Skocz do zawartości

E36 318i m40 Prędkość maksymnalna 140km/h


jarominolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam taki problem.Jest on właściwie od momentu kiedy kupiłem auto w 2007 r.

BMW E36 318i Benzyna i LPG II gen.

Prędkość maksymalna jaką auto mogło osiągnąć na benzynie i LPG wynosiła 160km/h

tyle,że na benzynie po prostu przestawał przyspieszać i jechał jednostajnie 160km/h

na LPG był wystrzał i wiecej nie pojechał jak 160km/h.

Po pewnym czasie,z tego co pamiętam po zmianie rozrządu prędkość maksymalna spadła do 140km/h i na benzynie i na LPG(wystrzał)

Kilka dni temu jechałem autostradą ledwo ponad 120km/h był jeden wystrzał,za chwile drugi i auto stanęło.

Mechanik naprawił go w 1 dzień i powiedział,że jakieś tam urządzenie się zablokowało po wystrzale,niestety nie wiem co to

,bo mój tato odbierał auto.

Po naprawie ,na gazie jechałem znów 140km/h,nie bylo wystrzału,więc nie było w sumie źle,ale na benzynie 120-130km/h i wiecej nie pojedzie.

Tutaj moje pytania:

-co się zablokowało po wystrzale,że auto się zatrzymało?(gdy odpalałem na niskich obrotach nie łapał,po ponownej próbie odpalenia jak mocniej depłem na pedał gazu to na chwile wszedł na 3000-4000 obrotów i znów gasł)

-co powoduje,że auto jest takie słabe i ma takie ograniczenia mocy?(bo teraz maksymalnie 4000 obrotów i silnik jakby tracił całą moc).

Zmieniłem SONDE LAMBDA kilka dni temu jakby trochę auto zrobiło się żywsze,

-co może lub jest przyczyną tego,że auto jedzie maksymalnie 140km/h??

Starałem się to w miare logicznie nakreślić:)

Dzięki i czekam na odpowiedzi lub podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wystrzału mógł paść przepływomierz lub krokowiec sprawdź go lub podmień od kogoś sprawdź także czy nie łapie lewego powietrza skoro gaśnie gumę od filtra do przepustnicy oraz odmę i pozostałe wężyki ciśnieńiowe.Jeszcze pytanie jaki stan masz filtrów od gazu i benzyny.Możliwe,że świece do wymiany.Najlepiej podepnij pod kompa może wtryski leją i strzela w dolot.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sory, ale ja nierozumiem ludzi, ktrórym strzelania na gazie nie przeszkadza. Przecież jak by mia gaz strzelił, to ja bym już nie używał gazu to puki nie naprawię usterkę. A Ty kolego to widze ze do bólu, aż urwa cośnie pieprsznie bardziej.

Żeby to zrobić po ludzku i porządnie to sugeruje odpięcie gazu, doprowadzenie by na benzynie śmigał jak nalezy (przepływka na pewno do wyrzucenia) i dopiero zabawa z gazem. O rzeczach typu świece, kopułka, palec przewody i brak lewego powitrza nie wspominam, żę to musi być na 1000procent sprawne

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przepływomierz, świece, kopułka, przewody zapłonowe są ok, to też podejrzewam wydarty wałek rozrządu i hydraulike silnika.

A czy to na gazie czy na banzynie czy słychac harakterystycznego klekottania silnka, takiego trykania, jeśli tak to może być już wydarty wałek rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Silnik krokowy był zmieniany,jeśli chodzi o przepływomierz to jak go odepnę to zaczyna silnik całkowicie nierównomiernie chodzić.

Gumy i wężyki sprawdzałem,na moje nie są w złym stanie.

nie wiem jak stan filtrów gazu i paliwa.Sprawdzę to.

Byłem ostatnio u Gazownika wyregulować gaz,ale mówił,że sonda nie działa wiec nic nie może zrobić.

Sonda została zmieniona więc znów pojadę do niego.

Świece wymienione.Mogę na kompie sprawdzić wtryski??

Gdyby auto było w moich rękach na co dzień na pewno tej usterki już by nie było,ale mieszkam w Irlandii i tylko 2 razy w roku mam okazje pogrzebać w aucie:),którym zresztą jeździ tato cały sezon.

W/w sytuacja na autostradzie przytrafiła się nam obojgu,uproszczając wszystko napisałem,że ja jechałem:)

Wałek rozrządu?? też tak myślałem,najbardziej Mi pasuje,jednak klekotania nie ma silnik chodzi O.K., po zmianie sondy ładnie się buja,z dnia na dzień Mnie zadziwia...:)

Instalacja gazowa jest elegancka,bo bardzo mało Mi pali w trasie 11-12 i przełącza na gaz dopiero przy rozgrzanym silniku,co powoduje mniejsze zużycie silnika jednak odczuć można Ja bym to nazwał swoim językiem ,,spadek kompresji,, silnika tzn jest moc a nagle gdzieś ulatuje,jednak nie tam gdzie trzeba...

Mam układ wydechowy w kiepskim stanie czy to też może mieć wpływ?

Jak sprawdzić przepływomierz??

przez krystian » 23 Cze 2012 19:05

jak coś to mam taki przepływomierz na zbyciu

Jaka cena??:)

Czy nieszczelny uklad wydechowy też może powodować spadek mocy??

No i jeszcze kopułka i palec jaki wpływ mogą mieć na nierównomierne obroty??czy warto kupić nowe??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M40 nie ma czujnika położenia wałka, i raczej nie przjdzie w tryb awaryjny po odłącznieu przepływki. Dopiero nowsze modele M43/44 mają takie cuda.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, miałem kiedyś E36 318i m40 - bardzo fajny silnik.

Niestety pijany kierowca zniszczył mi auto :(

Masz szczęście że posiadasz 318i M40 ponieważ naprawa silnika jest tania, a po naprawie tego silnika będziesz bardzo miło zaskoczony jego osiągami.

Na początek nie używaj LPG, inaczej zniszczysz osprzęt silnika. Po naprawie dobrze by było założyć sekwencję, starsza generacja LPG narazi Cię na niepotrzebne koszta.

W głowicy silnika musisz wymienić wałek rozrządu ( to główna przyczyna słabych osiągów ), dźwigienki oraz popychacze hydrauliczne, uszczelniacze zaworowe plus polerka gniazd zaworowych i zaworów, trzeba też pamiętać o oczyszczeniu/udrożnieniu magistrali olejowej która smaruje wałek rozrządu.

Twoje autko nie osiąga max prędkości ponieważ ma mocno wytarty wałek rozrządu, oraz dzwigienki itp, - trzeba zrobić remont głowicy i w żadnym wypadku nie stosować oleju mineralnego.

Nad wałkiem rozrządu jest magistrala olejowa w której są bardzo małe otworki, są zbyt małe dla gęstego oleju mineralnego - głownie zimą nie ma smarowania wałka rozrządu do momentu aż silnik złapie plusową temperaturę. To podstawa eksploatowania M40 zimą! Mało który mechanik o tym wie i w 99% zaprzeczy.

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.