Skocz do zawartości

E61 xdrive dystanse kol


Tomek2791

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

pewnie, ze nie zrobia krzywdy, tylko załóż oryginalne duże felgi z E60 tylnionapędowej do XD z zupełnie innym ET

to nawet bez dystansów przód będzie odstawał jak w traktorze o 1,5-2cm poza błotnik i będzie tarło o np przód nadkola

 

a z tyłu jak masz w miarę nisko auto to będzie tarło o rant błotnika i przycinało opone na każdej nierówności

 

bo chyba nikt nie wsadza 17" felg jeżeli już sie doktoryzujemy na milimetry

i mówimy o wyglądzie??

 

Zresztą jak jest tak cudownie to zakładać wszyscy i potem proszę o opinie z autopsji

a nie na bazie fotek i gdybania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, ze nie zrobia krzywdy, tylko załóż oryginalne duże felgi z E60 tylnionapędowej do XD z zupełnie innym ET

to nawet bez dystansów przód będzie odstawał jak w traktorze o 1,5-2cm poza błotnik i będzie tarło o np przód nadkola

 

a z tyłu jak masz w miarę nisko auto to będzie tarło o rant błotnika i przycinało opone na każdej nierówności

 

bo chyba nikt nie wsadza 17" felg jeżeli już sie doktoryzujemy na milimetry

i mówimy o wyglądzie??

 

Zresztą jak jest tak cudownie to zakładać wszyscy i potem proszę o opinie z autopsji

a nie na bazie fotek i gdybania

 

Rozumiem ze dla Ciebie niżej 19" To nie felga tylko koło od wozka :duh: Najlepiej rzucić auto na glebę, założyć felgi nie od tego modelu i opowiadać jak to wszystko obciera. Wskazany umiar jak we wszystkim i nie będzie problemów. A wątek dotyczy wpływu dystansow - poszerzenia rozstawu kol na jednej osi na naped xdrive więc jeżeli masz jakaś wiedzę na w/w temat chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, ze nie zrobia krzywdy, tylko załóż oryginalne duże felgi z E60 tylnionapędowej do XD z zupełnie innym ET

to nawet bez dystansów przód będzie odstawał jak w traktorze o 1,5-2cm poza błotnik i będzie tarło o np przód nadkola

 

a z tyłu jak masz w miarę nisko auto to będzie tarło o rant błotnika i przycinało opone na każdej nierówności

 

bo chyba nikt nie wsadza 17" felg jeżeli już sie doktoryzujemy na milimetry

i mówimy o wyglądzie??

 

Zresztą jak jest tak cudownie to zakładać wszyscy i potem proszę o opinie z autopsji

a nie na bazie fotek i gdybania

 

Rozumiem ze dla Ciebie niżej 19" To nie felga tylko koło od wozka :duh: Najlepiej rzucić auto na glebę, założyć felgi nie od tego modelu i opowiadać jak to wszystko obciera. Wskazany umiar jak we wszystkim i nie będzie problemów. A wątek dotyczy wpływu dystansow - poszerzenia rozstawu kol na jednej osi na naped xdrive więc jeżeli masz jakaś wiedzę na w/w temat chętnie poczytam.

 

Heheheh ale kiedy ja właśnie tylko za fabrycznymi rozwiązaniami jestem...

Zawieszenie FABRYCZNE odrobine niższe m-technik ale w takie fabrycznie auto wyposażono.

Felgi fabryczne 18" i takie dają max do xd. Zamarzyły mi się FABRYCZNE koła od E60/E61 tylko 19",

po tym jak już wydałem prawie 10tys na koła okazało się, że do xD jest zupełnie inne ET i tak dalej..

 

Więc stąd moja cała przygoda i doświadczenia.

 

Odnośnie dystansów jest podobnie. Odsuwasz felgę od piasty podobnie jak byś miał inne ET.

 

Z tyłu do fabrycznych alu 18" et43 masz zapasu około 10-15mmmm zeby jeszcze nie było problemów, tam jest wąska granica,

zupełnie inaczej niż e E61 bez xD. Także wszystko tez zależy jaką felgę zakładasz, jaką szeroką i jaka opona.

