Skocz do zawartości

Bmw e39 525 tds ciężko pali i dusi się po przekroczeniu 160


gyver7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tu nowy i mam problem z moim BMW e39 525 tds. Szukałem na forum czegoś na ten temat ale nie znalazłem nic poza tym że ciężkie odpalanie na ciepłym wiąże się z regeneracją pompy. Więc tak: Moje BMW na zimnym silniku pali dobrze, ciężko odpala na ciepłym silniku, muszę pokręcić z 4 do 7 sekund i na 4 biegu oraz 5 nie mogę bujnąć go więcej jak 160 km na godzinę , do 160 idzie w miarę a powyżej się dusi jakby nie dostawał paliwa, czy pompa ma ustawioną za małą dawkę paliwa i to się z tym wiąże, czy wynika to z tego że pompa do regeneracji ??? Zauważyłem też że na 5 biegu przy 160 mam gaz w podłodze i ekonomizer ten na liczniku nie wskazuje większego zurzycia paliwa jak 11 litrów. Obroty nie falują na jałowo, dużo też mi nie pali, wręcz przeciwnie myślałem że będzie więcej łykał. Co o tym myślicie??? czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam Was wszystkich gorąco!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że cisza na ten temat. Dzisiaj byłem na komputerze i mam błąd 38- PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY POWIETRZA, być może to jest przyczyną mulenia na wyższych biegach i obrotach, oraz zły kont wtrysku , za późny kont wtrysku paliwa i to może być przyczyna cięższego odpalania. I teraz mam pytanie jaka przepływka?????? używana, zamiennik czy oryginał ??????? czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt sie nie odeawał, bo pewnie nikt nie miał takiego przypadku...

Poszukaj na forum kolegę CIHY525 ,on jest tu specjalistą od tdsów.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak ciężko odpala na ciepłym to du**y daje nastawnik pompy.Sama pompa też może być przyczyną,ale to raczej dużo rzadsze przypadki.

Niektórzy zakładają takie wynalazki z allegro,co to powoduje grzanie świec nawet na rozgrzanym silniku i wtedy odpalanie jest duzo lepsze.Nie lubię eksperymentować na aucie i nigdy bym czegoś takiego nie założył.

Przede wszystkim ustawienia pompy muszą być prawidłowe.Potem trzeba zająć się nastawnikiem.

Jak przepływka pada to w ogóle silnik słabnie,zresztą taki sam objaw jak w każdym innym motorze.

Przepływomierz w TDS-ie jest Pierburga z reguły jest on bardzo trwały.Możesz spróbować z używanym bo nowy to jakieś 800 zł,a ja do nowej chińszczyzny przekonania nie mam.

PS.Nie uważam się za specjalistę.To co wiem to piszę :wink: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja odpinałem już przepływkę i w trasę, z odpiętą taki sam objaw auto ciągnie do wyższych obrotów przed 4000 tyś i nagle spada strzałka na ekonomizerze z 20 parę na 11 litrów około i się dławi, więcej nie pojedzie. DZieje się to na 4 biegu po przekroczeniu 140 km/h i na 5 biegu po przekroczeniu 160km/h ciągnie do pewnych obrotów przed 4000 może 3800 i nagle przestaje co widzę też po ekonomizerze wizualnie że spada ze spalania powyżej 20 litrów na około 11litrów. Co to do diabła może być????

pompka w zbiorniku za mało wydajna??? mi to tak wygląda jakby pompa wtryskowa wypompowała co miała i nie jest odpowiednia ilośc dostarczona do niej przez pompkę w zbiorniku, ściągałem wężyk zasilający pompę wtryskową, włączyłem zapłon i paliwo leci ale nie za dużym ciśnieniem tylko tak ciurkiem, morze to pompka paliwa w zbiorniku ma winę? Filtry wszystkie miałem wymienione w aucie, nie wiem co dalej już mam myśleć o tym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wymiana nastawnika pompy wyeliminuje zapalanie na goracym po 10-15sek ??. Mam zalozony teraz ten szit z allegro i pali elegancko ale chce sie tego jak najszybciej pozbyc. Na allegro sa nowe nastawniki HDK za 250zl i 1200zl w czym jest roznica , ktory kupic zeby wszystko smigalo jak nalezy?. Moze jesli kupie zestaw naprawczy uszczelek do nastawnika to po wymianie bedzie lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie da się zamienić nastawników.Starsze M51 bodajże do 91r-nie pamiętam dokładnie. miały nastawnik potencjometryczny,który sterowany jest prądem stałym,a w nowszych są HDK sterowane prądem zmiennym.Nie pasują kostki-to po pierwsze,a po drugie trzeba zmienić ECU żeby nastawnik był prawidłowo sterowany i odczytywany był sygnał.

Trzeba założyć po prostu taki jaki potrzeba-czyli ten droższy.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ja najpierw bym skorzystał z usług człowieka co się na tym zna.Może zregeneruje Ci stary,poza tym trzeba i tak to wszystko wyregulować,a bez komputera i ustawienia odpowiednich parametrów się nie da.

Najciekawsze jest to,że przy montażu można zepsuć nowiuśki nastawnik jak nie trafi się na wałek.

Znalazłem trochę lektury co do nastawnika.

viewtopic.php?t=44548#p320103

Polecam.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jednak na początek kupię przepływkę nową i oryginalną na allegro, prawie 800 zeta PIERBURG i poprawię kont wtrysku bo jest za późny , potem się zobaczy co dalej czy będzie lepiej palił i czy nie będzie odcinał mi dawki paliwa przy 4 tyś obrotów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem u mnie w miescie pompiarza i jutro jade zapytac co ma do zaoferowania , a pozniej zdam relacje ;)

 

Bylem u tego pompiarza ale turbo dieslami to on sie nie zajmuje... Zamawiam jutro interfejs inpa , sam sobie ustawie dawke i zostawie jak jest. Wymienilem uszczelki pod nastawnikiem i nie trzeba tak dlugo krecic ale nadal to nie jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam .Moje problemy z przekroczeniem na 4 biegu 140 km i na 5 biegu 160 rozwiązane :!: :!: :!: wężyk od kolektora dolotowego taki parciany był wypięty od czujnika przy filtrze paliwa , był luźny i nie podłączony ale dzięki koledze cichy525 problem rozwiązany, zrobił mi fotkę gdzie ma być podłączony ten wężyk, po podłączeniu auto ożyło, nie odcina dawki paliwa :D auto zasuwa ile fabryka dała. Dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie koledze cichy525 i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.