Skocz do zawartości

optymalna temperatura 2.5 tds


murzynek2519

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem ile ma miec st. ale wskazowka powinna stac idealnie w pionie.

tak u mnie jest nie przemieszcza sie ani w lewo ani w prawo jak sie zagrzeje przy czym na wyswietlaczu w trasie jak jade mam tak miedzy 90-97 temp sie podnosi w miescie czasmi nawet do 108 st pompa wody pracuje wiec nie wiem czy tak ma byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś mu rafal735r poradził..

Oczywiscie że jest za wysoka-108 st.to już zagotowany silnik.

Pytanie-czy wywala płyn,gotuje sie? Pompe wymieniałeś?

Jeżeli nie to czujnik temp.do sprawdzenia-dla zegarów i dla sterownika są osobne czujniki (na głowicy pod kolektorem dolotowym).

Optymalna temp.silnika dla tdsa to 87-91 stopni.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś mu rafal735r poradził..

Oczywiscie że jest za wysoka-108 st.to już zagotowany silnik.

Pytanie-czy wywala płyn,gotuje sie? Pompe wymieniałeś?

Jeżeli nie to czujnik temp.do sprawdzenia-dla zegarów i dla sterownika są osobne czujniki (na głowicy pod kolektorem dolotowym).

Optymalna temp.silnika dla tdsa to 87-91 stopni.

plynu nie wywala jak jest nagrzany zbiorniczek moge otworzyc, termostat najprawdopodobniej dziala poprawnie, obieg tez jest sprawdzalem po otwarciu zbiorniczka plyn jest pompowany takze pompa dziala a temperature sprawdzam na zegarach na wyswietlaczu w trasie jest raczej ok natomiast tak jak pisalem problem pojawia sie w miescie podnosi sie temperatura, na wskazniku jest ok wsazowka stoi idealnie w pionie. a ile powinno byc plynu w zbiorniczku??? jak sprawdzic pod kolektorem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna to w granicach 95st. W dieslach nie powinno być ponad 100st. JA bym sprawdził czy nie masz zapchanej chłodnicy owadami lub chłodnica zakamieniona. Może być, że visko nie dmucha wydajnie. Załącza się wogóle?

 

Temp zejdzie z pionu dopiero przy 115 z tego co pamiętam. A pion się zaczyna przy 75. Więc zakres bardzo duży. Ja u siebie w trasie jak jadę za kimś mam 103st, ale w benzynie to normalna temp. Normalnie w trasie jest 97-101. W korkach 100st nie przekraczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna to w granicach 95st. W dieslach nie powinno być ponad 100st. JA bym sprawdził czy nie masz zapchanej chłodnicy owadami lub chłodnica zakamieniona. Może być, że visko nie dmucha wydajnie. Załącza się wogóle?

 

Temp zejdzie z pionu dopiero przy 115 z tego co pamiętam. A pion się zaczyna przy 75. Więc zakres bardzo duży. Ja u siebie w trasie jak jadę za kimś mam 103st, ale w benzynie to normalna temp. Normalnie w trasie jest 97-101. W korkach 100st nie przekraczam

ok dzieki visoza chodzi normalnie zobacze chlodnice tak jak mowisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ale u mnie ta wskazowka jak zlapie pion jak sie zagrzeje tak caly czas trzyma tylko na wyswietlaczu jak wlacze test poakazuje mi jak jade 94 takze chyba ok ale jak stane momentalnie rosnie do 106 dzis patrzylem, rusze zaraz spada do 94, nie wiem czy ma to jakies znaczenie silnik mam z e34 w budzie e39 moze cos zle zszczytuje?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz zakres temp jak mówiłem. Pion do 115st. W e34 prawdopodobnie jest niżej. Myślę, że w korku visko już nie wyrabia. Jak ruszysz robi się słynny huragan i schładza płyn. Przy wysokich temp silnika ok 96st w korku visko powinno mocno dmuchać nawet na jałowym i co jakiś czas uspokajając się. Moim zdaniem u Ciebie tego nie ma i dmucha tylko jak się rusza. Zrób test. Jak będziesz jechał w korku to gdy stoisz i masz 106st przygazuj do 2-3tys obrotów na 10sek i sprawdź czy temp spada. Jak tak to visko. Lub mało wydajna pompa wody. Strumień przelewowy masz porządny czy lichy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz zakres temp jak mówiłem. Pion do 115st. W e34 prawdopodobnie jest niżej. Myślę, że w korku visko już nie wyrabia. Jak ruszysz robi się słynny huragan i schładza płyn. Przy wysokich temp silnika ok 96st w korku visko powinno mocno dmuchać nawet na jałowym i co jakiś czas uspokajając się. Moim zdaniem u Ciebie tego nie ma i dmucha tylko jak się rusza. Zrób test. Jak będziesz jechał w korku to gdy stoisz i masz 106st przygazuj do 2-3tys obrotów na 10sek i sprawdź czy temp spada. Jak tak to visko. Lub mało wydajna pompa wody. Strumień przelewowy masz porządny czy lichy?

