Skocz do zawartości

wymiana oleju z 5w40 na 10w40 3.0d


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce jutro wmienic olej z 5w40 castrol edge td na 10w40 mobil diesel.Jak kupilem auto wszysto dzialalo idealnie silnik chodzil perfekcyjnie.Gdy chcialem wymienic olej nie bylo naklejki wiec zadzownilem do wlasciciela i zapewnial mnie ze wczesniej lal 5w40 castrol choc byl jakis niepewny jak to mowil :mad2: .Wiec wymienilem na taki sam.Zaraz po wymianie zaczely sie problemy ktorych wczesniej nie bylo w ogole.Turbo na zimnym swiszczy,gdy jest zimny zanim sie nagrzeje trzaska jak 2,5tdi dopiero jak sie nagrzeje chodzi cichutko.Kontrolka oleju po zapaleniu z rana gasnie po 2-3 sek a wczesniej gasla natychmiast.Nie raz cos w silniku stuka ale bardzo cicho i zadko.Przejezdzilem na tym oleju tak 15 tys km.Oleju nie bierze ani grama ,nic sie nie psuje ma moc nie dymi itd.Po objawach mozna sadzic ze wczesniej byl zalany gestszy olej i dlatego na zimnym sa takie objawy?Wymieniac na 10w 40??kto wie czy taki nie byl wczesniej zalany...Dodam ze kolega jezdzi na 10w40 mobil 2.5d i silnik chodzi jak marzenie,kontrolka gasnie natychmiast ,na zimnym pracuje tak cicho jak na cieplym , turbo nie swiszczy....Prosze o porady bo rano max do poludnia chce jechac wymienic olej....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, żę masz bardzo mocno wyeksploatowany silnik i inne podzespoły tupu turbo poprostu wynikające z wielkiego przebiegu lub nie dbanie o auto przez porpzedniego właściciela. Przed sprzedażą prawdopodobnie wlał jakiś specyfik typu motodoktor i wypłukałeś go rozkleiłeś wszystkie jego "uszczelnienia" ten cały syf co robi w silniku i dlatego tak się dzieje. Raczej turba i klekoczącego silnika nie naprawisz gęstym olejem gorszej jakości. I przerzuć się z castrola na motula lub valvoline.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu bym nie wymieniał... 5W40 to optymalny olej dla tego silnika. Skoro nie ma wycieków, silnik

pracuje równo, to nie ma co kombinować. Poza tym nie wydaje mi się, żeby "świszczenie" turbo miało jakiś związek

z olejem, przy 5W40 turbina jest chyba nieco lepiej chłodzona niż przy 10W40, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

--

pozdrawiam

nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili jak kupiłem samochód zalany był jakimś Mobilem. Nawet nie wiem jakim.

 

Oczywiście zaraz po zakupie wymiana oleju i filtrów.

Bez zastanowienia kupiłem Castrol EDGE FST 0W40.

Silnik ma prawie 300 tys. przebiegu.

 

Patrząc na to zdroworozsądkowo to zmiana oleju na bardziej gesty jest najnormalniej w świecie bez sensu.

Po to jakieś inżyniery zdzierają zęby na konstrukcjach silników i podają specyfikacje olejów, żeby silnik pracował w optymalnych warunkach.

Zalewanie go innym, gęstszym olejem wg mnie to jak pokazanie środkowego palca tymże. Raczej nie wydaje mi sie, żeby statystyczny posiadacz BMW miał większą wiedzę niż konstruktorzy silnika.

 

Generalnie jednak to indywidualna sprawa każdego z nas, wiec tak naprawdę kolego możesz do oleju dodać jeszcze miodu pol na pol z motodoktorem, zwłaszcza jeśli chcesz mieć pretekst do wymiany bądź remontu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMWe39-jesteś na tym forum już jakiś czas więc czego się spodziewałeś zadając takie pytanie .Nikt nie wyjdzie przed szereg i nie poprze Cię w takiej zmianie bo zaraz zostanie ,,skopany''. :mrgreen:

Wlewaj ten 10w40 i nie słuchaj tych pierdół. :twisted:

 

 

