Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam . Podczas upałów gdy auto sie nagrzeje , dźwięk auta zmienia sie jakbym miał tam co najmniej V8 :D Ale nie w tym sęk .Traci przy tym moc jakbym miał pod maską silnik co najwyżej 2.0d . Przy temp. zewnętrznej do 30stopni auto zachowuje się normalnie . Dodam ze czyściłem egr , wymiana odmy , filtry. Na kompie pokazuje błąd czujnika ABS, ale to nie w tym chyba rzecz. Jakieś pomysły ?
Opublikowano

Ale traci moc w wyższych zakresach obrotów? Niższych? Zdarzyło się, że silnik zgasł lub były problemy z jego odpaleniem?

Musiałbyś na kompie w parametrach LIVE DATA sprawdzić jak pracuje np pompka progowa (PRE-SUPPLY PRESSURE się zwie w INPA - na jałowym biegu powinna mieć około 3,80-3,90 bar ciśnienie, pod obciażeniem - 3 bieg i but do około 3 tys. obrotów - z reguły ciśnienie w różnych egzemplarzach jest od 3,10 do 3,30, u mnie jest 3,4--3,45 bo pompkę wymieniałem jakieś 2 lata temu na nówkę).

Musisz też sprawdzić w kompie parametry pracy takie jak:

- doładowanie turbiny

- ciśnienie pompy głównej CR

- ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz

To podstawa.

Pzdr.

Opublikowano
dźwięk auta zmienia sie jakbym miał tam co najmniej V8 :D

Przynajmniej wiesz, że wiatrak chodzi. No i nie jest to dźwięk a'la v8 :wink:

 

Każdy samochód z turbo będzie gorzej pracował w upały. Jeżeli spadek mocy = "jakoś ciężej idzie", to niestety ale tak każdy ma.

Opublikowano
Witam . Podczas upałów gdy auto sie nagrzeje , dźwięk auta zmienia sie jakbym miał tam co najmniej V8 :D Ale nie w tym sęk .Traci przy tym moc jakbym miał pod maską silnik co najwyżej 2.0d . Przy temp. zewnętrznej do 30stopni auto zachowuje się normalnie . Dodam ze czyściłem egr , wymiana odmy , filtry. Na kompie pokazuje błąd czujnika ABS, ale to nie w tym chyba rzecz. Jakieś pomysły ?

może masz zabrudzony intercooler

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

Jeśli chodzi o intercooler to zarówno to jak i chłodnica + wymiana płynu , nowy wentylator klimy i reszta co odpowiada za wymianę temp było sprawdzane na początku miesiąca. A co do komputera to dzięki za podpowiedź na pewno jutro sprawdzę :) Mam natomiast jeszcze jedno pytanie , gdzie mam szukać czujnika ABS tył ? gdzieś przy kole ?

A co do obrotów to w zasadzie na całym zakresie gorzej idzie a w szczególności na wyższych 2,5 tys i dalej .

Opublikowano
moze to moze tamto... niczego tak nie wymyslicie, choc wiem, ze macie dobre checi... jak komputer pokazuje czujnik abs to trzeba tym najpierw sie zajac. Radzilbym sprawdzic uklad chlodzenia (tylko nie wzrokowo i zamknal machy)... najlepiej podepnij pod jakis dobry komp i sprawdz parametry podzespolow (najlepiej wtedy jak ci gubi moc)... temat jak rzeka.. ale chetnie pomozemy...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak komputer pokazuje czujnik abs to trzeba tym najpierw sie zajac.

 

 

moze to moze tamto... niczego tak nie wymyslicie, choc wiem, ze macie dobre checi...

 

 

 

1)A co ma czujnik ABS do zamulonego silnika i braku mocy?

Zgadzam się co do podpięcia pod kompa, sprawdzić Live Data, zobaczyć co odbiega od normy i szukać przyczyny.

 

2)Kolego, od tego jest forum, żeby przedyskutować, porozmawiać.

Nikt by tu nie wchodził, gdyby każdy na dzień dobry odsyłał do mechanika/ASO/kazał podpiąć kompa.

Wiadome że diagnoza komputerowa jest czasem niezbędna, ale niektóre objawy są spowodowane często przez konkretne usterki, i bywa że dla niektórych forumowych wyjadaczy sprawa okazuje sie błahostką, dlatego - powtarzam - warto pytać.

Opublikowano

Juz wyjasniam. ECU nie steruje tylko praca silnika, lecz prawie calym autem (oczywiscie jak dlugie sa jego rece to zalezy od modelu auta i wersji ECU). Wiec tak, jesli dostaje blad z systemu ABS (co jest powaznie traktowanym systemem), moze byc tak, ze kaze silnikowi pracowac z pomniejszona moca dla bezpieczenstwa uzytkownika. A jesli jest tak, ze po prostu system sie zawiesil to jak sie maja wtedy twoje hamulce? :cry2:

 

Kolega to przerabial w ciezarowce jak zauwazyl brak mocy. Po podlaczeniu do kompa okazalo sie ze jeden z czujnikow abs wlasnie byl wlaniety. Wymiana i wszystko wrocilo do normy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W e39 błąd abs nie wpływa na zmniejszenie osiągów, tutaj nie ma powiązania, abs ma swój oddzielny sterownik.

Radzę szukać problemów gdzie indziej. :wink:

Opublikowano

A nie jest to wina pracującego na zwiększonych obrotach wiska? Daje ono przy wyższych obrotach taki właśnie dźwięk a'la V8 i auto jest przy tym odczuwalnie słabsze. Nie jest to jednostkowy przypadek ;)

Poczytaj: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=190696

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.