Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

EDIT: po dłuższych bojach udało się tym kabelkiem zakodować moje autko. Szczegóły w topicu.

 

DISCLAIMER: spędziłem kilka dobrych dni i nocy na poszukiwaniu informacji i konfigurowaniu zestawu, eliminując sprzeczne wersje konfiguracyjne. Przekopałem się przez kilka for, więc proszę mnie nie odsyłać do szukajki bo będę gryzł ;-)

 

Problem w skrócie - nie jestem w stanie kodować dis'em v44 bo nie wykrywa zapłonu, podczas gdy w inpie kontrolka reaguje na przekręcenie kluczyka. :mad2:

 

Problem nieco szerzej: czy komuś udało się fejsem USB od Viakena coś zakodować w dis w e46? Zastanawiam się czy nie reklamować kabelka. :mad2:

 

Problem szczegółowo:

 

Laptop: WinXP Pro SP3, jakieś stare pentium 2,6Ghz, 512MB RAM, 284 przydzielone na VMWare

Fejs: USB INPA (melduje się jako FTDI RS232 UART) od Viaken.pl, sterowniki od Viakena, próbowałem też nowszych, ustawiony na COM1, prędkości zmienione na 1024, opóźnienie na 1ms

Soft: INPA 5.02, EDIABAS 6.4.7, EasyDIS v44, VMWare workstation 7

Autko: E46 325i (M54B25) jeszcze z przedliftowych (model year 2000_09), ale gniazdo diagnostyczne tylko w kabinie - pod maską brak.

 

OBD.ini:

OBDSETUP.exe zrobiony, wartość "Start" w rejestrze poprawiona. OBD.ini mam zarówno w C:\EDIABAS\BIN jak i przegrane do C:\WINDOWS, jednak na zmiany reaguje tylko ten pierwszy (przynajmniej w INPA).

wszystko wpisane w sekcji defaultowej na górze:

INTERFACE=USB

MODE=NORMAL;

RETRY=OFF;

UBATT=ON

 

Przy ustawionym UBATT=ON w obd.ini w inpie kontrolka battery zapala się razem z ignition dopiero po przekręceniu kluczyka. Jeśli ustawię UBATT=OFF (emulacja), wtedy battery pali się cały czas zgodnie z oczekiwaniami, ignition dopiero po przekręceniu kluczyka. Pytanie pomocnicze - czy ktoś wie jak się powinny zachować te kontrolki przy UBATT=ON i wyłączonym zapłonie? Czy aby po podpięciu do auta nie powinna się zaświecić najpierw sama battery?

 

EDIABAS.INI (windowsowy)

sekcja TCP ustawiona na adres VM tj. 192.168.68.30, port na 6801. (pingują się bez problemu)

Interface = STD:OBD

 

EDIABAS.INI (linuksowy /etc/ediabas.ini)

sekcja TCP ustawiona na adres mostka sieciowego z vmware, tj. na 192.168.68.1 (Vnet0), port jw.

 

IFHSERV oczywiście uruchomiony, APITest przechodzi bez problemu (co ciekawe w różnych konfiguracjach które wydawałyby się niepoprawne).

 

Kartę przy instalacji DIS usuwałem i dodawałem, ale chyba zupełnie niepotrzebnie. Być może to mu nawet zaszkodziło gdyż marudził coś że nie może znaleźć net2 do sklonowania.

 

INPA łączy się ze wszystkim co trzeba, czyta/kasuje kody błędów, rozmawia z modułami (np. test zegarów). W DISv44 jest różnie, ALE udało mi się przejść automatyczne rozpoznawanie auta (które ponoć wymaga rozpoznania ignition?), diagnostyka działa, czyta/kasuje kody błędów, rozmawia z modułami (np. testowałem sobie pojedyncze lampy z przodu).

 

Niestety przy próbie wejścia w tryb kodowania zaczynają się schody. Próbowałem różnych konfiguracji z ukrytego menu, z emulacją głowicy i bez. Na translatorze softing i na fisterze. Najdalej do czego udało mi się dojść w menu coding to: automatyczna identyfikacja, zczytanie konfiguracji z auta, ustawienie żądanych wartości i przy próbie wgrania ich do auta komunikat przekręć kluczyk & wciśnij yes, na które to przekręcenie DIS nie reaguje. Zauważyłem też że przy wejściu w coding od razu znika ikonka baterii, jakby DIS przestał widzieć UBATT (dzieje się tak niezależnie od ustawienia UBATT w OBD.ini). Co dziwniejsze, odczyt automatyczny działa...

