Skocz do zawartości

Bmw e39 525 tds ciężko pali i dusi się po przekroczeniu 160


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem tu nowy i mam problem z moim BMW e39 525 tds. Szukałem na forum czegoś na ten temat ale nie znalazłem nic poza tym że ciężkie odpalanie na ciepłym wiąże się z regeneracją pompy. Więc tak: Moje BMW na zimnym silniku pali dobrze, ciężko odpala na ciepłym silniku, muszę pokręcić z 4 do 7 sekund i na 4 biegu oraz 5 nie mogę bujnąć go więcej jak 160 km na godzinę , do 160 idzie w miarę a powyżej się dusi jakby nie dostawał paliwa, czy pompa ma ustawioną za małą dawkę paliwa i to się z tym wiąże, czy wynika to z tego że pompa do regeneracji ??? Zauważyłem też że na 5 biegu przy 160 mam gaz w podłodze i ekonomizer ten na liczniku nie wskazuje większego zurzycia paliwa jak 11 litrów. Obroty nie falują na jałowo, dużo też mi nie pali, wręcz przeciwnie myślałem że będzie więcej łykał. Co o tym myślicie??? czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam Was wszystkich gorąco!
Opublikowano
Widzę że cisza na ten temat. Dzisiaj byłem na komputerze i mam błąd 38- PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY POWIETRZA, być może to jest przyczyną mulenia na wyższych biegach i obrotach, oraz zły kont wtrysku , za późny kont wtrysku paliwa i to może być przyczyna cięższego odpalania. I teraz mam pytanie jaka przepływka?????? używana, zamiennik czy oryginał ??????? czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nikt sie nie odeawał, bo pewnie nikt nie miał takiego przypadku...

Poszukaj na forum kolegę CIHY525 ,on jest tu specjalistą od tdsów.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak ciężko odpala na ciepłym to du**y daje nastawnik pompy.Sama pompa też może być przyczyną,ale to raczej dużo rzadsze przypadki.

Niektórzy zakładają takie wynalazki z allegro,co to powoduje grzanie świec nawet na rozgrzanym silniku i wtedy odpalanie jest duzo lepsze.Nie lubię eksperymentować na aucie i nigdy bym czegoś takiego nie założył.

Przede wszystkim ustawienia pompy muszą być prawidłowe.Potem trzeba zająć się nastawnikiem.

Jak przepływka pada to w ogóle silnik słabnie,zresztą taki sam objaw jak w każdym innym motorze.

Przepływomierz w TDS-ie jest Pierburga z reguły jest on bardzo trwały.Możesz spróbować z używanym bo nowy to jakieś 800 zł,a ja do nowej chińszczyzny przekonania nie mam.

PS.Nie uważam się za specjalistę.To co wiem to piszę :wink: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

No ja odpinałem już przepływkę i w trasę, z odpiętą taki sam objaw auto ciągnie do wyższych obrotów przed 4000 tyś i nagle spada strzałka na ekonomizerze z 20 parę na 11 litrów około i się dławi, więcej nie pojedzie. DZieje się to na 4 biegu po przekroczeniu 140 km/h i na 5 biegu po przekroczeniu 160km/h ciągnie do pewnych obrotów przed 4000 może 3800 i nagle przestaje co widzę też po ekonomizerze wizualnie że spada ze spalania powyżej 20 litrów na około 11litrów. Co to do diabła może być????

pompka w zbiorniku za mało wydajna??? mi to tak wygląda jakby pompa wtryskowa wypompowała co miała i nie jest odpowiednia ilośc dostarczona do niej przez pompkę w zbiorniku, ściągałem wężyk zasilający pompę wtryskową, włączyłem zapłon i paliwo leci ale nie za dużym ciśnieniem tylko tak ciurkiem, morze to pompka paliwa w zbiorniku ma winę? Filtry wszystkie miałem wymienione w aucie, nie wiem co dalej już mam myśleć o tym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na pewno nie pompka w zbiorniku.Tym bardziej jak twierdzisz,że paliwo podaje.Ta pompka nie wytwarza jakiegoś dużego ciśnienia.

Odpisałem na PW.zadzwoń do tego warsztatu.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Wiec wymiana nastawnika pompy wyeliminuje zapalanie na goracym po 10-15sek ??. Mam zalozony teraz ten szit z allegro i pali elegancko ale chce sie tego jak najszybciej pozbyc. Na allegro sa nowe nastawniki HDK za 250zl i 1200zl w czym jest roznica , ktory kupic zeby wszystko smigalo jak nalezy?. Moze jesli kupie zestaw naprawczy uszczelek do nastawnika to po wymianie bedzie lepiej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie da się zamienić nastawników.Starsze M51 bodajże do 91r-nie pamiętam dokładnie. miały nastawnik potencjometryczny,który sterowany jest prądem stałym,a w nowszych są HDK sterowane prądem zmiennym.Nie pasują kostki-to po pierwsze,a po drugie trzeba zmienić ECU żeby nastawnik był prawidłowo sterowany i odczytywany był sygnał.

Trzeba założyć po prostu taki jaki potrzeba-czyli ten droższy.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja najpierw bym skorzystał z usług człowieka co się na tym zna.Może zregeneruje Ci stary,poza tym trzeba i tak to wszystko wyregulować,a bez komputera i ustawienia odpowiednich parametrów się nie da.

Najciekawsze jest to,że przy montażu można zepsuć nowiuśki nastawnik jak nie trafi się na wałek.

Znalazłem trochę lektury co do nastawnika.

viewtopic.php?t=44548#p320103

Polecam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A ja jednak na początek kupię przepływkę nową i oryginalną na allegro, prawie 800 zeta PIERBURG i poprawię kont wtrysku bo jest za późny , potem się zobaczy co dalej czy będzie lepiej palił i czy nie będzie odcinał mi dawki paliwa przy 4 tyś obrotów
Opublikowano

Znalazlem u mnie w miescie pompiarza i jutro jade zapytac co ma do zaoferowania , a pozniej zdam relacje ;)

 

Bylem u tego pompiarza ale turbo dieslami to on sie nie zajmuje... Zamawiam jutro interfejs inpa , sam sobie ustawie dawke i zostawie jak jest. Wymienilem uszczelki pod nastawnikiem i nie trzeba tak dlugo krecic ale nadal to nie jest to.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam .Moje problemy z przekroczeniem na 4 biegu 140 km i na 5 biegu 160 rozwiązane :!: :!: :!: wężyk od kolektora dolotowego taki parciany był wypięty od czujnika przy filtrze paliwa , był luźny i nie podłączony ale dzięki koledze cichy525 problem rozwiązany, zrobił mi fotkę gdzie ma być podłączony ten wężyk, po podłączeniu auto ożyło, nie odcina dawki paliwa :D auto zasuwa ile fabryka dała. Dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie koledze cichy525 i pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
więc kupiłem też przeływkę za 140 zł używaną, błąd znikł, poprawiłem kont wtrysku i jest ok :D mam nadzieję że już tak zostanie :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.