Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Hej,

 

od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupienia interfejsu diagnostycznego. I czym więcej czytam dział "Diagnoza komputerowa" to tym głupszy jestem i nie wiem co właściwie mam kupić. Cholera mnie już bierze ;)

Czy możecie napisać jakich interfejsów używacie? I jakie macie z nimi doświadczenia - wady / zalety?

Wszyscy piszą o intefejsach od Viaken'a, Nerwusa... ale jakoś to wszystko mało konkretnie, w jednych autach ok, działa w innych rzekomo gorzej. Z tego co zrozumiałem to żaden z nich nie jest sprzedawany z softem - trzeba go samemu ściągać i niektórzy mają problemy z działaniem. A czy jest coś co można kupić i mieć pewność, że będzie działać - takie pudełko z płytką, gdzie będzie DIS i INPA i inne ewentualne programy? Ja już szukałem nawet takich wynalazków w chinach: http://www.aliexpress.com/store/product/OPS-For-BMW-Support-BMW-Cars-after-E65/603425_452864819.html (z tego co widzę jest w zestawie DVD i wszystko powinno działać). Może mi ktoś coś polecić?

 

Chciałbym zakupić zestaw z którym nie będę musiał walczyć ;) Potrzebuję skasować kilka błędów + mieć możliwość wykonania ewentualnych adaptacji. Piszę w tym dziale, bo tam naprawdę ciężko jest dojść do ładu, a tutaj możemy się skupić na serii 1.

  • 4 tygodnie później...
  • Zarejestrowani
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Kubik PLEASE !!!! - napisz Swoje wrażenia z użytkowania tego urządzonka (za tydzień za dwa ale napisz).

Coraz trudniej o info zwrotne, każdy tylko pod siebie.

Napiszę, napiszę. Na razie odpaliłem INPA'ę i się podłączyłem. A na dobre zacząłem się bawić DISem, ale na razie nie w celu diagnostyki (jeszcze nie zdążyłem się nawet podłączyć DISem do auta), tylko grzebię w systemie DISa. Okazało się, że tam jest UNIX... na nim jest baza danych Oracle :), i inne takie. Ale, że zawodowa zajmuję się administrowaniem baz danych Oracle... no to zacząłem grzebać ;) i trochę przepadłem (zamiast odpalać diagnostykę to siedzę w tym systemie i obczajam co i jak działa ;). Jak w końcu to skończę to pewnie się zabiorę za połączenie DISa do auta.

 

Czym się kable różnią...? Z tytułu wynika, że ten droższy obsługuję dodatkowe linie K i magistralę D-Can, a ten tańszy chyba nie. Na co to ma wpływ? Na tym tańszym chyba nie zadziała DIS. Szczerze mówiąc w te szczegóły jeszcze się nie wgłębiałem a kupiłem droższy, żeby później nie mieć jakiś niepotrzebnych problemów i żeby się nie okazała, że coś mi nie działa i potrzebuję ten droższy ;)

Opublikowano
możecie wytłumaczyć laikowi jaka jest różnica (poza ceną oczywiście) pomiędzy:

http://www.e-volt.pl/bmw_inpa_obd2_usb.html

a

http://www.e-volt.pl/interfejs_usb_obd2_do_bmw__inpa___gt1__k_dcan.html

Tak jak napisał kubik, ten drugi obsługuje magistralę D-CAN, czyli magistralę z większym przesyłem danych niż w przypadku instalacji na OBD2. Tym do D-CAN obsłużysz auta po 2006 roku.

 

Ja kupiłem takie coś: http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-usb-inpa-can-dis-gt1-obd2-i2565269176.html, głównie dlatego, że mogłem to odebrać osobiście i przetestować na miejscu czy działa. Udało mi się podłączyć zarówno INPA jak i DIS. DIS przechodzi automatyczne wykrywanie samochodu, przechodzi wszystkie testy i podaje bardzo dużo live data. Z INPA mam ten problem, że nie znalazłem jeszcze na sieci wersji INPA, która obsługiwałaby silnik N47...