 

UPDATE 13.06.2012: żeby kodowanie się włączyło należy wykonać jakąś dziwną ekwilibrystykę, lub wyłączyć całkiem zapłon - sprawdzam to jeszcze. W każdym razie - działa.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły jak to powinno się zachować i czy wogóle możliwe jest kodowanie via DIS z tym fejsem? Wiem że NCSExpert nie wymaga ignition, ale dis jest przyjaźniejszy :) Jak nikt nic nie będzie wiedział to spróbuję reinstall INPY i DIS zrobić teraz jak już rozumiem mniej więcej co się podczas tego installa dzieje ;-)

 

dzięki z góry za wszelkie sugestie :)

pzdrv. / StarLight

Edytowane przez StarLight
Opublikowano
Próbowałeś jak się zachowuje DIS przy ustawieniu INTERFACE=OBD w OBD.ini zamiast INTERFACE=USB?

 

Tak miałem na początku i nie chciało się łączyć, ale wtedy nie wiedziałem jeszcze nic o konfiguracji tych zabawek i poruszałem się kompletnie na ślepo. Wypróbuję jutro bo dziś nie mam tu auta :(

 

daj softing( tak zeby zgaszone diody) i wszystko on oprucz vm( vm na off)

Pierwszy raz udało się połączyć za pomocą fistera z vm - on, potem za pomocą softinga na emulacji głowicy... muszę sobie rozpisać testplan i popróbować ;-) Z tego co czytałem to proces vm odpowiada właśnie za komunikację z głowicą (diody).

 

Wydaje mi się też że niepotrzebnie usunąłem ten interfejs sieciowy w configure-o-matic menu, bo wygląda na to że się dobrze przypisał, a przy próbie dodania wyskakuje błąd sklonowania konfiguracji. Nie wiem czy to na coś wpływa, bo wszystkie interfejsy się pingują (VM<->Windows).

 

Anyway dzięki za sugestie, jutro podłubię :) Jak nie pomoże, to zrobię czysty install raz jeszcze. A jeśli mi się uda wszystko złożyć do kupy to napiszę dokładnie co trzeba zrobić żeby poradzić sobie z instalacją przy użyciu kabelków USB na FTDI takich jak ten co mam ;-)

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

Pierwsze kodowanie DISem za mną :D

 

Przy interfejsie viakena i mojej instalacji INPA 5.0.2 + DIS v44 w tym ostatnim działa wyłącznie protokół FISTER. SOFTING ładnie połączy się z autem w celu diagnostycznym, rozpozna auto, ale w trybie coding odczytu danych do kodowania odmawia :mad2:

 

Dodatkowo przy 99. SET VEHICLE, okienko czasowe na przekręcenie kluczyka jest strasznie małe. Udało mi się przy pewnej ekwilibrystyce wreszcie zobaczyć upragniony komunikat "Vehicle is set", ale dopiero po kilku próbach... :mad2: Gdzieś na forach doczytałem że kolesie wyłączają całkiem zapłon i dopiero klikają YES - ponoć działa. Ja sprawdzę jeszcze opcję z UBATT=ON. Być może wtedy rozpozna przekręcenie kluczyka bo fejs ponoć to wspiera. W INPA przy UBATT=ON bateria zapala się razem z zapłonem.

 

Co do hardware OBD vs USB w OBD.INI - wydaje się nie mieć to różnicy przy interfejsie viakena. INPie na pewno jest wszystko jedno - kontrolka zapłon zapala się wtedy kiedy powinien czyli z kluczykiem przy obu opcjach.

 

Podsumowując przydługi wywód - automatyczne rozpoznawanie i kodowanie DISem E46 z gniazdem OBD-II w kabinie najtańszym interfejsem Viakena na USB DZIAŁA. Brakowało mi tej informacji na forach, być może mało kto używa tego kabla :) Nie wiem jak modele które mają gniazdo diagnostyczne pod maską, ja takowego nie mam.

