Skocz do zawartości

e39525tds 97r nie równa praca silnika


Rober2206

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją betka jechałem do pracy ztrzymałem sie na parkingu spadła mi z obrotow przygazowałem zaklekotał tak jagby wtrysk zadymiła na niebiesko i było ok

jezdziłem normalnie ok 2 tygodnie i znów sie to stało ale gazowanie nie pomogło strzelało w silniku i tak jagby cofało sie powietrze z korektora ssacego odkręcałem przewody od wtrysku na 2 cylindry nie pracował wyjełem wtryski w gniazdach było dopełna ropy dałem je do przepłukania ,facet ten co je płukał mówi ze były zatarte ale

udało sie je ruszyc założyłem pomogło ale na krótko znów się zaczeło sypac kupiłem nowe koncówki wtryskiwaczy on je wymienił ustawił założyłem start a silnik jeszcze gorzej pracował strzelały wtryski i dymił na niebiesko na wysokich obrotach jest ok na jałowym trzęsie silnikiem i wogule jak sieczkarnia odkreciłem znów wtrysk ten co nie

pracował oczywiście nowy zawiozłem i był zatarty czy to wina pompy czy ten fachowiec zle je ustawił koncówki wtryskiwaczy nowe filtr paliwa nowy komputer ok zero błedów

a co lepsze przegazuje go i potrafi strzelić zadymić i wszystko wraca do normy ładnie pracuje równo jade w trase automat wrzuci 4 bieg zaczyna trząść autem klekotać zadymiać o co tu chodzi pomużcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej filtr oleju zmieniałem ok 1000km temu filtr paliwa razem z wtryskami mi sie wydaje ze chyba pompa ale w mojej miejscowosci nie ma dobrych mechaników

pojade jeszcze zmierzyc cisnienie w cylindrach .Byłem na diagnostyce kompa akórat mu przeszło i gazowałem nic sie nie działo pszczółka nastawnik równo pracował jak zaczoł kulec dymić strzelały wtryski komputer pokazał nierówna prace nastawnika ale przy 2000obr pracował równo a tak pozatym zero błędów .Jak cisnienie bedzie ok to zaczne chyba od pompy teraz go dpaliłem chodzi na 4cylindry damłem mu gazu strzelało i tak jak by teraz chodził na 5 cylidrów naprawde nie wiem co jest grane co tu jeszcze sam moge zdziałac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno jak chodzi nie równo na jałowym to słychać w korektorze ssacym jak by powietrze cie cofało równe z uderzeniem tłoka pużniej cichnie silnik zaczyna normalnie chodzić równo przestaje dymic po chwili pracy znów objawy dymienia nie równa praca trzaski wtrysków wracaja a samochód dopero prowadze na warsztat w następnym tygodniu jestem załamany oco tu chodzi tak ładnie pracował myślałem ze zmienie koncówki wtrysku i będzie ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurka diesle to są zagadki tam może być kupe różnych spraw.ty jesze nie masz tak zle,koleś kupił vectre 2003 dti 2litry wymienił już uszczelke pod głowicą bo poszła,wtryski i teraz turbo nie działa.życzę powodzenia w rozwiązaniu problemu.napisz co to było jak ci sie uda naprawić.
noga w chłodnicy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skoro kopci na niebiesko, to spala się olej z silnika, to raczej nie wina wtrysków, miałem podobne objawy tyleże w common railu i winą była "odma".

W tdsie z tego co wiem nie wymienia sie filtra odmy, ale się czyści jakąś siateczkę czy coś takiego, nie jestem pewien. Znajdź temat jak to się robi, wyczyść i może pomoże, zajmie Ci to chwilkę, a może być dobrze. Po wszystkim przepędź ją troszę, jakieś 10km ostrzejszej jazdy, żeby pozbyć się oleju z tłumików. Warto spróbować.

Opisze po krótce jak było u mnie, jak odpalałem, to kopcił na niebiesko i chodził jakby na 5 cylindrów, po przygazówce wszystko się naprawiało, tak jeździłem przez dwa tygodnie, później już przygazówka nie pomagała.... Już prawie wymieniałem silnik, bo diagnozy mechaników były przeróżne, od turba po pęknięty tłok, poradzili mi tu chłopaki żebym zajął się odmą, wymieniłem i śmigam do dziś. Najgorszą tragedię miałem jeżdżąc po mieście, w trasie było normalnie, no i kopcąc brała olej, masz podobne objawy?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sadzi powietrze w ssący byłem u mechanika wykręcił wtrysk na 6 cylindrze był aż spalony nie mogłem wyciagnąc tłoczka ze środka wymienił na drugi nic jusz to nie dało zmierzył cisnienie i okazało sie ze zawór nie domkniety najprawdopodobniej wygiety głowica do zwalenia a co dziwne czemu na ssącym czy coś się tam dostało i z kad w poniedziałek zwale głowice z mechanikiem będę wszystko wiedział jestem w szoku mam nadzieje ze sie uda usunąc usterkę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze oleju nie bierze zrobiłem ponad 1000 km od wymiany na bagnecie nie widać ubytku a zadymiała na niebiesko przy dodawaniu gazu ale nie zawsze zadymiła w tedy jak strzelały wtryski a pużniej ok a na wysokich obrotach to nawet czarnej chmurki nie pusciła po prostu igła a na jałowym nie równa praca i te uderzenie powietrza w ssący
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zawór nie koniecznie jest nie domknięty,ba nawet nie może bo tłok by go zmasakrował.

