Skocz do zawartości

E60 520d 177ps, automat - dziwne szarpnięcie po odpaleniu?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych grupowiczów,

 

Jako że jest to mój debiut na grupie, witam i pozdrawiam wszystkich.

 

Mam kłopot z moją E60 - może krótko opiszę i ktoś z Was będzie wiedział co to może być - dodam, że nie znalazłem podobnego problemu w innych postach.

 

Zaraz po odpaleniu silnika, po powiedzmy jednej sekundzie słychać takie "puknięcie" i szarpnięcie, czasami minimalne, czasem tylko puknie a czasami aż szarpnie całą budą. Bardzo rzadko też na przykład jak stoję na światłach i puszczę hamulec, to auto zamiast od razu się toczyć to dość mocno szarpnie. Wydaje mi się że zmiana biegów nie jest też tak płynna jak wcześniej i czuć więcej wibracji w środku.

 

Co to może być??? Poduszka pod skrzynią?

 

Dzięki za pomoc!

Opublikowano
Ja mam 520d manual z tego samego roku i z podobnym przebiegiem. U mnie auto szarpało przy ruszaniu i był to problem z turbiną, a dokładniej ze zmienną geometrią łopatek turbiny. Pierwszy raz taki problem wystąpił przy przebiegu 40 tys km i cała turbina została wymieniona na gwarancji. Ostatnio znowu zaczęło szarpać( teraz auto w ogóle nie jeździ w trasy), przepaliłem ją na autostradzie i jest ok. Z tego co wiem to częsty problem w 520d 177ps.
Opublikowano
Nie wydaje mi się żeby było coś nie tak z turbiną, autko jeździ bez usterek, puknie (lub puknie i szarpnie) tylko raz po odpaleniu, no i czasami gwałtownie szarpnie zamiast powoli ruszyć po odpuszczeniu hamulca jak ruszam spod świateł
Opublikowano
Chyba się umówię do serwisu niech to zdiagnozują. Ciekawy jestem ile będę lżejszy (Amsterdam) ... Jadę do Polski za tydzień i nie wiem czy czekać i pogadać ze znajomym warsztatem czy robić tutaj
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Chyba się umówię do serwisu niech to zdiagnozują. Ciekawy jestem ile będę lżejszy (Amsterdam) ... Jadę do Polski za tydzień i nie wiem czy czekać i pogadać ze znajomym warsztatem czy robić tutaj

Witam kolegę mam ten sam problem,ciekawy jestem zdiagnozowali w serwisie.

Opublikowano
Ja mam to samo. Po odpaleniu jest albo lekki stuk albo szarpniecie. To tak jakby po odpaleniu cos sie przestawialo w tej skrzyni. Moze jakas chydraulika juz sam nie wiem. Moze za molo oleju. Naprawde nikt nic nie wie na ten temat??? Nadmienie ze auto jest caly czas na P!!! Skrzynia z joystickiem wiec moze tu gdzies jest przyczyna
Opublikowano
Ja mam to samo. Po odpaleniu jest albo lekki stuk albo szarpniecie. To tak jakby po odpaleniu cos sie przestawialo w tej skrzyni. Moze jakas chydraulika juz sam nie wiem. Moze za molo oleju. Naprawde nikt nic nie wie na ten temat??? Nadmienie ze auto jest caly czas na P!!! Skrzynia z joystickiem wiec moze tu gdzies jest przyczyna

 

podbijam

 

:( mam dokladnie to samo , Automat z joystikiem, pukniesie lub szarpniecie jak kto woli nazwac zawsze przy odpaleniu auta...

myslalem ze przebieg ma tylko na to wplyw, ale jak czytam posty to o wiele mlodsze skrzynie tak sie zachowuja , moja ma juz 200km przejechane wiec sie nie dziwie...

 

osobiscie nie mam tego auta od nowego wiec nie mam porownania czy przy nowym aucie tez cos takiego ma miejsce?

Odczucie tego zjawiska okreslil bym jak gdyby przekladnia w skrzyni biegow chciala przekazac naped na kola (wal) ale blokada P (na neutralnym) go gwaltownie powstrzymuje wytwarzajac takie oto szarpniecie ? czy to ma sens

spece od bmw pewnie sie z tym juz wielokrotnie spotkali , ale czy wiedza o co chodzi?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie, czy ktoś już wie co waszym skrzyniom dolega?

Bo tak się zastanawiam czy nie będę w przyszłości miał również takiego problemu.