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

Witam!

Walczę z tym z czym walczył StarLight. Mam podobną konfigurację sprzętowo-programową. Potwierdzam zachowanie się INPY. Natomiast DIS-a mam v57 (z kodowaniem) postawionego na bazie v.52. Mogę czytać i kasować błędy itp. Natomiast stop następuje podczas prób kodowania, po informacji "włącz zapłon". W tej konfiguracji nie ma ukrytego menu. Będę próbował kodować DIS-em v44 postawionym na EasyDIS-base-44-v.1.0. Tam można próbować protokół ustawić na SOFTING lub FISTER. Dam znać jak poszło.

Mam do ciebie pytanie StarLight: czy rzeczywiście masz w obd.ini ustawione na RETRY=OFF? Moja konfiguracja to

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

UBATT=OFF

Przy takim wpisie w Inpie zawsze bateria jest włączona i zapłon pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję 2.

Twoja to:

NTERFACE=USB

MODE=NORMAL

RETRY=OFF

UBATT=ON

Opublikowano
Natomiast stop następuje podczas prób kodowania, po informacji "włącz zapłon". W tej konfiguracji nie ma ukrytego menu. Będę próbował kodować DIS-em v44 postawionym na EasyDIS-base-44-v.1.0. Tam można próbować protokół ustawić na SOFTING lub FISTER. Dam znać jak poszło.

Zmiana protokołu u mnie pomagała na to że wogóle DIS zechciał rozmawiać z modułami przy kodowaniu (zczytać z nich dane). W innym przypadku było Can't read from... przy próbie wejścia w kodowanie, mimo że diagnostyka hulała na automatycznym rozpoznawaniu auta :shock: .

 

Rozumiem że to jest "włącz zapłon" przy próbie faktycznego już kodowania auta - po wywołaniu 99. SET VEHICLE?

Jeśli tak to spróbuj pobawić się w akrobatę - jedną ręką naciskasz YES, drugą przekręcasz kluczyk. Nie wyczaiłem jeszcze dokładnej kolejności w jakiej to należy zrobić, u mnie wymagało kilku prób żeby chwyciło i musiałem to zrobić naprawdę szybko - okienko to jakieś 2s... Spróbuj z różnymi kolejnościami (najpierw yes, potem kluczyk LUB najpierw kluczyk potem yes LUB w tej samej chwili). Czytałem na zagranicznych forach że goście klikają i wyłączają kompletnie zapłon (cytując "all lights on the dash go OFF") i na tym wyłączonym zapłonie kodują, ale może to od kabla zależy.

 

Mam do ciebie pytanie StarLight: czy rzeczywiście masz w obd.ini ustawione na RETRY=OFF? Moja konfiguracja to

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

UBATT=OFF

Przy takim wpisie w Inpie zawsze bateria jest włączona i zapłon pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję 2.

Twoja to:

NTERFACE=USB

MODE=NORMAL

RETRY=OFF

UBATT=ON

 

Nie mam tu laptopa a ta konfiguracja zmieniała mi się milion razy ;) ale ustawiałem to zgodnie z pdf-ami znalezionymi w katalogu ediabasa, inpa faq itp. Niemniej jednak to są doki do prawdziwego sprzętu a nie do emulatorów i kabelków :) Sprawdzę jak wrócę do domu, być może też spróbuję się pobawić z tym kodowaniem jeszcze raz.

 

UBATT=OFF wyłącza podawanie statusu akumulatora z kabla. Viaken twierdzi że na ich fejsie rozpoznawanie napięcia akumulatora działa poprawnie. Niestety nie wiem jakie jest naprawdę "poprawne" zachowanie. Przy wyłączonym kluczyku w INPIE kontrolka Battery nie świeci, zapala się dopiero z kluczykiem. Chyba to przełączyłem od tego czasu na OFF...

 

Co do RETRY, to wszyscy mają na ON, a w dokumentacji pisze że tym się zajmuje EDIABAS serwer i że nie trzeba. Sprawdzę jak mam ustawione obecnie i wkleję.

 

Co do interface to udane próby kodowania były na interface czy tam hardware ustawionym na OBD, ale patrząc na INPĘ to chyba nie ma szczególnego znaczenia czy się ustawi USB czy OBD, przynajmniej w E46 bez okrągłego gniazda pod maską.