Zawsze wierzyłem w to co tu czytałem -że BMW zaleca tylko oleje LL nigdy tego nie sprawdzałem.Teraz znalazłem w ,,Sam naprawiam BMW serii5'' H.R. Etzolda na str.54 -Dotyczy silników produkowanych w latach 1995-2003 do BMW 5

cyt ,,powinny być stosowane zlecane przez firmę BMW oleje Longlife-01 lub Longlife-98''-,,Do silników wysokoprężnych można stosować obok wyżej wymienionych olejów silnikowych także oleje, które spełniają wymagania normy ACEA A3/B3/B4.Zalecane klasy lepkosci;OW-X , 5W-X ,10W-X.Liera x zastepuje dowolną wartość,np. 30,40 lub50 koniec cyt.

Nie napisano tego wprost ale jestem pewny się że 10wX można stosować w silnikach wyeksploatowanych.

Nawiasem mówiąc, w Polsce bardzo dobrze zadziałał marketing promujący oleje w pełni syntntetyczne.

Pozdrawiam wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, żę masz bardzo mocno wyeksploatowany silnik i inne podzespoły tupu turbo poprostu wynikające z wielkiego przebiegu lub nie dbanie o auto przez porpzedniego właściciela. Przed sprzedażą prawdopodobnie wlał jakiś specyfik typu motodoktor i wypłukałeś go rozkleiłeś wszystkie jego "uszczelnienia" ten cały syf co robi w silniku i dlatego tak się dzieje. Raczej turba i klekoczącego silnika nie naprawisz gęstym olejem gorszej jakości. I przerzuć się z castrola na motula lub valvoline.

 

 

Jak moze byc turbo i silnik zajechane jak jezdze od roku i nigdy nic mi sie nie zepsulo???nie wzielo ani grama oleju,i uwazasz ze mam zajechany silnik??mozliwe ze byl jezdzony od lat na 10w 40 i teraz przez zalanie po latach syntetyka tak sie dzieje,nie mam nic do stracenia,mam znajomego co jezdzi na 10w 40 i jest igla doslownie kolega boogi tez na takim jezdzi i nie nazeka....Zaraz chyba jade na wymiane na 10w 40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bogi, z calym szacunkiem, ale mam nieodparte wrazenie, ze próbujesz zewsząd usprawiedliwić rodzaj oleju wlany do swojego silnika.

Silnik ma jezdzic na pełnym syntentyku, nawet jesli ktoś je oznacza jako "woda".

Wlewanie gęstszego oleju nie jest lekarstwem na zuzyty silnik. To go nie wyleczy, to tylko półśrodek.

 

Poza tym, pamietam rozmowe z ekspertem, wg niego gesty olej zle wplywa na prace hydraulicznych popychaczy i tylko przyspieszy ich zuzycie

 

 

BMW_e39, zobacz czy jakas rolka nie wpada w klekotanie, moze to koło pasowe. Szkoda by było zalewać ściekami silnik, skoro turbo, itp pracuje bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogi ile oleju bierze ci na tym 10w 40??

 

Nic nie dolewam przez 10tyś. km.

 

Szkoda by było zalewać ściekami silnik, skoro turbo, itp pracuje bdb.

jeżeli uważasz że olej półsyntetyczny 10w 40 to są ścieki to nie mamy o czym dyskutować,zresztą nie jest on gęsty tylko rzadki.Widać że nie miałeś z nim doczynienia.5wX i OwX jest baardzo rzadki.

Jeżdżę na tych wg. Ciebie ściekach od dawna i nie mam żadnych problemów ani z turbo ani z silnikiem- a to dlatego że ktoś przytomny już 6 lat temu wlał mu półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz a ja do swojego zamiast lać jakis półsyntetyk leje 0W40 mimo, że 30 spokojnie wystarczy. Mam prawie 300 tyś przebiegu i nie mam zamiaru zmieniać na gorszy olej. Moje poprzednie BMW miało grubo ponad 400 tyś i jeździło na takim samym oleju do tego jeszcze z gazem. Olej trzymał stan od wymiany do wymiany, która robiłem co 20 tyś. Wcześniej ktoś wlał mu mineralny i na 10 tyś dolewałem litr. Silnik zaczął ciszej pracować a w zimie nie klepały zawory po uruchomieniu.

