Skocz do zawartości

[e90] wymiana foteli.


drenkrom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanie do Was. Chodzi o podłączenie foteli z elektryczną regulacją i pompowaniem. E92

Wtyczki w fotelu wyglądają następująco:

71d9bb4b11f07c48med.jpg

z drugiej strony

1bd126e613ceefd0med.jpg


I teraz wiadomo

PIN 7 (czarno czerwony) plus

PIN 13 (brązowy) masa

to podłączenie pompowania


PIN 4 (czerwono brązowy) plus

PIN 8 (brązowy) masa

to podłączenie regulacji


tu po podłączeniu na krótko do akumulatora wszystko działa później przestaje (wymaga kodowania)


mogę zrobić mostki PIN 8 i PIN 13 - podłączenie przy pedale sprzęgła

mostki PIN 7 i PIN 4 - podłączenie pod plusa z zapalniczki

czy takie rozwiązanie będzie ok ?


dwa w fotelach mam jeszcze taki przycisk (zapewne do przesuwania przy wsiadaniu do tyłu)

e6d8ce2778c8ba97med.jpg


Czy to już powinno działać bo po spięciu na krótko do akumulatora nie rusza.


A może do tego są potrzebne piny 2 (pomarańczowo - zielony) oraz 3 (zielony)


Zapewne tutaj jest odpowiedź na moje pytania (ale ja nie umiem czytać tych schematów)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e92-320d-cou/wiring-functional-info/body/seats/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Koledzy pytanie: mam aktualnie podgrzewane manualne stołki.

Czy jeśli trafię na podgrzewane manualne sporty to będzie wszystko P&P?

Te które mam na oku maja manualne sterowanie , podgrzewanie i mają pompowane boczki. (na boku strzałki <----> )

Czy jeśli nie będę chciał podłączyć pompowania to wszystko podjedzie P&P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wszystko pasować, jeżeli chciałbyś pompowanie to musisz doprowadzić mase i plus szukaj po kabelkach brąz masa czerwony plus - jak zrobisz zdjęcie wtyczki fotela i instalacji to Ci powiem. Tutaj raczej niewiele się dowiesz bo wszyscy którzy to robią traktują to jako swoje know how i chcą za to $.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Powinno wszystko pasować, jeżeli chciałbyś pompowanie to musisz doprowadzić mase i plus szukaj po kabelkach brąz masa czerwony plus - jak zrobisz zdjęcie wtyczki fotela i instalacji to Ci powiem. Tutaj raczej niewiele się dowiesz bo wszyscy którzy to robią traktują to jako swoje know how i chcą za to $.

Co za bzdury piszesz :duh: Wszystko dokladnie opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no tak macie racje wszystko ideał opisane tylko na mój post nikt nie mógł udzielić odpowiedzi a zapewniam w tym wątku nie ma nigdzie odpowiedzi na moje pytanie z postu z poprzedniej strony. Przeczytałem wątek kilka razy. Do tej pory nie został rozwiązany temat potrzeby kodowania foteli ? Jest taka potrzeba czy nie ? Bo do foteli idą tylko zasilania więc jak możliwe jest aby potrzebne było kodowanie ? To przecież nie idzie po CAN. W tym wątku brak merytorycznych odpowiedzi na normalne forumowe pytania takie są moje wnioski i jak narazie się to nie zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wszystko pasować, jeżeli chciałbyś pompowanie to musisz doprowadzić mase i plus szukaj po kabelkach brąz masa czerwony plus - jak zrobisz zdjęcie wtyczki fotela i instalacji to Ci powiem. Tutaj raczej niewiele się dowiesz bo wszyscy którzy to robią traktują to jako swoje know how i chcą za to $.

Poszło PW do Ciebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok więc podłączenie

PIN 7 (czarno czerwony) plus

PIN 13 (brązowy) masa

to podłączenie pompowania - działa bez problemu


PIN 4 (czerwono brązowy) plus

PIN 8 (brązowy) masa

to podłączenie regulacji elektrycznej fotela - czy plus muszę ciągnąć z jakiegoś modułu w aucie czy mogę z normalnego plusa jak w przypadku pompowania ?


Pod podłączeniu regulacji ze stałego plusa fotel po chwili pracy zamiera - wymagane kodowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Cześć,


Może ktoś miał podobny problem jak ja, więc się dzielę.


Kupiłem fotele sportowe manualne z grzaniem i regulacją szerokości oparcia. Oryginalne fotele były zwykle, manualne z grzaniem.

Po podłączeniu kostek grzanie nie działało. Co zrobić?

Fotele oryginalne były poliftowe, nowe są przedliftowe. Kostka wychodząca z podłogi miała kabel odpowiadający za grzanie pod pinem nr 9. W przedliftach grzanie było pod pinem 4. Wystarczyło przepiąć kabel z 9 na 4.


Może komuś pomogę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy jest jakaś opcja kodowania foteli z Anglika na Europę LHD na RHD? Fotele elektryczne z pamięcią od Anglika, wiazka pociągnięta, po kodowaniu fotele i pamięć działają Ok ale nie działa przełącznik szyb kierowcy. Zamiana modułów miejscami powoduje to, że lewy fotel steruje prawym itd.


Zauważyłem że wiazka fotela pasażera (kierowcy UK) jest podwójna czyli ma po 4 kable na silnik.


Nie mogę znaleźć ani w frm ani w modułach fotela ustawień. Zastanawiam się czy to kwestia wiązki samego fotela. Np ustawienie master i slave?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Auto jest Europa a fotele Anglik z pamięcią po stronie pasażera. Pamięć działa (pasażera) wszystko Ok ale panel sterowania szybami kierowcy niestety już nie działa. Zastanawiam się czy to problem wiązki. Zamiana modułów miejscami nic tutaj nie daje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To nigdy nie zadziala. Musisz miec cale fotele eu lacznie z panelami EU. Przerabialem ten temat. Nawet zmiana wiazki nic nie da bo silniczki sa inne. Po stronie kierowcy, nie wazne czy eu czy uk, sa dodatkowe sterowania w silniczkach. Mozesz, aby uratowac sytuacje, zakupic panele eu i wstawic, po zmianie wiazek, w obecne fotele ale stracisz pamiec, bedzie sama elektryka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też właśnie do tego wniosku doszedłem ale wolałem się kogoś kto to przerabiał dopytać. Zauważyłem, żę do fotela z pamięcią idzie to jakby podwójne sterowanie i chyba jedyną metodą uratowania to zmiana całej wiązki fotela plus paneli sterowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie testowalem tego ale teoretycznie moznaby zakupic panel prawy, bez pamieci, wywalic z fa fotele z pamiecia, dopisac same elektryczne i zakodowac i powinno chodzic, jest jeden problem, wiazka w prawym nie pasuje pod sterownik tylko do elektryki....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja u siebie wstawilem od anglika fotele z m3 i stracilem pamiec, wiedzialem ze nie zadziala, tzn, zadzialaloby ale 3 silniczki mozna zamienic miejscami ale 4ty jest tak polaczony ze nie moglem tego zrobic. Moze do tego wroce na wiosne aby jakos ten silniczek wyjac z eu i wstawic do uk. Na razie nie mam pamieci, wszystko poza tym dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,


Posiadam sporty lci w alcantarze (boczki + lędźwie) z manualnym przesuwaniem fotela. Chciałbym dodać do nich elektryczne przesuwanie + pamięci ustawień. Nie chcę wstawiać skór albo wersji z anglika. Czy ktoś przerabiał podobny temat lub zna firmy mogące być zainteresowane takim zleceniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.