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

StarLight napisał: Rozumiem że to jest "włącz zapłon" przy próbie faktycznego już kodowania auta - po wywołaniu 99. SET VEHICLE?

 

Nie. "Włącz zapłon" pojawia się na początku procesu kodowania, po włączeniu powinna nastąpić identyfikacja. Wygląda na to, że nie mam komunikacji.

Opublikowano
StarLight napisał: Rozumiem że to jest "włącz zapłon" przy próbie faktycznego już kodowania auta - po wywołaniu 99. SET VEHICLE?

 

Nie. "Włącz zapłon" pojawia się na początku procesu kodowania, po włączeniu powinna nastąpić identyfikacja. Wygląda na to, że nie mam komunikacji.

 

Głupie pytanie mam :) A naciskasz zieloną strzałkę ">" w prawym dolnym rogu po tym włączeniu zapłonu? Samo włączenie nie wystarcza, musisz jeszcze kliknąć.

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

StarLight!

Oczywiście, że naciskałem. A w międzyczasie, od napisania mojego ostatniego postu sprawdziłem jak przebiegnie kodowanie z DIS-em v44. Ustawiłem na FISTER i ... wszystko gra. Jest kodowanie. Wynika z tego że na razie nie mogę kodować v57 postawionej na bazie v52. W przypadku tego ostatniego korzystam z gotowca - nie mam angielskiej wersji instalacyjnej (ISO) v57, tylko niemiecką. To na razie tyle. Dziękuje za współpracę. O efektach na kodowaniem w v57 poinformuje. Pozdrawiam.

Opublikowano
StarLight!

Oczywiście, że naciskałem. A w międzyczasie, od napisania mojego ostatniego postu sprawdziłem jak przebiegnie kodowanie z DIS-em v44. Ustawiłem na FISTER i ... wszystko gra. Jest kodowanie. Wynika z tego że na razie nie mogę kodować v57 postawionej na bazie v52.

 

Wybacz naiwne pytanie ale człowiek się czasem zakręci na najprostszych rzeczach. Wracając - v44 to ostatnia wersja DIS w której jest kodowanie. W następnych wersjach kodowanie przeniesiono do SSS Progmana. Więc jeśli chcesz postawić nowego DISa ale z kodowaniem to trzeba to zrobić na bazie v44. Jeśli diagnozujesz E46 to średnio widzę sens, jeśli masz na widoku diagnozowanie nowszej Beemki to pewnie lepiej aktualizować.

 

Natomiast, jeśli możesz, opisz jak wygląda u Ciebie sam proces wgrania ustawień, tzn. wybierasz "99. SET VEHICLE" i dokładnie co dalej - być może ja coś źle robię że muszę tak kombinować kilkukrotnie żeby mi złapało ustawienie - jak pisałem poprzednio.

 

Aha - obecne ustawienia z obd.ini na których u mnie działało:

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

MODE=NORMAL

RETRY=OFF

UBATT=OFF

 

W weekend potestuję jeszcze z UBATT=ON.

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

StarLight!

Dodam jeszcze:

1. Używam INPA EA-90X. Tylko ta wersja daje baterię i zapłon. W 5.0.2 nie ma tego w żadnej konfiguracji obd.ini (UBATT=OFF, UBATT=ON),

2. Żeby kodować w v57 przekopiowałem odpowiednie pliki z v44.

Myślę, że dzisiaj już w moim przypadku czas odstąpić. Nara

Opublikowano

Cd. kodowania w DIS-ie.

StarLight!

Próbuję kodowania świateł dziennych. Po wybraniu opcji aktywuj światła dzienne zaznaczam 1=active (i pozycja 2*not active), dalej zielony trójkąt, pojawia się informacja "Selection was taken" i następuje powrót do menu kodowania. Co robię nie tak? Dodam, że po ponownym wejściu do opcji aktywuj zamiast 1=active jest 1>active.

Opublikowano
Cd. kodowania w DIS-ie.

StarLight!

Próbuję kodowania świateł dziennych. Po wybraniu opcji aktywuj światła dzienne zaznaczam 1=active (i pozycja 2*not active), dalej zielony trójkąt, pojawia się informacja "Selection was taken" i następuje powrót do menu kodowania. Co robię nie tak? Dodam, że po ponownym wejściu do opcji aktywuj zamiast 1=active jest 1>active.

