Skocz do zawartości

ZiemniakofeL

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 320d 184 kM 2012 r. xDrive manual 6cio biegowy
    e83 3.0d 204 kM 2004 r. manual 6cio biegowy
  • Lokalizacja
    Wałbrzych

Osiągnięcia ZiemniakofeL

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Tak mam RWD ale wiele nie powinno się różnić zasada działania ta sama. Producent powinien dążyć by każdy wersja czy xDrive czy RWD prowadziła się niemalże identycznie dla swojej serii. No widzisz a to dziwne mówisz o x3 F25? W moich odczuciach F25 jest miękkie i komfortowe bynajmniej to którym jeździłem natomiast e70 na zwykłym zawiasie (było jeszcze pneumatyczne/adaptacyjne) jest mega sztywne za to jest bardzo szybkim klockiem w zakrętach. Moje spostrzeżenia nt. X3 dotyczyły e83 3.0d 204km z 2004 r. X3 jest dużo sztywniejsze niż moje e91. Wysokość mojego e91 jest katalogowa więc sprężyny są raczej seryjne. Nie wiem czy amortyzatory aż tak wpływałyby na sztywność zawieszenia. Postaram się przy okazji podjechać na stację diagnostyczną, żeby sprawdzić amortyzatory.
  2. Dzięki za odpowiedź. Z tego co widzę chyba nie masz wersji xDrive tylko RWD. Czytając forum natknąłem się na informacje, że xDrive miały bardziej miękkie zawieszenie od RWD i wyższe. Nie zauważyłem skakania samochodu, które oznaczałoby zużyte amortyzatory, ale skorzystam z porady i sprawdzę je w najbliższym czasie. Dziwi mnie podejście BMW, że wersja napędem na 4 koła nie dostała sportowego zawieszenia. W takim razie co z X3, które jest sztywne jak szlak. Co z logiką inżynierów BMW? Moim zdaniem X3 powinno być ciut bardziej miękkie a e91 xDrive dużo bardziej sztywne. Wtopiłem i jestem niezadowolony z mojej e91 xDrive mimo, że jest w M pakiecie. Moje wcześniejsze auto e46 lepiej się prowadziło i dawało więcej frajdy, a wyposażenie było uboższe.
  3. Ja, puki co, nie jestem zadowolony z xDrive. Wcześniej jeździłem e46 320d touring i było to genialne auto z genialnym zawieszeniem i prowadziło się idealnie. Brakowało mi bardzo szpery, ale tylko przy drifcie. Kleiła się niesamowicie i nigdy nie dała mi poczucia, że źle dobrałem prędkość w zakręcie. Jak chciałem wejść w nadsterowność to wchodziła w nadsterowność. Jak chciałem szybko pokonać zakręt to szła bez poślizgu. Drift po suchym asfalcie mając tylko 150 kM nie był większym problemem. Teraz mam e91 320xd i jestem zawiedziony. Po pierwsze na letnich gumach przy próbie zarzucenia tyłem ucieka mi przód (wtf?). Z tyłu mam szersze opony niż z przodu, może dla tego, ale mimo wszystko tak być nie powinno. Jak to wprowadzić w bezpieczny poślizg, tego do dziś dnia nie wiem. Potestuję dopiero na śniegu. Zawieszenie jest mega miękkie, dobijam na byle dziurze, w zakrętach się kładzie. Jak jest sucho idzie w zakrętach jak zła, ale jak chcę iść na granicy przyczepności to ucieka mi przód (wtf?!?!). Jak jest mokro, albo przymrozki to boję się tym jechać bo nie wiem ile mam przyczepności (w e46 nie miałem nigdy takiego problemu). Jak dodam gazu to wchodzi w podsterowność. Żeby jechać bezpiecznie muszę jechać jak dziadek, a chyba nie o to chodzi, jak wybiera się serię 3. Może tylko z moim egzemplarzem jest coś nie tak? Najchętniej założyłbym sztywniejsze sprężyny bez obniżania. Edit: Mam zimowe opony 4 szt. takie same. Dzisiaj próbowałem poślizgu na oszronionym rondzie i znów wchodzi w podsterowność (wtf?!?!). Tył klei się jak wściekły a przód ucieka. Przecież tak się jeździć nie da. Co jest nie tak z e91? Dodam, że mam też X3 3.0d z 2004 roku i tam nie ma takich jaj. Zawieszenie jest sztywne, a przód nie ucieka, jak już to idzie razem przód i tył. Edit2: Testował to ktoś w Polsce? Aplikacja do wyłączania xDrive'a przez gniazdo OBD. Ludzie to chwalą. Półroczne testowanie dało pozytywne efekty.
