Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeśli przy dogrzanym silniku zatrzyma się visco to temperatura zacznie rosnąć szybko od razu czy raczej powoli? Mówię to o zatrzymaniu w czasie jazdy.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
raczej powoli ale systematycznie , najszybciej w korku czy też na postoju , w czasie jazdy zawsze powiew powietrza schłodzi trochę
BÓG MIŁOŚĆ WYGODA
Opublikowano
Równowaga termodynamiczna silnika m50 jest zupełnie inna niż m20,ten pierwszy na jałowym biegu się nie grzeje.W korku ruchomym (z częstymi podjazdami) i przy sporym wytężeniu dopiero potrzebne jest wydajne chłodzenie.M20 się grzał na jałowym.
Opublikowano

Pytam, bo dziś jechałem chwile w korku, potem dość wysoko kręciłem silnik. Kiedy zjeżdżałem na parking żeby zawrócić zauważyłem, że wskazówka wyleciała poza pion, zanim dojechałem do domu (< 500m) to było już 3/4 skali i dym spod maski. Okazało się, że visco jest zablokowane przez obudowę wiatraka, i rozszczelnił się kruciec, który miałem już klejony. Wydaje mi się, że obudowa pękła przy wjeździ na parking, bo przybrałem trochę krawężnika, zdziwiło mnie, że auto w momencie zaczęło łapać temperaturę.

 

Naprawiłem obudowę (a raczej wywaliłem jej kawałek), zakleiłem nieszczelność i zostawiłem do wyschnięcia. Wieczorem po chwilowej przejażdżce temp. znowu poza pionem, pomogło uzupełnienie płynów i odpowietrzenie. Przed tym wyglądało jakby nie otwierał się termostat. Chyba przez zbyt niski poziom płynu. Pojeździłem trochę, trochę auto postało na jałowym i temp. w pionie, ale visco się w ogóle nie załączało, mogłem je bez problemu zatrzymać palcem i nie słyszałem wichury. Możliwe, że padło przez to zatrzymanie? W sumie to tak proste urządzenie, że chyba nawet ja nie powinienem go zepsuć :D

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Unieruchomiony wiatrak powoduje dość gwałtowny wzrost ciśnienia i temperatury wiskozy silikonowej,sam widziałem jak wtedy wyłazi przez simmerring na osi sprzęgła.Uzupełnij silikon i przy okazji wyczyść popychacz bimetal-sprzęgło.

 

A który króciec się rozleciał? Jeśli od chłodnicy,to wklej w niego cienkościenną stalową rurę fi30 (32?),za 3 zł w Castoramie,w dziale wod-kan łazienkowy i kuchenny.Tylko pamiętaj,że tam jest momentami 106-108 st. C,zwykły epoksyd działa do 100-110st,trzeba zastosować specjalny,do 170st lub więcej.

Opublikowano

Od chłodnicy. Mam tam rurkę, ale je też pęknięcie pionowe i je miałem sklejone klejem dwiskładnikowym.

 

O jakim sylikonie mówisz? I jak go uzupełnić? Sprzęgło viskotyczne znam raczej z teorii niż z praktyki :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Wymień visco na nowe bo regeneracja nie zawsze działa i często visco się nie załącza wtedy kiedy trzeba. A jeśli masz jakieś nieszczelności w układzie to nie klej klejem bo to się źle skończy. Takie druciarstwo często kończy się remoncikiem częściowym silnika.
Opublikowano (edytowane)
Ja miałem nieszczelność na krućcu od termostatu. Kupiłem więc nowy Febi i przy dokręcaniu pękł (moja wina bo wymieniłem tylko uszczelkę od kanału do chłodnicy, a od termostatu nie). Sprwdziłem więc stary kruciec i znalazłem pęknięcie przy otworze na śrubę. Pogłębiłem pęknięte miejsce ostrym narzędziem i zasmarowałem gumą reinza, 6tyś km juz tak zrobiłem (trasy, korki w upałach) i trzyma :norty: Edytowane przez marbie
Opublikowano

O jakim sylikonie mówisz? I jak go uzupełnić? Sprzęgło viskotyczne znam raczej z teorii niż z praktyki :)

 

Olej silikonowy o lepkości np 3000. Ale dolanie powoduje jego pracę cały czas, a w tym aucie układ chłodzenia jest taki wydajny, że szkoda chłodzić non stop. Lepiej kupić nowe visco.

Visco zregenerowane dobre jest do M40 albo M20 :D

Opublikowano
Jak będę miał czas i chęci to wleci chłodnica od M50 i nowe visco, ale na razie nie ma problemów :)

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
W dziale "Zrób to sam" znlazłem tutorial jak zregenerować, ale wymiana Visco jest 50zł droższa od samodzielnej regeneracji... Regenerował będę jak za 50lat części do e34 nie będą już dostępne ;D

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.