 

Heh też sobie tę opcję włączyłem, ale pewnie się rozczarujesz - to jest tylko tyle że zostawiasz przełącznik świateł w pozycji "na mijania" i światła wyłączą Ci się razem z kluczykiem.

 

Natomiast wracając do kodowania. Wszystko robisz dobrze ALE! :) to co teraz robisz to jest dopiero WYBÓR opcji do zakodowania - stąd komunikat "Selection was taken". Po tym komunikacie wraca Ci do "głównego menu" kodowania. Wtedy musisz zjechać w dół z tą listą (suwakiem obok) tak żeby pojawiła Ci się opcja "99. SET VEHICLE" (jest pod opcjami niewidoczna dopóki suwakiem nie zjedziesz w dół). Następnie nastąpi ekwilibrystyka z kluczykiem o której pisałem wcześniej ;) Nie zniechęcaj się, próbuj kilka razy w końcu się uda! Powinien pokazać się komunikat

"Vehicle

is

set" i auto zacznie wprogramowywać ustawienia. Trwa to ok. minutę, pół i auto każe Ci wyłączyć zapłon, odczekać 10 sekund, włączyć i sprawdzić ustawienia w module.

 

Tu masz ściągę obrazkową: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19757347

 

pzdrv. / StarLight

 

PS: Jak wypracujesz opcje z kluczykiem to daj znać. Ja dziś może też coś popróbuję ale nie mogę obiecać.

Opublikowano

DIS kodowanie cd

Kodowanie u mnie działa. Mam ustawione w obd.ini RETRY=ON i UBATT=OFF. Zgodnie ze wskazówkami StarLight-a przy powrocie do menu kodowania zjeżdżam na dół wybieram 99. SET VEHICLE, zgodnie z komunikatem wyłączam i włączam zapłon, naciskam zielony trójkąt, pojawia się "Vehicle is set" i przez kilka sekund trwa kodowanie ("Waiting..."). Następnie zgodnie z komunikatem wyłączam zapłon na 10 sek, potem włączam i pokazuje się komunikat o udanym kodowaniu. Sprawdzone na kodowaniu "odprowadzania do domu" i prawdopodobnie też próby kodowania świateł dziennych też było pomyślne. Dlaczego prawdopodobnie? Przy aktywnym profilu świateł dziennych wyświetla się "=" np. 1=active, a poniżej 2*not active (z gwiazdką). U mnie przy profilu active mam gaśnięcie świateł po wyjęciu kluczyka (przy ustawieniu przełącznika na światła automatyczne lub mijania). Może są różne moduły świateł i różne efekty (opcje) kodowanie. Może ktoś to potwierdzi.

StarLight!

1. Sprawdź, czy możesz zakodować sobie światła dzienne (wcześniej wspominałeś, że masz wyłączenie świateł po wyjęciu kluczyka.

2. Ja mam widoczne battery tylko w INPIE EA 90X i przy UBATT=OFF w obd.ini. W INPIE 5.02 w zadnej konfiguracji UBATT nie mam widocznej baterii i po przekręceniu kluczyka tez nic (dotyczy też świecenia ignition).

To na razie tyle. Liczę na potwierdzenie, że jest moduł świateł xenonowych, z czujnikiem zmierzchu (automatyczne światła) w którym nie uaktywnić świateł do jazdy dzienne. Kodowania jeszcze nie sprawdzałem w NCS-ie

Opublikowano
wybieram 99. SET VEHICLE, zgodnie z komunikatem wyłączam i włączam zapłon, naciskam zielony trójkąt, pojawia się "Vehicle is set" i przez kilka sekund trwa kodowanie ("Waiting...").

 

Hm. Może zaktualizowany DIS ma to jakoś inaczej, ale ja musiałem nacisnąć "YES" z boku. Chyba że nie zauważyłem strzałki. Po obiedzie sprawdzę ;)

 

Przy aktywnym profilu świateł dziennych wyświetla się "=" np. 1=active, a poniżej 2*not active (z gwiazdką). U mnie przy profilu active mam gaśnięcie świateł po wyjęciu kluczyka (przy ustawieniu przełącznika na światła automatyczne lub mijania). Może są różne moduły świateł i różne efekty (opcje) kodowanie. Może ktoś to potwierdzi.

