Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Jako,że to mój pierwszy post to chciałem powitać wszystkich userów tego forum !

 

Dzisiaj nabyłem swoją pierwszą BMW,kupiłem za bardzo dobry pieniądz dobrą sztukę ale ma jeden mankament,

a mianowicie pierwszy bieg,który potrafi wypaść w powiedzmy 1/3 wypadków.

 

Dodam,że podczas jazdy próbnej u właściciela(czyli silnik nie do końca rozgrzany) ani razu bieg nie wypadł.

Sprzedający wspominał,że zdarzyło się,że jedynka wypadała a winna jest wajcha od zmiany biegów,która nie stoi w pionie tylko lekko leży.

 

Nie miałem wczesniej e34 także nie mam porównania,jeśli będzie trzeba zrobię zdjęcia aby bardziej to zobrazować.

 

Dodam,że z resztą biegów wszystko jest w porzadku,a na wybieraku jako takich luzów nie ma.

 

Jakieś pomysły?

Przejrzałem forum i znalazłem tylko odpowiedzi typu-zmień skrzynie.

 

Może to kwestia oleju ? A może coś z tą wajchą,która źle się układa ?

Opublikowano
fajnie by było jakby to była wina dzwigni zmiany biegów - bo wajcha to w jelczu- możesz wymienić tuleję plastikową bo pewnie wyrobiona , taka biała pod dzwignią , grosze kosztuje to sprawdzisz ale wątpię , naszczęscie można za 300 zł kupić skrzynie powodzonka
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
Opublikowano

Mea culpa,wajcha to mało fachowe określenie :D

 

Tak zrobię z tą tulejką,a co do skrzyni-mamy na forum jakichś sprawdzonych userów,u których mógłbym nabyć pewną skrzynię ?(na allegro oczywiście same 100% sprawne)

 

Najbardziej przeraża mnie koszt wymiany skrzyni,u siebie nie zrobię bo nie mam warunków i takich umiejętności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skrzynię to M50b20 mam ze swojej e34 ;) tylko jaki masz rok auta mi podaj :) najlepiej datę w vin :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Kolego kwk222 napisałem do Ciebie na PW i podałem rok oraz VIN.

 

 

Dziwna sprawa z tą jedynką,problemy są na mocno rozgrzanym silniku(dzisiejsze upały w okolicach 35 stopni) w okolicach 3/4 skali tempetaratury,wtedy najczęściej wypada bieg.Gdy silnik ma połowę temperatury lub poniżej to problemu prawie,że nie ma.

 

Stąd pytanie:ma to jakiś związek z gęstością oleju? Bawić się w jego wymianę czy od razu szukać skrzyni(staram się odwlec :) )

 

I tak przy okazji:to normalne,że podczas jazdy w trasie(dzisiejsze upały) mam temperaturę dosłownie 0,5mm powyżej 90stopni ? Widziałem na jakimś zdjęciu deski,że ktoś z forum też tak ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

napisałem CI odp z odpowiedzią ;)

 

olej możesz wymienić, nie jakieś koszty duże, a będziesz wiedział co dalej robić ;)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Kolego kwk222 napisałem do Ciebie na PW i podałem rok oraz VIN.

 

 

Dziwna sprawa z tą jedynką,problemy są na mocno rozgrzanym silniku(dzisiejsze upały w okolicach 35 stopni) w okolicach 3/4 skali tempetaratury,wtedy najczęściej wypada bieg.Gdy silnik ma połowę temperatury lub poniżej to problemu prawie,że nie ma.

 

Stąd pytanie:ma to jakiś związek z gęstością oleju? Bawić się w jego wymianę czy od razu szukać skrzyni(staram się odwlec :) )

 

I tak przy okazji:to normalne,że podczas jazdy w trasie(dzisiejsze upały) mam temperaturę dosłownie 0,5mm powyżej 90stopni ? Widziałem na jakimś zdjęciu deski,że ktoś z forum też tak ma.

 

Temperature masz mieć max. w pionie i nic dalej. To 0,5mm to błąd pomiaru związany z tym, że patrzysz na wskazówkę pod kontem.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
temperatura powinna byc zawsze w pionie. sprawdz ilosc płynu

 

Stan jest okej,dodam,że jak jeździłem teraz w normalne temperatury to wskazówka nie przekroczyła 90 stopni.

Tamta sytuacja,o której wspominam to temperatury rzędy 35-40 stopni na dworzu ;)

Opublikowano
temperatura powinna byc zawsze w pionie. sprawdz ilosc płynu

 

Stan jest okej,dodam,że jak jeździłem teraz w normalne temperatury to wskazówka nie przekroczyła 90 stopni.

Tamta sytuacja,o której wspominam to temperatury rzędy 35-40 stopni na dworzu ;)

 

Bez znaczenia. Jakiś element układu nawala. Może visco?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Zbytnio nie wiem czy jest to visco ale jak mniemam coś od chłodnicy/wentylatora ?

 

Jak stwierdzić,że padło akurat visco ? Ja już chciałem zamawiać nowy termostat.