Zawory nie tylko w tym silniku i tej marki,ale w innych także mogą się ukruszyć/upalić-wystarczy malutki fragment,bądź gniazdo jest uszkodzone i wtedy zawór chodzi normalnie,ale jest dziura.

Kopcenie to z tego wynika,że nie olej a paliwo.Kiedy wtrysk poda paliwo w dolnym położeniu tłoka nie zostaje sprężone tylko tłok wypchnie go od razu w wydech i spala się w wydechu(przeważnie w katalizatorze).

Jeżeli na jednym garze brak sprężania to normalne,że w momencie kiedy powinien on pracować jest przerwa i wtedy silnik nie równo pracuje.

Podziwiam twoją cierpliwość(i niektórych kolegów też) nad autem.

Życzę powodzenia w naprawach.

PS.Nie jeżdzij autem,bo przegrzejesz ten cylinder.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zgadza się na wydechowym przeważnie.Ale i tak bez rozbiórki się nie obejdzie to zobaczysz przyczynę i ocenisz straty.Oby reszta cyla była dobra,bo jak się coś dostało(może świeca żarowa) to gładź cyla lub tłok jest jeszcze uszkodzony.

A to jest bardzo prawdopodobne.

Kiedy wymieniałeś świece żarowe?Świeca właśnie podgrzewa komorę ssącą,a tu jest głowica z wtryskiem pośrednim.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto kupiłem miesiac temu i tak wymieniałem wszystko zaczełem od oleju filtry wszystko było ok auto pali na dotyk jechałem ok 40 na godzine poczułem spadek mocy auto zaczeło się trząsc przygazowałem zadymił strzelił wtrysk i obijaw przeszedł myślałem ze tylko się zawiesił jezdziłem jeszcze 2 tygodnie normalnie moc była równo pracował silnik auto jak marzenie po czasie znów spadł z obrotów i sie zaczeło koncówki wtrysku 600zł plus ustawienie diagnostyka kompa 3razy robiłem 150zł 10 mwchaników kazdy co innego mówi wtryski pompa itd jeden powiedział wypuść rope wlej olej roślinny szok sprawe wziełem w swoje ręce pojechałem do zwykłego mechanika który naprawia dissle na oko i słuch wiedział ze to zawór ale 10 razy sprawdzał i ciśnienie wałek rozrzadu uchylił żeby wyjać ostatnią szklankę zeby miec pewnośc ze zawór powinien być zamkniety wpuścił w 6 cylinder powietrze spręzone wszystko wracało do kolektora ssacego miałem e34 525tds 360000km nabite latała bezawaryjnie białe skóry ful opcja byłem zadowolony tylko zaczeła go ruda żreć dla tego sprzedałem ale jak tą zrobie chumor mi se poprawi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwaliłem głowice 2 zawory ssace zgięte a w korektorze ssacym mała śrubka 6 na imbus nie wiem z kąd się tam wzieła ale mam podejrzenia. Auto nie dawno kupiłem głowica na 100 procent była robiona uszczelki nówki komuś wpadła przy robocie takiej śrubki nigdzie nie ma 6 na imbus i jeszcze tak jagby z otworem w środku dobrze że tłoki całe jutro bede miał zawory i uszczelki 3 godzinki i odpalam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Koniecznie zrób planowanie głowicy.Może być krzywa i potem non stop będziesz wymieniał uszczelki bo będzie wydmuchiwać.Wymień również świece żarowe w razie ukręcenia będzie mniejszy problem jak będziesz miał głowice na stole.

Czyli na 2 garnkach się uszkodziło.

Dobrze,że tylko tyle.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko-dlaczego zawory na dwóch cyl.pogiete skoro śrubka jedna? Może najpierw "była" w jednym cyl.,potem ją wypchneło do kol.dolotowego,po czym zassało do innego cyl. Śrubka-wedrowniczka..

6tka na imbus? To pewnie od "samolota"-osłony kolektora ssącego..

Z tymi świecami żarowymi j.w,z tym że gdybyś nie chciał ich wymieniac to wykrec i wkrec je z powrotem smarując gwinty pastą żaroodporną do świec.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece zmieniłem chociaz tamte nie były złe lekko poszło śrubka była podobna właśnie do tej co mocujesz filtr powietrza dziwne że zrobiłem ponad 1000 km musiała gdzieś tam się zakleszczyc ale już po sprawie, złożyłem odpaliłem i to jest właśnie to aż przyjemnie było słuchać pracy silnika . powodzenia tym co będą przerabiać ten temat . :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.