  4. Mam e91 2.0d xDrive wysokość auta mi odpowiada, ale zawieszenie jest zdecydowanie za miękkie. Dobijam zawieszenie przy 50 km/h na nierówności na której żadnym innym autem nie dobijam. W sumie nigdy nie zdarzało mi się dobijać zawieszenia dopóki nie wsiadłem do e91. Są do tego jakieś sztywniejsze sprężyny, ale bez obniżania? Nie od razu beton, ale też nie kisiel.
  5. Dobrze patrzę 33 00 Rear axle - ride height E90 / E91 / AWD LCI (from 09/08) Series 17" 584 mm 31 00 Front axle - ride height E90 / E91 / AWD LCI (from 09/08) Series 17" 604 mm Z tego wynika, że tył ma mniejszy prześwit opona nadkole niż przód o 20 mm - tak ma być? Jutro zmierzę do rantu felgi, poprzedni pomiar był od podłoża.
  6. Mógłbym prosić o namiar na ten katalog? Zaraz zmierzę te wysokości. lewy tył 65.2 cm prawy tył 66 cm przód 67 cm starałem się wybrać najrówniejszy kawałek asfaltu w pobliżu
  7. Dzięki za odpowiedź. Skąd wiadomo, że to przód jest na dobrej wysokości a nie nie na odwrót? Jakie powinny być w takim razie sprężyny i amortyzatory z tyłu?
  8. Hej, Mam e91 2.0d xdrive 2012 r. VIN: WBAUY31010F152096 Przód stoi zdecydowanie wyżej niż tył. Co może być przyczyną? Z VINu mam opcję S230A Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE - wydaje mi się że ta opcja opisuje zawieszenie, tylko jakie to zawieszenie jest? Mam M Pakiet ale czy zawieszenie jest M Technik to nie wiem
  9. Też sugerowałem się tym filmikiem i trafiłem. Zawsze możesz kupić 2 komplety i jeden zwrócić.
  10. To był strzał w 10ątkę :-D Wymieniłem tą pompkę bo była nieżywa. Póki co jest zarąbiście :dance: Dzięki za pomoc :handshake:
  11. Da się to jakoś zdiagnozować? Gdzie to jest zamontowane? Jak działa to ustrojstwo?
  12. Heja, Przesiadłem się niedawno do X3 3.0d 204 kM manual 6 biegów :D :8) :mrgreen: I powoli przy niej grzebię. Mam problem z klimą/ogrzewaniem Objawy: klima słabo chłodzi 1. Układ szczelny i klima świerzo nabita po całkowitym opróżnieniu i zrobieniu próżni, sprężarka działa i nabija ciśnienie, wentylator się włącza 2. Tu jest ciekawie na dworze 20 st. C ustawiam 16 st. Na auto i klima WYŁĄCZONA - z nawiewów leci gorące powietrze i nawiew na maksa, w kabinie robi się gorąco, podnoszę temeraturę do 23 st. i nawiew się zmniejsza ale powietrze dalej gorące tak jakby dobrze odczutywała temp. w środku kabiny ale obieg nie przełacza się na zimne powietrze 3. Klima włączona i lekko chłodzi powietrze z naciskiem na lekko (może układ miesza gorące powietrze z powietrzem schłodzonym przez klimę - nie wiem czy jest to możliwe) ale przy upale nie daje rady, jak włącze nawiew na same nogi to leci gorące powietrze 4. Inpa pokazała błąd klapki oboegu wewnętrzny/zewnętrzny Pomóżcie, doradźcie bo się ugotuję
  13. Bardzo przydatny opis. Mechanizm wyczyszczony i poskładany, działa jak marzenie :D Ja jednak postanowiłem nie dawać żadnego smaru tam, ani na trzpień, ani na uszczelkę. Oczywiście jakieś straty muszą być :P Połamałem jedną osłonkę śrub tą czarną okrągłą.
  14. http://imageshack.us/a/img547/3492/20121103004147.jpg http://imageshack.us/a/img846/8578/20121103004228.jpg http://imageshack.us/a/img803/6277/20121103004252.jpg http://imageshack.us/a/img822/7867/20121103004358.jpg Dzięki za info. Zawsze dobrze znać nazwę w razie jakby przyszło wymienić jakąś listwę. Dzięki :handshake: i wrzucaj czym prędzej galerię żeby się pochwalić Twoim nabytkiem :cool2:
  15. Nie mam jak sprawdzić w innym aucie. Nagrywałem prędkością 1x. Mam płytę DVD+RW i DVD-RW
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.