Skocz do zawartości

e46, 318i 143KM 2004 stuki w silniku


respol

Rekomendowane odpowiedzi

Chrobotanie zaraz po odpaleniu silnika może powodować chwilowy brak oleju którego powodem może być nie trzymający zawór powrotny w podstawie filtra oleju. Można to sprawdzić wykręcając filtr oleju po dłuższym postoju np. po nocy tylko najlepiej nie raz a kilkukrotnie. Jeśli po odkręceniu dekla i wyjęciu filtra nie będzie oleju to mamy winowajce.

Jeśli uszkodzone byłyby vanosy to odczuwalny mógłby być także spadek mocy, drgania na biegu jałowym. Piszę to z własnego doświadczenia. Jeździłem na valvo i na motulu ale na chrobotanie to nie pomagało.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś mi może doradzić co u mnie może być spieprzone? W tamtym roku w listopadzie zmieniałem olej. Głupi byłem i posłuchałem mojego ojca żeby wlać mu Castrola 5w30. Co się okazało, po 2tys km zaczęły się wydobywać dziwne rzężenia. Najpierw przy ruszaniu ze sprzęgła i lekkim dodaniu gazu. A później przy spadających obrotach z 3 tys i w okolicach 2,5tys było takie samo rzężenie przez 1 sek jak przy ruszaniu. Wymieniłem później olej na Motula 5w30, problem znikł przy spadających obrotach, lecz przy ruszaniu pozostał problem. Jeżeli dodam więcej gazu i ruszę ze sprzęgła, to jest w porządku, gorzej jeśli ruszę z samego sprzęgła, na przykład pod górkę, wtedy silnik dostaje obciążenia i chrobocze coś przy niskich obrotach. Wymieniłem napinacz łańcucha na oryginalny z ASO, lecz nic nie pomogło. Czy w tej sytuacji pozostaje mi do zrobienia rozrząd? Bo wydaje mi sie, jakby to łańcuch tarł o obudowę i był luźny.. wiem, zabiłem ten silnik tym zasranym olejem, a tak mnie przestrzegali przed Castrolem :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze mogłeś niestety trafić na podróbkę castrola i nie wiadomo tak naprawde co wlałes do silnika, współczuje :cry2:

tyle dobrego ze w porę zmieniłeś na coś pewniejszego

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raiven oryginalnym Castrolem byś nie załatwił silnika, BMW standardowo lało Castrola do tych silników(choć wiadomo, że nie jest to olej najwyższych lotów). Chyba że zalałeś podróbe to już inna sprawa.. Ja przesiadłem się z Castrola 5w30 na Motula X-clean 5w30 i mogę polecić, na Castrolu miałem co jakiś czas ten chrobot przy odpalaniu, na Motulu bardzo rzadko to występuje.

Również zauważam, że np gdy dam zbyt mało gazu przy ruszaniu to faktycznie słychać ten "chrobot" jak silnik jest przyduszony. Poza tym u mnie silnik pracuje bardzo cicho (188tkm-pewne). Napinacz mam wymieniony profilaktycznie.

 

Chrobotanie zaraz po odpaleniu silnika może powodować chwilowy brak oleju którego powodem może być nie trzymający zawór powrotny w podstawie filtra oleju. Można to sprawdzić wykręcając filtr oleju po dłuższym postoju np. po nocy tylko najlepiej nie raz a kilkukrotnie. Jeśli po odkręceniu dekla i wyjęciu filtra nie będzie oleju to mamy winowajce.

 

Krzycho- ciekawe to co piszesz, jutro sprawdzę u siebie bo akurat tak wyszło, że auto stoi nieodpalane ponad tydzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raiven oryginalnym Castrolem byś nie załatwił silnika, BMW standardowo lało Castrola do tych silników(choć wiadomo, że nie jest to olej najwyższych lotów). Chyba że zalałeś podróbe to już inna sprawa.. Ja przesiadłem się z Castrola 5w30 na Motula X-clean 5w30 i mogę polecić, na Castrolu miałem co jakiś czas ten chrobot przy odpalaniu, na Motulu bardzo rzadko to występuje.

Również zauważam, że np gdy dam zbyt mało gazu przy ruszaniu to faktycznie słychać ten "chrobot" jak silnik jest przyduszony. Poza tym u mnie silnik pracuje bardzo cicho (188tkm-pewne). Napinacz mam wymieniony profilaktycznie.

 

Chrobotanie zaraz po odpaleniu silnika może powodować chwilowy brak oleju którego powodem może być nie trzymający zawór powrotny w podstawie filtra oleju. Można to sprawdzić wykręcając filtr oleju po dłuższym postoju np. po nocy tylko najlepiej nie raz a kilkukrotnie. Jeśli po odkręceniu dekla i wyjęciu filtra nie będzie oleju to mamy winowajce.

 

Krzycho- ciekawe to co piszesz, jutro sprawdzę u siebie bo akurat tak wyszło, że auto stoi nieodpalane ponad tydzień

Domyślam się, że to nie był oryginalny olej, tylko lany gdzieś pod stodołą na wsi. Tylko moje pytanie było inne - co robić w tej sytuacji? Prócz tego, że rzęzi przy ruszaniu i trochę głośniej pracuje na wolnych obrotach, to wszystko jest w porządku. W tygodniu przychodzi mi kabel pod INPĘ, to będę mógł rzucić szerzej okiem czy są jakieś błędy, ale wątpię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w srode zmieniam olej z (podobno, bo auto kupilem tydzien temu) Total 5W40 na Millers 5W40, jaki filtr oleju polecacie ? zalezy mi na wysokiej jakości (ale tez w rozsadnej cenie)..

 

co do chrobotania... mechanikiem nie jestem ale ten sekundowy "warkot" i "tłuczenie" wystepuje tylko w momencie chwilowego wchodzenia silnika na minimalnie wieksze obroty tuż po przekreceniu kluczyka.. w momencie spadku obrotow silnik cichnie.. cala operacja trwa około... 1-1,5 sekundy.

 

co do kontrolki oleju w "momencie" odpalania wyglada nastepujaco:

 

1. przekrecenie kluczyka

2. 2 sekundy odczekania az zgasnie wiekszosc kontrolek

3. odpalenie

4. kontrolka od zapłonu gasnie w okolicach 1-2 sekundy

 

pisze to, poniewaz spotkalem sie z opiniami nt. niegasnacej odrazu kontrolki oleju i skierowaniu problematyki na własnie filtr oleju.

 

co sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

po pierwsze, to co koledzy piszą, że im chrobocze przy ciągłej pracy silnika tzn nie po odpaleniu tylko przy wchodzeniu czy schodzeniu z obrotów to zupełnie inna usterka, tutaj może być wiele rzeczy, rozrząd, silnik valvetronica, również vanosy.

A co do kolegi Anidux to skoro to chrobotanie jest tylko po odpaleniu, to obstawiam ponownie vanosy. Zmień olej, a filtr oleju polecam bosh, mann, cena około 25pln więc nie warto kupować nic tańszego. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z vanosami jest coś nie tak to na inpie może wyjść błąd któregoś z czujników wałków rozrządu... także z doświadczenia.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Co do stukania w silniku przy ruszaniu lub gdy schodzi z obrotów to może równie dobrze być obrócona panewka. Jeżeli po porządnym rozgrzaniu silnika zaczyna głośniej chodzić i traci troche mocy to też panewka. :evil: :evil: :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.