Skocz do zawartości

M20B25 "nierówna droga do odcinki"/dziura w mocy


nakreatynowany_panek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

moje E30 przez kilka miechów miało inst. gazową ( jakaś najprostsza) zaraz po zakupie a właściwie przed zakupem poprosiłem właściciela żeby zdjął zanim kupię. Nie wiem jak to opisać, ale wcześniej był problem z mocą przez tą inst która lekko zwężała średnicę przepływu powietrza na odcinku przepływka-przepustnica... Wydaje mi się, że problem pozostał i nie wiem od której strony się za to zabrać :(. Silnik pracuje wzorowo : równo, nie faluje nie przerywa. Moc też jest ale nie równo się zbiera. Jeśli chodzi o tą dziurę czy jak to nazwać to objawia się to tym, że samochód "wspina się na obrotach do 4-4.5 tyś ale od 4.5 wspina się jeszcze szybciej jakbyś coś się odtykało czy coś, takie jest wrażenie, że pomiędzy 1-4.5(dziura)5-6. Miał może ktoś taki problem? Macie jakieś rady? dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawdzę. Czy klapkę mogę sprawdzić poruszając ją palcem czy w inny sposób? w razie gdyby się przycinała lub ścieżka była wytarta to trzeba przeczyścić przepływomierz czy na śmietnik?

 

Panowie, mimo, że już późno poszedłem żeby zobaczyć pod maskę i spisałem sobie nr z przepływki. Porównałem z innymi na allegro i ku mojemu zdziwieniu różnią się :/ mój jest taki http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-bmw-e30-320i-e28-520i-0-280-202-031-i2461688220.html a do 325i powinien być http://moto.allegro.pl/przeplywomierz-bmw-325-e30-e36-525-e34-0280202082-i2490170859.html czy zła przepływka może mieć taki wpływ na prawidłową pracę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zła przepływka zawsze będzie miała zły wpływ na pracę silnika. Jak masz możliwość podmiany od kogoś to sprawdź czy bądzie jakaś zmiana.

Teraz możesz zresetować ecu odpinając klemy na jakiś czas i potem sprawdź co się dzieje, teoretycznie powinno Ci zaadaptować ten przepływomierz.

Gdzieś w internecie można było znaleźć wykaz poszczególnych numerów przepływek i sterowników do danych silników :D

i wbrew pozorom nie jest tylko jeden numer ecu czy przepływki przypisany do jednego silnika

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega wyżej - przepływka ma spory wpływ na pracę silnika - dzięki niej ECU "wie", ile powietrza wpada do silnika i ile ma podać benzyny.

Klapka przepływomierza powinna chodzić płynnie, bez zacięć. Nierzadko sie zdarza, że przepływomierz jest uszkodzony w aucie z gazem - strzał gazu potrafi przepływkę skutecznie załatwić (pogięta klapka), więc być może było tak i u Ciebie. Defekt w postaci zacinającej się klapki można czasami usunąć, jeśli nie jest duży, natomiast uszkodzona (wytarta) ścieżka w zasadzie eliminuje przepływkę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem, Wam, że też podejrzewam, przepływkę. Auto jeździło chwilę na gazie, może mu strzeliło czy coś. Trochę kiepsko, że nie mam na podmianę, ale jeśli też przepływka jest zła bo nie pod silnik 2.5 to bym upiekł 2 pieczenie na jednym ogniu kupując używkę pod 2.5. Jeśli okaże się, że to nie to było moim problemem to zawsze będę miał przepływkę w zapasie, dobre i to. Chyba

przepływki z końcówką 031 były zakładane do 2.0 a 082 do 2.5 a np 083 do 2.7
lokoktentek ja w tej chwili mam właśnie z końcówką 031. Trudno kupię najwyżej będziemy dalej myśleć jak nie pomoże. Dodatkowo sprawdziłem na real oem i wyszło, że przepływki z końcówką 031 były montowane w e30 320 i 323 i jeszcze w e28 także chyba to jednak zły przepływomierz

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko! minęło kilka dni.. temat milczał, ale nie siedziałem bezczynnie i czekałem na przesyłkę. Przepływka doszła i od razu wziąłem się do pracy :D moje szczęście nie trwało długo gdy zobaczyłem różnice pomiędzy ilością pinów na obu przepływkach : 2.0 -> 5 pinów 2.5-> 4 piny. Ale nic mówię sobie, że tak musi być. Złożyłem wszystko w całość, pojechałem na parking z obudową filtra powietrza, przepływką w plecaku ;) Drugą niemiłą niespodzianką było gdy zobaczyłem to : http://imageshack.us/photo/my-images/689/zdjcie0115p.jpg/ myślę no w sumie 4 wtyczki są ale trochę inaczej ułożone niż powinny to moja przepływka http://imageshack.us/photo/my-images/696/zdjcie0114qr.jpg/ mimo, że już wiedziałem, że nic z tego nie będzie dotrwałem do końca i przekręciłem kluczyk. Oczywiście zero efektu, nawet nie odpalił. No mówię trudno i że to pewnie przez złe ułożenie pinów. Przy okazji nakarmiłem swoją ciekawość i sprawdziłem jaki jest sterownik w schowku i tu była po raz trzeci niemiła niespodzianka, numer odpowiada sterownikowi montowanemu w E30 323i 4-drzwiowy, Europa

E30 323i 2-drzwiowy, Europa (wg real oem).

