Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Jakiś od jakiegoś czasu pojawia się mi co jakiś czas żółta kontrolka odnośnie przegrzania silnika (ot tak osiąga sobie 120 stopni)

Aby było śmiesznie wystarczy zgasić autko, uruchomić ponownie i po dosłownie 30 sekundach znów jest 95 stopni. (oczywiście mówimy o temp cieczy nie oleju...)

Węże od chłodnicy oba są gorące, "napuchnięte" w chwili gdy autko się "przegrzewa" oraz poziom płynu chłodzącego jest na MAX + układ jest odpowietrzony...

 

Wentylator działa, kręci się, ostatnio wymieniłęm termostat (Bo myślałem żę to on) niestety po przejechaniu 1000 km po wymianie termostaty problem "powrócił" - więc wadliwy termostat odpada..

 

Co może być przyczyną i jak to sprawdzić? jakieś pomysły?

Opublikowano
A nie sadzisz ze moze byc problem z ta nowa chlodnica? Przed przerobieniem bylo OK. Moze ona ma jakis wplyw na to.
Opublikowano

Właśnie myśle jaki wpływ mogła by mieć nowa chłodnica oleju, po jej założeniu przez 3 tyś km też było ok...

Teoretycznie zasłania troszkę chłodnice cieczy ale to było by powtarzalne i łatwo replikowalne za każdym razem np: gdy jest gorąco...

 

A tu reguły nie ma, może być 30 stopni włączona klima i 100km ok, może być 18 stopni 10 km i 120 stopni... więc cieżko znaleźć logiczną korelację między jednym a drugim...

Nowa chłodnica to tak naprawdę "plug & play" tylko kable trzeba było przełożyć - nawet termostatu od oleju nie ruszałem...

 

Pompa wody to jest drugi wynalazek jaki obstawiam że jest do wymiany, ale tego nie wymienie póki nie będę miał pewności (bo ta chyba droga jest:P), niby ona też działa tj: jak silnik chodzi i odkręce zbiorniczek wyrównawczy to widać jak pompa pompuję wode do zbiorniczka i to tak "żwawo" - ale może ta się zacina? Cholera to wie....;/ W Pon prawdopodobnie zrobie inspekcję kompterową, może ten wskaże jakieś błędy...

 

kilka minut później...

 

Poczytałem troszke w necie o moim problemie, generalnie wymiana pompy wody lub termostatu pomaga... no to u mnie została pompa wody... deem...pompa u znajomego: 1492 pln... ciekawe ile wymiana...

Przykładowy artykuł: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1803560

Opublikowano

 

Poczytałem troszke w necie o moim problemie, generalnie wymiana pompy wody lub termostatu pomaga... no to u mnie została pompa wody... deem...pompa u znajomego: 1492 pln... ciekawe ile wymiana...

Przykładowy artykuł: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1803560

 

 

Sroga cena :). Kurde tak jak patrze na ceny czesci do bmek to conajmniej 50% ceny tochyba za bmw sie placi.

 

Pzdr.Łukasz

Opublikowano

Jak ktoś ma problemy w 6-cio cylindrowych benzynach to ciemno się mogę zakładać, że to pompa.

 

W innym temacie jeden z kolegów podał ciekawą informację. Wyłącz silnik, włącz zapłon i przytrzymaj wciśnięty pedał przyśpieszenia. Po 10-ciu sekundach powinna włączyć się pompa. Może przyda się przy diagnozie, a jak nie, to przynajmniej przy schłodzeniu silnika na postoju abyś jakoś dotrwał do poniedziałku.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Znaczy autko jeździ normalnie .... po prostu (prawdopodobnie) pompa wody zacina się w losowo wybranych momentach i temp od razu gnie do góry. Nie ma reguły kiedy się zatnie, na razie jest to średnio raz na tydzien (podczas jazdy po mieście...). Zobaczymy i dam znać w temacie co będzie - może się komuś przyda - chyba że ktoś ma jakieś inne pomysły co to może być oprócz pompy wody?
Opublikowano
Jednak pompa okolo 2 tys kosztuje bo to nowa inteligentna pompa jest jakas... Wynalazki;) prawdopodobie do komca tygodnia ja wymienie, dzis zrobie inspekcje komputerowa i zobaczymy czy komp cos powie jeszcze...
Opublikowano