oglnie chyba jest tak ze im nizsze obroty to pompa wody chodzi wolniej i jest wolniejszy obieg natomiast przy wyzszym zakresie obrotow przyspiesza co zwieksza obieg i wtedy chlodzenie jest wydajniejsze tak mi sie zdaje :D sprawdzalem na jalowym biegu bez gazowania to strumyczek w zbiorniczku jest delikatny sprawdze jeszcze przy przygazowniu czy sie zwieksza przeplyw, u mnie visko chodzi caly czas patrzylem tylko ty piszesz ze powinno krecic sie szybciej na to nie zwrocilem uwagi czy zmienia predkosc pozniej oblukam a i jeszcze takie pytanko ile powinno byc plynu w zbiorniczku ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli strumień masz ok. To normalne że wyższe obroty to mocniejszy strumień bo pompa chodzi na pasku. Nie wiem jak w TDS ale u mnie w benzynie jest kreska i napis cold. Ma być mniej więcej na tej kresce jeśli jest zimny silnik. Jest to mniej więcej troszkę więcej niż połowa zbiorniczka.

 

Jak masz te 106st i dasz na biegu jałowym gazu to co się dzieje z temp? Tak jak pisałem zrób to jakieś 10sek trzymając go na 2-3tys. Pompa wydaje się być w porządku. Albo będzie to visko albo nie otwierający się do końca termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nagrzaniu silnika wskazowka nie powinna przekraczac pionu, chociaz ja mialem dwie sytuacje kiedy wskazowka wedrowała; pierwsza to kiedy padł mi termostat, wskazowka wychodzila czasem poza pion, ale raczej jezdzilem na silniku niedogrzanym... drugim razem w wielka ulewę, zdarzyl sie duzy wypadek w centrum miasta i przez godzine stalem w korku, co chwile ruszanie na jedynce, i tylko na jedynce, temperatura skoczyla mi do pierwszej kreski w strone czerwonego pola... ale jak wyjechalem z korka to wystarczylo przejechac z 300m i temperatura spadla do pionu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pion to pion. Jeżeli się wychyla powyżej to coś jest nie tak. Tych "cosiów" może być całe mnóstwo. Od walniętej pompy wody przez zatkaną lub przytkaną chłodnicę (z zewnątrz lub wewnątrz) po walnięte czujniki, niski poziom płynu lub zalana jest woda, nawet niski poziom oleju w silniku też ma znaczenie lub mało sprawne visco. Jak jest pion to dzida i na przód! Diesel to silnik ciepłolubny, oczywiście bez przesady bo ona może oznaczać usterkę lub poważną awarię.

 

zatem OPTYMALNA = wskazówka w pionie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej benzyna nie diesle jest ciepłolubna. Dlaczego w dieslach początek otwierania termostatu to ok 85st a benzyna zawsze ok 93. Pełne otwarcie to często temp powyżej 100st a w dieslach trochę powyżej 90st.

 

To że się nie wychyla po za pion nie zawsze znaczy, że jest wszystko ok. Mamy przykład kolegi w dziale e39 gdzie stale auto przez kilka lat było przegrzewane o ok 5st i zaczęło coś w silniku stukać. Wymienił części na dobrych kilka tys i nic. Sprzedał w końcu auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega ma pion. Tylko, że pion nie zawsze oznacza prawidłową temp.

sprawdzilem dzis podczas jazdy temp nie przekracza 96 to max ale glownie jest 89-92 natomiast jak sie zatrzymam czy jak jezdze po miescie wzrasta tak jak wczesniej pisalem dosc sporo na jalowym dluzsze przygazowanie nic nie daje utrzymuje sie wysoka temp moze cos z tymi wskazaniami na liczniku jest nie teges???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić. Wygląda na visko bo gdyby była zapchana chłodnica bądź zanieczyszczona z zewnątrz to pęd powietrza też by nie dawał rady. Możesz podłączyć do kompa i sprawdzić jaka jest różnica na blacie i na kompie. Tylko niech się ktoś wypowie czy czasami z tego samego czujnika nie zbiera danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem powyżej-dla kompa i zegarów są osobne czujniki w głowicy (ponizej kolektora dolotowego).

Miedzy 2 a 3 cyl-czujnik zegarów,miedzy 4 a 5-czujnik DDE.

Pytanie-problem dotyczy e34 (wg.działu) czy e39 (jak wynika z profilu) ?

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik z e39 to wtedy jest M51 polift i byłby inny układ czujników:pierwszy od przodu to stycznik (żaluzji lub went.dodatkowy) a drugi to czujnik temp.podwójny (czteropinowy bodajże).
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ta opcja:

Tak jak pisałem powyżej-dla kompa i zegarów są osobne czujniki w głowicy (ponizej kolektora dolotowego).

Miedzy 2 a 3 cyl-czujnik zegarów,miedzy 4 a 5-czujnik DDE.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.