Żona posiada e60 LCI 520d w automacie, przejechane 135tys km.

Może bym wcześniej uchronił auto.

Podzielcie się informacjami jaka przyczyna może być owych szarpnięć.

pozdro

były e36 od 316 do 320,kilka e46 od 318 do 323,e39 525tds,z3 2.8,z4 3.0

z4 jest fajne ;) ale tylko e89

http://img442.imageshack.us/img442/4116/z4avatar.png

Opublikowano

Witam forumowiczów, obserwuję to samo zjawisko. Po uruchomieniu auta, czasami jest, a czasami nie ma wspomnianego szarpnięcia.

Czy ktoś z Was uporał się z tym i wie co jest odpowiedzialne za ten objaw?

 

Pzdr.

Błażej

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No i ja dodam swoje, kupilem dwa tygodnie temu e60 08' 2.0 d 118 tys. Identuczna sytuacjia przy odpalaniu i przy ruszaniu szarpniecie ale tylko na zimnym na poczatku ale walniecie i szarpniecie jest czy to na zimnym czy na cieplym, auto ogolnie jest w stanie mozna powiedziec idealnym gdyby nie ta usterka... Czy ktos to wkoncu diagnozowal gdzies.? Ja bylem w jednym warsztacie gdzie zajmuja sie skrzynia,i automatycznymi to powiedzieli mi ze to normalne ale nie daje mi to spokoju bo jak auto stoi np na krawezniku lub jakies pochylosci to uderzenie jest dojsc mocne i bardzo nieprzyjemne...
Opublikowano

Koszt łącznika 600 zł z wymianą!

 

Natomiast te skrzynie mają ten charakterystyczny efekt - mają prawo szarpnąć po odpaleniu. A to szarpnięcie na światłach to jest "control N". Skrzynia sama przy dłuższym postoju i mocnym wciśnięciu hamulca włącza N.

 

Takie informację uzyskałem w wykwalifikowanym warsztacie z dobrą opinią. Jestem jeszcze umówiony na korektę ustawień elektroniki, bo podobno da się to lekko skorygować.

 

Jakby ktoś miał inne informacje to chętnie dowiem się czegoś nowego.

Opublikowano

Około 20 000 zł. Plus minus 2000 zł.

 

A dlaczego chcesz skrzynię wymieniać? Porządny remont kosztuje 7-8 tys. zł.

Opublikowano
W sumie to nie chce wymieniac skrzyni,mysle nad remontem ale interesowała mnie cena skrzyni nowej,a dlaczego poniewaz mam problem ze skrzynia i narazie auto stoi zamiast jezdzic:)

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano

Cześć Forumowicze,

 

Dawno nie zaglądałem, ale powiem Wam co się zmieniło na plus w aucie moim.

Miałem problem tak jak pisałem powyżej, po odpaleniu auta, było czuć szarpnięcie.

Skrzynia w czasie jazdy wchodziła też w tryb awaryjny.

Został wymieniony konwerter oraz zostało wykonanie strojenie skrzyni.

Problemy znikły, oby na jak najdłużej.

Opublikowano

Kolego tomaszbmwe60,

 

Miałem to szczęście, że komis od którego auto kupiłem, naprawił je na swój koszt.

Kiedy pojechałem po samochód, pracownik komisu przyjechał autem z warsztatu gdzie była naprawa i faktura była na 5 000 z jakimś kawałkiem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i wracajac do tematu mialem probrem z tym szarpnieciem w 520D 177km. Sprzedalem auto i kupilem 525d 197km i mam tem sam stuk po odpaleniu. To chyba norma w tych skrzyniach :( A myslalem ze juz sie pozbylem problemu.
Opublikowano
No i wracajac do tematu mialem probrem z tym szarpnieciem w 520D 177km. Sprzedalem auto i kupilem 525d 197km i mam tem sam stuk po odpaleniu. To chyba norma w tych skrzyniach :( A myslalem ze juz sie pozbylem problemu.

 

tak jak komuś sprzedałeś , tak ktoś sprzedał tobie :) Raczej nie norma , nic nie powinno stukać

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Moje spostrzeżenie jest takie, że szarpnie mi jeśli zostawię auto na górce "na biegu" czyli P. Jeśli natomiast najpierw zluzuje go za pomocą N (stoczy się swobodnie do wyjechanych dziur w garażu który jest pochyły i oprze się na nich) i dopiero wtedy wyłącze silnik to szarpanie nie występuje przy włączeniu D po ponownym odpaleniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.