Skoro jeszcze masz czas to zastanów sie nad olejem. Lepiej teraz wydać trochę więcej niż później płacić za remont silnika.

Wierz albo nie ale nikt tutaj nie ma interesu żeby źle Ci doradzić.

Ja moze nie zrobiłem wielu kilometrów swoimi Bmw ale po 200 tyś mam już jakieś doświadczenie w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że jest zajechane tylko podejrzewam. Próbuję pomóc. Myślałem że to Twoja pierwsza zmiana oleju i mógł byś tam zalany motodoktor. Ale widzę, że wiesz lepiej.

No i co, że było zawsze 10w40? To teraz zmieniając na 5wXX silnik powinien lepiej pracować. Drugi raz powiem że odradzam olej castrol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprobowal zalac cos klasy 5w50 lub 10w60. wazne zeby olej byl dobrej firmy. ja sparzylem sie na motorcraft xr synth fleet 5w30. myslalem ze oleje tej klasy lepkosciowej sie za bardzo nie roznia ale jak uslyszalem szklanke to zmienilem zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprobowal zalac cos klasy 5w50 lub 10w60. wazne zeby olej byl dobrej firmy. ja sparzylem sie na motorcraft xr synth fleet 5w30. myslalem ze oleje tej klasy lepkosciowej sie za bardzo nie roznia ale jak uslyszalem szklanke to zmienilem zdanie.

 

 

W 3.0D powinien być olej 0W40, dopuszczalnie jest 5W40. Ja do swojego leje cały czas Castrol EDGE sport 0W40, poprzedni właściciel lał Mobila 5W40 prze krótki okres.

Gęstość oleju nie można sobie do woli zmieniać, uzależniona jest od grubości kanalików olejowych w silniku. No i zimą może być ciężej.

 

Pamiętać trzeba tez o wymianie odmy, gwiżdżące turbo może być przez odmę albo od za gęstego oleju !!! Wiadomo, ze jak się rozgrzeje staje się rzadszy.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprobowal zalac cos klasy 5w50 lub 10w60. wazne zeby olej byl dobrej firmy. ja sparzylem sie na motorcraft xr synth fleet 5w30. myslalem ze oleje tej klasy lepkosciowej sie za bardzo nie roznia ale jak uslyszalem szklanke to zmienilem zdanie.

 

i co wlałeś w koncu?

 

Sam sie zastanawiam jaki wlać olej, na pewno nie zaleje Castrola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w60 nie jest gęstym olejem. Nie wiem czy spełnia normy bmw któryś z syntetycznych 10w60, ale jeśli tak to można śmiało lać o ile się robi wielkie trasy autem i olej tej specyfikacji będzie pracował w warunkach do jakich został stworzony. Bo nie jest dobre dla silnika z takim olejem miejskie gaszenie odpalanie auta cały czas na niedogrzanym motorze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sa klopoty, to mozna poeksperymentowac z bardziej "sportowymi" olejami. normalnie to wg zalecen producenta.

 

Ja zamowilem juz millersa 5w40, ponoc 100% syntetycznej bazy olejowej- malo ktora firma oferuje to w tej kasie. Na razie jeszcze czekam, dzis powinienem go juz miec. Na tym Motorcrafcie zrobilem ze 100-200 km, mam nadzieje ze szklanka ucichnie, bo jak nie to sie wkurze. Wczesniej lalem Valvo Synpower 5w40 i doslownie raz ja uslyszalem i to przez kilka sek a zrobilem tym autem 35 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, szklanki to 1-sza rzecz, ktore dostają po pupie na niewłasciwym oleju. w "d", to i turbo ma ciezsze zycie z uwagi na pogorszone smarowanie, zwlaszcza na zimnym silniku, bo jak wiadomo, turbo juz sie kreci w momencie odpalenia silnika.

