Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

napiszcie mi prosze kiedy uzywac przełączen w automacie 1 2 3 słyszałam rózne wręcz sprzeczne opinie

prosze o rade

i pozdrawiam

Opublikowano

N początek taki skrót, który zapewne jescze usłyszysz, a jest nierozłacznie związany z utomatyczną skrzynią biegów.

AGS- Adaptacyjne sterowanie skrzyni biegów, ktore oblicza z Twoje indywidualnego sposobu jazdy, aktualnych danych warunków drogowych i konkretnej sytuacji podczas jazdy najkorzystniejszą zmianę biegów. Uwzględnia ono Twój sposób jazdy-spokojny lub dynamiczny, rodzaj jezdni-przyczepna lub sliska, rodzaj drogi-pod górę lub z góry i prosta lub kręta. Jest to tzw. urządzenie samouczące się stylu jazdy kierowcy i odpowiednio dobiera przełozenia skrzyni biegów od jazdy ekonomicznej do skrajnie sportowej.

Podczas jazdy po jezdni śliskiej, wskutek pokrycia sniegiem albo oblodzenia, automatycznie zostanie użyty program zimowy. Rusza się w nim na beigu 2 i wcześniej przełącza na na kolejne biegi wyższe.Odejscie od programu zimowego następuje kiedy AGS uzna, że jezdnie jest przyczepna, właczony zostanie program sportowy, albo wyłączone zostanie ASC+T(automatyczna kontrola stabilnosci plus trakcja)

Położenia dźwigni biegów S, 3, 2 ohgraniczają przewidziany najwyższy bieg. W połozeniach S oraz 3 aktywny staje się wyłącznie program skrajnie sportowy.

Ponadto bieg 3 lub 2 ustawiamy, jeżeli zamierzamy świadomie ograniczyć ilość biegów np. na stromych podjazdach lub zjazdach. Skrzynia biegów przełącza się wtedy automatycznie ale z ograniczeniem wzwyż tj. tylko do wybranego biegu.

W położeniu 3 uaktywnia sie program sportowy. Połozenie 2 nadaje się ponadto dzieki odpowiedniemu zaprogramowaniu do jazdy z przyczepą.

Mam nadzieję, że chociaz trochę przyblizyłem Ci niuanse skrzyni automatycznej w zakresie Twojego pytania?:))

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

bardzo dziekuje

owszem powinnam moze nieco poszukać odpowiedzi ale dopiero sie rejestrowałam a poza tym jestem kobieta która niezbyt sie zna na tej dziedzinie, a słyszałam juz tak rózne brednie na temat przełozenia o które pytałam dlatego postanowiłam was o to zapytać.

mysle ze mn.wiecej juz wiem o co chodzi.

nurtuje mnie jeszcze jedna wypowiedź czy na sliskiej nawierzchni mozna ruszać z przełoż. onzn. 2 ?

Opublikowano
N początek taki skrót, który zapewne jescze usłyszysz, a jest nierozłacznie związany z utomatyczną skrzynią biegów.

AGS- Adaptacyjne sterowanie skrzyni biegów, ktore oblicza z Twoje indywidualnego sposobu jazdy, aktualnych danych warunków drogowych i konkretnej sytuacji podczas jazdy najkorzystniejszą zmianę biegów. Uwzględnia ono Twój sposób jazdy-spokojny lub dynamiczny, rodzaj jezdni-przyczepna lub sliska, rodzaj drogi-pod górę lub z góry i prosta lub kręta. Jest to tzw. urządzenie samouczące się stylu jazdy kierowcy i odpowiednio dobiera przełozenia skrzyni biegów od jazdy ekonomicznej do skrajnie sportowej.

Podczas jazdy po jezdni śliskiej, wskutek pokrycia sniegiem albo oblodzenia, automatycznie zostanie użyty program zimowy. Rusza się w nim na beigu 2 i wcześniej przełącza na na kolejne biegi wyższe.Odejscie od programu zimowego następuje kiedy AGS uzna, że jezdnie jest przyczepna, właczony zostanie program sportowy, albo wyłączone zostanie ASC+T(automatyczna kontrola stabilnosci plus trakcja)

Położenia dźwigni biegów S, 3, 2 ohgraniczają przewidziany najwyższy bieg. W połozeniach S oraz 3 aktywny staje się wyłącznie program skrajnie sportowy.