 

Z przodu masz około 6-8mm i to jest max granica, żeby felga ładnie wyglądała na granicy z błotnikiem,

bo 10mm i ponad to koło zaczyna wystawać całe poza błotnik i wygląda już słabo, jakby coś było drutowane :)

 

Znajomy mechanik w aso przekazał mi, że fabrycznie stosowane do xD były wyłącznie koła o równej szerokości oraz ET,

i zupełnie różne od wersji bez xD. I dopiero w modelu następnym F10 xD jest poprawione o ten bajer, że stosuje

się normalnie takie same felgi dla każdej wersji oraz oczywiście jakże piękne szersze kapcie na tył z felgami.

To samo również jest ET dla każdej wersji.

 

Jednak u nas (E60/61) felgi mają zupełnie inne ET wiec jak ktoś założy z innego modelu 18-19 z ET 18-20,

to jeżeli nie ma nie wiadomo jak wysoko auta postawionego, efekt jest taki, że z przodu może mu koło trzeć o przednią

część nadkola, ewentualnie uszkodzić zbiorniczek spryskiwaczy/pompki itp, a z tyłu będzie przycinał oponę o rant błotnika

w części przedniej oraz na nierównościach ocierał o nadkole i rant błotnika od góry. Dodatkowo o ile koła

z tyłu będą pięknie wysunięte (tylko obcierające) to z przodu koła będą wysunięte o prawie 2cm ponad

błotniki i będzie to wyglądało tragicznie, nie mówiąc jak będzie miał schlapane boki samochodu

i wypiaskowane z czasem.

 

Co do dystansów, nie mam żadnych doświadczeń w BMW, mialem raz w zyciu na chwile bo takie auto kupiłem,

ale były tylko jakies niepotrzebne problemy i do niczego mi to nie bylo potrzebne, przy montazu

trzeba pilnowac zeby byly idealnie doczyszczone z kazdej strony gdyż nieidealnie płaskie zamocowanie

powoduje dodatkowe powody do tzw. BICIA koła itp.

 

Jeżeli ten powód się wyeliminuje to raczej bez problemu. Tylko pamiętać, żeby nie przesadzić

bo będzie wspomniane obcieranie itp itd. Natomiast wspomniałem o większych kołach 18-19

bo mniejsze felgi w E60/E61 specjalnie się nie prezentują na tym aucie, 16-17 troche małe

felgi jak na ten model, prędzej na zimę i balon jest spory więc nie sądziłem, że ktoś będzie

kombinował z dystansem odnośnie minimalnego poprawienia wyglądu przy małej feldze która

sama w sobie ten wygląd troszkę psuje :)

 

Co do xD nie mam wiedzy czy inne opony z tylu to tylko brak produkcji ze strony BMW

czy brak mozliwosci stosowania ze wzgledu na napęd. W przypadku quattro (audi) czy innych stałych (lancer evo, subaru impreza itp)

napędów rzeczywiście nalezy stosowac takie same koła, ale xD jest inne wiec tu nie mam pojecia :)

W Lancerze czy Quattro można po prostu zabić napęd dość szybko.

 

powodzenia i napiszcie jakie efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód 225/50/17tył 245/40/17 napęd XI nie ma najmniejszego problemu z napędem

 

Jaki miałeś model felgi? Felgi mieszane czy takie same?