 

Millers ma 100% bazy syntetycznej, ale 100% bazy ma tez Motul, niektore Valvo takze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Jak moze byc turbo i silnik zajechane jak jezdze od roku i nigdy nic mi sie nie zepsulo???nie wzielo ani grama oleju,i uwazasz ze mam zajechany silnik??mozliwe ze byl jezdzony od lat na 10w 40 i teraz przez zalanie po latach syntetyka tak sie dzieje,nie mam nic do stracenia,mam znajomego co jezdzi na 10w 40 i jest igla doslownie kolega boogi tez na takim jezdzi i nie nazeka....Zaraz chyba jade na wymiane na 10w 40.

 

-może napisz łaskawie co wreszcie wlałeś i jakie są tego efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak moze byc turbo i silnik zajechane jak jezdze od roku i nigdy nic mi sie nie zepsulo???nie wzielo ani grama oleju,i uwazasz ze mam zajechany silnik??mozliwe ze byl jezdzony od lat na 10w 40 i teraz przez zalanie po latach syntetyka tak sie dzieje,nie mam nic do stracenia,mam znajomego co jezdzi na 10w 40 i jest igla doslownie kolega boogi tez na takim jezdzi i nie nazeka....Zaraz chyba jade na wymiane na 10w 40.

 

-może napisz łaskawie co wreszcie wlałeś i jakie są tego efekty.

 

 

Wymienilem na 10w40 mobil silnik chodzi tak samo jak chodzil wczesniej.Zrobilem 3tys km bo bylem za granica .Oleju nic nie wziol....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boogi ile oleju bierze ci na tym 10w 40??

 

Nic nie dolewam przez 10tyś. km.

 

Szkoda by było zalewać ściekami silnik, skoro turbo, itp pracuje bdb.

jeżeli uważasz że olej półsyntetyczny 10w 40 to są ścieki to nie mamy o czym dyskutować,zresztą nie jest on gęsty tylko rzadki.Widać że nie miałeś z nim doczynienia.5wX i OwX jest baardzo rzadki.

Jeżdżę na tych wg. Ciebie ściekach od dawna i nie mam żadnych problemów ani z turbo ani z silnikiem- a to dlatego że ktoś przytomny już 6 lat temu wlał mu półsyntetyk.

 

Witam,

 

to mój pierwszy post na tym forum (mam zamiar z japońca przejść na "ropniaka" BMW), ale zostałem wywołany do tablicy...

pisanie, że olej typu 5Wx i 0Wx jest rzadki w porównaniu z 10Wx to jakbym słyszał Macierewicza mówiącego o (wyimaginowanym) zamachu.

Panowie, nikt z Was (na 100%) nie ważył 1 litra oleju żeby stwierdzić jaka jest jego gęstość (rzadki - gęsty). Wlewając olej do silnika jesteśmy w stanie tylko ocenić wzrokowo LEPKOŚĆ na podstawie szybkości z jaką wypływa z pojemnika. Nie mylcie tych pojęć.

 

Większość producentów na korkach od wlewu oleju podaje jakiej klasy powinien być olej i tego trzeba się trzymać. Nie wiem czy wiecie, ale oleje syntetyczne dla niektórych uszczelnień wargowych (tzw. simeringi) może być kaplicą (powoduje pęcznienie uszczelnień). Pamiętajcie!!! producent podczas projektowanie i podczas prób wybiera odpowiednią klasę oleju i dla tej klasy dobiera podzespoły silnika aby otrzymać jak największą niezawodność (czasami rekomenduje producenta). Wszystko o tym co pisałem można wyszperać w literaturze (naukowej) fachowej obcojęzycznej.

 

By the way: znam dwie osoby, które pracują w firmie, która dla przemysłu AGD robi obliczenia wytrzymałościowe części tak aby po skończeniu się gwarancji szlak je trafiał. Podejrzewam, że częściowo z producentami aut jest podobnie.

 

Pozdrawiam

Marek

 

PS. Do nie dawna również myliłem pojęcia gęstość - lepkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem czemu ma służyć ten wywód .Ja nie wspominałem o lepkości tylko o gęstości którą i owszem można określić na oko.Czy potrzebujesz ważyć litr wody destylowanej i litr soku pomidorowego żeby określić która ciecz ma większą gęstość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.