Ponadto bieg 3 lub 2 ustawiamy, jeżeli zamierzamy świadomie ograniczyć ilość biegów np. na stromych podjazdach lub zjazdach. Skrzynia biegów przełącza się wtedy automatycznie ale z ograniczeniem wzwyż tj. tylko do wybranego biegu.

W położeniu 3 uaktywnia sie program sportowy. Połozenie 2 nadaje się ponadto dzieki odpowiedniemu zaprogramowaniu do jazdy z przyczepą.

Mam nadzieję, że chociaz trochę przyblizyłem Ci niuanse skrzyni automatycznej w zakresie Twojego pytania?:))

 

wszystko pięknie RObard ale chciałbym zauwazyc ,ze nie wszystkie skrzynie automatyczne w BMW od początku swego istnienia miały AGS :duh:

 

w E34 jedne auta z AGS to 530 V8 i 540 V8 od 09/93

Opublikowano

Jak się dokaldnie wczytasz to zrozumiesz, że układ AGS sam rozpozna warunki jazdy i odpowiednio dostosuje przełozenia biegów do Twojego sposobu jazdy i warunków drogowych, ale oczywiście na bardzo sliskiej nawierzchni kiedy bedziesz rozpoczynała jazde możesz to zrobić ustawiając dźwignię drążka zmiany biegów od razu na pozycję z numerem 2 co tez chyba wczesniej napisałem:

Podczas jazdy po jezdni śliskiej, wskutek pokrycia sniegiem albo oblodzenia, automatycznie zostanie użyty program zimowy. Rusza się w nim na beigu 2 i wcześniej przełącza na na kolejne biegi wyższe.Odejscie od programu zimowego następuje kiedy AGS uzna, że jezdnie jest przyczepna, właczony zostanie program sportowy, albo wyłączone zostanie ASC+T(automatyczna kontrola stabilnosci plus trakcja)

pamiętać nalezy, że ze automatyczną skrzynią biegów (w Twoim samochodzie) współpracuje uklad ASC+T, który przekazuje sygnał poprzez komputer o stanie nawierzchni po której się poruszasz (jej śliskości) i to on decyduje czy skrzynia ma włączać biegi w trybie zimowym, chyba, że wyłaczysz ten uklad (ASC+T) recznie przyciskiem na konsolecie, ale o wyłączonym układzie bedzie Ci(a przynajmniej powinna) sygnalizować stałym podświetleniem lampka (żółta) na środku panelu z zegarami (po srodku, między prędkościomierzem a obrotomierzem), podobnie dzieje się w przypadku zadziałania ukladu ASC+T podczas jazdy, podświetla się lampka zadziałania układu (impulsowo) podczas np. uślizgu kół napędowych podczas ruszania..uf..mam nadzieję, że nie zawikłałem tematu za bardzo?:))

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

Frank, napisałeś:

wszystko pięknie RObard ale chciałbym zauwazyc ,ze nie wszystkie skrzynie automatyczne w BMW od początku swego istnienia miały AGS Surprised

zgadzam się, ale nie wiedząc więcej o parametrach samochodu jak to, że ejst to 520 w automacie, wolałem napisać, o układzie bardziej skomplikowanym, wiedząc, że w zasadzie było to pytanie tylko chyba dla poszerzenia wiedzy o skrzyni automatycznej w kolezanki samochodzie, jak znam zycie to w 99% będzie przede wszystkim poruszać sie po przestawieniu dźwigni na D (Drive) i tyle no chyba, ze szanowna kolezanka ma żyłkę do jazdy na S? :dance:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

:shock: w E34 520iA - bo chyba o tym aucie jest tu mowa - nie było ani AGS ani ASC + T .

 

a kolezanka ma w opisie 520 , pyta o automat i w temacie zaznaczyła E34 wiec autorytarnie stwierdziłem,ze to jest E34 520iA - wiec na nic jej Twoje informacje :D ale innym się przydadzą :cool2:

Opublikowano
No nie kazdy jest chyba taki slepy jak ja (kto mi dał prawko??!!) ale autentycznie nie zauważyloem ani razu tego [E34] w temacie, dopiero teraz, a spojzrałem tylko w opisie ma 520i, wiec ptrzyjąłem, że to e39, sorki za te moje mądrości:) :mad2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.