 

felgi oryginał przód taki sam jak tył , kurcze nie wiem jaki to jest model ale widziałem wcześniej zdjecie jakiegoś kolegi fotka z jakiejs stronki i katalogu

 

http://www.bramanautoparts.com/prod/BMW-Star-Spoke-138-Wheel_1384.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się rozpisales :D to teraz ja :P

Mam fabrycznie felgi 17" na 7,5" ET 43 i opony 225/50 na obu osiach. Felgi z przodu wyglądają OK ale tył jest schowany i chciałem to poprawić. Felgi pozostawie w rozmiarze 17" choć może psują wygląd ale komfort jest dla mnie najważniejszy. Ten komplet który mam teraz pozostawie na zimę a na lato kupię oryginalne 17" z ET 43 tylko o szerokości 8" i opony 245/45/17. Na tylnej osi zamontowalem dystanse firmy H&R po 10 mm na koło. Po przejściu na felgi o szerokości 8" tył odsunie się o kolejne 6mm czyli razem z dystansem o 16 mm na kolo i jest to idealny kompromis pomiędzy wyglądem a brakiem kłopotów z ocieraniem.

Przód pozostanie bez dystansow a dzięki feldze 8" rownież poszerzy się o 6 mm na koło i będzie idealnie.

Można rozważyć felgi z fabrycznych ET w rozmiarze 18" na 8" szerokie i rownież powyższe założenia bedą miały zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w takiej sytuacji to masz pełny luzik :) i duży zapas miejsca,

przy 17" i 7.5" to naprawdę koła z tyłu mogą być mocno schowane :):)

 

Ja mam teraz felgi 8,5" 19" z ET37 :):)

i kapeć

245/40/R19 więc jak się domyślasz auto wygląda o niebo lepiej

ale tył i tak by się przydało jeszcze o 15mm poszerzyć,

chociaż już raczej nie będę kombinował bo ja mam niewiele miejsca

w stosunku do Ciebie :) Ale jest profi i nie ma mowy o obcieraniu

oczywiście.

 

ps rozważ koła 18" do xD są takie fajne m-pakietowe podwójne ramiona,

na koła te spokojnie założysz profil 40, chyba nawet 45 jak w 17,

zachowasz komfort a dostaniesz szersze koła i będą ładniej wyglądały

bo felgi tez będą większe - uwierz mi nie stracisz na komforcie.

 

Ja założyłem 19 tylko dlatego, że dowiedziałem się, że można zastosować profil 40 na którym nawet

w 19" jest całkiem wygodnie w E61, poniżej, np profil 35 już jest słabo u nas na drogach i też

bym został na 18 wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tył wyglada delikatnie mówiąc paskudnie.

8,5" na 19" przy ET 37 to musi konkretnie wyglądać :D

Zastanowie się nad 18" ale zostały mi opony z poprzedniego auta 245/45/17 w stanie idealnym i to trochę determinuje mój wybór ale.......

Który model felgi 18" masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, kapciuchy wystawisz zawsze na allegro i się sprzedadzą jak dobre :):)

 

http://www.bmautosport.co.uk/showroom/images/id%203213%20(5).JPG

 

To jest wzór 135, była wersja dedykowana właśnie do xD z Et 43 i wygladaja naprawde ładnie

na aucie i jest bardzo wygodnie jak mówiłem. Ja mam takie na zime :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

pytanie czy ktoś z użytkowników ma w swoim 530x drive felgi w takim rozmiarze :

- przód 8j x 19" ET 37

- tył 9j x 19" ET 39

 

Czy zmieszczą się ni nie będzie nic ocierać ?

BMW E60 530xd :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dzięki za odpowiedź, mam jeszcze pytanie czy ktoś posiada fotki E60 (może xdrive) z felgami Styling M 193 - 18 cali i Styling M 225 - 19 cali, wiem że z E9x ale jest szansa że mogą pasować a podobają mi się ale fajnie by było zobaczyć je na aucie a nie mam możliwości przymiarki.
BMW E60 530xd :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam styling M225 właśnie na swojej tylko wszystkie musiałem założyć równe 8" bo tył by ocierał i nie ma szans, teraz jedynie przód przy mega dużej chopie na prędkości minimalnie dotknie

 

ale nie wygladaja jakos mega kozacko, tak w miare spoko po prostu :)

 

 

kupiłem najpierw styling 172 ale nie było szans, zeby pasowały, przód wystawał o prawie 2cm poza błotniki i ociierał przy skręcaniu o przednie nadkola a tył ocierał o ranty :(

pięknie wyglądały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odświeżę temat...