 

Moje pytania do Was:

1) czy cztery piny z mojej przepływki 2.5 można jakoś zgrać z czterema pinami wtyczki pod maską? ( ta ze zdjęć)

2) czy zamiast kombinować w pkt 1. przełożyć wtyczkę z przepływki 2.0 (tam było 5 pinów) do przepływki 2.5?

3) jak najlepiej znaleźć prawidłowy sterownik do mojego przepływomierza? czy dobrze będzie jeśli w real oem krok po kroku przejdę aż do listy części montowanych w e30 razem z tym przepływomierzem? na moją logikę tak, ale jak coś to mnie poprawcie.

4)nie wiem o co chodzi z tym, że są DME kodowane i DME niekodowane

 

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:roll: nie no to chyba nie możliwe :) różne rzeczy chyba mogą się zdarzyć... ale to? W dowodzie mam 2.5 hmm. Kurczę aż sprawdzę na głowicy. Numer jest nad kolektorami wydechowymi? bo od strony przepustnicy jedyne co zobaczyłem to pojedynczą liczbę "12" i nic więcej. Na bloku silnika jest jeszcze numer ale po wpisaniu w google nic nie znalazło. Podać go? może go rozszyfrujecie.

 

2. Co do przepływki od 2.0 to delikatnie zdjąłem przykrywkę i widziałem środek : ścieżka jest ok. Na zewnątrz też ok. klapka chodzi dobrze i nie ma szczelin. Może jednak nie było strzału od gazu bo coś mi się kojarzy, że miał jakieś zabezpieczenie. Czyli wychodzi na to, że przepływka jest ok. DME też jest ok to jeśli faktycznie okaże się, że to b20 to dlaczego jest problem z dziurą mocy.

 

3. Sprawdzę po pracy numery na głowicy i jeśli się okaże, że to b25 to problem może leżeć po stronie złego DME + Przepływomierza? ja myślę, że tak, ale są tu osoby bardziej kumate.

4. Pozostaje problem wtyczki z wiązki 4 piny oraz nowej przepływki 4 piny. Czy mogę spróbować połączyć to ze sobą tak, żeby każdy pin znalazł swoje miejsce we wtyczce? czy może coś się stać przy złej kolejności podłączenia pinów? Chcę zrobić takie obejście za pomocą konektorków : konektorek żeński + kabelek + konektorek męski (taki mały przedłużacz) i połączyć 4 piny przepł. z 4 gniazdami wtyczki Tak żeby pominąć inne rozmieszczenie pinów.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć pewność co do przepływki, trzeba by ją sprawdzić miernikiem. Nie pamiętam już dokładnie, jak to się robiło, ale o ile dobrze pamiętam - podpinasz miernik i sprawdzasz napięcie. W miarę uchylania klapy powinno się płynnie zmieniać, niestety nie pamiętam już w jakim zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kitu :mad2: jestem chyba debilem. oglądałem z każdego boku silnik i nie mogę dojrzeć jakichkolwiek numerów :duh: jedyne jakie widziałem to od lewej strony ni w pięć ni dziewięć "12" i na dole na bloku 20863714 i chyba jeszcze niewyraźna "2" ale nie jestem pewien. Po prawej stronie nic nie widzę.

Jedyne na dziś pozytywne rzeczy to takie, że zrobiłem takie kabelki : http://imageshack.us/photo/my-images/84/zdjcie0118e.jpg/ i podłączyłem przepływkę 2.5. Nie wiem tylko co z tym fantem zrobić, że wtyczka z wiązki ma gniazda na piny 1 2 4 5 a przepływomierz ma piny 1 2 3 4. Nie wiem do czego ta 3. Udało mi się odpalić na takiej konfiguracji : 1-1 2-2 4-4 5-3. odpalił ale po dodaniu gazu zgasł. chyba coś popie.... :) Jak Wy myślicie jeśli wiązka jest 4 gniazdowa to jeśli w przepływce są 4 piny to na pewno można to jakoś dopasować. może ktoś ma jakąś rozpiskę za każdy nr odpowiada? może można przerzucić wtyczkę z jednego przepływomierza do 2?

 

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu nie masz m20b25??