 

Taka informacja zwrotna, żeby się podzielić. Nie jestem w żaden inny sposób powiązany z podanym przeze mnie produktem z linku - kupiłem go i jestem zadowolony. Jeśli ktoś byłby zainetersowany to został mi interfejs OBD2 z mojej E46...

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
Używam Base v44 i DIS v57 - gotowiec od użytkownika tego forum, kolegi trandolf.
http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
możecie wytłumaczyć laikowi jaka jest różnica (poza ceną oczywiście) pomiędzy:

http://www.e-volt.pl/bmw_inpa_obd2_usb.html

a

http://www.e-volt.pl/interfejs_usb_obd2_do_bmw__inpa___gt1__k_dcan.html

Tak jak napisał kubik, ten drugi obsługuje magistralę D-CAN, czyli magistralę z większym przesyłem danych niż w przypadku instalacji na OBD2. Tym do D-CAN obsłużysz auta po 2006 roku.

 

Ja kupiłem takie coś: http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-usb-inpa-can-dis-gt1-obd2-i2565269176.html, głównie dlatego, że mogłem to odebrać osobiście i przetestować na miejscu czy działa. Udało mi się podłączyć zarówno INPA jak i DIS. DIS przechodzi automatyczne wykrywanie samochodu, przechodzi wszystkie testy i podaje bardzo dużo live data. Z INPA mam ten problem, że nie znalazłem jeszcze na sieci wersji INPA, która obsługiwałaby silnik N47...

 

Taka informacja zwrotna, żeby się podzielić. Nie jestem w żaden inny sposób powiązany z podanym przeze mnie produktem z linku - kupiłem go i jestem zadowolony. Jeśli ktoś byłby zainetersowany to został mi interfejs OBD2 z mojej E46...

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

 

 

Czyli dla świętego spokoju i pratrząc w przyszłość (w sensie gdyby kiedyś przyszło zmieniać na coś nowszego) lepiej kupić ten droższy.

Dzięki chlopaki

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A jak z szybkością działania DIS'a na VMWare? U mnie troche to trwało, żeby gdziekolwiek kliknąć w DIS.

Możecie podać linka do gotowca, który działa w miarę szybko?

 

INPA działa Ok na moim interfejsie.

@Bond: Możesz powiedzieć jak cokolwiek kodowałeś ? Np. DRL albo licznik V-km/h ? Używałeś NCS Expert'a?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

droższy kabel różni się tylko tym że chodzi w autach po 2006.

na tym tańszym robisz wszystko w disie, ncs, inpie tylko w starszych rocznikach. i tyle.

mam taki kabel za 50zł i robię nim wszystko w aucie z 2004r

Opublikowano
A jak z szybkością działania DIS'a na VMWare? U mnie troche to trwało, żeby gdziekolwiek kliknąć w DIS.

Możecie podać linka do gotowca, który działa w miarę szybko?

Link wysyłam Ci na PW - plik nie jest mój ani na moim koncie, więc nie uważam się za powołanego do publicznego podawania go... :)

 

Odnośnie szybkości działania - ja zmieniłem ilość przypisanego RAMu do VMki z DISem na 2048MB i bardzo poprawiło to response time. Oczywiście do takiego zabiegu musisz mieć lapka z więcej niż 4 GB RAMu, bo odpalenie takiej maszynki trochę zabija system...

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Piotr, mógłbyś podać producenta / sprzedającego tego interfejsu, na którym bezproblemowo działał Ci gotowiec Trandolfa?

 

Czy to "e-volt"?

 

Dzięki wielkie.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Z racji ze jest to mój pierwszy post na tym forum witam wszystkich forumowiczów.

Chce odswiezyc troche temat ponieważ szukam interfejsu do E87 z silnikiem M47N2.Te co znalazłem na alledrogo to w opisie maja że obsługuje samochody od 03.2007 a ja mam z 02.2007 .Czy ktoś pomoże wybrać odpowiedni ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.