 

Jeśli Ty próbujesz zakodować "długie na 20% jako dzienne", to tylko w NCS-ie. Chyba nawet na tym forum (albo na bmw sport) jest opis jak ktoś to ustawiał w NCSie. Co do oznaczeń, to gwiazdka (*) o ile dobrze pamiętam oznacza ustawienie fabryczne, "=" aktualne ustawienie. Kliknij w "Notes" przy liście opcji, tam to jest bodajże opisane (wogóle "notes" zawiera też opisy poszczególnych nastawów, warto tam zaglądać).

 

1. Sprawdź, czy możesz zakodować sobie światła dzienne (wcześniej wspominałeś, że masz wyłączenie świateł po wyjęciu kluczyka.

No właśnie dokładnie to robi ta opcja w DIS. Wcześniej jeśli zostawiłbym światła na pozycji mijania (nie mam czujnika zmierzchu ani ksenonów), to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto świeciło postojówkami. Po włączeniu tej opcji można zostawić przełącznik "w spokoju" (na mijania) i zapomnieć o przełączniu świateł - zresztą o tej opcji wspomina instrukcja auta.

 

2. Ja mam widoczne battery tylko w INPIE EA 90X i przy UBATT=OFF w obd.ini. W INPIE 5.02 w zadnej konfiguracji UBATT nie mam widocznej baterii i po przekręceniu kluczyka tez nic (dotyczy też świecenia ignition).

To na razie tyle. Liczę na potwierdzenie, że jest moduł świateł xenonowych, z czujnikiem zmierzchu (automatyczne światła) w którym nie uaktywnić świateł do jazdy dzienne. Kodowania jeszcze nie sprawdzałem w NCS-ie

 

Są dwie "podstawowe" wersje modułu do kontroli świateł, przedliftowa i poliftowa. W obu dało się zakodować światła do jazdy dziennej w trybie "długie na 20% mocy", z tą różnicą że w przedliftowej świecą również kierunkowskazy jako obrysówki (bo była to opcja na rynek USA). Niestety takie ustawienie jest w Polsce nielegalne. W poliftowej da się zakodować tak żeby kierunki nie świeciły. U mnie ktoś ten moduł wymienił (auto z 00r moduł z 02r, melduje się jako LSZ-2), nie próbowałem jeszcze podchodzić do niego z NCSem - chcę najpierw zdobyć NCS for dummies, bo niemieckie skróty używane w NCSie są problematyczne nawet dla rdzennego Niemca ;-) O ile mi wiadomo, konfiguracja "ekstrasów" - czujnik zmierzchu itp. - nie ma wpływu na "podstawowe" oprogramowanie.

 

Co do wykrywania battery to szczerze mówiąc chyba się nie przydaje to do niczego - musisz jedynie uważać żeby nie kodować na całkiem padniętym aku żeby się z ECU nie pożegnać jak aku nie wyrobi z napięciem podczas flashowania. W instrukcjach serwisowych piszą żeby podłączać prostownik który daje min. 10A do auta na czas programowania. Z tego co czytałem różne fora nikt tego nie robi :P, ale ponoć programowanie potrafi sobie trochę trwać. Strzeżonego pan bóg strzeże jak mówią. Ja sobie wyłącznie sprawdzam napięcie na aku w inpie przy podpięciu do auta czy nie jest za niskie, jak jest ok to odpalam DISa i zmieniam co trzeba.

 

pzdrv. / StarLight

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Mam interfejs Viakena ten najtańszy i nie mogę dać rady żeby INPA wykrywała IGNITION=ON.

Cały czas mam BATTERY=OFF oraz IGNITION=OFF a z modułami w aucie się łączy, błędy mogę sczytać itp.