 

PZDR>

 

Miałem kiedyś b20 i ogólnie mogę stwierdzić, że aktualny motor nieznanej pojemności jest "mocniejszy" albo tamto b20 było już na wymarciu. Chyba, że to by było 2.3. Najpierw musimy stwierdzić jaki mam silnik :) bo chyba poprzedni właściciel nie byłby taki nadgorliwy, żeby jechać na stację diagnostyczną żeby sprawdzili i wbili mu w dowód 2.5 jeśli faktycznie to 2.3. To by było bez sensu. No chyba, że on się walnął i tamci się nie znali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli bawara była sprowadzana, to po prostu może jakieś błąd urzędasa. Jest tego pełno. Ja ma rok w dowodzie 90 a jest 10.89. I jakiś urzędasz pochrzani, a jak muszę przy sprzedazy się tlumaczyć o co kaman.... Mój tata ma fabrycznego 316 i powinno byćw dowodzie 66kw/90km a jest 74kw/102km.... U klinetów w sklepie jak szukam części bardzo często spotykam się właśnie z różnymi taki błędami, czy to moc, czy pojemność, rocznik itp... Jaki masz rok bawarki, bo tam też są zmiany w układzie sterowania...Po Vinie jaki masz motor??

 

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie, on ma 86 rok. Ori był m10 na gaźniku Pierburga 2be (chyba:) a teraz ma m10 na pełnym wtrysku plus LPG...:) zdjecia w galerii i link w moim podpisie:).. po swapie to teraz dane się zgadzają.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę chyba rozszyfrowałem liczby z bloku silnika, nad tymi które wpisałem w poprzednich postach jest coś takiego : 23 6E ( chyba E) B. Według google to by było 6 cylindrów a pojemność 2.3 czy źle myślę? bo na głowicy na prawdę nie mogę nic znaleźć, mogę porobić fotki to ocenicie? Nie chcę jechać na serwis bmw żeby sprawdzili jaki mam motor bo trochę żenuła nie wiedzieć co jest pod maską :?

 

Porównywałem na obrazkach b25 z moim i są pewne różnice ale to pewnie też jest zależne od rocznika z którego jest silnik. To co zauważyłem

1) zbiorniczek wyrównawczy jest od strony AKU

2) silnik krokowy jest po przeciwnej stronie a nie przy gumie przepływomierza

3) przy gumie przepływomierza gdzie są przewody podciśnienia jest takie "metalowe urządzonko taki talerzyk grzybek na schemacie nr http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=1471&mospid=47278&btnr=13_0569&hg=13&fg=15

 

Kurczę dałem ciała, truje Wam głowę a całkiem możliwe, że to nie 2.5 tylko 2.3. Po Vinie nie da rady dojść bo buda jest od wersji 318 także tyle, ale cały osprzęt wyglądał jak na 2.5, gruba laga itp tył tarcze chyba, że powyżej 2.0 już to było montowane.

 

Tak czy inaczej muszę się dowiedzieć co to za motor bo jak będę kupował części zamienne :D póki co to zauważyłem, że od 325i na razie wszystko podeszło z pierdółek : oryginalny dolot z puszką filtra i gumową rurą pod osłonę lampy pasują idealnie, filtr powietrza też.

 

a i jeszcze jedna rzecz : byłem ciekawy czy można wymieć wtyczki z przepływek. Zabrałem się do pracy i delikatnie odkręciłem śrubki, delikatnie podważyłem i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to cztery naderwane druciki idące z płytki do pinów :( pomyślałem, że teraz to już całkiem dół, bo na żadnej przepływce nie pojadę, ale dałem sobie czas, spokojnie zdjąłem górną przykrywkę i wziąłem lutownicę i przylutowałem oderwane druciki do pinów. Nie wiem do czego służą skoro poniżej od każdego pinu wychodzi wąska blaszka i łączy się z płytką elektroniczną? Wiecie do czego służą? Jak wsadziłem ją znów do samochodu to problem z tą dziurą zniknął, nie wiem o co chodzi ale auto jedzie normalnie, fakt, że odłączyłem aku ale typowej samoadaptacji jak czytałem, że niektórzy robią krok po kroku nie robiłem bo zapomniałem. I po za tym nie wiem czy to ma sens czy nie bo ktoś pisał w jakimś wątku, że starych aut to nie dotyczy. To prawda?

Zrobię jeszcze kilka prób prędkości i przyspieszania i zdam relację, ale na 2 jazdy wyszło ok.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz silnik 2,3 - taki jest blok, spojrz dla penwosci jeszcze na uszczelke pod głowicą - w okolicy lewego jej rogu patrzac od przodu auta zobaczysz małą wypustkę z wybitą pojemnością.

 

Silnik m20b25 ma niebieskie wtryski paliwa - to też trop :)/

 

 

Motornik z Twojego auta nie potrzebuje żadnych adaptacji - działa po odpaleniu.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.