Zmieniam koła w mojej e61 lci Xdrive i nie mogę znaleźć niczego ciekawego w rozmiarze et/is 43

Czy są jakieś widełki z tym et? Czy felgi o et34 lub et47 będą pasowały?

Czy ktoś z forumowiczów ma w swojej Xd założone (bez dystansów) coś innego jak et43?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

odswieze z podobnym pytaniem

530xd sedan

felg od e46, e39 jest kupa.

Np znalazlem 18tki 8cale ET38

Ja jezdzilem 2 zimy na et20 18tki (nieswiadomosc) - i nie mialem problemow...

Jaki jest zakres ET dla 8calowej felgi do e60 xd?

Pozdrawia,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 8 cali można startować spokojnie od ET30 aż do 60 !! (tyle że takich felg nie ma z takim wysokim ET ;) a tak serio to wiecej niż ET43 to nie ma sensu. Dla zainteresowanych powiem że na standardowym zawieszniu 8" i ET20 też będzie jeździć, tak jak u Ciebie to było Przemku. Ja sam teraz z tyłu mam R19 > 10" i ET45 co wysunięte jest identycznie jak R18 > 8" i ET20 ;) Nic nie obciera a gleba delikatna jest ;) Wczesniej miałem 8,5" i ET 18 << TRZE ! :mad2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wieksze ET tym kolo bardziej w bude cofniete jezeli sie nie myle... o ile przod na et20 moglby sie z centa schowac dla porzadku to tyl jak dla mnie moznaby nawet dystansem rozszerzyc ...

co udziskom trze? przod (zewn krawedz opony o blotnik?) na tyle chy ba tego problemu nie ma?

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im wieksze ET tym kolo bardziej w bude cofniete jezeli sie nie myle...

 

Nie mylisz się.

 

o ile przod na et20 moglby sie z centa schowac dla porzadku to tyl jak dla mnie moznaby nawet dystansem rozszerzyc ...

 

Ostatnio pakowaliśmy do E61 XD 17" 8cali i ET35. Wyglądało dość ładnie :) Felga Dezenta, niestety zdjęcia nie mam.

 

co udziskom trze? przod (zewn krawedz opony o blotnik?) na tyle chy ba tego problemu nie ma?

 

Na R18 8,5cala i ET18 przycierał mi właśnie tył na dużych hopach. Z przodem nie miałem problemów. Teraz mam -35mm i na bank byłby problem tu i tu. Felgi sprzedałem po miesięcu takiego jeżdzenia (ale z 5k km pękło bo jeździłem naprawde sporo). A jak już komuś będzie minimalnie obcierać.... to zawsze można rant zrolować ;) U siebie obawiałem się tego że bede musiał zarolować (nie jestem zwolennikiem takich rzeczy) ale oponka 285 weszła idealnie ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslisz o dedykowanych 8calic+245 opony et43 na przod a tyl 9cali chyba et55(jakie bmw przewiduje) i opony 275 na tyl?- taki mieszany set bmw przewiduje tez...roznica w obwodach 2mm wg netu(245 vs 275)

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszane ogumienie ? ;) dlaczego nie :) Z tym że ten styling ( jest tylko jeden.... już nie pamiętam jaki nr) jak dla mnie wygląda kiepsko i ma wysokie ET zarówno z przodu jak i z tyłu. Wiec koła są mocno schowane do środka.

 

 

 

taki mieszany set bmw przewiduje tez...roznica w obwodach 2mm wg netu(245 vs 275)

Kalkulator a to co jest w rzeczywistości to dwie różne rzeczy ;) np opona 245 może mieć szerokość 250mm u jednego producenta jak i zarówno 238mm u drugiego ;) Co za tym idzie... rożne wysokości... i różne obwody toczenia. Przed montażem mieszanego ogumienia warto sprawdzić jak producent buduje swoje opony i jakie wymiary zachowuje ;)

 

 

 

Tutaj masz więcej : viewtopic.php?f=87&t=265101&start=45

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.