Skocz do zawartości

lezo

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530xD LCI M-Pakiet
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia lezo

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. juz powinna byc bo zawsze jest w drugim połroczu roku poprzedniego ale nie widzialem nigdzie, raczej kolega może ma nówke auto i juz jest taka mapa?
  2. proszę o seeda koledzy, cały pakiet z torrentów pobieram z radarami ale nic nie idzie, zero transferu albo jakieś aktualne linki? POZDRO
  3. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    ja mam styling M225 właśnie na swojej tylko wszystkie musiałem założyć równe 8" bo tył by ocierał i nie ma szans, teraz jedynie przód przy mega dużej chopie na prędkości minimalnie dotknie ale nie wygladaja jakos mega kozacko, tak w miare spoko po prostu :) kupiłem najpierw styling 172 ale nie było szans, zeby pasowały, przód wystawał o prawie 2cm poza błotniki i ociierał przy skręcaniu o przednie nadkola a tył ocierał o ranty :( pięknie wyglądały
  4. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    Wiesz, kapciuchy wystawisz zawsze na allegro i się sprzedadzą jak dobre :):) http://www.bmautosport.co.uk/showroom/images/id%203213%20(5).JPG To jest wzór 135, była wersja dedykowana właśnie do xD z Et 43 i wygladaja naprawde ładnie na aucie i jest bardzo wygodnie jak mówiłem. Ja mam takie na zime :):)
  5. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    No to w takiej sytuacji to masz pełny luzik :) i duży zapas miejsca, przy 17" i 7.5" to naprawdę koła z tyłu mogą być mocno schowane :):) Ja mam teraz felgi 8,5" 19" z ET37 :):) i kapeć 245/40/R19 więc jak się domyślasz auto wygląda o niebo lepiej ale tył i tak by się przydało jeszcze o 15mm poszerzyć, chociaż już raczej nie będę kombinował bo ja mam niewiele miejsca w stosunku do Ciebie :) Ale jest profi i nie ma mowy o obcieraniu oczywiście. ps rozważ koła 18" do xD są takie fajne m-pakietowe podwójne ramiona, na koła te spokojnie założysz profil 40, chyba nawet 45 jak w 17, zachowasz komfort a dostaniesz szersze koła i będą ładniej wyglądały bo felgi tez będą większe - uwierz mi nie stracisz na komforcie. Ja założyłem 19 tylko dlatego, że dowiedziałem się, że można zastosować profil 40 na którym nawet w 19" jest całkiem wygodnie w E61, poniżej, np profil 35 już jest słabo u nas na drogach i też bym został na 18 wtedy.
  6. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    Rozumiem ze dla Ciebie niżej 19" To nie felga tylko koło od wozka :duh: Najlepiej rzucić auto na glebę, założyć felgi nie od tego modelu i opowiadać jak to wszystko obciera. Wskazany umiar jak we wszystkim i nie będzie problemów. A wątek dotyczy wpływu dystansow - poszerzenia rozstawu kol na jednej osi na naped xdrive więc jeżeli masz jakaś wiedzę na w/w temat chętnie poczytam. Heheheh ale kiedy ja właśnie tylko za fabrycznymi rozwiązaniami jestem... Zawieszenie FABRYCZNE odrobine niższe m-technik ale w takie fabrycznie auto wyposażono. Felgi fabryczne 18" i takie dają max do xd. Zamarzyły mi się FABRYCZNE koła od E60/E61 tylko 19", po tym jak już wydałem prawie 10tys na koła okazało się, że do xD jest zupełnie inne ET i tak dalej.. Więc stąd moja cała przygoda i doświadczenia. Odnośnie dystansów jest podobnie. Odsuwasz felgę od piasty podobnie jak byś miał inne ET. Z tyłu do fabrycznych alu 18" et43 masz zapasu około 10-15mmmm zeby jeszcze nie było problemów, tam jest wąska granica, zupełnie inaczej niż e E61 bez xD. Także wszystko tez zależy jaką felgę zakładasz, jaką szeroką i jaka opona. Z przodu masz około 6-8mm i to jest max granica, żeby felga ładnie wyglądała na granicy z błotnikiem, bo 10mm i ponad to koło zaczyna wystawać całe poza błotnik i wygląda już słabo, jakby coś było drutowane :) Znajomy mechanik w aso przekazał mi, że fabrycznie stosowane do xD były wyłącznie koła o równej szerokości oraz ET, i zupełnie różne od wersji bez xD. I dopiero w modelu następnym F10 xD jest poprawione o ten bajer, że stosuje się normalnie takie same felgi dla każdej wersji oraz oczywiście jakże piękne szersze kapcie na tył z felgami. To samo również jest ET dla każdej wersji. Jednak u nas (E60/61) felgi mają zupełnie inne ET wiec jak ktoś założy z innego modelu 18-19 z ET 18-20, to jeżeli nie ma nie wiadomo jak wysoko auta postawionego, efekt jest taki, że z przodu może mu koło trzeć o przednią część nadkola, ewentualnie uszkodzić zbiorniczek spryskiwaczy/pompki itp, a z tyłu będzie przycinał oponę o rant błotnika w części przedniej oraz na nierównościach ocierał o nadkole i rant błotnika od góry. Dodatkowo o ile koła z tyłu będą pięknie wysunięte (tylko obcierające) to z przodu koła będą wysunięte o prawie 2cm ponad błotniki i będzie to wyglądało tragicznie, nie