Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, tak jak w temacie, jestem zmuszony wymienić silnik z osprzętem który nadaje się na złom. Posiadam BMW E46 318d z 2003r z silnikiem m47, szukałem bardzo długo i nie mogę nigdzie znaleźć podobnego silnika, większość silników z wersji 318d jest z 2004r które mają znaczenie m47n. Czym te silniki się różnią i co musiałbym jeszcze ewentualnie wymienić ? Pozdrawiam
Opublikowano

Na tym forum jest kilka tematów gdzie można znaleźć potrzebne Ci info.

W skrócie:

M47N - jest na common railu a M47 nie jest na common railu (to generacja do tyłu) :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego,

 

Jak byles zmuszony szukac silnika to bylo trzeba lepiej wstawic silnik od m57 a nie znow wkladac najbardziej awaryjna jednostke.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Opublikowano

Dla potomnych bo temat juz do zamkniecia.

 

M47 od M47N rozni sie ukladem paliwowym. Naped, czyli skrzynia, wal itp powinno byc to samo w 318d z CR i bez CR. Na pewno w 318d CR jest taki sam jak w 320d bez CR.

Natomiast osprzet silnika caly do zmiany praktycznie.

 

Opcje miales takie:

 

318d bez CR - latwo bo taki sam

320 bez CR - chyba tez bys wlozyl doslownie 1:1 poza kompem moze

318d bez CR - naped ten sam, osprzet inny

320d,330d - wszystko inne, najbardziej pracochlonny swap.

 

Mam nadzieje, ze komus moze sie przydac.

Opublikowano
Kolego,

 

Jak byles zmuszony szukac silnika to bylo trzeba lepiej wstawic silnik od m57 a nie znow wkladac najbardziej awaryjna jednostke.

Temat założyłem 16 lipca, dzisiaj mamy 4 września, szkoda że nikt prędzej o tym nie napisał a naprawdę siedziałem pare dni szukając osoby która ma taki sam problem. Większość miała problem jaki ma motor i gdzie szukać jego znaczenia. Zostało mi dużo części ze starego silnika tłoki, korbowód itd. które są w idealnym stanie. Sam nie mam pojęcia jak mogło dojść do takiego uszkodzenia silnika, bmw jest z 2003roku ma przejechane niecałe 140 000 km i nie było nic cofane co sam mogę potwierdzić, a stare części mówią same za siebie. W razie kolejnej awarii jestem przygotowany w części ze starego silnika. BMW jest moim oczkiem w głowie i dbam o niego aż do przesady :wink:

Opublikowano
kolego ile dałeś za m47 bez osprzętu? I gdzie kupiłeś

Silnik kupowałem na allegro, nie pamiętam jak się nazywają mieli kilka silników wystawionych i zawsze mieli czerwone bmw na zdjęciu. Za silnik dałem 3500zł, ale odradzam dopiero za trzecim razem dostałem dobry silnik dwa razy musiałem płacić 200zł za kuriera bo wysłali mi uszkodzony silnik, a za drugim razem dostałem silnik 1998r a miał być z 2003r

Opublikowano (edytowane)
kolego a może powiesz co sie wogóle stało z Twoim silnikiem że wymieniasz? Mówisz że nadaje sie na złom. Ale co uległo uszkodzeniu?

W bloku silnika była dziura, a wał był rozsypany w misce olejowej, turbina była do regeneracji i podobno to ona jest sprawcą całej awarii.

Edytowane przez danhan
Opublikowano
pytam bo sam zmieniałem w tamtym roku. Dałem 3200 brałem osobiście tak że koszt tylko paliwa 30 km, od listopada zrobiłem już na nim 30 tys km, zero jakichkolwiek najmniejszych problemów z nim, miałem kilka napraw w tym czasie, typu zawieszenie, termostat itd, ale na szczęście żadnej usterki związanej z nowym silnikiem, mi pękł wał.
Opublikowano
pytam bo sam zmieniałem w tamtym roku. Dałem 3200 brałem osobiście tak że koszt tylko paliwa 30 km, od listopada zrobiłem już na nim 30 tys km, zero jakichkolwiek najmniejszych problemów z nim, miałem kilka napraw w tym czasie, typu zawieszenie, termostat itd, ale na szczęście żadnej usterki związanej z nowym silnikiem, mi pękł wał.

W takim razie będziesz wiedział czy po włożeniu nowego silnika trzeba podpinać samochód pod komputer czy od razu odpali i można jechać?

Opublikowano
nie robiłem sam tylko u mechanika. Komputer napewno był sprawdzić co i jak, ale chyba nic nie trzeba programować czy coś, niech sie wypowiedzą mechanicy z tego forum

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.