wiec sprawdziłem działanie sondy na kompie i pokazało na rozgrzanym wyłączonym aucie aucie 0.33 V. Po odpaleniu auta i pozostawieniu na biegu jałowym napięcie spadało stopniowo aż zatrzymało się na 0.09V i tak już trzymało. Czy to oznacza że sonda pracuje prawidłowo?

Opublikowano (edytowane)
Sondę sprawdzamy na odpalonym i rozgrzanym silniku.Sonda na wolnych obrotach ma oscylować pomiędzy 0.1V-0.9V.Czym częściej napięcie będzie się zmieniać tym lepiej.U Ciebie sonda nie pracuje. Edytowane przez maniura
Opublikowano
Sondę sprawdzamy na odpalonym i rozgrzanym silniku.Sonda na wolnych obrotach ma oscylować pomiędzy 0.1V-0.9V.Przy obrotach rzędu 3000 ma być pomiędzy 0.4V-0.6V.Czym częściej napięcie będzie się zmieniać tym lepiej.U Ciebie sonda nie pracuje.

 

kupiłem już nówkę oryginał BOSCH za 77 euro więc nie jest tak tragicznie. W sobotę będę zmieniać.

 

Jednak wymiana sondy przedłuży się bo na razie nie mam czasu i możliwości wymienić samemu a do warsztatu nie chce oddawać. Pod koniec miesiąca mam podnośnik zarezerwowany i dam znać jak tylko sonda zostanie wymieniona.

Opublikowano
ja mam to samo. podmienialem juz 3 sztuki przeplywomierza, i dalej to samo. wymienione swiece i przewody, filtr paliwa i powietrza, silikow krokowych mialem chyba z 6 i ciagle to samo, sonda wymieniona i ciagle tak samo... mam pytanko czy masz tak ze brakuje mocy przy wciskaniu gazu podczas jazdy?bo mi faluje i sie dusi na wolnych i podczas jazdy, do tego spalanie za 60pln/50km czy to w miescie czy w trasie, noga nie ciezka, maks 120km/h i w miescie bez szarpania. pomocy, bo rece opadaja...
Opublikowano

widzę że nie jedyny jestem z podobnym problemem :) Już się nie dusi aż tak bardzo po wymianie przepływomierza. Ale problem z obrotami mam cały na biegu jałowym jak auto się zagrzeje. Czy efekt duszenia masz cały czas czy tylko z początku? Czy sondę wymieniałeś na nową oryginalną Bosch czy kupiłeś używaną lub zamiennik?

Ja również wymieniałem to samo co ty nawet w podobnych ilościach:) Jak masz możliwość podłączyć pod kompa to zobacz czy przypadkiem nie wywala ci błędu 201. U mnie to robi notorycznie nawet po skasowaniu. Podobno jest to błąd uszkodzonej sondy lambda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.