mówiąc jak będzie miał schlapane boki samochodu i wypiaskowane z czasem. Co do dystansów, nie mam żadnych doświadczeń w BMW, mialem raz w zyciu na chwile bo takie auto kupiłem, ale były tylko jakies niepotrzebne problemy i do niczego mi to nie bylo potrzebne, przy montazu trzeba pilnowac zeby byly idealnie doczyszczone z kazdej strony gdyż nieidealnie płaskie zamocowanie powoduje dodatkowe powody do tzw. BICIA koła itp. Jeżeli ten powód się wyeliminuje to raczej bez problemu. Tylko pamiętać, żeby nie przesadzić bo będzie wspomniane obcieranie itp itd. Natomiast wspomniałem o większych kołach 18-19 bo mniejsze felgi w E60/E61 specjalnie się nie prezentują na tym aucie, 16-17 troche małe felgi jak na ten model, prędzej na zimę i balon jest spory więc nie sądziłem, że ktoś będzie kombinował z dystansem odnośnie minimalnego poprawienia wyglądu przy małej feldze która sama w sobie ten wygląd troszkę psuje :) Co do xD nie mam wiedzy czy inne opony z tylu to tylko brak produkcji ze strony BMW czy brak mozliwosci stosowania ze wzgledu na napęd. W przypadku quattro (audi) czy innych stałych (lancer evo, subaru impreza itp) napędów rzeczywiście nalezy stosowac takie same koła, ale xD jest inne wiec tu nie mam pojecia :) W Lancerze czy Quattro można po prostu zabić napęd dość szybko. powodzenia i napiszcie jakie efekty
  7. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    pewnie, ze nie zrobia krzywdy, tylko załóż oryginalne duże felgi z E60 tylnionapędowej do XD z zupełnie innym ET to nawet bez dystansów przód będzie odstawał jak w traktorze o 1,5-2cm poza błotnik i będzie tarło o np przód nadkola a z tyłu jak masz w miarę nisko auto to będzie tarło o rant błotnika i przycinało opone na każdej nierówności bo chyba nikt nie wsadza 17" felg jeżeli już sie doktoryzujemy na milimetry i mówimy o wyglądzie?? Zresztą jak jest tak cudownie to zakładać wszyscy i potem proszę o opinie z autopsji a nie na bazie fotek i gdybania
  8. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    dystanse to ogólnie odrębny temat, ja nie toleruje i nie będę się wypowiadał, po prostu nie chce znać tego badziewia u siebie w autach -- natomiast poszedłem po bandzie bo xD wyjątkowo ma fabrycznie MAX 18" i koła równe a nie-xd ma 19" fabrycznie max i koła szersze z tyłu. A seryjne 18 to mam na zime, wiec tylko 19" by mnie cieszyło. 245/40/19 8,5" i mam niższe zawieszenie m-technik wiec nawet jak na prostej nic sie nie dzialo to na wertepach przyciąłem opone i po temacie :)
  9. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    zależy jakie koła i jaki profil opony... Zależy też jakie ET felgi. I na koniec zależy jakie masz zawieszenie i jak nisko autko siedzi. Ja założyłem 19" od tylno-napędowej E60 z ET18 i ocierało. Wtedy był efekt nie jak z dystansem 16mm a 25 i nawet z większym negatywem nie dawało rady. Zresztą tylko mówię co ja miałem tydzień temu i się tylko wkurzałem niepotrzebnie, opisuje moje doświadczenia a nie teoretyzuje.
  10. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    w x5 sie normalnie stosuje koła szersze z tyłu w E61 nawet jak wsadzisz szersze to przy ET z wersji tylnonapędowej będą Ci ocierały o nadkola, chyba, ze jakies małe koła. A znowu z przodu będą wystawały POZA BŁOTNIKI o 2cm... co wygląda tragicznie i tez ociera o przednie nadkole W zwykłym E60/E61 montujesz felgi średnio z ET18-ET20 a do XD zalecane jest ET43 czyli ogromna różnica i tu jest też problem
  11. jak masz fabryczną instalację pod zmieniarkę jak ja miałem to wystarczy ją włożyć i zakodować, i działa wszystko, jest widoczna w iDrive itp chociaż chłopaki podobno coś w instalacji musieli jeszcze pociągnąć :)
  12. u mnie to nie atrapa i świeci - mam bi-xenony skrętne (dynamic) i kiedy mam włączone światła do jazdy wieczorem czyli już ksenony i skręce kołami np w lewo to zapala się lewa "soczewka" czyli właśnie ta bliżej grilla
  13. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    tez nie wiem, ale wg dokumentacji jest bezwzględny nakaz montażu w e60/e61 xd/xi kół takich samych z przodu i z tyłu.. Zresztą, przez to, ze jest zupełnie inne ET ciezko cos dobrac sensownego w oryginale
  14. lezo

    E61 xdrive dystanse kol

    w E60/E61 XD / Xi mają być wszystkie koła takie same, wiem bo przerabiałem temat. xd/xi mają zupełnie inne ET od tylnopędnych odpowiedników i felgi nie pasują, poza tym do xd/xi montowane są wyłącznie koła jednakowe i zamontowanie szerszych z tyłu albo dystansów, powoduje mieszanie systemu 4x4 i błedy oraz niepoprawne działanie dopiero w F10 system xDrive jest ulepszony, pasują te same koła co z normalnych wersji i stosuje się tylne koła szersze co wygląda fajnie i konkretnie, ale trzeba mieć F10 :):)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.