Komp zapisuje błędy pompy wody :D Spróbuj jeszcze odpalić ją z pedału gazu i posłuchaj dokładnie czy nie chodzi zbyt głośno, nie przerywa pracy itp.

 

Wymieniałem taką pompę po ok 90 tyś km przebiegu (stanęła podczas pracy, silnik łapał temp, stukała podczas próby odpalenia + błąd na kompie) i o ile dobrze pamiętam to kosztowała coś ok 1800zł

Opublikowano
Hej kolego, ja mialem ten sam problem, u mnie jest juz trzecia pompa wody, pierw padla mi ta pierwsz, juz wczesniej pisalem o moim problemie, oczywiescie servis, zakup nowej pompy i po tygodniu zakup trzeciej :evil: mechanicy z servisu powiedzieli ze te pompy moja wade fabryczna, a moja poprostu czasem jak by zwalniala przez co silnik sie grzal. Teraz ponoc mam jakas uleprzona. Sprawdz to moze to pompa...
Opublikowano

Według mnie na 90% pompa. Błędy oraz problemy z przepustowością według chłopaków z forum USA bez problemu da się odczytać po podpięciu.

Czasem pompa nie wywala błędu ale podobno można odczytać jej zmniejszona przepustowość.

Jeśli będziesz jeździł z ta usterką możesz dołożyć sobie kolejny problem jakim jest remont głowicy oraz wymiana uszczelki pod głowicą.

Od temperatury głowica może się zniekształcić.

 

Pozdrawiam

Szymon

Opublikowano

Spoko oko, dzięki za wskazówki, zamówiłem juz nową pompę (tę nową wersję, jakąś inteligentną za 2050 pln... [bo wcześniejszy model był za 1500]). prawdopodobnie do czwartku będzie już autko zrobione ;) Dam znać co i jak wyszło.

 

Temperature wody śledzę na bieżąco, jak tylko przekracza 110C i zaczyna powoli rosnąć to hamulec - na pobocze, gasze autko odpalam i 90-95 stopni z powrotem ;)

U mnie mam nadzieje że nowa pompa wody nie będzie wadliwa, obecna wytrzymała od nowości 182 tyś km... chyba nie najgorszy wynik...

ps: po otwarciu zbiorniczka wyrównawczego faktycznie jak autko cieplejsze to pompa pracuje bardziej "ospale" niż np: przy 95 stopniach...

Opublikowano
ps: po otwarciu zbiorniczka wyrównawczego faktycznie jak autko cieplejsze to pompa pracuje bardziej "ospale" niż np: przy 95 stopniach...

 

Moja tydzien po wymianie tak zaczela pracowac, nie dawala rady przepychac plynu, ja tez mam ta lepsza pompe :D

Opublikowano

To liczmy ze u mnie bedzie po wymianie ok:)

Dziś zrobiłem drugi test potwierdzający 100% że to pompa, gdy temperatura zaczyna rosnąc (pompa się zacina) przestaje dzialać ogrzewanie i tak jest u mnie.

Zobaczymy, na razie czekam na wieści kiedy będzie pompa ;p

Opublikowano
Witam,ja wymienilem swoja tydzien temu, mieszkam w UK, pompa w aso 406 fuli ale jak oddalem stara to opuscili do 330,wymienilem sam jakies 2 godziny tylko bez podnosnika i kanalu ,tak moze by bylo szybciej, aso chcialo 550f za wymiane to wolalem to sam zrobic nic trudnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.