Skocz do zawartości

E39 530d Alpina D10 2001 Leszno WAPDA30T01TG10028


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

co sądzicie o tym samochodzie:

http://otomoto.pl/bmw-530-oryginalna-alpina-pelna-opcja-C25255627.html

 

Niestety dekoder VIN BMW nie chce nic powiedzieć. Ma ktoś może możliwość rozkodowania?

 

Koła chyba nie od Alpiny :roll:

Zastanawiam się też, czy części do tego silnika będą osiągalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźże dobry VIN...

Numer podwozia WMWRF33485TG10028

Kod typu RF33

Typ COOPER (USA)

To nie jest VIN z tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Vin jest dobry, tylko że to jest VIN Alpiny i przypadkowo pokrył się z istniejącym samochodem Mini.

Rozkodować należy VIN BMW, czyli ten skreślony na kielichu który znajduje się pod VINem Alpiny.

 

Części jak najbardziej można kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze wiem Alpina ma DWA numery VIN, prawda?

Jeden z BMW, drugi z Alpiny.

Niech poda ten z BMW - wtedy będziemy wszystko wiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby koła by jeszcze oryginalne to Bumka cieszyła by oko potwornie :mrgreen: .

 

 

Niestety można by pomarudzić :| o :

 

- wyślizganą trochę kierownicę;

 

- spasowanie przednich błotników względem maski;

 

- niestety mam przeczucie (sugerując się trzecią fotką), że boczek kierowcy troszeczkę może być wytarty :| .

 

 

Jak by nie było aura wyjątkowości tego egzemplarza robi swoje :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alpina i diesel, to jakoś nie idzie w parze jak dla mnie
Spójż na to odwrotnie: skoro tak uznana marka jak Alpina twierdzi, że chce zrobić diesla, to znaczy, że diesel jest porównywalny z V8 :)
A mnie ciekawi jaka tam siedzi automatyczna skrzynia, jeśli ta zwykła od GM, to eksploatacja tego samochodu musi być przednia :mrgreen:
Według tej specyfikacji: http://www.automobile-catalog.com/car/2001/287780/alpina_d10_biturbo_touring_switch-tronic.html ZF 5HP24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najważniejsze zmiany w stosunku do 530dA:

 

- dwie turbosprężarki Garret ze zmienną geometrią

- inne tłoki (obniżony stopień sprężania z 1:18.0 do 1:16.0)

- większe zawory dolotowe

- zmodyfikowany kolektor dolotowy

- wydajniejsza pompa wtryskowa 1600bar zamiast 1300bar

-inny intercooler

- skrzynia ZF a dokładnie ZF 5hp24 - czyli taka sama jak w BMW 540iA, Alpinie B10V8 czy B10V8S

 

Oczywiście poza tym wiele innych modyfikacji typu wydech itd.

Po chipie można osiągnąć 318KM i 594NM

 

 

I jeśli kogoś interesują szczegóły kilka skanów:

http://bmw.wielun.biz/d10/01.jpg

http://bmw.wielun.biz/d10/02.jpg

http://bmw.wielun.biz/d10/03.jpg

http://bmw.wielun.biz/d10/04.jpg

http://bmw.wielun.biz/d10/05.jpg

Edytowane przez DRAY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A widziałeś kiedyś na żywo kierownicę Alpiny? Ona jest wykonana z bardzo deliaktnej skóry cielęcej "Nappa". Zużywa się znacznie szybciej niż standardowa skóra. BMW też używa nappy ale tylko do obszywania elementów typu rączki, tunele, siedzenia itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.