Opublikowano
Visco to inaczej sprzęgło wiskotyczne. Wiatrak jest nim połączony z wałem silnika, wraz z wzrostem temperatury zsprzegla się mocniej dlatego wiatrak kręci się szybciej. Na mocno rozgrzanym silniku powinieneś słyszeć, że jest załączone, a po zgaszeniu czuć, że stawia opór jeśli nim kręcić.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Wisko w miarę starzenia traci olej,trzeba uzupełnić.W samochodach ciężarowych (w tzw transporcie zawodowym) to normalna procedura,nikt tego sprzęgła nie wymienia,tylko dolewa się oleju.W osobowych chodzi o to żeby producent zarobił na częściach więc jedynie serwis Toyoty uzupełnia,reszta producentów każe wymienić część.A jest to prościzna,kup olej silikonowy o lepkości 10.000 cS dla modelarzy,koszt ok 10zł,strzykawkę szklano-metalową (ona ma inną średnicę wypustu-idealnie pasuje) i dolej ze 2-3 cm3 oleju,procedurę znajdziesz w sieci.

Co do wypadającej jedynki mam takie pytanie: jak auto się lekko toczy,czy możesz ją wrzucić bez zgrzytu? Jak zgrzyta to synchronizator i prawdopodobnie może wypadać.Miałem taki przypadek w e28,był zdechły synchronizator dwójki i się tak działo.Miałem skrzynię wymienić od razu po zakupie,ale na jakimś forum rajdowym wyczytałem że w Subaru Imprezie można powalczyć prewencyjnie i naprawczo z tematem przeciążonych lub już padających synchronizatorów za pomocą reklamowanego wtedy przez Hołowczyca Militecu (nazywało się to Motor-Life).Bez przekonania zastosowałem i...po kilkuset kilometrach synchronizator ożył :) Przejechałem na tej skrzyni potem 250.000 km już bez problemów.Możesz spróbować,ale zastosuj Militec w wersji K2,kosztuje 40-50zł.Ja wlewam go do wszystkich mechanizmów od 1996r i je unieśmiertelniam ;)

Opublikowano
Do visco leje się olej sylikonowy o lepkości 3000. 18ml kosztuje 50zł, a za 100zł dostaniesz już sprzęgło fabrycznie nowe.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Do visco leje się olej sylikonowy o lepkości 3000. 18ml kosztuje 50zł, a za 100zł dostaniesz już sprzęgło fabrycznie nowe.

Być może z tą lepkością masz rację,ale do Toyoty jest 10.000,stąd to wziąłem.Nie wiem skąd ta cena,w modelarskim możesz wybrać za 10-12zł dowolną lepkość,od 500cS do 150.000cS,robi je (konfekcjonuje?) np firma Silcar Import,kupowałem na stoisku modelarskim w M1 w Krakowie. Behr kosztuje najmarniej 170zł,a za stówkę jakiś Hans Pries czy coś podobnego jest do dostania.Zainwestowałem w takie "stówkowe" dwa razy,pierwsze zdechło po 4 dniach,drugie działało aż trzy miesiące,oba zwróciłem i oddali kasę,nie wytrzymały mechanicznie.Zregenerowałem stare i elegancko działało 4 lata,potem sprzedałem auto.

Opublikowano
Wisko w miarę starzenia traci olej,trzeba uzupełnić.W samochodach ciężarowych (w tzw transporcie zawodowym) to normalna procedura,nikt tego sprzęgła nie wymienia,tylko dolewa się oleju.W osobowych chodzi o to żeby producent zarobił na częściach więc jedynie serwis Toyoty uzupełnia,reszta producentów każe wymienić część.A jest to prościzna,kup olej silikonowy o lepkości 10.000 cS dla modelarzy,koszt ok 10zł,strzykawkę szklano-metalową (ona ma inną średnicę wypustu-idealnie pasuje) i dolej ze 2-3 cm3 oleju,procedurę znajdziesz w sieci.

Co do wypadającej jedynki mam takie pytanie: jak auto się lekko toczy,czy możesz ją wrzucić bez zgrzytu? Jak zgrzyta to synchronizator i prawdopodobnie może wypadać.Miałem taki przypadek w e28,był zdechły synchronizator dwójki i się tak działo.Miałem skrzynię wymienić od razu po zakupie,ale na jakimś forum rajdowym wyczytałem że w Subaru Imprezie można powalczyć prewencyjnie i naprawczo z tematem przeciążonych lub już padających synchronizatorów za pomocą reklamowanego wtedy przez Hołowczyca Militecu (nazywało się to Motor-Life).Bez przekonania zastosowałem i...po kilkuset kilometrach synchronizator ożył :) Przejechałem na tej skrzyni potem 250.000 km już bez problemów.Możesz spróbować,ale zastosuj Militec w wersji K2,kosztuje 40-50zł.Ja wlewam go do wszystkich mechanizmów od 1996r i je unieśmiertelniam ;)

 

 

Dzięki bardzo Wam obu za porady z visco,chyba tego spróbuję,bo jednak koszt rzędu kilkanaście złotych,a ponad 100 to różnica-obadam temat,a stówka która zostanie w kieszeni pójdzie na dalsze doprowadzanie bawarki do ładu.

 

Co do jedynki to nie próbowałem na toczacym się pojeździe,ale ogólnie u mnie zgrzytu nie ma.Wygląda to tak,że stoję w miejscu,wbijam jedynkę,ruszam i nie ma zgrzytu tylko PUK i bieg wyskakuje.Co do tego militecu to mam mieszane uczucia...już wymieniłem olej,bo myślałem,że uda się odwlec wymianę skrzyni i,że tak brzydko powiem siusiak z tego wyszedł.Dużo tego lałeś do skrzyni ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.