 

usb port: COM1, 1ms, 4096bit

Dużo się już naczytałem, trochę INPA poinstalowałem, a IGNITION=OFF :duh:

 

Pomóżcie bo Viaken napisał wyraźnie, że zapłon powinien być widziany.

http://viaken.pl/pl/diagnoza-bmw/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.html

Opublikowano
podepne sie pod temat, INPA widzi i diagnozuje moje e34 TDS ale DIS nie wykrywa zaolonu. daje na diagnostic wybieram model i np komp silnika i nie lonczy sie :/
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
podepne sie pod temat, INPA widzi i diagnozuje moje e34 TDS ale DIS nie wykrywa zaolonu. daje na diagnostic wybieram model i np komp silnika i nie lonczy sie :/

 

A E34 w ogóle ma gniazdo OBD2 w kabinie? AFAIK do E34 bez interfejsu kol. Nerwusa lub podobnego który obsługuje ADS nie ma co podchodzić.

 

pzdrv. / StarLight

Opublikowano

usb port: COM1, 1ms, 4096bit

 

  • Viaken zaleca 1024bit, nie testowałem wyższych z obawy o ewentualne błędy w transmisji bo nie wiem która wersja chipu tam siedzi (a otwierał nie będę bo gwarancja)
  • sterowniki nowsze możesz zainstalować ze strony FTDI http://www.ftdichip.com

 

INPĘ mam 5.0.2.

 

moje obecne obd.ini (zarówno w katalogu ediabasa jak i w windowsie) wygląda tak:

[OBD]

Port=Com1

Hardware=OBD

MODE=NORMAL

RETRY=OFF

UBATT=OFF

(tu reszta pliku - nieistotne komentarze i ustawienia dla innych portów COM)

w ediabas.ini w sumie wszystko mam na defaultach podanych w pliku.

z ważniejszych linijek (choć to i tak default)

 

UbattHandling = 1

IgnitionHandling = 1

Interface =STD:OBD

 

Słówko jeszcze odnośnie kodowania w DISie, bo nie wiem czy o tym pisałem. W moim przypadku kiedy komp prosi o wyłączenie i włączenie zapłonu w celu rozpoczęcia kodowania, ja przełączam stacyjkę w położenie 1 (czyli ustawienie "akcesoria", bez kontrolek na desce). Wtedy pojawia mi się "vehicle is set". Niemniej jednak musi Wam najpierw zadziałać INPA z tym nieszczęsnym zapłonem bo inaczej DIS to będzie labirynt... we mgle.

 

pzdrv. / StarLight

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam dołączę do tematu tez mam problem z disem kabel od viaken ads rd232 i inpa działa jak należy a dis wcale nie ma zapłonu i diagnostyka nie działa

 

morzcie podpowiedzieć na starym kablu USB działa a na ads tym lipa

Opublikowano
witam dołączę do tematu tez mam problem z disem kabel od viaken ads rd232 i inpa działa jak należy a dis wcale nie ma zapłonu i diagnostyka nie działa

 

morzcie podpowiedzieć na starym kablu USB działa a na ads tym lipa

 

Konfigurację masz złą, niestety nie mam tu swoich plików (są tam zapisane przykłady w komentarzach), ale dla ADS musisz w którymś z tych plików .ini przestawić na obsługę interfejsem ADS a nie USB OBD.

 

Poczytaj zawartość tych plików ini, na pewno znajdziesz coś o ADS w komentarzach.

 

pzdrv. / StarLight

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzeje kotleta, a wiec mam kabelek usb(fdti) od viakena, batt i ignition wogole nie dzialal, sprobowalem wszystkich kombinacji z retry=on ubatt=off i odwrotnie, z wspisem clamping i bez, nadal nie dzialalo, dodam ze inpa i dis dzialala poprawnie wlacznie z kodowaniem, dopiero po zmianie hardware=usb lampki zaczely swiecic, ale niestety po przekreceniu kluczyka pokazywala sie batt i ignition. I znow zaczolem mieszac w obd.ini, sprobowalem wszystkich mozliwych kombinacji i nic, wiec zostawie jak jest, pozdrawiam.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
hardware=usb lampki zaczely swiecic, ale niestety po przekreceniu kluczyka pokazywala sie batt i ignition

 

To jest prawidłowe zachowanie przy tym tanim kabelku od Viakena. Generalnie - podstawa to INPA, jak tam działa (tj. po przekręceniu zapala się battery ORAZ ignition), to jest OK. Z taką konfiguracją możesz się zabierać za DISa :)

pzdrv. / StarLight

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.